Se indlæg|
visum til datter
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 20/02-2008 18:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
jeg vil rose udl. førast, søgte familiesamføring med min kone 29 janaur i bangkok og igår fik jeg brev om at hun har opholdstilladelse fra 15 marts hvis jeg får ordnet bank garati inden den dato. det jeg gerne vil vide er. hvad skal vi gøre og bruge for at søge hendes datter visum om 1 år tid, datter er lige bleven 5 år. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 21/02-2008 00:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Der flere ting der skal gøres: 1: Fødselsattest skal oversættes til engelsk. Inden I gør det så være helt sikker på at de på "Amphuer" Har stavet alle ting rigtigt på Thai! Vigtigt! 2: Tilladelse fra pigens far ( hvis en sådan findes) til at hun kan få lavet pas og må forlade Thailand. Ellers får hun intet pas! 3: Lavet pas til pigen. 4:´Få alle oversættelser godkendt på ambassaden. 5: Søge FS i udlændingestyrelsen! Husk at skrive i ansøgelsen at der er kontakt mellem mor og datter! Hvis der er andre der har prøvet dette af nyere dato, vil allt hjælp være berigtiget, søgt selv for ca 8 år siden, kan være noget er ændret! Held og lykke
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 21/02-2008 09:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Vi fik kones 5 årige søn herop for ca. 1 år siden og det var helt som du beskriver det Jesper. |
|
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 22/02-2008 12:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
kan man ordne de her ting fra danmark. hun har lavet pas til datteren. har papir på thai at datteren er 100 procent hendes. hvor kan man få oversat de thai papir i danmark.(bor i Horsens) . hvad er bedst. skal man have dem stempelt og kan man få det konsulat i hvide sande. . grunden til at jeg spørger er at vi godt ville vide hvad hun skal have med til danmark når hun kommer her om 4 ugers tid. P.s ved i hvor det er billist og nemmeste at købe billet til min kone fra bangkok til danmark one way |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/02-2008 17:11
|
|
Jeg er ret overbevist om at papierner/oversættelserne skal godkendes af den danske ambassade i BKK. De kan ikke godkendes i DK!![]() Ved ikke om der er godkendte oversættere i DK ![]() Billetten kan købes på Sukhumvit, prøv at shoppe lidt rundt omkring soi 5 og 7, ellers så køb den hos Thai-travel på Halmtorvet i KBH og få dem til at sende den derud! Held og lykke herfra
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/02-2008 17:25
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Vdr. oversættelse kik på [url]www.thaitolk.dk[/url] de kan måske hjælpe dig. lindy |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 23/02-2008 22:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
De thailandske papirer skal legaliseres på ambassaden efter de er blevet oversat. For vores vedkommende har vi lige været igennem det for et år siden og vi gjorde følgende. 1. Fik lavet pas til knægten. Min kone havde heldigvis fuld forældremyndighed over ham, men vi skulle stadigvæk have en underskrift fra faderen før de kunne lave passet. 2. Fik skaffet de relevante papirer fra Amphur - fødselsattest, erklæring om forældremyndighed osv. 3. Fik familien i Thailand til at sende disse papirer til Consular Service i Bangkok der oversatte dem og leverede dem til ambassaden for legalisering. 4. Udfyldte alle formularer her i DK og sendte dem anbefalet til familien i Thailand der tog ind til BKK og afleverede dem på ambassaden. Knægten skulle med! 5. Ambassaden sendte os en kopi af de legaliserede oversættelser til DK + regning for deres arbejde. Tror det var ca. 600 kroner. 6. Vente.. 7. Vente... 8. Vente.... 9. En masse ballade med US som havde dummet sig og sendt os et brev med at vi kunne forvente 7 måneders behandlingstid. 10. 3 uger efter modtog vi brev om FS var gået igennem. 11. Mødte op på ambasaden og afleverede hans pas så han kunne få sat sin opholdstilladelse ind. De kunne ikke gøre det med det samme så vi måtte tilbage 3 dage efter. |
|
|
|
| MichaelS |
Lagt på d. 22/09-2008 00:32
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 29 |
Jeg tillader mig lige at tage en gammel tråd op igen da den har relevans for mit spørgsmål. Jeg er lidt i tvivl om der skal vedlægges dokumentation for forældremyndighed fra min kones side når hun skal ansøge om at få sin datter herop. Min kone har ikke længere forældremyndigheden over barnet der blev afgivet da hun flyttede herop til DK, men datteren vil gerne herop nu og faderen er indforstået. På US hjemmeside står der at "Dokumentation for forældremyndighed over barnet [skal vedlægges]. Skal kun vedlægges, hvis barnets mor eller far samtidig søger om at blive familiesammenført i Danmark med en (ny) ægtefælle, som ikke er barnets biologiske mor eller far." Er det mig der er tungnem, eller betyder det så at dokumentationen ikke skal vedlægges. Min kone har jo opholdstilladelse i DK. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/09-2008 00:54
|
|
Der skal altid dokumenteres. Og I har et problem, da din kone har afgivet forældrerettigheden! Der skal tænkes lidt kreativt for at få papierne iorden, ellers lykkes det ikke! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| MichaelS |
Lagt på d. 22/09-2008 03:44
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 29 |
OK - så må vi se om faderen vil give forældremyndigheden tilbage - eller de kan have delt. Men han er til at tale med, da han er meget opmærksom på datterens ønske. Jeg synes bare oplysningerne på US hjemmeside er noget tvetydige og kryptiske. Tak for svaret |
|
|
|
| Michael Dueholm |
Lagt på d. 22/09-2008 09:45
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Hej MichaelS Jeg har selv været det meste igennem, Det kan kun lade sig gøre at udføre et barn fra thailand hvis der forefindes et legaliceret brev med underskrift fra den person som har forældre myndigheden. I brevet skal de give lov og være inforstået med at i tager barnet med til Danmark, og så skal alle papire før de sendes til ambassaden forbi følgende for at blive legaliseret af thaimyndighederne. Proceduren for legalisering af thailandske attester, der skal bruges i Danmark, er følgende.: 1. Thailandske attester, og oversættelser af disse til engelsk *, skal først legaliseres i det thailandske udenrigsministeriums legaliseringsafdeling: Ministry of Foreign Affairs Department of Consular Affairs Legalisation Division 123 Chaeng Wattana Road Bangkok 10210 Tel: +66 (0) 2 503-3905 til -3907 og (0) 2 575-1056 til -1059 2. Ægtheden af Legaliseringsafdelingens underskrift skal herefter bekræftes af ambassaden eller et af konsulaterne. * Bemærk dog, at vi forbeholder os ret til at afvise at legalisere en oversættelse, som er behæftet med fejl, trods den allerede måtte være legaliseret i herværende udenrigsministerium. God fornøjelse Factory Manager Michael Dueholm www.Boncafe Thailand.co.th |
|
|
|
| Michael Dueholm |
Lagt på d. 22/09-2008 09:46
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Hej MichaelS Jeg har selv været det meste igennem, Det kan kun lade sig gøre at udføre et barn fra thailand hvis der forefindes et legaliceret brev med underskrift fra den person som har forældre myndigheden. I brevet skal de give lov og være inforstået med at i tager barnet med til Danmark, og så skal alle papire før de sendes til ambassaden forbi følgende for at blive legaliseret af thaimyndighederne. Proceduren for legalisering af thailandske attester, der skal bruges i Danmark, er følgende.: 1. Thailandske attester, og oversættelser af disse til engelsk *, skal først legaliseres i det thailandske udenrigsministeriums legaliseringsafdeling: Ministry of Foreign Affairs Department of Consular Affairs Legalisation Division 123 Chaeng Wattana Road Bangkok 10210 Tel: +66 (0) 2 503-3905 til -3907 og (0) 2 575-1056 til -1059 2. Ægtheden af Legaliseringsafdelingens underskrift skal herefter bekræftes af ambassaden eller et af konsulaterne. * Bemærk dog, at vi forbeholder os ret til at afvise at legalisere en oversættelse, som er behæftet med fejl, trods den allerede måtte være legaliseret i herværende udenrigsministerium. God fornøjelse Factory Manager Michael Dueholm www.Boncafe Thailand.co.th |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.