Se indlæg
 Udskriv debat
Søger hjælp
ubon lynge
Tillykke med du har fået dig en rigtig sød dame til jobbet madsen1967, håber så det er en som kan passe sin plads godt.
Ja hvad ang. den anden så skal man jo altid høre det fra to sider, men det er da ikke så sjovt at blive svinet til med sådan noget når det så ikke er rigtig, der er jo dem som vil arbejde også dem som tror de kan ligge hjemme og få penge på kontoen uden at rør sig.Wink
Ubon.

Pibe

SteenJ
Madsen....Mange ting er anderledes, men....jeg var faktisk på besøg og spurgte efter dig, men en pige der severede øl for mig fortalte, at du ikke var der, og ikke kunne fortællle hvornår du kom tilbage. Ja, jeg sidder ikke og venter lang tid, da pigen heller ikke ville ringe til dig og sige, der var en der ville tale med dig. At min kone ikke vil arbejde er jo din vurdering, men hun har arbejdet meget og det var om aftenen, til sent. Og det syntes jeg ikke er nogen god ide, da der er et barn på 12, der skal tages hånd om, efter skoletid, og så er det ikke sagen, der ikke er nogen hjemme om aften/natten. Det er udelukkende mit valg, at hun ikke skal arbejde om nat, gr. barn. Håber du og jeg mødes en dag og for snakket sammen. Jeg ved jo, at vi er i samme branche i DK, dig Esbjerg, mig Roskilde.
Hilsen
Steen

Saendaeng
Det er en god løn der bliver betalt af madsen1967. Kan fortælle min kones restaurant giver 100 baht om dagen for en Tjener.
Og kan da se at jeg skal ikke søge efter arbejdskraft herinde , for jeg vil kun få en masse platte svar og useriøse bemærkninger.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
xxxxxx
saendaeng skrev:
Det er en god løn der bliver betalt af madsen1967. Kan fortælle min kones restaurant giver 100 baht om dagen for en Tjener.
Og kan da se at jeg skal ikke søge efter arbejdskraft herinde , for jeg vil kun få en masse platte svar og useriøse bemærkninger.

her ses vi et godt billed af grov underbetalig

.

13leif
yindee skrev:

Sikke en gang sludder at skrive.
13leif
Man var hurtig, engang........
www.leifka.dk

Everyday can be a good day.....maybe!!!

Lev livet idag, imorgen kan være forsent !!

http://www.leifka.dk
ingolf

Er ikke selv i bar/rest./hotel branchen, men har flere bekendte som er, og enligt dem, er det meget normalt med en fast lön på 3-5.000baht/måned. dvs. 100-160baht/dag. Med drikepenge, er den reelle lön ofte 2-3 gange mere pr måned.

Ingolf

Saendaeng
yindee skrev:
saendaeng skrev:

.

Sådan er prisen nu engang i det område jeg bor .
Michael B Kristensen

nielsen87
saendaeng skrev:
yindee skrev:
saendaeng skrev:

.

Hvor lang er arbejdsdagen? Den officielle mindsteløn ligger på mellem 5 - 5.500 afhængigt af hvorhenne. Mens madsen pænt er på niveau med dette er din kone langt fra. Med dit indlæg har du udråbt hende som en grov udnytter af andres elendighed og nød, der gør at de vil påtage sig et så groft underbetalt job. At andre udnytter sig af elendigheden forsvarer ikke at man selv gør det.

Eftersom du forsvarer udnyttelsen må du jo finde det rimeligt nok! - Tak for kaffe!

davs
oppe ved min kones hus i chaiyaphum er lønnen
.hvis de arbejder for en thai...100-120 baht,for mark arbejde
eller byggeri
hvis de arbejder for en farang så ryger deres løn til..150-200 om dagen.Men så griner de også af farangen

bamsen
Redigeret af d. 05/10-2008 19:38

saendaeng skrev:

Davs
Ja så får de sikkert også rimelige gode drikke penge
kunne jeg forestille mig

bamsen

swed
Er mindste lønen ikke 200 baht om dagen?
Swed

Penge--penge.

Vedr.løn er der mange ting der spiller ind,arbejdstid--hvad er normalt på området--hvordan er bossen mentalt skruet sammen.det skal jo gerne være sådan at man møder posetivt på arbejde.Der mange ting der spiller ind.
Jeg har selv sagt nej til en hyre w.w som skipper fordi forholdende var for ringe,25.00kr under d.i.s.

Hvis du ikke trives på arbejde hænger privatlivet heller ikke sammen,du arbejder en 1/3 af dit liv.og du sover 1/3 og resten er livet

Penge er ikke alt men de sku gode at have SmileSmile

lindy

Saendaeng
Satiariyan skrev:
saendaeng skrev:
yindee skrev:
saendaeng skrev:

.

Hvor lang er arbejdsdagen? Den officielle mindsteløn ligger på mellem 5 - 5.500 afhængigt af hvorhenne. Mens madsen pænt er på niveau med dette er din kone langt fra. Med dit indlæg har du udråbt hende som en grov udnytter af andres elendighed og nød, der gør at de vil påtage sig et så groft underbetalt job. At andre udnytter sig af elendigheden forsvarer ikke at man selv gør det.

Eftersom du forsvarer udnyttelsen må du jo finde det rimeligt nok! - Tak for kaffe!

Den officielle løn? Hvor har du den fra.?
I min kones restaurant arbejder de fra 18:00 aften til ca 01:00 . (7 timer)

Og kære Satiariyan , jeg forsvarer ikke den løn hun giver , jeg skriver at sådan er det i min kones restaurant, ikke min .
Og hvis jeg selv havde , hvorfor skal jeg betale mere end de andre.?? Når lønnen er sådan skruet sammen.Det skal jeg måske gøre fordi jeg er farang?
Så bliver det bare som bamsen siger at de griner af dig..!
Redigeret af Saendaeng d. 05/10-2008 23:51
Michael B Kristensen

xxxxxx
der er skam ingen der griner her

uanset om det er din kones eller din restaurant er det groft under betalling selv i det område hvor din kone har sin restaurant er minste lønnen 165 om dagen

.
Redigeret af xxxxxx d. 06/10-2008 05:59

ubon lynge
Der er rigtig mange priser på hvad lønnen er,men i nogle områder er den laver ind andre steder.
Syntes det er vigtiger at have et job end ikke have et, jeg ved godt 65 baht er mange penge for dem,men hun har et arbejde og hvad lønen så er må være op til hende hvis ikke de har nogle regler på det i thailand som her hjemme med en fagforening, og hvis jo så er der nok ikke mange medlemmer det koster jo penge.
Jeg ser sådan på det at det må være dejligt at have et job, i stedet for bare gå hjemme hver dag og man kommer jo også ud og snakker med andre folk, jeg har aldrig selv set så godt på det med hvad jeg fik i løn også jo hvis det var helt hend i vejret den løn vil jeg ikke arbejde der, men jeg har nu altid haft den løn jeg vil have.
I min familie er der flere som må rejse fra ubon og til bangkok for at få et godt betalt arbejde.Wink
Ubon.

Pibe

Saendaeng
Sorry , så er min kone og jeg nogle værre nogle , da vi grovt udnytter dem som arbejder for os , samt underbetaler dem.

Michael B Kristensen

lols
Der findes såvel mindstelønninger som arbejdslov i Thailand. Disse mindste lønninger er lidt under 200 baht/dag i Bangkok området og mindre udenfor Bangkok (husker ikke tallet med omkring 140 baht per dag).

Ansatte har også beskyttelse via loven og den indeholder også regler om at personalet og arbejdsgiver begge betaler til " Social security fund", der give ren række ydelser til medarbejderne. Som lægehjælp, betaling under barselsorlov, pension, arbejdsløshedsunderstøttelse osv. Dette uafhængigt af om man er medlem af en fagforening eller ej.

At disse regler så i mange brancher ikke holdes og medarbejderne ofte ikke er registrerede er en anden sag. Disse medarbejdere derved går glip af den række rettigheder som de ellers ville have.. Men lov er der.

I lønnen kan så indregnes værdi af fri bolig og fri kost osv. Så bliver udbetalingen lavere.

Spring til debat: