Se indlæg
 Udskriv debat
Stempling af oversættelse på ambassaden
Ahrendt
Hej

Er der nogen her der ved hvad det koster at få stemplet oversatte papirer på ambassaden?

Her tænker jeg på papirerne fra Amphur omkring at personen er ugift.

Min kæreste har været forbi, og vagten oplyste at det kostede THB 5000,- pr. side

Papirerne har været forbi myndighederne i BKK og er blevet attesteret som oversat korrekt.

Mvh.

Michael

Da vi fik lavet papirer kostede det 1400,00 kr.

fjelle123
Hej Ahrendt.

Jeg ved faktisk ikke noget om oversættelser :-)

Men jeg kunne da godt tænke mig at vide hvorfor i skal have oversat (nu kan jeg ikke huske hvad det papir hedder) - men er det fordi jeres kommune kræver det for at blive gift i danmark?

huratho
Hej Ahrendt
Da vi blev gift, skulle ambassaden oversætte mine papirer. Det var skilsmisse-papire og at jeg havde 2 børn i DK under 18 år. Det gav vi THB 4500.00. Jeg kan dårlig forestille mig at det er steget så meget.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

xxxxxx
som jeg læser pris listen fra den danske abasade er prisen max 5000 baht

men her er et link så kig forbi
http://www.ambban...sularFees/

.

Brasmus
Jeg har samme opfattelse som yindee......
Men Ahrendt - hvis jeg var dig ville jeg sende en e-mail til Ambassaden for at få den korrekte pris. Jeg tror næppe at vagten er den rette til at svare på spørgsmålet.
Jeg har for nylig fået vertificeret ægteskabspapirer (oversat fra thai til engelsk) og betalte 2.400 Baht

Brasmus

Ahrendt
Tak for svar!

Det var bare for at berolige hende i Thailand Smile

Jeg mente heller ikke at det var så dyrt, og da jeg sad i møde på arbejdet var det nemmere lige at smide spørgsmålet her end at søge svaret på ambassadens hjemmeside.

Endnu engang tak for hurtigt svar

//Michael
Redigeret af Ahrendt d. 06/10-2008 17:47

Tjaa, jeg har altså en kvittering fra ambassaden på 1400,00 kr. men det var så incl. ekspres porto + anbefalet forsendelse til DK da min kone var her da vi skulle bruge hendes single erklæring Smile Iøvrigt super service fra ambassaden i Bangkok - og alle pengene værd da vi sparede en retur billet for ellers at få det klaret.

President
Jeg har lige fået legaliseret vielsesattest på ambassden, og betalte 2,400,00 THB

kiml
Ja jeg må være heldig, for jeg har kun givet 700 bath,for mine jeg gik uden om ambassaden, hos en i Chalong med stempel berigtiget. Og de må være i orden for jeg er blevet gift. Så jeg tror at de på ambassaden tager sig godt betalt, fordi folk er nervøse for det ikke er som det skal være
[img][/img]

Brasmus
Nu tror jeg tingene bliver blandet lidt sammen!
Det er ikke en oversættelse af attesten der bliver spurgt om - derimod en legalisering af attesten.
Det er kun Ambassaden der kan gøre dette, så man kan IKKE komme uden om Ambassaden.

Brasmus

Spring til debat: