Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
kongelig hjælp til folket
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 07/10-2008 06:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
Her Majesty instructs secretary to provide help to injured protesters Her Majesty the Queen instructed her principal private secretary to provide help to the injured protesters, the director of the Vachira Hospital said. Her Majesty asked the secretary to take care of all the medical expenses for the protesters and send moral support to the protesters, the director said. The Nation kilde http://www.nation...d=30085315 . |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 07/10-2008 08:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 141 |
Hvor er det synd når monarkiet begynder at få politiske holdningner. Men det er desværre mere reglen end undtagelsen i Thailand. |
|
|
|
| JackD |
Lagt på d. 07/10-2008 08:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 150 |
gg skrev: Hvor er det synd når monarkiet begynder at få politiske holdningner. Men det er desværre mere reglen end undtagelsen i Thailand. God politisk korrekt kommentar, men ude af trit med virkligheden i TH.. Kongehuset ER politik, de ejer Thailand. Militæret, politikerne og folket er kun marionetter i det spil. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 07/10-2008 10:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
JackD, hvad begrunder du den kommentar i? Det var dog den værste gang sludder jeg nogensinde har læst... Og fordi at dronningen ønsker at hjælpe nogle sårede mennesker, så blander hun sig i politik? Også en gang sludder... |
|
|
|
| JackD |
Lagt på d. 07/10-2008 11:08
|
Åh ved du hvad? Jeg tror du er for ung, uvidende og har været i TH for kort tid til at vide hva jeg taler om, no offence!! |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 07/10-2008 11:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Well - No offence overhovedet, for du er da slet ikke istand til at kommentere på hvor velvidende, eller uvidende jeg er, eftersom du overhovedet ikke kender mig? Modsat, kan jeg sagtens argumenterer for at du er uvidende, efter som din påstand på ingen måder holder vand. Men du er velkommen til at oplyse hvor længe du har været i Thailand, og hvad din bredde af viden, og helt korrekte udsagn bunder i? Du har haft 17 indlæg til dato, så det er ikke fordi vi andre har noget at vurdere ud fra... Og selvom jeg er ung, har jeg spenderet en rum sum tid i Thailand, og interessere mig for landet og folket - Og selvom du har tilbragt en masse tid i landet, selvom jeg tvivler på det, kan det være du har været for længe på landet, eller har tilbragt din tid i en bar omgivet af sprut og kvinder. Er sidstnævnte korrekt, vil jeg vove den påstand, at jeg med mine korte 3 år i Thailand, og med interesse for hvad der rør sig, har bedre grobund for at udtale mig, end du har... No offence... |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 07/10-2008 12:43
|
|
Helt ærligt! Hvorfor skal alt bare udvikle sig til svineri på DTW. Det er et FAKTUM at kongen står over al politisk magt i Thailand. Der er masser af eksempler på dette. Bl.a. kuppet for et par år siden. Her blev militæret sat ind efter ordre fra kongen. Hvis det ikke er magt-misbrug så ved jeg ikke hvad det er. Og Locturian: Ja, hun blander sig faktisk i politik. Og sender et klart politisk signal om hvilken side hun er på (ligesom kongen da han valgte side mod Thaksin). Ved at dronningen tager sig af de sårede siger hun samtidig: "det i protesterer for er en god sag". Lignende sager ville aldrig finde sted i Danmark da vi værner om vigtigheden ikke at blande politik med det kongelige arbejde. Vi har en anden tradition for det end man har i thailand. |
|
|
|
| pylle |
Lagt på d. 07/10-2008 14:04
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
GG kan kun give dig ret, men det er vel udviklingen på denne side. Skammeligt kan man sige, men man er vel nødt til at acceptere det. Jeg har været på feriestederne så jeg forstår også Locturian, for det er sgu sørgeligt at se alle disse såkaldte bedre vidende danske daglige bargæster udtrykke sig, ud fra deres viden på hjørnet af baren, lyttende til de andre fastboende. Det der sker her i Thailand er såmen ikke så mærkeligt. Dronningen har nu sagt, at den siddende leder af regeringen ikke har folket bag sig, ja mere enkelt kan det vel ikke siges med hendes udmelding, så vi får vel bare snart valg igen. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 07/10-2008 14:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Det må man nok sige..... Om PAD har ret eller ej,giver det dem ret til at sætte sig over loven? ulovlig indtrængen,besættelse af bygninger,vold,forstyrrelse af offentlig ro og orden...Skud mod politiet og køre politifolk ned som er det seneste inde på the nation.....Efter min mening nej....At de tidligere regeringer så måske har fyldt deres egne lommer samtidig med at de har været ved magten,ja det er der jo retsale der tager sig af..Ser da efterhånden hver uge at de lægger sag an mod en ny person....... Næ......for at thailand skal have en chance for at blive et demokratisk land.......skal kongen fjernes fra den magt piedestal han er oppe på......altså bare være en pynte dukke lige som så mange andre royle...... Bare lige lidt meninger herfra Claus |
|
|
|
| pylle |
Lagt på d. 07/10-2008 14:15
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
Med den udtalelse kan du ikke have været ret længe i Thailand, for magen til sludder skal man da lede længe efter. Du er ikke klar over at kongen er gud herude for folket. Må da bare håbe du ikke bor herude og udtaler nogle sådannnn synspunkter, for så ville dit visa hurtigt blive nulstillet.![]() |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 07/10-2008 14:20
|
|
Jo Pylle.....jeg har været her længe.......Om det er sludder det jeg siger.....tag lige og læs det du selv skriver inden du gemmer........og så brug din hjerne til at tænke over hvad det betyder det du skriver ...og sammenlign med det jeg har skrevet.....ser du en lighed? Claus |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 07/10-2008 14:28
|
|
pylle skrev bla. Du er ikke klar over at kongen er gud herude for folket Det var den her sætning jeg mente.... Claus |
|
|
|
| Berg |
Lagt på d. 07/10-2008 14:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 347 |
pylle skrev: Med den udtalelse kan du ikke have været ret længe i Thailand, for magen til sludder skal man da lede længe efter. Du er ikke klar over at kongen er gud herude for folket. Må da bare håbe du ikke bor herude og udtaler nogle sådannnn synspunkter, for så ville dit visa hurtigt blive nulstillet. ![]() Er da meget muligt at Kongen har "Gude" status for folket i Thailand, men det ændrer jo ikke på at så længe at Kongehuset har den magt som de har i Thailand og at de blander sig som de gør, kommer der aldrig rigtig demokrati. Udover det så har Claus da så evig ret i at det som PAD foretager sig er da så langt væk fra alt hvad der hedder demokrati. Ligner for mig mere terrorisme (man får ikke sin vilje ie: tabte valget, så bruger vi magt og vold indtil vi får hvad vi vil have) Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
|
| Johnson |
Lagt på d. 07/10-2008 14:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
hmmm godt nok er DTW et debatforum hvor alle's meninger og synspunkter skal have plads....men er du gal hvor har jeg oplevet meget mudderkastning og Fjendtlighed i den korte tid jeg har været her på siden... får sgu helt ondt af de eventuelle bedre halvdele fra thailand.. |
|
|
|
| Berg |
Lagt på d. 07/10-2008 14:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 347 |
Kan kun give dig ret Johnson, har faktisk selv hold mig væk fra at kommentere i indlæg i længere tid, da jeg syntes at det blev for meget. Men nu er jeg tilbage igen
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 07/10-2008 14:55
|
|
Mudderkastning og personligt fnidder fnadder er der mange tråde herinde der ender op i Johnson,en skam er det,sådan har det været et stykke tid efterhånden desværre Claus |
|
|
|
| Johnson |
Lagt på d. 07/10-2008 15:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
jeg må vel egentlig bare acceptere det og get used to it.... ) min form for brok over andres fnidder fnadder bliver man jo også træt at at læse om hele tiden..hesynes bare det er trist når nu sådan en side her netop skulle samle folk og skabe gode kontakter og venner, men i for høj egentlig gør det modsatte... anyway, god dag everyone herfra.... |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 07/10-2008 15:25
|
|
Ja, jeg ville bare komme med et politisk synspunkt, men det endte op i en regulær fight fristes man til at sige. Kongen ER den største personlighed i Thailand. Thailændere omtaler ham som "deres far". Ingen vil nogen sinde sætte spørgsmålstegn med ham og det han gør. Og det er jo ligesom en del af problemet. Han kan bruge militæret som han vil. Ingen vil kalde det magtmisbrug. Han kan smide Thaksin i fængsel uden retsag, og ingen ville nogen sinde kalde det justitsmord. Her taler jeg ikke om hvilke parter der har ret, det drejer sig kun om at det er en forkert måde at drive et moderne samfund på. Det er rettens opgave at fortælle hvem der skal straffes og hvordan, og det er befolkningens opgave at bestemme hvem der skal repræsentere dem som politikere. Der er simpelthen ingen gode undskyldninger for hvorfor et monarki skal agere dommer, politi og militær. |
|
|
|
| JackD |
Lagt på d. 07/10-2008 15:33
|
Det eneste problem mht mudderkastning og skænderier er når den selvudnævnte kloge-Åge/fortolker-Holger klub/elite på DTW blir udfordret på deres arrogante og ofte naive bedreviden om Thailand, folket, kongehuset, politekere, politi (mafia) - and so on and on. Masser af god info på DTW, fint nok, men jeg gider ikke læse om idiotisk misinformation. DTW er dansk, så jeg går ud fra man kan skrive her uden en anklage om majestætsfornærmelse, som er en alvorlig sag i TH, og som blir misbrugt på det groveste. Men det siger vel osse noget om hvem der bestemmer i TH. En temmenlig tåbelig australier - Harry Nicolaides (Googl ham hvis i vil vide mer) - sidder i spjældet på 3. uge anklaget for maj. fornærmelse. Så jeg gentager gerne for de uvidende: Hvem bestemmer i TH??? DET GØR KONGEN! PS: locturian: Fortsæt endelig i samme stil, temlig afslørende for en selvudnævnt veteran i TH forhold. Husk "jai jien, jai jien! Redigeret af JackD d. 07/10-2008 15:39 |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 07/10-2008 15:42
|
|
Der er skrevet en bog om kongens liv: http://www.amazon...0300106823 Den er skrevet af en freelance journalist der boede i Thailand i 13år. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

) min form for brok over andres fnidder fnadder bliver man jo også træt at at læse om hele tiden..he