Se indlæg
 Udskriv debat
kongelig hjælp til folket
Webmaster
Berg skrev:
Udover det så har Claus da så evig ret i at det som PAD foretager sig er da så langt væk fra alt hvad der hedder demokrati. Ligner for mig mere terrorisme (man får ikke sin vilje ie: tabte valget, så bruger vi magt og vold indtil vi får hvad vi vil have)

Vi havde en afstemning for en måneds tid siden hvor spørgsmålet var: "Er PAD's demonstrationer anti-demokratiske når de prøver at tvinge Thailands folkevalgte premierminister væk fra posten ?".

Den afstemningen er ikke blevet mindre aktuel i dag.

Klik her for afstemningen og debatten
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
JackD
gg skrev:
Der er skrevet en bog om kongens liv:
http://www.amazon...0300106823
Den er skrevet af en freelance journalist der boede i Thailand i 13år.

Ja, kender den godt, og den er forbudt i Thailand.

Kan nogen fortælle hvorfor?

Demokrati i Thailand? Ikke i dette århundrede!
Redigeret af JackD d. 07/10-2008 18:14

Jeg for min part undrer mig over at ingen herinde rejser spørgsmålet om hvad man så skal gribe og gøre i.

Det er jo notorisk at den nye PM er svoger til Thaksin. Det er også helt uden for al tvivl at selvsamme PM som en af sine første handlinger, for det første sendte delegater til London for at rådspørge Thaksin og så her forleden fremlagde ændring til loven om den nys vedtagen forfatning således at Thaksin ville få mulighed for at komme tilbage.

Jeg accepterer heller ikke disse voldelige demonstrationer. Men jeg ville som thai sku da heller ikke acceptere at der bliver kranglet med en vedtaget lov, som oven i købet er stemt ind af al folket.

Kan nogen fortælle mig hvad man så skal gøre når nu systemet er så korrupt. Jeg har ikke løsningen. Men et eller andet siger mig at det nok ikke er helt forkert at der er nogen i det her land der orker at protestere, hvis man virkelig vil have demokrati. Man opnår ikke en skid bare ved at læne sig tilbage.

Vi må alle der lever her i landet som gæster acceptere at det er kongen der i sidste ende bestemmer. Men er det ikke bedre end det vi har af såkaldt royalt styre hjemme i DK, der hverken kan gøre det ene eller andet. Kun spille kransekagefigurer for skatteborgernes penge. Er der nogen der nogen sinde har hørt at nogen fra kongehuset Danmark der har hjulpet og støttet ofre, fra f.eks. oversvømmelser i forbindelse med stormfloder. Uddelt nødhjælpspakker til jul til enlige mødre og andre trængende?

Demokrati er mange ting!!! Hvad med alle de utilpassede unge der ikke vil finde sig i noget som helst og sætter ild til biler og huse i DK. Det får de lov til i demokratiets navn. Der er sku ingen her på sitet der farer i blækhuset over det. Hvad er forskellen på Thailand og DK?

Skeptikeren

xxxxxx
jeg kan kun give Skeptikeren ret

vil du have demokrati i dette land må du slås for det

det er der mange der gør til gavn for det Thailandske folk

...

Big-Viking
JackD skrev:
gg skrev:
Hvor er det synd når monarkiet begynder at få politiske holdningner. Men det er desværre mere reglen end undtagelsen i Thailand.

God politisk korrekt kommentar, men ude af trit med virkligheden i TH..

Kongehuset ER politik, de ejer Thailand.

Militæret, politikerne og folket er kun marionetter i det spil.

Jeg personligt tager hatten af for det Thailandske kongehus, fornær en person. Hvor villeThailand være uden Kongehuset.??? Der er nogen herinde som kalder Thailand for en bananrepublik, Pfft Ja ja ikke endnu men når den gode Konge dør så kan det nok være at Thailand bliver det. Kongen har respekt, ja nærmest Gude status og han fortjener det, hvori imod sønnen ønsker de derhen hvor risen gror. Nej jeg tror at vi som udlændinge der har tilknytning til Thailand skal være glade for Konge og hans status.

cesse
Det er noget bauelv (sluder) du kommer af med i hvertifal det om det danske kongehus
I disse dage rander Mary rundt i Afrika og piller vid landminer Pfft

Hilsen Cesse
Redigeret af cesse d. 08/10-2008 12:08

Lung Yao
Big-Viking,
Må jeg bede mig fri for dine insinuationer, læs hvad JEG skrev og ikke hvad DU mener at jeg har skrevet:
Ud fra den aktuelle alvorligt situation spurgte jeg om Thailand var ved at blive en "banan republik", sådan at forstå at det er den "stærkeste"Sad , der bestemmer dagen orden, uden at respektere loven. PAD demonstrerede imod Samak, nu den imod en ny regering, hvad bliver næste? (og det ville ikke undre mig om ikke at de har haft en finger med i spillet m.h.t. fjernelsen af Taksin).
Jeg har aldrig ytret mig negativt om den Thailandske Kongehus. Min "misbiligelse" gjalde kun politikerne.
Redigeret af Lung Yao d. 08/10-2008 12:37
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

claus31130
Big-Viking skrev
Jeg personligt tager hatten af for det Thailandske kongehus, fornær en person. Hvor villeThailand være uden Kongehuset.??? Der er nogen herinde som kalder Thailand for en bananrepublik, Pfft Ja ja ikke endnu men når den gode Konge dør så kan det nok være at Thailand bliver det. Kongen har respekt, ja nærmest Gude status og han fortjener det, hvori imod sønnen ønsker de derhen hvor risen gror. Nej jeg tror at vi som udlændinge der har tilknytning til Thailand skal være glade for Konge og hans status.

Tror jeg næppe de ønsker ham hen hvor risen gror,jeg gad da ihvertfald ikke have ham rendende rundt herude i min families marker....

Der kan jo skrives stolpe op og stolpe ned om hvad hvem vi synes gør det rigtige og ikke rigtige...Loven bliver jo nok brudt fra begge parter...
Thailand er jo åbenbart ikke klar til "demokrati" endnu..

http://www.cs-web.in.th/
Clunse
En kronik fra The Nation - godt nok en måned gammel fra 9. september - giver en god kort analyse af demokratibegrebet i den nuværende situation i Thailand. Jeg synes den belyser nogle ting i forhold til den vestlige demokratiopfattelse, som er gode at have in mente, når talen falder på Thailands unge demokrati.

http://www.nation...082891.php

Big-Viking
claus31130
Nej jeg foretrækker sgu også hellere cobraslangerne end sønnen.Wink
Så længe militæret gør hvad det passer dem når der er det mindste galt, kommer der aldrig demokrati i Thailand.

Payanak
Hvad er forskellen på Thailand og DK?

Den er uendelig!

Derfor forstår jeg ikke, at man til stadighed vægter TH op imod DK. Med andre ord: man kan ikke sammenligne 'vores' to lande med hinanden. Der findes som allerede skrevet, en UENDELIG række forskelle TH og DK imellem.
Redigeret af Payanak d. 08/10-2008 13:56

Bjarne
Blot til info - uden stillingtagen i øvrigt:
Folk i provinsen tilbydes penge for at tage med til Bangkok for at deltage i protesterne. Uden spørgsmål i øvrigt, om de er enige i aktionerne eller ej. De bliver simpelthen hyret til at protestere.
Samme system som ved parlaments- og lokalvalg, i øvrigt.

Og hvor véd jeg så dét fra? Min papsøn og flere af hans bekendte har fået tilbudet, uden dog at tage imod det.

Hvormange af de protesterende i Bangkok, der er købt til at protestere, aner jeg intet om.

Bjarne

lols
Skeptikeren skrev:

Er der nogen der nogen sinde har hørt at nogen fra kongehuset Danmark der har hjulpet og støttet ofre, fra f.eks. oversvømmelser i forbindelse med stormfloder. Uddelt nødhjælpspakker til jul til enlige mødre og andre trængende?

Som andre skriver skal man ikke sammenligne Thailand med Danmark hele tiden. Og mht kongehusene er der en verden til forskel. Det thailandske kongehus driver en stor forretning/virksomhed, hvor de tjener gode penge. Overskud og indsamlinger fra mange arrangementer i DK og Thailand går til forskellige kongelige fonde. Det danske kongehus lever hovedsageligt af de penge de tildeles af folketinget, og så lidt smålandbrug.

lols
Bjarne,
Jo, det ser ud som om det er almindeligt kendt blandt thaierne, at der udbetales "løn" til demonstranterne og det er der gjort siden demonstrationerne startede i maj.

Efter det jeg har hørt skulle det have været 300 baht/dag i starten og det skulle nu være steget til 500 baht/. Jeg har ikke tallene sort på hvidt, men kun som Bjarne, fra folk der har været i nærheden af det. Alm. arbejde vil give omkring 200 baht/dag.

Spring til debat: