Se indlæg
 Udskriv debat
Pas, Gyldighed
Frederikx
Hej alle.

Jeg har været i Thailand 6 gange på 3 år og skal snart afsted igen. Nu er det tid hvor mit skal fornyes. Jeg har læst et sted at det skal have 6 måneders gyldighed fra indrejse tidspunkt. Er dette korrekt? Jeg har ikke kunnet finde omtalte igen.
Jeg håber i kan hjælpe.

Mvh
Frederik

Big-Viking
Korrekt at dit pas skal have en gyldighed af mindst 6 mdr fra din indrejse til Thailand..

Lung Yao
#1,

Fra UM hjemmeside :

<< THAILAND - VISUMREGLER

Visumfri i indtil 30 dage for turistrejser.
Børn indskrevet i forældrenes pas kan IKKE indrejse, men SKAL være i besiddelse af eget pas
Danske provisoriske pas anerkendes
Visumpligt ved forretningsrejser. Krav om invitation fra den thailandske forretningsforbindelse
.
Pas skal være gyldigt 6 måneder udover opholdet.
Pr. 1. oktober 2006 blev det indskærpet, at turister, som ved indrejse har fået tilladelse til at opholde sig i landet i 30 dage uden visum, kun kan forlænge opholdet ved ind- og udrejse (visa-run) to gange, således at opholdet i alt svarer til 90 dage >>

Fra :[url] http://www.um.dk/...ailand.htm [/url]
Redigeret af Lung Yao d. 28/10-2008 17:08
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Frederikx
Tak til B-V og LY for et hurtigt svar.

Mvh
Frederik

Rawai
Det er flyselskaberne der har fået besked på at der skal være 6 måneders gyldighed.
Jeg kom dog ind i Thailand i juni med kun 5 måneder tilbage og jeg havde forhørt mig hos imigration da jeg forlod Thailand i april altså 2 måneder forinden og der sagde de at bare det var gyldigt så var der ingen problemer og det var der heller ikke,men jeg vil ikke tage den chance igen.
Der er langt og mange flyvetimer for jeg har rejst til Thailand 11 gange de sidste 3 år.
Så lad mig dog vinde i lotto så jeg kan blive der nede.

laodenmark
Rawai skrev:

Det er flyselskaberne der har fået besked på at der skal være 6 måneders gyldighed.
Jeg kom dog ind i Thailand i juni med kun 5 måneder tilbage og jeg havde forhørt mig hos imigration da jeg forlod Thailand i april altså 2 måneder forinden og der sagde de at bare det var gyldigt så var der ingen problemer og det var der heller ikke,men jeg vil ikke tage den chance igen.
Der er langt og mange flyvetimer for jeg har rejst til Thailand 11 gange de sidste 3 år.
Så lad mig dog vinde i lotto så jeg kan blive der nede.

Godt nok en gammel tråd men ved indcheckningen ved emirates skranken fortalte personalet at der ikke mere kræves
6 mdr's gyldighed på passet. *Det skal bare være gyldigt ved udrejse* fortalte hun dem som checkede foran mig.
Jeg overhørte det og spurgte lige igen for at være sikker, Hun bekræftigede(ord ret) at reglen var ændret, så de ikke kræver de 6 mdr's gyldighed

mvh

Laodenmark
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Jeg ved ikkem hvem der har ret, men ifølge UM hjemmeside gælder 6 måneders reglen stadig!

kig selv efter.

tingtong
fra hvide sande:

VEJLEDNING I ANSØGNING OM VISUM

Minimum krav for alle typer af visumansøgninger:

Originalt pas
Pas eller rejsedokument skal være gyldigt i minimum 6 måneder fra dato for UDREJSE fra Thailand og skal indeholde mindst en fuldstændig tom side til visering.

laodenmark
girobank skrev:

Jeg ved ikkem hvem der har ret, men ifølge UM hjemmeside gælder 6 måneders reglen stadig!

kig selv efter.

Tror hun oplyste om reglerne(nyeste) som de de er iflg IATA: Kan findes via emirates hjemmeside 'Visa & Passport Information Results'

Visa & Passport Information

Destination - Thailand (TH)

Passport
Passport required.

Passport Exemptions:
Holders of emergency or temporary passports.

issued by Nationals of Denmark.

Document Validity:
Nationals of Denmark can enter with passports and/or passport replacing documents valid for the period of intended stay.

SÅ et eller andet sted mangler der nok opdatering: Men tvivler flyselskebet vil sende folk afsted uden gyldig hjemmel til indrejse, Da det i givet tilfælde vile være deres problem at returnere passageren ( og vist ofte med bøde til følge)

Nu er det ikke IATA der bestemmer pasreglerne i de enkelte lande, men landene selv!

Så det er ikke korrekt det damen har oplyst!

Og vi snakker altså om Thailand og ikke Emiraterne!

laodenmark
girobank skrev:

Nu er det ikke IATA der bestemmer pasreglerne i de enkelte lande, men landene selv!

Så det er ikke korrekt det damen har oplyst!

Og vi snakker altså om Thailand og ikke Emiraterne!

Godt ord igen, bare en service meddelse at der var 'nogen' steder de havde ændret de oplyste krav til entry i Thailand. Og så kan man jo vælge og tro at IATA har ændret det egenhændigt og uden belæg. eller at det ikke er blevet opdateret på andre web
informations sider. Ja, og selvfølgeligt er det landene selv der bestemmer alt andet ville jo være absurd. Og sidst har det ikke noget som helst med emirates at gøre i forrige indlæg. krav for danske borgere (dansk pas) og bosiddende i danmark.
Men sålænge der er web der oplyser forskelligt vil der jo være forskellige udlægninger.

Spring til debat: