Se indlæg
 Udskriv debat
Ansøgning om ferievisum i Thailand???
bareMig
Hej alle,

Jeg har i dag været i Hellerup på den Thailandske ambassade for at få et turist visum til thailand på 2 måneder, men jeg blev sendt hjem igen med den besked at jeg var kommet for tidligt? Det er så her jeg er totalt uforstående, men hvem gider at stå og diskutere med personalet på ambassaden? Ikke mig, så jeg tog bare hjem igen.

Jeg skal til Thailand i Februar 2009 og havde planlagt at blive 2 måneder, jeg havde læst at man tidligst kunne søge om turist visum 90 dage før. Fint, 1. November kan jeg få den ud af verden (troede jeg). Jeg havde medbragt mit danske pas, men fik at vide at de skulle bruge en fotokopi af passet???????????? (Okay, har de da ikke en kopimaskine? tænkte jeg). Vi aftalte at jeg skulle køre op i Hellerup og lave en fotokopi, og så komme tilbage med det samme, men da han så at jeg først skal af sted i Februar, siger han at jeg er kommet for tidligt da visummet vil komme til at virker med det samme? (okay, og hvad så?), jeg får at vide at jeg skal komme tilbage i Januar, en uge før jeg skal af sted.

Hvordan kan dette her foregå? Er der noget jeg har misforstået?

goldwing

Fubdet her på deres hjemmeside

http://www.thai-c...

Ansøgning om visum kan tidligst foretages 90 dage før indrejse i Thailand, forudsat at andet ikke aftales

Minimum krav for alle typer af visumansøgninger:
Originalt pas eller rejsedokument
Pas eller rejsedokument skal være gyldigt i minimum 6 måneder fra dato for udrejse fra Thailand og skal indeholde mindst en fuldstændig tom side til visering.
Personer, som ikke er danske statsborgere, skal vedlægge kopi af evt. opholdstilladelse
1 stk. ansøgningsskema.
Skemaet skal være korrekt udfyldt og underskrevet af ansøger. Forældre kan underskrive for mindreårige børn.
1 stk. vellignende pasfoto 4 x 5 cm, farve, visende ansigtet forfra, skal være taget inden for de sidste 6 måneder
1 stk. kopi af bekræftet rejseplan eller flybillet med angivelse af dato for ankomst til og afrejse fra Thailand .
Bekræftet e-billet kan accepteres .
Gebyr for visum kan foretages kontant, med check eller postanvisning
Udfyldt og underskrevet ansøgningsskema.

Den med kopi af dit pas har jeg aldrig hørt om, og de stempler jo i dit pas.

bareMig
Ja præcist, og alle de krav du nævner der havde jeg opfyldt, så jeg kan simpelt hend ikke fatte en brik af det her
Redigeret af bareMig d. 05/11-2008 20:56

lols
Når ambassaden siger, visumet bliver for gammelt, mener de at du måske ikke når at komme ind i Thailand, inden det er udløbet.

Når de udsteder et visum, vil det gælde fra den dag det er udstedt. Et turistvisum har en gyldighed på 90 dage og det vil sige, at indrejsen i Thailand skal ske inden 90 dage fra udstedelsesdagen.

Så udstedes visumet den 2. november, vil det udløbe sidst i januar og du kan så ikke rejse ind på det i februar, som din plan er.Sad
Redigeret af lols d. 05/11-2008 20:58

bareMig
lols skrev:
Når ambassaden siger, visumet bliver for gammelt, mener de at du måske ikke når at komme ind i Thailand, inden det er udløbet.

Når de udsteder et visum, vil det gælde fra den dag det er udstedt. Et turistvisum har en gyldighed på 90 dage og det vil sige, at indrejsen i Thailand skal ske inden 90 dage fra udstedelsesdagen.

Så udstedes visumet den 2. november, vil det udløbe sidst i januar og du kan så ikke rejse ind på det i februar, som din plan er.Sad

Hej lols,

Tak for dit svar.

Okay, hvis det forholder sig som du siger, så giver det hele jo meget godt mening, men jeg troede bare at det var fra det tidspunkt de stemplede mit pas i den Thailanske lufthavn og 60 dage frem (Dumt af mig), såfremt man fremviste et gyldigt visum ved emigrationen

lols
baremig, du har såmænd ret i, at du får 60 dages opholdsstempel ved indrejse på gyldigt visum.

Blot har et visum en udløbsdato (de 90 dage), hvor det skal bruges inden. Der står direkte "enter before" dato på visumet og den vil være 90 dage efter udstedelsensdagen.

Theoo
Altså visummets gyldigsperiode må gælde for indrejsen. Jeg havde for nogle år siden et overstay på 2 dage set fra indrejsedatoen og måtte derfor betale bøde for de 2 dage. Altså ikke bøde regnet fra fra udstedelsesdatoen. Nu køber jeg et årsvisum, så er der ikke så meget at bekymre sig om bortset fra prisen. Jeg opholder mig omkring 4 mdr i Thailand og rejser drefor kun ud en gang inden 3 mdr. fra indrejse.
Opholder mig i Thailand om vinteren.

bareMig
lols skrev:
baremig, du har såmænd ret i, at du får 60 dages opholdsstempel ved indrejse på gyldigt visum.

Blot har et visum en udløbsdato (de 90 dage), hvor det skal bruges inden. Der står direkte "enter before" dato på visumet og den vil være 90 dage efter udstedelsensdagen.

Okay, det er på den måde det fungere. Jeg vidste bare ikke bedre.

Tak for en god forklaring, og tak til alle for utrolig hurtig response. Det er et veldig godt forum dette her

bareMig
Theoo skrev:
Altså visummets gyldigsperiode må gælde for indrejsen. Jeg havde for nogle år siden et overstay på 2 dage set fra indrejsedatoen og måtte derfor betale bøde for de 2 dage. Altså ikke bøde regnet fra fra udstedelsesdatoen. Nu køber jeg et årsvisum, så er der ikke så meget at bekymre sig om bortset fra prisen. Jeg opholder mig omkring 4 mdr i Thailand og rejser drefor kun ud en gang inden 3 mdr. fra indrejse.

Hej Theoo,

Jeg tænkte lige som dig, men efter som ambasaden sendte mig hjem igen, må det vel være rigtigt sådan som lols siger, altså nærmest 2 slags gyldigheds perioder, en for hvornår visumet tages ibrug, og en for hvor længe det det gælder efter det er taget i brug (indrejse)

Lung Yao
bareMig,

Venligst læse disse instructioner fra Ambassaden i Hellerup i stedet for at få "modstridende" oplysninger her på DTW, og blive mere og mere forviret og til sidste lave "noget forkert":

http://www.thaiem...uction.pdf

http://www.thaiem...pdated.pdf

A - Minimum requirements for all types of visa application:

1 -Your actual Passport or Travel Document. - Passport or Travel Document must not expire within 6 months and contain at least ONE completely empty visa page.

2 -1 copy of Passport or Travel Document (Picture page) = (siden hvor dit pas billede er på).

3 -1 application form. (Kan downloades fra hjemmesiden og udfyldes i forvejen).

4- 1 photo . (Photostat or Photocopy will not be accepted).

5 - 1 copy of airline ticket (confirmed ticket, a confirmed e-ticket is acceptable showing into and out of Thailand.).
6 - Visa Application Fee : (only paid with: CASH, MONEY ORDER, or CASHER CHEQUE)Visa/dankort, Mastercard og lignende er ikke "brugbare"Wink.

B - How to Apply for Visa:

- Visa applications can be submitted either by hand or by post. Submission time for by-hand application is 09:00 a.m. - 11:45 a.m. and collection time is 01.00 p.m. - 04:00 p.m. Monday to Friday. (afleveringen af visa ansøgning : Mandag til Fredag KUN fra 09.00 til 11.45 ).
Personligt afhentning af Pas med visa : Mandag til Fredag KUN fra 13.00 til 16.00.

REMARKS:
1. Each applicant, including minor, is required to have his/her own passport to apply for a Thai visa at
the Embassy or Consulate-General.
2. - Company employee must prepare company work certificate (Business card is not acceptable)
- Self-employed applicant must prepare business registration/license.
- Student must prepare guarantee letter from university or student card.
- Pensioner must prepare pensioner card or bank statement or pension fund
- House wife must prepare husband's passport copy.

TYKKERE kan det ikke skæres. Håber at du er blevet lidt mere oplyste end før.
Disse er de "gænse regler" gældende for ALLE visa ansøgere, at nogle har fået en anden (sær)behandling er anden side af medajlen. T.I.T. gælder også i lille Danmark. Wink

Denne næste regel har givet anledning til lidt misforståelser/misfortolkninger
:

Tourist Visa

A single-entry visa must be used to enter Thailand within 3 months from the date of issue.

Example I: a single-entry visa usually has a validity of 3 months from the date of issue. If your visa is issued on 01 January, it will expire on 31 March. This means that you have to enter Thailand no later than 31 March.

Taxameteren" på din 30 dages visum starter fra din ankomstdag i fx. BKK lufthavn" .
MEN indrejsen skal være PÅBEGYNDTE indenfor en periode på 90 dage fra UDSTEDELSENS dato.

Og som jeg skrev tidligere T.I.T.:
Der står ellers klart og tydeligt på deres hjemmeside
:

REMARKS: - Do not apply for a visa earlier than 3 months before you will arrive in Thailand.

Men "desvære" ville(forlanger) ambassaden at ansøgning skal sendes/afleveres Tidligste 1 mnd før påtænkte rejse Shock Angry

Ansøgnings formular download side :

http://www.thaiem...a_form.pdf

Redigeret af Lung Yao d. 06/11-2008 16:31
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

lols
Lung, Gad vide hvor du har fundet den information. På ambassadens forside er 3 links om visa regler til 3 sider. Men ikke den side du her viser og ikke samme information. Så let er det nok ikke at skære det ud i pap, når ambassadens forside ikke har link til de rigtige dokumenterGrin

Men så vidt jeg kan se er dit indlæg en beskrivelse af hvordan man får visum.

Men beskriver ikke noget om gyldighed og ind og udrejsedatoer og hvor tidligt der kan søges, som er det der skrives om?

Så det mangler stadig at blive skåret ud i pap?

Men omkring Overstay har det ikke noget at gøre med hvornår man har søgt visum eller hvornår man er rejst. Overstay betyder at man har været længere i thailand end man fik lov til ved indrejsen.

Det er den dato som er stemplet i passet den dag man kom ind eller den nye dato som er stemplet ind ved evt. forlængelse.

Ambassader udsteder visum, som giver en person lov til at rejse til Thailand. Den ret har du så i 90 dage. Gøres ikke brug af retten indenfor den tid skal nyt søges.

Ved indrejse er det immigrationsmyndighederne, der bestemmer hvor længe du må være i Thailand. Det siger visumet ikke noget om overhovedet. De giver danskere lov til at være der 60 dage og andre nationaliteter får kun 30 dage, men visumet ser ens ud. Danskere kan man så søge forlænget med yderligere 30 dage i Thailand.

lols
OK Lung du har rettet lidt siden jeg svarede.

Lung Yao
lols skrev:

LOLS,

Desvære ikke helt rigtigt eller udtrykker du dig "forkert":

Det er ikke VISUMET som har en udløbsdato på 90 dage, for det ville også gælde hvis du kun skulle bruge 48 dage,men som du selv skriver : ENTER before.
Du får/betaler for 60 dage oveni de 30 "fri visum" dage = 90 dage . Dine 31 til 90 dage SKAL være PÅBEGYNDTE inden 90 dage fra UDSTEDELSEN at visumet.!

Fx. Visa på 90 dage udsted den 15-11-08, skal bruges (indrejse i Thailand) seneste d.12 - 2 - 09.

(De samme regler bruges af den Danske Ambassade for Thai som skal besøge DK., men kan ikke huske om det var 3 eller 6 mnd).
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
lols skrev:
Lung, Gad vide hvor du har fundet den information. .
....................................................................................................

Ja, det skulle være så nemt men det blev noget "skidt". Grin
Det er lidt kompliceret, kan ikke forstå hvorfor at de ikke har gjordte deres hjemmeside mere "brugervenligt".Angry
Men her er det :

1-
http://www.thaiem...

2- Klikker så på VISA i øverste højre hjørne som ville føre dig til:

http://www.thaiem...t_info.htm

3- Klik så på : Information For Visa Application som ville føre dig til :

4-
http://www.thaiem...e_visa.htm

5- Under : Information For Visa Application , klik på : Tourist Visa (60 Days Visa) For Danish Passports

Måske en go' ide, hvis Kim/web. sat alle disse 3 URL fast under Planlæg ferien eller i det mindste den sidste URL som har den største relevans.
Redigeret af Lung Yao d. 06/11-2008 17:37

lols
Lung, Nu nærmer vi os vist ordkløveri om vi kalder det udløbsdato eller bruges inden er vist noget nær det samme.

Måske misforstår jeg det med 31 dage af de 90, og de 90 dage skal bruges inden "enter before" datoen på visumet?

Mener du at man skal rejse ind i thailand 31 dage før "enter before" datoen for at få de 60 plus 30 dage? Og hvad mener du med "skal bruges" senest?

Ved indrejse får du 60 dages ophold stemplet i passet. Det er de 30, som du ville få uden visum, plus 30 dage med visumet. Opholdet kan da forlænges ved ansøgning med yderligere 30 dage.

Mener du måske at forlængelse, de 61 - 90 dage, skal ske indenfor visumets "enter before date", altså at ansøgning om forlængelse skal ske inden "enter before" datoen?

Altså at for at få de fulde 90 dage skal indrejsen ske indenfor de første 30 dage efter udstedelsen. Heraf så ambassadens information om tidligst en måned før afrejse for at få alle 90 dage?

bareMig
lols skrev:
Lung, Nu nærmer vi os vist ordkløveri om vi kalder det udløbsdato eller bruges inden er vist noget nær det samme.

Måske misforstår jeg det med 31 dage af de 90, og de 90 dage skal bruges inden "enter before" datoen på visumet?

Mener du at man skal rejse ind i thailand 31 dage før "enter before" datoen for at få de 60 plus 30 dage? Og hvad mener du med "skal bruges" senest?

Ved indrejse får du 60 dages ophold stemplet i passet. Det er de 30, som du ville få uden visum, plus 30 dage med visumet. Opholdet kan da forlænges ved ansøgning med yderligere 30 dage.

Mener du måske at forlængelse, de 61 - 90 dage, skal ske indenfor visumets "enter before date", altså at ansøgning om forlængelse skal ske inden "enter before" datoen?

Altså at for at få de fulde 90 dage skal indrejsen ske indenfor de første 30 dage efter udstedelsen. Heraf så ambassadens information om tidligst en måned før afrejse for at få alle 90 dage?

Det mærkelige ved mit besøg på ambassaden er, at jeg var der d. 5. November, og jeg rejser (ankommer til Thailand d.2 Februar) så jeg ville jo overholde de 90 dage "Enter before", plus det faktum at han sagde til mig at jeg skulle komme igen i Januar ca. en uge før afrejse, her bryder han jo deres egen regel om at man skal søge en måned i forvejen. Såååååå, jo , jeg er da lidt forvirret stadigvæk.
Redigeret af bareMig d. 06/11-2008 18:34

bareMig
Lung Yao skrev:
lols skrev:
Lung, Gad vide hvor du har fundet den information. .
....................................................................................................

Ja, det skulle være så nemt men det blev noget "skidt". Grin
Det er lidt kompliceret, kan ikke forstå hvorfor at de ikke har gjordte deres hjemmeside mere "brugervenligt".Angry
Men her er det :

1-
http://www.thaiem...

2- Klikker så på VISA i øverste højre hjørne som ville føre dig til:

http://www.thaiem...t_info.htm

3- Klik så på : Information For Visa Application som ville føre dig til :

4-
http://www.thaiem...e_visa.htm

5- Under : Information For Visa Application , klik på : Tourist Visa (60 Days Visa) For Danish Passports

Måske en go' ide, hvis Kim/web. sat alle disse 3 URL fast under Planlæg ferien eller i det mindste den sidste URL som har den største relevans.

Hej Lung,

Mange tak for hjælpen, nu har jeg downloadet de to PDF dokumenter. Faktisk var det et gammelt PDF jeg havde udfyldt og afleveret på ambassaden, men det brokkede han sig nu ikke over, jeg foretrækker dog stadigvæk an anvende den nyeste ansøgnings formular. Såååå KANON, tak for det.

Lung Yao
LOLS,
Jeg ønskede bare at VI (alle DTWs) skulle undgå misforståelser.
Du er selv blev "forviret" af at jeg skrev 31-90 dage, forklaring følger :
1- + 31 < dage er du over de 30 "frie" dage, ergo skal du have visum.
2- Du "kan" ikke kun købe 25 - 40 -55 dage visum udover den "fri visums periode", men du får/køber 60 dage som bliver lagt oveni de 30 og så kaldes det 90 dages turistvisum. (Når du har fået et max 90 dages visum, kan du rejse ud af Thailand hvornår det passer dig inden de 90 dage er udløbet). Tænk hvis nu du søgte/fik et 45 dages visum og finder ud af du kunne godt/havde mulighed til at blive længere, så skulle du til Immigration og søge om forlængelse samt diverse udgifter. Dette ville du være fri for .

Lung Yao
bareMig,
<<Det mærkelige ved mit besøg på ambassaden er, at jeg var der d. 5. November, og jeg rejser (ankommer til Thailand d.2 Februar) så jeg ville jo overholde de 90 dage "Enter before", plus det faktum at han sagde til mig at jeg skulle komme igen i Januar ca. en uge før afrejse, her bryder han jo deres egen regel om at man skal søge en måned i forvejen. Såååååå, jo , jeg er da lidt forvirret stadigvæk. >>

Er du sikker på at han sagde EEN uge før afrejsen ? tror nærmere at han sagde i JANUAR måned, uden at hæfte sig meget ved at du skulle rejse 2 Februar. I starten af januar ville jeg mene at være passende, og det har du ret i det du skriver, deres højre hånd aner åbenbart ikke hvad den venstre foretager sig. (eller som salige J.O.K. sagde : Man har et standpunkt til man indtage et nyt Grin )
.
Hvis nogle af jer har kopierer de sider som jeg henviste til vil I opdage at "layout"en er blevet ændret undervejs.
Fx. her :
http://www.thaiem...pdated.pdf

Under punkt 3, er det nu tilføjet :<<completed and signed by the applicant. Parents can sign for the minor.>>
Under punkt 7, er det nu tilføjet :<<is DKK 200 per entry. (Maximum 3 entries, No multiple entry)
Kan ikke huske om DOWNLOAD (af ansøgning) var der eller om jeg fandt det et andet sted.
Redigeret af Lung Yao d. 06/11-2008 22:45

Lung Yao

http://www.thaiem..._entry.pdf

Enter before : Validity of visa is 3 months from the date of issue : The visa can not be used to enter Thailand after the expiry date.

Spring til debat: