Se indlæg
 Udskriv debat
Wanted: Danish Writer for job in Pattaya
Stork
Danish writer or journalist wanted for client. Job involves interviewing, researching and writing news stories in Danish. Also proof reading of news stories translated to Danish. Work Permit available. Some journalistic experience is a plus, but can be made up for by enthusiasm and willingness to learn.
Contact Thai Legal & Associates;

Da indlægget tyder på insider viden, kunne Stork måske være så venlig at oplyse om hvem det er der søger.

Jeg mener det ville være bekymrende at fremsende CV til et ukendt firma.

Jeg personlig gætter på at det enten er Odi på Nordic i Thailand eller Johnna med Viking.

Ikke fordi jeg tror jeg har de store chancer i et ansøgningskapløb, nogen herinde betegner mig jo som analfabet og da det er en meget klog person så må det sikkert være korrekt.

Venlig hilsen Skeptikeren

JackD
Herr Skeptiker: Med forlov og i al ydmyghed ( - jo sådan kan jeg osse være!) - du vil være en oplagt kandidat.

Søg dog, og få en udemærket beskæftigelse, og ikke mindst, et supplement til den vistnok noget beskedne danske folkepension.

Held og lykke.

ubon lynge
Ja Skeptikeren det vil da ikke ske noget ved du prøver at søge det job, men ok som du selv er inde på er det ikke meget der skrives om hvem de er, men det kan du jo først mail ud til dem på den adresse der står.
Du kan jo ikke få andet svar end ja eller nej så jeg vil ønske dig held og lykke med det. Wink
Ubon.

Pibe

Det er sgu da ikke så svært at finde ud af hvem det er

http://www.thaile...

Og det er sjovt du lige spørger Skeptiker.

Se her hvor meget du ved om det firma.

http://www.dansk-...owstart=20

Ja du har skrevet et stort indlæg om det før..

bamsen

Thai
Ja med Skeptikerens super gode skrive kundskaber, vil du næsten være selvskrevet til det job.
Man må så håbe, du ikke skal skrive noget positivt om Danskere i Thailand, for det er ikke din stærke side. Angry

Mvh. Thai Smile

Stork
This is a new project underway in Pattaya, not one of the existing magazines. We have already received a couple of applications via this web site which we appriciate very much.
We also enjoyed the very funny post from "bamsen", thank you.
Redigeret af Stork d. 11/11-2008 00:49

Bamsen - så da helt tydeligt at det Thai Legal der var modtageren af evt. mails. Og jeg har stor respekt for firmaet og dets seriøsitet. Men skulle jeg søge så skulle det netop ikke være hvis nogen af de magasiner jeg nævnte var involverede. Dem har jeg mere end dårlige erfaringer med.

Mit indlæg var nok ment som en smule ironisk over den mangelfulde info.

Hvorfor skal det være fordækt? Hvorfor skrive på engelsk når det er en dansker der skal ansættes?

På Thai Legal sidder der en nordmand som taler udmærket dansk, hvorfor har han ikke skrevet indlægget?

Men det er da glædeligt Bamsen at du har kunnet more firmaet. Hvad det så er der er så morsomt kan man spørge sig selv om.

Nu bliver det så spændende at høre om det er Nick's nye projekt som han offentliggjorde i PP i lørdags. Den nye web der kommer til at hedde www.pattayapirate... og som skulle gå i luften når han ankommer senere på måneden.

Hvis det er nogle helt andre kan jeg kun undre mig over at de tør kaste sig ud i et projekt af den slags. Når jeg ved hvad det koster at producere magasiner her i landet, og når jeg ved at annoncemarkedet er mættet så er det for mig et dødfødt projekt. Man skal nemlig hele tiden have for øje at dansk er og bliver et meget lille sprogområde, også her i Thailand.

Noget helt andet er så, at skulle jeg søge, så skulle lønnen være så høj at den kunne dække mit tab af pensionen fra DK. Jeg kunne nemlig ikke drømme om at at undlade at opgive evt. indtægter jeg ville få. At skulle risikere at nogen "kærlige" medmennesker anmeldte en der hjemme og man så blev idømt bøde og tilbagebetaling.

Ved godt jeg er dum og naiv, men sådan er jeg altså opdraget.

Skeptikeren

rinpoche
Skeptikeren skrev:

Ikke fordi jeg tror jeg har de store chancer i et ansøgningskapløb, nogen herinde betegner mig jo som analfabet og da det er en meget klog person så må det sikkert være korrekt.

n

Som du meget vel ved, så var ordene: "analfabet på thai" no? Hvilket du så tydeligt har demonstreret. Så lad nu være med dit let gennemskuelige forsøg på at ekstrapolere.
Og jeg vil gerne være behjælpelig med at linke til den tråd hvor dine såkaldte thai kundskaber så tydeligt giver sig udtryk. Håber bare ikke du går fuldstændig Gagadaeng! Grin

rinpoche
Thai skrev:

Man må så håbe, du ikke skal skrive noget positivt om Danskere i Thailand, for det er ikke din stærke side. Angry

Mvh. Thai Smile

Der tager du fejl. Der er EN, og det er Skeptikeren Grin

Rinpoche hvor er du dog gennemskuelig. En bitter mand, har kun en interesse i at finde fejl hos (næsten) alle her på sitet. Når du ikke bliver bekræftet så bliver du bitter og hævngerrig, du er som en elefant, glemmer aldrig. Hvorfor er du så bitter på alting? Håber virkelig ikke du fører dig frem i din omgangskreds (hvis du da har nogen) på samme vis.

Men vi kan da alle være glade for at vi har en så absolut thaikyndig her på sitet. Hvis du så bare ville være en lille smule positiv så kunne vi alle få glæde af det.

Håber du må vågne op til en god og lykkelig dag. Smil til verden og den smiler til dig.

Hilsen fra Skeptikeren, der staver til græshopper på hvilken måde det nu passer mig. Er for altid færdig med at indordne mig under skolemestre, de er som hovedregel for selvoptagne og intolerante.

Locturian
Skeptikeren - Jeg tror bestemt ikke der var noget ilde ment i Rinpoche's indlæg. Men jeg giver Rinpoche ret - Du ekstrapolere ret kraftigt med dit indlæg. Du skriver at du ikke er kvalificeret, samtidigt med at du tydeligt har brugt en rum sum tid på at forfatte dit indlæg, stort set uden trykfejl eller stavefejl, og med flotte ord... Du kører den langt ud... Smile
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Jeg vil helst undgå mere polemik. Syntes der er for mange alvorlige ting der kommer før kævl og ævl om hvem der skriver hvad og hvornår. Nogen kan lide den ene og andre ikke. Hvem der laver skrivefelj og slåfjel, og nogen mestrer det thailandske til fuldkommenhed, og så er alle andre bare analfabeter udi thai. Nogen kan ikke lide andre end dem selv, sådan er det.

Men nogen foretrækker jo den form for debat - desværre.

Så ikke mere herfra på denne tråd

Skeptikeren

PS! Man kan så spørge sig selv hvorfor nogen absolut skal ind og kommentere (og korrigere) på en tråd der er rettet udelukkende til herboende i Pattaya. Specielt når man tænker på at vedkommende hader alt der skrives til og fra Sodoma og Gomorra. Det virker på mig som provokation.

nielsen87
Skeptikeren skrev:
PS! Man kan så spørge sig selv hvorfor nogen absolut skal ind og kommentere (og korrigere) på en tråd der er rettet udelukkende til herboende i Pattaya. Specielt når man tænker på at vedkommende hader alt der skrives til og fra Sodoma og Gomorra. Det virker på mig som provokation.

Ærketypen på en person med primadonna nykker. Den største provokation i denne tråd var den du selv kom med i trådens indlæg nummer 2. Jeg citererer:

"Ikke fordi jeg tror jeg har de store chancer i et ansøgningskapløb, nogen herinde betegner mig jo som analfabet og da det er en meget klog person så må det sikkert være korrekt".

Jeg kan forstå af senere indlæg i denne tråd at du har et kæmpeproblem med at der for ca 3 måneder siden var et medlem der kommenterede din baby sprogs agtige måde at skrive den latinske transkription af det Thailandske ord for græshopper på. Jeg husker udmærket pågældende tråd og siger tak til rinpoche for at jeg ikke snakker baby sprog når naboerne snakker græshopper. Allerede da jeg læste post nummer 2 i denne tråd var jeg ca 98% sikker på hvem og hvad du hentydede til - senere bekræftet til fulde. Yderst forståeligt at rinpoche følte sig nødsaget til at tage til genmæle, hvilket han iøvrigt gjorde på en pæn måde.

Din slutbemærkning placerer dig på det tidlige teenage niveau. Du har tydeligvis et stort problem med ikke at blive betragtet som perfekt i alle henseender. Her er et tip du kan bygge videre på i din fremtidige udvikling: INGEN er perfekte.

Spring til debat: