Se indlæg
 Udskriv debat
Istanbul lufthavn
Hawk
Hej alle

Jeg har været en del gange i Thailand, hvor jeg har fløjet med forskellige selskaber, både direkte og med mellemlanding.
De gange med mellemlanding har ventetiden ved mellemlanding max. været 2 timer, så det har ikke været slemt.
Nu overvejer jeg at prøve Turkish Airlines, da der jo kan spares en hel del penge, men, men, men...der er 12 og 14 timers ventetid i Istanbul. Mine spørgsmål er: hvordan slår man den tid ihjeld?, hvordan er Istanbul lufthavn?. Har I forslag eller gode ideer, så lad mig endelig høre.
På forhånd tak.

hugoboerge
Det lyder som om det er dagflyveren fra Istanbul siden der er saa lang ventetid. Med natflyveren vil ventetiden blive reduceret til ca 6 timer.

Afg Koebenhavn 1325 ank Istanbul 1735
Afg Istanbul 2340 ank Bangkok naeste dag 1340.

Jeg tilbragte et par timer en morgen i Istanbul lufthavn i transit fra Antalya til Bangkok.

Lufthavnen er ny og moderne og jeg synes ikke der er noget at udsaette paa den. Det bedste vil selvfoelgelig vaere hvis du har adgang til deres business lounge. Turkish Airlines er medlem af Staralliance.

God tur.

ohayo
der er kun 2 timers ventetid i Istanbul, hvis man flyver tirsdag, det er ikke ens alle dage, så hold lige øje med det, tirsdag flyver den senere fra København, men ellers en god og billig forbindelse.

quickmouse
godt nok 6 år siden jeg var i istanbul (ataturk) airport, og min oplevelse med denne var at der ver en masse støj via deres højtaler (snak/info), og det var meget generende, og så er 14 timer lang tid Wink .

har dog hørt at der er taget en nyere lufthavn i brug, Sabiha Gökçen International Airport og denne kender jeg ikke.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

ebeth
14 timer! Det må da give nok tid til at komme ind til byen? Istanbul har da uendeligt meget at byde på kulturhistorisk. Kan se på wikipedia at Atatürk Int. Airport ligger på den europæiske side at strædet i 'forstaden' Yesilköy og at der er 11km til centrum!

Lung Yao
Ebeth,
Det har du ret i. Kan nævne: Topkapi "slottet" hvor Sultanen havde sit harem - Bazaaren - en kort sejltur tværs over Bosphorus strædet og så er man på den asiatiske del og meget mere.

http://en.wikiped...%B1_Palace

http://en.wikiped...,_Istanbul

http://en.wikiped...rus_Bridge

Eneste "hage" ved sådan udflugt til byen, er en thailandske statsborger ikke må forlade lufthavns område medmindre de har en transit visa (Kunne være at reglerne er ændret siden sidste jeg var der sammen med min Thai kone).
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

hugoboerge
Visa til Tyrkiet er nemt og smertefrit sammenlignet med den procedure man skal igennem for at faa visa til Danmark og England. Meget faa papirer til udfyldning.

hugoboerge
Glemte at naevne at den gamle lufthavn nu anvendes som indenrigs lufthavn og ligger lige ved siden af den nye.

Lung Yao
Hugobørge,
Spørgsmålet er om man NU kan få udsted et 24t. transit visum eller ej i Istanbul lufthavn til Thai statsborger ? Det kunne man ikke denne gang, den skulle laves i DK eller andet sted i verden inden man landede i Tyrkiet .
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: