Se indlæg|
Bangkok uro = hysteri ?
|
|
|
Lagt på d. 26/11-2008 11:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Lidt nyt fra militæret. http://www.netpos...id=1027257 lindy |
|
|
|
| kbh |
Lagt på d. 26/11-2008 11:56
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
THAILANDS REGERING OPLØSER PARLAMENTET OG UDSKRIVER NYVALG Så må vi håbe urolighederne stopper, Er det godt eller dårligt at der bliver valg ? hvad mener du ? Phun lak Thailand
|
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 26/11-2008 12:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Berg skrev: Kære JH uden at være helt sikker tror jeg du misser pointen totalt, som jeg læser Prasats indlæg er det jo ren ironi og hvis ikke det er ironisk ment vil jeg da give dig ret i at det er skræmmende at man kan ha sådan en holdning til tingene. En smutter så... Har været længe væk fra DK, forstår ikke heelt den bidende sarkasme og ironi længere ![]() Man skal ihvertfald ikke forsøge overfor thai'er, de går helt i baglås. Nyvalg? Det vil ikke hjælpe stort... Redigeret af JackH d. 26/11-2008 12:19 |
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 26/11-2008 12:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
kbh skrev: THAILANDS REGERING OPLØSER PARLAMENTET OG UDSKRIVER NYVALG Så må vi håbe urolighederne stopper, Er det godt eller dårligt at der bliver valg ? hvad mener du ? Har de opløst parlamentet ????????? Swed
|
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 26/11-2008 12:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Tror det ikke... Det her sakset fra BT: "Der har været mange rygter de seneste dage om, hvad der præcis sker. Men ifølge Gregers Møller skulle det nu være så godt som sikkert, at elitetropper er på vej. -Jeg har fået at vide af en af mine kilder, der har talt med en højtstående militærmand, at deligationer af elitesoldater er på vej fra nord for Bangkok for at rydde lufthavnen. Det kan meget vel blive en blodig afslutning, fortæller journalisten, som har boet mange år i Bangkok." Så må vi se om Gregers og kontakten får ret...
Redigeret af JackH d. 26/11-2008 12:57 |
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 26/11-2008 13:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
God analyse fra Politiken, kongen må gøre noget at løse konflikt. http://politiken....602966.ece |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 26/11-2008 13:22
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Absolut ingen tvivl om at der er ballade i lufthavnsområdet. Jeg nåede lige at få røven med ud kl. 3 i nat inden de lukkede lufthavnen. Det var fuldstændig umuligt at kører frem til terminalen allerede kl. 21:30 men kunne dog gå uforstyret gennem mængden det sidste stykke, men da var de jo heller ikke begyndt at skyde endnu. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 26/11-2008 13:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Hej John rart at se at du kom hel hjem....tænkte på det i går Claus |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/11-2008 13:39
|
|
Har lige talt med min kones niece. Det er nu decideret farligt at bevæge sig rundt i lufthavns området og det skulle være i begge lufthavne. Der tales om forhandlinger imorgen som forhåbentlig kan føre til en afslutning på konflikten - fredeligt, men man ved aldrig som hun sagde. Der er mange følelser på spil og så er det ikke altid der handles rationelt. ![]() ![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 26/11-2008 13:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
jeg håber at Thailands konge vil rejse sig fra stolen , og sige stop, det ville alle alle rette sig efter. Politikens Thailandsexperet har ret i hvad han siger, valget står mellem pest eller kolera. kongen ord må sætte den videre dagsorden (håber ikke han er for svækket af alder og sygedom til at handle ) MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 26/11-2008 14:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Ellers må prins (psyc)O tage roret på den synkende skude! |
|
|
|
| AsifK |
Lagt på d. 26/11-2008 14:06
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
jeg regner med at rejse i løbet af denne eller næste uge? tror i at det er muligt at skaffe en billet som ikke blir aflyst lige pludselig? og er der evt andre lufthavne flyene kan lande i, uden jeg behøver at betale mere end de 6500 jeg har til rådighed? |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 26/11-2008 14:10
|
|
Du kan evt. flyve til KL, og tage tog eller bus videre til din destination i Thailand.... |
|
|
|
| AsifK |
Lagt på d. 26/11-2008 14:20
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
cha-nok skrev: Du kan evt. flyve til KL, og tage tog eller bus videre til din destination i Thailand.... kuala lumpur? |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 26/11-2008 14:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
cha-nok skrev: Ellers må prins (psyc)O tage roret på den synkende skude! mener du det seriøst eller bare en joke ? , ved godt at han er tronfølger, men der kan ske mange ting endnu inden kongen abdicerer eller dør. Redigeret af quickmouse d. 26/11-2008 14:23 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 26/11-2008 14:28
|
|
Det er ironi. Jeg ser en tung og mørk sky hænge lavt over Thailand lige nu. Den dag Prins O kommer til magten, så begynder uvejret for alvor. Man kan så bare håbe på at ovenstående aldrig vil ske. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/11-2008 09:14
|
|
Lidt nyt fra fronten. http://www.bornho...SAZM108820 lindy |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 27/11-2008 10:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
Frederik kører offroader i Bangkok Bangkok, Torsdag 27. november 2008 kl: 10:27 Kronprins Frederik kunne ikke modstå fristelsen til at tage en hurtig rundtur på en minioffroader på en kaj ved Chao Praya-floden i Thailands hovedstad, Bangkok, da han ved middagstid lokal tid fik muligheden. På offroaderen var der placeret brandudstyr fra Frederiksundfirmaet Fireexpress, der havde demonstreret for kronprinsen og kronprinsesse Mary, hvordan man med et minimum forbrug af vand i en fart slukker en brand i en bil. Så var det, at kronprinsen kiggede nærmere på køretøjet, en slags firehjulstrukket motorcykel på fire hjul, og der var jubel, da han sprang op på den og tog en rundtur, også op af trappetrin. Frederik tog køreturen på sidstedagen af parrets officielle besøg i Bangkok, og såvel Frederik som Mary har været begejstret. - Det er gået rigtig godt. Thailand er et meget gæstfrit land, siger kronprinsen. Parret har været i Thailand sammen en gang før, nemlig i 2005, da de var til mindehøjtidelighed for de mange ofre for den store tsunami 2. juledag 2004. - Det er dejligt at opleve Thailand på en anden måde, siger Mary. /ritzau/ |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 27/11-2008 11:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
http://www.bt.dk/.../81126089/ Mary på sundhedsklinik Mary og Frederik har hele turen igennem holdt den professionelle facade. I går var ingen undtagelse. Ikke én bekymret rynke blev det til. Tværtimod så kronprinsessen ud til at storhygge sig med dagens program, hvor hun blev behandlet med ophøjet respekt af thailænderne. I anledning af verdensdagen for diabetes besøgte hun først en sundhedsklinik i Tambon Bang Kayang med et stort sikkerhedsopbud omkring sig. Bagefter tog hun hen til en lokal skole, hvor børnene iklædt fantastiske silkedragter i pangfarver optrådte med traditionel dans og sang. Turen gik så hurtigt videre til det hyggelige tempelområde Wat Hong Pathumawas. Her fik hun lov til at fodre kæmpekarper og se på smukke træhuse, inden en gaveregn væltede ned over en overrasket kronprinsesse. Indbyggerne i landsbyen afleverede med dybe buk deres hjemmelavede blomsterdekorationer. Mary fik dog hurtigt smilene frem på de højtidelige miner. På vej hen til et tempel satte hun sig spontant ned på knæ for at hilse på lille Techinee på halvandet år. Hun løftede med et grin sit legetøjssværd og slog en forbavset Mary blidt i hovedet med sit spyd. Et gisp gik igennem forsamlingen, men da Mary smilede stort, grinede også de fremmødte lettet over den pudsige hændelse. Det var ikke muligt at spørge hende om den alvorlige situation i byen, da sikkerhedsvagter konstant sørgede for en passende afstand. Dagen sluttede med en velgørenhedsmiddag på ambassaden, hvor også Frederik, de to thailandske prinsesser Soamasawali og Bajrakitiyabha og udenrigsminister Per Stig Møller deltog. |
|
|
|
| JackD |
Lagt på d. 27/11-2008 11:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 150 |
Øhhh...??? Hvad har disse royale Billed Blads-agtige indlæg egentlig med trådens oveskrift at gøre? Bangkok - Uro eller hysteri? Hvis jeg vil læse om de to overfladiske og efter min mening totalt ligegyldige personager, så kan jeg købe Se og Hør eller B.B.! Bangkok og Thailand er på randen af kaos, og måske borgerkrig... - Og så skal man partout læse om Frede og Mary! ![]() Til tråden: Sidste jeg har set og hørt fra Thai-TV er følgende: Somchai og hele slænget er krøbet i ly i Chiang Mai, hvor de beskyttes af den hårde kerne i de røde skjorter.. Imens er der en magtkamp igang i militæret; Anupong (The Boss) imod en pragmatisk fraktion i hæren, hvor det bliver mere og mere klart at det er ham der støtter PAD, og har sørget for de med et snuptag ku' besætte lufthavnene. Bliver der militærkup? Nej, tror det ikke... Borgerkrig? Ja, det er jeg bange for...
Redigeret af JackD d. 27/11-2008 11:49 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.