Se indlæg|
THAKSIN DET BEDSTE VALG ?
|
|
| SIAMCON |
Lagt på d. 06/12-2008 21:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 184 |
Man kan sige om Thaksin hvad man vil -- og nogle af de anklager han er blevet stillet overfor er sikkert rigtigte nok -MEN - han er samtidigt den leder i Thaialnd der har støttet den fattigste del af befolkningen med billige lån og og mulighed for at blive behandlet når mna er syg. han har været imod korruptionen i samfundet.. det er den slags der kan kvæle nationer,, se blot i Afrika - ( men har nok også selv modtaget bestikkelse..) - men har han været imod korruption og hjulet den nederste del af samfundet ja så har han helt sikert også skaffet sig en del fjender.. indefor politi " retsvæsenet " der ikke fungerer- og hos den velstilede del af befolkningen der er indstillet på at alt skal være status quo...så det er et spørgsmål om ikke thaierne havde været bedst tjent med ham - trods alt.. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 07/12-2008 01:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Siamcon , du har ret på mange måder . Thaksin gjorde mange gode ting , som der ikke er blevet gjort før. Men han gjorde også meget for at kunne få de fattiges del af stemmerne , og da der er flest % af dem i TH , så er det vel også naturligt at han gjorde de gode ting han gjorde. For bag facaden var jo ikke den lille engel.! Der vil gå mange år og mange kampe om magten i Thailand før de nærmer sig dansk niveau. som jeg nu aldrig tror de vil nå. Kan sige at jeg er i et land som syd Korea lige nu. De er lang fremme ang demokrati , men det er stadig et land , hvor der er en del korrupt. Og hvis Thailand skal nå den standard , vil der skulle laves drastiske ændringer. Og det tvivler jeg på. Kampen om at sidde på magten i Thailand er stadig en kamp om at kunne flere penge , da det er en yderst god pengemaskine at sidde på. Redigeret af Saendaeng d. 07/12-2008 01:38 Michael B Kristensen
|
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 07/12-2008 03:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
ja og planlaagning er ikke thai-ernes staarke side, hvad de ikke naar idag naar de vel en anden dag, det ser jeg hver dag,klokken va ja det ved man aldrig. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 07/12-2008 09:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
ja, den dag hvor thaierne tager planlægning & aftaler & såsom hvorfor gøre i dag når man kan gøre det i morgen, ja så har demokrattiet en god chance. om thaksin & samak & somchai har været gode ledere tjah, men lad os nu se hvad der sker med den næste statsadministrator, om jeg har jeg har store forventninger tjah, det må tiden jo vise. Redigeret af quickmouse d. 07/12-2008 09:43 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| nielsen87 |
Lagt på d. 07/12-2008 18:59
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
I lovprisningerne af hvad Taksin gjorde for de fattige skal man have med i billedet at hvad han delte ud af var ikke hans egne penge, men skatteborgernes indbetalinger. Samtidig maa man ikke glemme at hvad han faldt paa var hans svinestreg hvor han udnyttede sin position som statsleder til at tilrage sig 73 billioner Baht for hans satelit-virksomhed som havde monopol - fordi han selv havde givet det monopolet - uden at betale een eneste satang i skat. Jeg er helt enig i at Taksin var en dygtig statsmand. Han havde baade evner, magt og position til at bringe Thailand et stort skridt fremad... Gjorde han saa det? --- NEJ - han havde for travlt med at rage til sig... I hans tid som statsleder voksede Taksins formue fra nogle faa millioner baht til mange billioner. Sammenlign lige med hvor populaer en dansk statsminister, der gjorde det samme. ville vaere i Ekstrabladets oejne. Redigeret af nielsen87 d. 07/12-2008 19:03 |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 07/12-2008 19:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
....Ja, og saa var det jo saadan set jo ogsaa Thaksin og hans dygtige svende der soergede for at Suvarnaphumi-lufthavnen blev foert ud i livet, saa PAD havde et sted at lave rav i den. Haaber snart, krokodillerne skal fodres igen, saa burde PAD ligge som de har redt!!!! ![]() ![]()
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| swaddii |
Lagt på d. 07/12-2008 20:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 258 |
latterrlige svar igir her thaier duer ik til noget ka jeg kun smile af jeres holdning prøv kik i lille dk pii baa
en gang Isaan altid Isaan |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 07/12-2008 20:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Uanset hvem der kommer til magten så vil de få store problemer med de 2 kriser Thailand har i øjeblikket. 1. den store finanskrise er slet ikke ovre endnu. Vi har ikke set det værste til finanskrisen endnu desværre det er der meget der taler for hvis man ser hvor mange arbejdsløse der kommer hver måned rundt omkring i verden. 2. den sidste politiske krise koster sikkert også dyrt for Thailand men dog ikke så længe endnu tror jeg. Den nye regering får en stor opgave at arbejde med det er helt sikkert. |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/12-2008 00:14
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
du må ikke glemme den 3 krise, den i Sydthailand, Og den måde PAD vil se ned på landbefolkningen, den vil de få store problemer med at forsvare i et valg, hvor 50 % af stemmerne findes, netop på landet, |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.