Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
tax free
|
|
| Olse |
Lagt på d. 26/12-2008 09:23
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 21 |
Glædelig jul alle sammen. Er der nogen herinde der ved om, når man lander i transit i zurich og skal videre til Bangkok (med swiss air) om man skal i gennem nyt security chek ? Grunden til spørgsmålet er at jeg gerne vil vide om man kan handle toldfrit i CPH (bla. vædsker). Lidt ærgeligt hvis man måtte skulle aflevere for flere tusinde kr. varer på grund af det. Olse |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 26/12-2008 09:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
En kolega fortalte om en rejse fra Cuba. Havde købt noget dyrt cognac som måtte afleveres i Shiphool, Holland ved flyskift. Ville nok undersøge lidt mere officielt i hvert fald. God rejse. Ole |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/12-2008 10:54
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Svaret er ja, du skal igenneme nyt security check Så lad være med at købe sprut eller andet væske i kastrup. Men du kan jo købe det i zurich i stedet for, jeg skal selv flyve med swizz air om 2 uger. bamsen |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 26/12-2008 10:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
der er sku da heller ikke noget der kan betale sig i CPH lufthavn, det er jo mere dyrt der end i Irma fx.
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 26/12-2008 11:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
tuktuk skrev: der er sku da heller ikke noget der kan betale sig i CPH lufthavn, det er jo mere dyrt der end i Irma fx. Fuldstændig rigtigt. Sidst jeg kom tilbage fra Thailand, stod jeg og kiggede lidt på priserne inden tolden. Blev så enig med med selv om, at jeg hellere ville gå i supermarkedet, hvis jeg skulle få brug for noget. |
|
|
|
| Olse |
Lagt på d. 26/12-2008 12:05
|
Jeg takker for de seriøse svar - får desværre nok ikke tid til at handle i Zurich. Til de "kloge" der påstår at man ikke sparer noget i CPH, kan jeg oplyse at jeg ville have sparet 5-600 kr på de ting jeg har bestilt, men som jeg nu vil afbestille. Godt Nytår til alle. Olse |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 26/12-2008 20:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Olse skrev: Jeg takker for de seriøse svar - får desværre nok ikke tid til at handle i Zurich. Til de "kloge" der påstår at man ikke sparer noget i CPH, kan jeg oplyse at jeg ville have sparet 5-600 kr på de ting jeg har bestilt, men som jeg nu vil afbestille. Godt Nytår til alle. Olse Du kan sagten handle toldfrit i kastrup mht sprit , når det bare bliver i den pose som de forsegler og påklæber kvitto - hvis posen IKKE har været åbnet og seglet ikke er brudt kan du sagtens tage den med igen! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 26/12-2008 21:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Det skal du ikke være 100% sikker på. Rejste hjem fra Bkk over Arn. Posen var lukket og forseglet, men jeg fik den stadigvæk ikke med gennem securety i Stockholm!![]()
Redigeret af jesperfrb d. 26/12-2008 21:01 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 27/12-2008 06:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Der vil jeg nok give Jesperfrb ret--sidst jeg rejste hjem over Helsinki, så jeg en som mistede sine 2 flasker i plastikpose, indköbte i BKK. Ingolf |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 27/12-2008 06:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
OK....så tager jeg fejl - det må de bare ikke når det er forseglet og købt i en anden lufthavn men de CIQ har sgu nok deres egne regeler.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 27/12-2008 09:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
vandango skrev: tuktuk skrev: der er sku da heller ikke noget der kan betale sig i CPH lufthavn, det er jo mere dyrt der end i Irma fx. Fuldstændig rigtigt. Sidst jeg kom tilbage fra Thailand, stod jeg og kiggede lidt på priserne inden tolden.Blev så enig med med selv om, at jeg hellere ville gå i supermarkedet, hvis jeg skulle få brug for noget. Hvis du havde en kvittering på nogle af varene du købte ved udrejsen på vej til BKK og nu købte de samme i denne butik, ville du have opdaget at priserne var forskelige (dyrere), dog ikke på tobak varene så vidt jeg husker. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Olse |
Lagt på d. 27/12-2008 12:07
|
Med undtagelse af smøgerne har jeg nu afbestilt det hele, så håber jeg at kunne nå at handle lidt i Zurich (har kun en time fra ank. - til afg.). Ellers går verden nok ikke af lave af den grund. Tak for alle svar og Godt Nytår. Olse |
|
|
|
| Anders And |
Lagt på d. 27/12-2008 12:21
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
hvis du bestiller inden afrejse fra CPH så sparer du 20 % i taxx free i henhold til katalogpriser. De 20 % gælder alt i butikken. Så bestil på nettet og hent din forseglede pose i butikken, hvor svært kan det være? |
|
|
|
| Olse |
Lagt på d. 27/12-2008 12:56
|
Anders And..... Tror ikke du har læst alle indlæggene igennem... eller også fatter du ikke en brik...... Hvor svært kan det være ? Olse |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/12-2008 14:18
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Olse Hvornår skal du flyve med swizz bamsen |
|
|
|
| Anders And |
Lagt på d. 27/12-2008 16:48
|
|
Olse skrev: Grunden til spørgsmålet er at jeg gerne vil vide om man kan handle toldfrit i CPH (bla. vædsker). Lidt ærgeligt hvis man måtte skulle aflevere for flere tusinde kr. varer på grund af det. Olse Til det svarede jeg:hvis du bestiller inden afrejse fra CPH så sparer du 20 % i taxx free i henhold til katalogpriser. De 20 % gælder alt i butikken. Så bestil på nettet og hent din forseglede pose i butikken, hvor svært kan det være? Nu ved ikke lige hvor dum du er. Jeg svarer dig på det spørgsmål, du stiller. Så hvorfor er det så lige, du kommer med en sviner til svar??? Hvad er det lige i mit svar du ikke forstår, fortæl mig det, så skal jeg skrive det langsommere for dig, så selv DU kan forstå det. Så drop dit pis med at spille smart i en fart Redigeret af Anders And d. 27/12-2008 16:54 |
|
|
|
| Anders And |
Lagt på d. 27/12-2008 17:04
|
|
Olse Du modtager direkte forkerte svar. Bamsefarr skriver at du ikke må medbringe en forseglet pose gennem transit i anden lufthavn - ´100 % forkert - netop fordi den er forseglet i en pose kan du medbringe den. Jeg har utallige hundrede gange foretaget indkøb iCph og været i transit i anden lufthavn, og det over hele verden. Tuktuk skriver det er billigere i Irma, det passer heller IKKE, hvis du opretter dig som bruger på http://www.tax-fr... så sparer du 20 % på priserne. |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 27/12-2008 17:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
Jeg har utallige hundrede gange foretaget indkøb iCph og været i transit i anden lufthavn, og det over hele verden. du er meget berejst, eller utrolig gammel sagen er, det er ikke nemt at besvare, fordi ikke alle lufthavne i europa betegner kbh. lufthavn som "sikker" dvs. det bedste man kan gore er, gå til det flyselskab hvortil du skal i transit og sporge dem...jeg er blevet afvist 1 gang af samme grund, men desværre kan jeg ikke huske landet hvor jeg skulle i transit de 20 % ved forudbestilling gaelder vist kun for parfume og kosmetik http://www.tax-fr... Redigeret af kvindemin d. 27/12-2008 18:30 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 27/12-2008 19:09
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Anders And skrev: Nu ved ikke lige hvor dum du er. Jeg svarer dig på det spørgsmål, du stiller. Så hvorfor er det så lige, du kommer med en sviner til svar??? Hvad er det lige i mit svar du ikke forstår, fortæl mig det, så skal jeg skrive det langsommere for dig, så selv DU kan forstå det. Så drop dit pis med at spille smart i en fart Endnu en som ikke kan snakke pænt = farvel og tak. Webmaster Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Olse |
Lagt på d. 27/12-2008 20:21
|
Ved ikke om Anders And læser dette....men - Jeg har på intet tidspunkt spurgt om priser, så hvorfor han skriver om der må guderne vise - det eneste jeg ville vide var om man skulle igennem security-chek som transit passager i Zurich lufthavn. Nu er alt indkøb med vædske over 100 ml. blevet afbestilt - så kan de komme med alt det security chek de vil. I Dont Care. Og til Bamsen kan jeg oplyse at jeg skal flyve med swiss i morgen søndag. Endnu en gang tak for svarene og GODT NYTÅR TIL ALLE. Olse |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.