Se indlæg
 Udskriv debat
tilskud til børn i thailand!
metallica
hej alle sammen!
er der nogen der ved om man kan få tilskud til sin kones børn som evt. blir i thailand, efter at hun kommer til Danmark? Jeg har læst i en andens indlæg, at der evt. er mulihed for dette???
Min kone kommer til Danmark om 5 dage, og hun har sin søn med på 5 år, men hendes to andre børn på 11 og 12 år blir hos hendes forældre!!! er der nogen der ved om man kan få noget økonomisk hjælp til dette? mvh. Metallica aka. Henrik.

Nixon
metallica skrev:
hej alle sammen!
er der nogen der ved om man kan få tilskud til sin kones børn som evt. blir i thailand, efter at hun kommer til Danmark? Jeg har læst i en andens indlæg, at der evt. er mulihed for dette???
Min kone kommer til Danmark om 5 dage, og hun har sin søn med på 5 år, men hendes to andre børn på 11 og 12 år blir hos hendes forældre!!! er der nogen der ved om man kan få noget økonomisk hjælp til dette? mvh. Metallica aka. Henrik.

Ja du må undskylde jeg siger det men det håber jeg virkelig ikke der er mulighed for. Og det mener jeg som skattepligtig borger. Det kunne da lige passe at vi skal til at brødføde halvdelen af verden på den måde. Jeg har kun afsky til overs for hele tanken. Den må moderen og den der hjælper til hænge på alene og det mener jeg også hvis det havde været et dansk forhold. Men det er så bare min mening og dem har jeg mange af.

Søgte lidt på det og fandt noget der hedder familieydelse.

http://www.naestv...elser.aspx

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
jesperfrb
Jeg er helt enig med Nixon, så ville kommunerne godt nok få store udgifter til børnepenge!

Men du får børnepenge for den der flytter med konen hertil!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

FCKdk
....ta´en jomfru, så skulle problemet være løst!!!!
Sorry, ku ikke lade være!!!!SmileWinkSmile

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

The Missing Link
metallica skrev:
hej alle sammen!

er du førtids /pensionist, er du regestreret Gift, har adopteret din kones børn, kan du få familieydelser.

Familiesammenføring i Danmark er nemmer
Redigeret af The Missing Link d. 23/01-2009 02:41
The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem GrinGrinGrin

kiml
Du skriver ikke om det er familiesammenføring, hvis det er det og du stiller bankgaranti
[img][/img]

latour82
Kære Henrik alias Metallica.

Undskyld mig at jeg sidder med kvalme.
Hvis du ikke har tænkt dig at søge familiesammenføring med hendes halvstore børn fra tidligere forhold eller adoptere børnene, så håber jeg da ikke et sekund at du syntes at du/i har krav på børnepenge til hendes børn, så dybt tror jeg da ikke at du vil synke.

Jeg kan da ikke forestille mig at du mener at Danmark delvis skal overtage forsørgelsen af de børn hun med alt mulig sandsynlighed har med en Thailandsk mand og som måske ikke skal have den mindste tilknytning til Danmark??

For dem som har børn som er Danske statsborgere der bliver den kommende generation som skal holde skruen i vandet i de næste mange år, de bliver mødt med umulige forhold lige fra starten, der er mangel på dagplejepladser, der bliver nomineret færre og færre pædagoger, besparelser alle vegne og det gælder hele vejen, sfo koster en formue, besparelser på sygehus, ældreområde ect. ect, hvis du hvilket jeg ikke kan forestille mig mener at din kone skal have hjælp til hendes fuldt Thailandske børn, så vil du starte en lavine, hvor tusindvis som er i samme situation som dig, også skal have hjælp til konens Thailandske børn.
Hvilke byrder mener du ikke det vil pålægge det Danske samfund??? hvor skal pengene komme fra?? fra mig??

Så hvis den Thailandske del af familen ikke kan klare at betale for børnens opvækst, så er det dig og din kone, det kan fanme ikke være det offentliges problem.

Niels

Lung Yao
Enig med dig Latour.
Det kan ikke lad si gøre da det kræves CPR i DK og da de er boende i Thailand så er det nul og nix. HVIS, det var muligt, så ville der være mange thai kvinder som lige pludseligt ville komme i "tanke" at de har et par børn hos familien i Thailand.
Tænk også på af det "halv" af Ethiopien og Somalia ville skulle forsøges herfra DK, da mange fx. Somalier har 4 koner og et hav af børnShock. Sad Angry
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jpo
ja fra faren i thailand, nej vel de betaler ikke en skid, saa hvorfor danmark, det ville vaare dybt godnat. det var jo dit valg at din kone havde born, saa du maa nok til lommerne lige som os andre.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
danmark er IKKE et land hvor vi skal forsøge halvdelen af verden selv om vi er godt på vej til at blive det næææ du må selv betale og det er jo også ok da de intet har med dk at gøre

metallica
hej igen alle sammen! og tak for jeres svar!!!
Jeg skriver også bare at jeg har læst om det og derfor spørger!!!

metallica
hej alle sammen! og tak for jeres svar!!!
jeg skriver også kun at jeg har læst om det her på siden, og derfor ville høre om det er rigtigt!!!

pulverkok
Jeg kan lige som ander bare tilslutte mig den tanke at det er da dit eget problem, og at mine skattepenge kan godt gå til personer som er i DK-sygehuse-plejehjem mm men f.... ikke til at forsørge personer i Thailand.

Lige et tanke experiment.
Børnepenge ca 1100 kr per mdr = 6380 thb. Min svigerfar tjener 3500 thb om mdr og det forsørger han kone og 1 til 2 børnebørn for, så din kones fammilie ville få det temlig godt hvis de kunne hæve 2 til 3 gange dette beløb pr mdr.
Selv børne checken på ca 2500 kr per kvatal er mere end min svigerfar tjener, så bare hvis det var den du mente så vil det stadig være helt ude i hampen.

Nu en personlig kommentar ( som jeg nok får huk for )
Jeg har i den tid jeg har læst her på siden at der er mange som er meget intreseret i hvordan de kan stikke deres sugerør ned i diverse kasser, og der ligger en temlig stor viden om samme på denne side. Hvad med det motto at "vi vil gerne klare os selv", er det aldrig noget som falder ind hos alle jer med viden om /eller ønske på samme om pension, førtids pension, børnepenge, fradrag for fammilie mm
Der er mange dansker som er efter personer fra Tyrkiet, Somalie, Pakistan mm fordi de ikke bidrager med noget til samfundet de vil bare have , børnepenge, pension, bistand mm, kan I se sammenfaldet eller er det bare mig ?
alle har ret til at dumme sig, mange gange.

rinpoche
Dette her er måske lidt uden for emnet.

Men der var på et tidspunkt for år tilbage mulighed for at subsidere fx. den thailandske familie med et fast månedligt beløb der var fradragsberettiget indtil en beløbsgrænse, det blev kategoriseret under Ulandsbistand.
Og hvad skete der så? "Opfindsomme" sjæle benyttede sig heraf blot for at unddrage sig skat og inddrog så selv beløbet.
Resultatet? Denne mulighed eksisterer ikke mere.

huratho
Hej Pulverkok
Hvis der var mulighed for at hente børnepenge til ens adoptiv-børn her i Thailand ville jeg udnytte det. Hvorfor betaler jeg skat til Danmark, jeg har ingen stemmeret og ingen gratis sygehus, men jeg bliver stadig trukket 41% i skat til hvad????????
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

thaikurt1

pulverkok
Det er præsiv det samme svar man for hvis man sige man for førtids pension og bosat i Thailand at man ikke bidrager med noget til samfundet men jeg modtage ikke nogen fra samfundet andre en min lovlig pension som jeg betale skat af .

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
pulverkok
Det gik faktisk lige så hurtigt som jeg havde regnet med.

Der er et gammel ordsprog som siger "når man slår ned i en flok hunde så hyler dem som føler sig ramt"

Nej godt ord igen. Vi skal ikke skændes, men jeg oplever bare mange gange i min hverdag at den holdning med at alle udlændinge bare er ude på at nasse på det danske system, er meget udtalt, og derfor prøver jeg at være et godt eksempel sammen med min kone, har haft arbejde fra samme dag som hun fik sin arbejdstilladelse, og aldrig fået noget fra det offentlige. Så jeg mener godt at jeg kan tillade mig at kaste med sten, for jeg bor ikke i et glas hus. Dem som modtager ydelser efter danske regler har fuldt ret til dem, og det vil være dumt at sige nej tak.
Det som var fremme med at man kunne fratrække ydelser til udenlansk fammilie er lige netop det som jeg er sur over. Loven var kanon god, det var alletiders, men så skal vi lige se om man ikke kan snyde lidt og vupti så er det hele ødelagt for alle, og sådan også med mange ander ydelser, de er lavet i den bedste mening, men bliver ydnyttet og så stopper det for alle, også dem som det hele var lavet for, og som havde brug for det, det er bare det som jeg mener, og min mening kan ingen tage fra mig.
alle har ret til at dumme sig, mange gange.

Lung Yao
metallica skrev:
hej alle sammen!

Her er lidt oplysninger :

http://tinyurl.co...samfund-dk

Se på kap. 1 stk. 5 Hjemsted.

<< 5. Børnetilskud kan endvidere kun udbetales, hvis følgende betingelser er opfyldt:

1) .

2) Barnet har hjemsted her i landet.

7. Det er en betingelse for retten til ydelser, at barnet har hjemsted her i landet, jf. § 5, stk. 1, nr. 2, og § 12, stk. 2
.>>

Et andet "interessant" kapitel er nr.3 par. 4 stk. 23.:

- Særligt børnetilskud, når faderskabet til barnet ikke er fastslået :

<< Der ydes et særligt børnetilskud for et barn under 18 år, når faderskabet til barnet ikke er fastslået, jf. § 4, stk. 3, nr. 1. Det særlige børnetilskud udbetales, uanset hvad der er årsagen til, at faderskab ikke er fastslået >>

- Særligt børnetilskud, når kun en af forældrene lever:

<< Der ydes et særligt børnetilskud for et barn under 18 år, når kun en af barnets forældre lever, jf. § 4, stk. 3, nr. 2.Der ydes særligt børnetilskud, selv om afdøde ikke var bidragspligtig >>

- Særligt børnetilskud, når der ifølge overenskomst med andre stater ikke kan udfærdiges dansk bidragsresolution:

- Indgåede aftaler om konventioner
a) Nordiske Konventioner:
....................................................
b ) Konventioner med enkeltlande uden for EU:
- Konvention af 22. januar 1976 med Tyrkiet om social sikring.....
- Konvention af 22. juni 1977 med Jugoslavien om social sikring...
- Konvention af 1. marts 1982 med Pakistan om social sikring.....
- Konvention af 5. januar 1983 med Schweiz om social sikring ......
- Konvention af 26. april 1982 med Marokko om social sikring....
- Konvention af 3. juli 1995 med Israel om social sikring................

<<Efter disse konventioner har et barn, der har bopæl her i landet, og hvis far eller mor er statsborger i et af de kontraherende lande og har bopæl i Danmark, ret til ordinært og ekstra børnetilskud uden ventetid. Ret til særligt børnetilskud erhverves, efter at barnet og/eller en af forældrene har haft bopæl her i landet i 6 måneder >>

MEN, intet aftale med Thailand på trods af 400 års forbindelser Shock
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

latour82
Hej
Det er et fint stykke arbejde du har lavet, MEN alle referer til at barnet har bopæl HER I LANDET, i det konkrete tilfælde har børnene jo netop IKKE ophold her i landet.

Kan stadigvæk ikke se at Dk skulle have nogen interesse i at sende penge ud til børn, som ingen som helst tilknytning har til landet, tilskuddet er jo for at sige i Dk`s interesse da man forventer at barnet på et tidspunkt kan betale tilbage ved at betale skat når barnet bliver voksent.

Så for mig at se er der ingen ide og fornuft i konkret at betale børnebidrag til de 2 børn i Thailand, hvorfor skal vi betale for at fruen der har scoret sig en dansk sponsor, øh undskyld mand.Wink

Niels

Lung Yao
latour82 skrev:
Hej
Det er et fint stykke arbejde du har lavet, MEN alle referer til at barnet har bopæl HER I LANDET, i det konkrete tilfælde har børnene jo netop IKKE ophold her i landet.
..........................................................................Niels

NETOP, og det var derfor at jeg "kvotede" Metallica's" spørgsmål. Der har været forskelige svar men ingen dokumentation på at det ikke kunne lad sig gøre :

<< 5. Børnetilskud kan endvidere kun udbetales, hvis følgende betingelser er opfyldt:
1) .
2) Barnet har hjemsted her i landet.
7. Det er en betingelse for retten til ydelser, at barnet har hjemsted her i landet, jf. § 5, stk. 1, nr. 2, og § 12, stk. 2 .>>

Redigeret af Lung Yao d. 29/01-2009 15:13

Spring til debat: