Se indlæg|
International Kørekort
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 19/05-2005 19:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hi Chingchok og andre interesserede, Som jeg lovede dig under vores chat i formiddags så var jeg forbi Tårnby Politigård og forespurgte om ervhervelse af Internationalt Førerbevis, og fik følgende svar: _Man skal henvende sig på politi station og udfylde et formular (blå) -ANSØGNING OM KØREKORT - ÆNDRINGER. _Have et pas foto vellingnende og uden hovedbeklædning. (Der røg din chance Bamse )_Betale den "uhyre" sum af 25 kr. _Fremvise et gyldigt dansk førebevis. _Og have 5 minuters tålmodighed (lidt længere hvis du kommer midt i "kaffepausen ).Og så skulle den sag være klaret. INTERNATIONAL KØREKORT er kun GYLDIG 1 ÅR. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/05-2005 20:09
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser falang yao ævser hvorfor kan jeg ikke få et kørekort jeg bliver altid snydt. Ævser bamsen |
|
|
|
| CHINGCHOK |
Lagt på d. 19/05-2005 21:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 110 |
Mange Tak for oplysningen Falang Yao. Jeg skal helt sikkert ha sådan et med når jeg rejser i næste måned. Jeg tror også vores sædvanlige chauffør dernede bliver glad ![]() Mvh Chingchok |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 19/05-2005 21:58
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hvis man vil leje bil hos de internationale udlejnings selskaber feks. Budget eller Avis kræver de et internationalt kørekort. Hos politiet får du dit nye internationale kørekort med med det samme, bliv nu ikke overrasker det er i A5 størelse en halv A4 side, så det er ikke noget du lige kan stoppe i baglommen. Teksten i kørekortet er på mange sprog, men desværre ikke på Thai, hvilket måske kan give lidt problemer da langtfra er alle Thailandske politifolk der kan tale/læse andet end Thai. Teksten fra politiets hjemmeside: Internationalt kørekort Du kan få udstedt internationalt kørekort: Hvis du har et gyldigt dansk kørekort. Du skal henvende dig på et kørekortkontor, og du skal medbringe: Et vellignende portrætbillede i størrelsen 35 x 45 mm, hvor hovedet måler 25 – 35 mm i højden. Fotografiet skal være holdbart og egnet til skanning. Fotografiet må ikke være forsynet med stempler, huller eller andre beskadigelser. Du må som hovedregel ikke bære hovedbeklædning på billedet. Politiet kan dog tillade, at du bærer hovedbeklædning, hvis du af religiøse grunde ønsker det. Internationalt kørekort er kun gyldigt i ét år fra udstedelsesdagen. Så der er muligheder for dig Bamse - tag en turban på og påråb dig religiøse grunde ![]() John john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 19/05-2005 22:13
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
bamsen skrev: Davser falang yao ævser hvorfor kan jeg ikke få et kørekort jeg bliver altid snydt. Ævser bamsen Det vist meget godt du ikke må få kørekort bamse, der sker vist rigeligt med ulykker i forvejen i thailand |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 20/05-2005 13:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
John skrev: Så der er muligheder for dig Bamse - tag en turban på og påråb dig religiøse grunde JohnHej John, Der tager du fejl, der er stadig 2 betingelser som han ikke opfylder: _Et vellignende portrætbillede _ hovedet måler 25 – 35 mm i højden ![]() M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 20/05-2005 16:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Det giver ikke problemer, at teksten ikke er på Thai. Selv tilbage i 1980-1983, hvor jeg boede i Thailand, kendte enhver betjent i selv den mindtste flække det Internationale Kørekort. Dengang virkede det i øvrigt på den måde, at man, hvis man blev stoppet, lagde 200-300 Baht indeni inden betjenten fik det. Det løste enhver færdselsforseelse uden problemer. (Det løste samtidig ethvert sprogproblem). mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| h |
Lagt på d. 20/05-2005 17:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
falang yao skrev: John skrev: Så der er muligheder for dig Bamse - tag en turban på og påråb dig religiøse grunde JohnHej John, Der tager du fejl, der er stadig 2 betingelser som han ikke opfylder: _Et vellignende portrætbillede _ hovedet måler 25 – 35 mm i højden ![]() M.v.h., M. Rasmussen ![]() jeg syntes da ellers at hans nye billed ligner meget godt dog mangler skæget |
|
|
|
| Jeed |
Lagt på d. 02/06-2005 18:59
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Hvordan er det så med forsikring?? Dækker rejseforsikringerne eller skal man tegne noget ekstra når man har tænkt sig at drøne rundt i en bil på den forkerte side af vejen Jeg gruer for at skulle køre i venstre side!Jeed ![]() |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 02/06-2005 19:44
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Min rejseforsikring dækker, men spørg dit forsikrings selskab. Kørslen i venstre side Hæ Hæ det vænner du dig hurtigt til, de første 10 km. spurgte min kone mig hvorfor viskerne startede hvergang vi skulle dreje men efter det var der ingen problemer, men jeg kørte jo heller ikke i Bangkok og det kommer jeg aldrig til Men der dog en del trafik i Udon Thani.John john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| h |
Lagt på d. 02/06-2005 20:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
hej john er du sikker på det ? jeg har godt nok aldrig hørt om en rejseforsikring der også virkede som bilforsikring i udlandet og hvad med kaskodækning ? |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 02/06-2005 22:20
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
henrikr skrev: hej john er du sikker på det ? jeg har godt nok aldrig hørt om en rejseforsikring der også virkede som bilforsikring i udlandet og hvad med kaskodækning ? Måske jeg misforstod spørgsmålet, jeg troede det var hans person han mente. ![]() Jeg har godt nok heller aldrig hørt om en rejseforsikring hvor der er indbygget bil forsikring i. ![]() Hvis du lejer hos et af de multinationale udlejnings selskaber SKAL du betale forsikringen (den er incl. i prisen) John john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 02/06-2005 22:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Jeed skrev: Hvordan er det så med forsikring?? Dækker rejseforsikringerne eller skal man tegne noget ekstra når man har tænkt sig at drøne rundt i en bil på den forkerte side af vejen Jeed ![]() Hej Jeed, M.h.t. dit spørgsmål, jeg forstod at du mente om rejseforsikring dækkede i tilfælde af DU kom til skade , og du sammenlignede "betingelsen" med at nogle forsikkrigen kræver at du skal tegne et "tillægs forsikring" hvis du fx. skal på dykkeferie, Jetski, paragliding, Cliff climbing og lignende "farlige leje", under din ferie. Jeg mener ikke at have nogensiden hørte at det kræves X-tra forsikring p.g.a. venstrekørsel. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 03/06-2005 06:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
ja nu i siger det så kan spørgsmålet forstås begge veje ![]() |
|
|
|
| Jeed |
Lagt på d. 03/06-2005 07:33
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
tja.. Det er altid godt med tvetydige spørgsmål. Så kan man da altid diskutere hvad spørgsmålet egentlig handlede om. Selv er jeg ikke særlig meget inde i bilforsikringer da jeg ikke har råd til en bil; endnu. Jeg mente egentlig kaskoforsikring og lign. Har kørt på motorcykel i thailand og jeg blev temmelig forvirret over at alle kørte i den forkerte side på de små veje hvor man let kan køre efter reflekserne! hehe Frygter lidt for at man laver en eller fejl og der sker et eller andet. Så skal forsikringerne bare være i orden før jeg skal drøne rundt på de amerikansk byggede veje i thailand. ![]() Jeed |
|
|
|
| Jeed |
Lagt på d. 03/06-2005 07:34
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
apropos paragliding.. Jeg ville være mere sikker på paragliding end jeg vil være på venstrekørsel! hehe Jeed |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 











).



