Se indlæg|
Østrigsk pas til Thai pas, Hvordan ?
|
|
| Vupti |
Lagt på d. 29/01-2009 13:29
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
Kort fortalt er min kæreste låst fast alene i Østrig lige pt da hun i sin fortid bliv mor i netop det land og derfor står barnet som Østrigsk statsborger, dette skulle så gerne ordnes enden hun kan tage tilbage til Thailand og forlade Østrig for sidste gang. Det hun siger er at hun skal tage til Wien sammen med barnet + ex-mand for at få lavet hans statsborgerskab om, problemet ligger så i at det ligger 5 timers kørsel derfra og ex-manden pga arbejde og ja ting vi ikke forstår ikke lige har tid sådan lige inden for de næste mange uger... Mit spørsmål selv om det ligger langt væk fra Danmark og måske dette forum er : er dette den eneste måde det kan gøre på, hvis han har visum til Thailand kan det så gøres fra Thailand af i stedet ? Som sagt ligger det lidt langt væk fra DK - Thai men kan jo være andre har været ude med nået ligene... På forhånd tak. Martin |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 29/01-2009 13:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
kender intet til østrigs love, men hvis din kærste har opholds visa i østrig, kan hun jo godt opholde sig i dk, det der med at barnet har østrigsk stasborgerskab bliver jo nok svært at komme udenom, da fadern jo grundlæggende jo nok har krav på samkvem med barnet ligesom i dk, men en østrigsk advokat vil jo nok kunne hjælpe. mig bekendt så tillader thailand ikke dobbl.statsborgerskab, men er ikke helt sikker. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Vupti |
Lagt på d. 29/01-2009 16:05
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
Jo der er ikke nået problem for hende at kommer her op hvis det var det vi ville, problemet er hun selvfølge ikke kan forlade sin søn og derfor må hun vente til han kan få thailandsk statsborgerskab. Spørsmålet var enlig bare om det KUN kan laves via personlig fremmøde på den Thailandske Ambassade i Wien ? Redigeret af Vupti d. 29/01-2009 16:06 |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 29/01-2009 20:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
nu skal jeg ikke gøre mig klog på ambassaden i wien, men hvis man nu som udgangspunkt tager ambassaden i københavn så kan man ikke engang få lavet et nyt pas med navneændring der, man skal helt til den lokale kommune i thailand for at få lavet et nyt id-card ( det blå med chip) og så på paskontoret, det samme må det jo være med statsborgerskab men som sagt jeg skal ikke gøre mig klog på det, men du kan da foretage en forespørgsel til ambassaden i københavn om problemmet. Chancellery : 09:00 a.m. - 04:00 p.m. Monday to Friday (Closed during lunch from 12:00 noon - 01:00 p.m. ) Telephone: +45 39 62 50 10 Fax: +45 39 62 50 59 E-mail: håber at du vil få et brugbar svar, det er noget af en mundfuld at gabe over, men man må jo lide for kærligheden
så alt lykke til.quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 











