Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad man ikke skal gore
thaikurt1
Jeg har en bekendt som har et spisested og forleden aften opdaget han at ind at hans antaget havde tage penge fra kassen og han gav så hende en lussing og det ende med at politi kom til stedet og han måde en nat i fængsel og han måde betale 10.00 bath.

Så igen har jeg lært om at retfærdighed er kun man har over for thai selv og de saa tage penge fra dig.

Han skulle måske kun havde ringe efter politi i sted at havde givet hende en lussing.

Hvad vil i havde gjorte hvis i kom ud for det samme ?

http://nej
pdrhan
Jeg havde truet hende med politiet først og bedt hende om at aflevere pengene tilbage - for derefter at fyre hende med det samme....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Suk Rak Ning
Jeg havde bare bedt hende om at skride, og jeg ville selvfoelgelig informere omraadets bar/spisesteder om at hende kan man ikke stole paa, at give en en kindhest, det kommer der ikke noget godt ud af.........

Afhaengig af hvor mange penge det drejer sig om ville jeg maaske kontakte politiet.

Da en kateoy stjal min 5 baht kaede med phra....vaerdi ca.smaa 70 .000Baht, ja der havde jeg da lyst til at smadre ham/hende.........men jeg overlod opgaven til politiet og de gjorde et fantastisk arbejde.......
Redigeret af Suk Rak Ning d. 09/02-2009 08:19
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

swed
Thaikurt1 skrev:
Jeg har en bekendt som har et spisested og forleden aften opdaget han at ind at hans antaget havde tage penge fra kassen og han gav så hende en lussing og det ende med at politi kom til stedet og han måde en nat i fængsel og han måde betale 10.00 bath.

Så igen har jeg lært om at retfærdighed er kun man har over for thai selv og de saa tage penge fra dig.

Han skulle måske kun havde ringe efter politi i sted at havde givet hende en lussing.

Det er da rigtig fornuftigt at slå det sorte svin, det havede han selvføgelig også gjort i Danmark hvis det var sket her, ellers kunne han have gjort hvad normale mennesker ville gøre kontakte politiet og fyre personen

nogle meneske tror de lever i fæstebondens tid, når de bor i Thailand. desuden kan han jo også ha tagt fejl Angry

pigalle
swed skrev:
Thaikurt1 skrev:

Det er da rigtig fornuftigt at slå det sorte svin, det havede han selvføgelig også gjort i Danmark hvis det var sket her, ellers kunne han have gjort hvad normale mennesker ville gøre kontakte politiet og fyre personen

Det er ikke godt at slå nogen, og slet ikke en pige, det kommer man ikke nogen vegne med, fyret og måske tilkalde politiet.

at slå andre er da det dummeste man kan gøre hvad får man ud af det INGENTING, nææ tilkald politiet og lad dem ordne dette problem vi er da civiliseret eller hvad?
og så straf personen, med at infomere andre om at IKKE ansatte sådan en tyv det er da en straf der vil noget for en thai

thaikurt1
muslingskaller
Det er også den fremgangsmåde jeg vil bruge u det tilfælde.

http://nej
FCKdk
Lykkelige Suk skrev:
Jeg havde bare bedt hende om at skride, og jeg ville selvfoelgelig informere omraadets bar/spisesteder om at hende kan man ikke stole paa, at give en en kindhest, det kommer der ikke noget godt ud af.........

Afhaengig af hvor mange penge det drejer sig om ville jeg maaske kontakte politiet.

Da en kateoy stjal min 5 baht kaede med phra....vaerdi ca.smaa 70 .000Baht, ja der havde jeg da lyst til at smadre ham/hende.........men jeg overlod opgaven til politiet og de gjorde et fantastisk arbejde.......

En bekendt i Cha-Am, gav en bar-pige som han var irriteret på en lussing....
Politiet kom, de forlangte på hendes vegne, han skulle betale en
kompensation på 7000 Thai-baht, det ville han ikke....
Sagen kom for en dommer, der dømte ham til at betale 180000 Thai-baht....
Det kunne han ikke, så han røg i spjældet i nogle måneder,
erstatningen blev indeholdt i hans understøttelse, sendt
fra Danmark....
Da erstatningen var betalt færdig, blev han deporteret til Danmark,
med indrejseforbud i 3 ÅR!!!!

Pas på temperamentet drenge!!!!

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

pigalle
FCKdk skrev:
Lykkelige Suk skrev:

En bekendt i Cha-Am, gav en bar-pige som han var irriteret på en lussing....
Politiet kom, de forlangte på hendes vegne, han skulle betale en
kompensation på 7000 Thai-baht, det ville han ikke....
Sagen kom for en dommer, der dømte ham til at betale 180000 Thai-baht....
Det kunne han ikke, så han røg i spjældet i nogle måneder,
erstatningen blev indeholdt i hans understøttelse, sendt
fra Danmark....
Da erstatningen var betalt færdig, blev han deporteret til Danmark,
med indrejseforbud i 3 ÅR!!!!

Pas på temperamentet drenge!!!!

Det er da rimeligt, hvorfor slå?? det er jo ikke nogen undskyldning at slå fordi det er en bar-pige, han har jo sikkert selv opsøgt dem.

jpo
ja, maa sige det er en straf der vil noget.

Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Johnson
pinligt at læse om mænd der slå kvinder...ja i det hele taget folk som bruger vold til at løse et problem...især hvis de mænd er danske...massive adfærds, kommunikations- og selvværdsproblemer der ligger bag handlinger som det...

næste gang i oplever "at en ven" har slået en anden kan I så ikke fortælle ham at vi er mennesker, ikke neanderthalere. Hvis jeg mødte en som fortalte mig at han havde slået en pige...jeg ville aldrig mere snakke med ham...mister på stedet alt respekt for disse typer...Dammit, det jo bare penge...act like a man, fyr personen og kom videre...

Suk Rak Ning
Johnson skrev:
pinligt at læse om mænd der slå kvinder...ja i det hele taget folk som bruger vold til at løse et problem...især hvis de mænd er danske...massive adfærds, kommunikations- og selvværdsproblemer der ligger bag handlinger som det...

næste gang i oplever "at en ven" har slået en anden kan I så ikke fortælle ham at vi er mennesker, ikke neanderthalere. Hvis jeg mødte en som fortalte mig at han havde slået en pige...jeg ville aldrig mere snakke med ham...mister på stedet alt respekt for disse typer...Dammit, det jo bare penge...act like a man, fyr personen og kom videre...

ENIG
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

togobull
nu er det at slå ingen løsning men det afhænger af situationen hvis en person stjal mine penge og jeg tog personen i det fik han hende en røvfuld uden lige mand eller kvinde

Berg
Thaikurt1 skrev:

Går ud fra at det er 10.000 bath og ikke 10.00 bath han skulle betale, til din bekendte kan jeg jo så kun sige: Som nam na/serves you right.

Som mange andre også skriver, hvorfor skal han slå hende, det gør ham jo til en større klaphat en hende der stjal. Vold løser intet, og det fik din ven jo så at føle efter som han måtte en tur i monkey house og overnatte.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

pigalle
togobull skrev:
nu er det at slå ingen løsning men det afhænger af situationen hvis en person stjal mine penge og jeg tog personen i det fik han hende en røvfuld uden lige mand eller kvinde

Nej det afhænger aldrig af situationen, man skal aldrig slå, og slet ikke en kvinde, hvor svært kan det være, vold løser ikke nogen problemer, hvor svært kan det være??

Frank
At slå skal aldrig være en løsning, og nogle af historierne ovenfor viser jo også, at det er en rigtig dum idé.

At melde det til politiet er også en tvivlsom løsning. For at det skal give mening, så kræver det jo en eller anden form for bevis, hvilket kan være svært at skaffe i denne situation.

Som jeg ser det er en øjeblikkelig fyring den eneste rigtige løsning.

At fortælle øvrige forretninger i området om sagen, hmm.... Så er vi ovre i gaden for hævn.... Det mener jeg er en dårlig idé.
Redigeret af Frank d. 10/02-2009 11:09

Jamen Frank det er da den eneste gode løsning ved og fortælle de andre steder hvordan vedkommende er, det kan jeg ikke se noget form for hævn i. Selvfølgelig skal hun også have sin fyreseddel, man kan da ikke have sådan en i sin forretning.

Tror da de fleste synes at gå til vold er noget man bare ikke gør i den situation, og slet ikke i thailand hvor det er 90 % sikkert det altid er farlangen der får skylden.

Frank
Jeg er nu ikke i tvivl om, at vedkommende, som har haft fingerene i kassen, vil opfatte det som en hævn, der fratager vedkommende muligheden for at få arbejde i de øvrige forretninger.

Og jeg ville i hvert fald ikke anbefale nogen at få fjender i Thailand.

Og endelig mener jeg ikke, at det er i orden at hænge folk ud, blot fordi de har haft fingrene i kassen. Du optræder selv som selvbestaltet dommer. Måske var det første og sidste gang det skete.

Der er jo ikke tale om en pædofil eller lignende.

Næh... farvel og tak ville være min fremgangsmåde.

pigalle
Frank skrev:
Jeg er nu ikke i tvivl om, at vedkommende, som har haft fingerene i kassen, vil opfatte det som en hævn, der fratager vedkommende muligheden for at få arbejde i de øvrige forretninger.

Og jeg ville i hvert fald ikke anbefale nogen at få fjender i Thailand.

Og endelig mener jeg ikke, at det er i orden at hænge folk ud, blot fordi de har haft fingrene i kassen. Du optræder selv som selvbestaltet dommer. Måske var det første og sidste gang det skete.

Der er jo ikke tale om en pædofil eller lignende.

Næh... farvel og tak ville være min fremgangsmåde.

Enig.

Spring til debat: