Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
pengeoverførsel.
|
|
| Jeed |
Lagt på d. 25/08-2004 10:59
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Er der nogen der har erfaring med at sende penge til Thailand? Hvad er lettest og billigst? Hvad med overførsel via netbank? Jeed |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/08-2004 11:06
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det er langt det billigste på netbank. der koster det kun 20 kr. (danske bank) men man skal selvfølgelig også betale gebyr til banken, men hvis du lader modtager betale så bliver det ikke så meget end hvis du vælger at betale. |
|
|
|
| km |
Lagt på d. 25/08-2004 20:07
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Prøv med Skandiabanken. Det er gratis at overføre pengene. Dog tager thai banken sit gebyr. Og det går meget hurtigt. Kalamark |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 26/08-2004 00:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
hvis du overfører via danske bank så tag og overfør i baht da de giver den officielle vekselkurs som kan ses på www.valutakurser.dk den er noget bedre end den bangkok bank giver. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 26/08-2004 00:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
hvis du overfører via danske bank så tag og overfør i baht da de giver den officielle vekselkurs som kan ses på www.valutakurser.dk den er noget bedre end den bangkok bank giver. |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 26/08-2004 06:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
ja de giver den officelle vekslekurs men de tager gebyr for at veksle til thaibath hvis du overfører i danske kroner til thai farmer så får du en af de bedste kurser |
|
|
|
| Jeed |
Lagt på d. 26/08-2004 22:18
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Nu har jeg kun konto i Nordea. Er det ligesådan? Fatter ikke en brik af det! ไม่รู้เรื่องเลยครับ |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 26/08-2004 23:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Hej har lige fundet en kvitterin fra en overførsel den 28-06-04 bestil beløb 4500 thaibáht kurs thb 14,965 673,43 kr gebyr 20 kr ialt 693,43 kr Dette giver en kurs uden gebyr på 1 kr =6,662 baht og den er faldet yderligere siden. Og jo flere penge du overfører af gangen jo mindre har gebyret jo at sige. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/08-2004 06:33
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser jeed Ja du går bare ned i banken nordea og siger du vil overføre penge til udlandet,så får du et stykke papir,og udfylder det og så ordner de resten og tager et gebyr på 100 kr Pengebamsen |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 12/12-2004 04:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Nu har Danske bank fjernet muligheden for at overføre i baht, det er jeg lidt træt af så nu opretter jeg en konto i skandiabanken hvis det stadig er muligt der er der nogen der ved det. På forhånd tak for hjælpen Jens |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 12/12-2004 10:25
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Jens Jeg har overført i baht den 3. december, men du har helt ret, jeg har lige været inde og kigge, baht er væk. Jeg har skrevet og spurgt hvorfor de har fjernet den, vender tilbage når jeg har fået et svar. Har du talt med banken? John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 12/12-2004 16:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Ja jeg har talt med banken og fik en søforklaring om at det var pga at de først skulle veksle til anden valuta (dollar?) før de veksles til baht. Jeg kan nu ikke rigtig se problemet når det foregår rent elektronisk. Og det der undrer mig lidt det er at de unoterede arabervalutaer stadig er der. Men det jeg var interreseret i at vide var om man stadig kan overføre i baht i skandiabanken. MVH Jens |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 12/12-2004 18:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Jens, m.m. Må jeg spørge hvorfor I vil overføre penge i baht medmindre I har thai penge på kontoen eller cash. Hvad er fidusen/gevinst ved det. Jeg har altid (de sidste 10år) overførte dkr. uden problemer). Jeg har lige overførte 5000dkr.(d. 30/11/04, kurs 7.05/0.1417) og jeg fik 35.509 ฿ !! ![]() . Iflg. mine beregninger minus gebyrer i Thailand skulle jeg havde fået : 5000dkr.x7.05=35,250฿-500฿(thai omkosninger)= 34.750฿ Jeg har konto I BKKbank , korat afd. og jeg deler overførsels udgifter mellem afsender og modtager,fordi ellers vil BGbank herhjemme ta' 20kr. for netoverførsel og 100kr. for udenlandsudgifter. M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 12/12-2004 19:08 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 13/12-2004 08:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
overf:ee-lrsel i thai baht er for folk som gerne vil have thaivisa ( 1:aa-lrs) 400.000 hvis du er gift og 800.000 hvis du v:ae-llger at leve alene( lad v:ae-lrd med at sp:ee-lrge mig om hvorfor det er billiger at v:ae-lre gift )da man skal kunne bevise at man kan leve i thailand kr:ae-lver visum myndighederne at man kan overf:ee-lre s:aa-ldan et bel:ee-lb hver :aa-lr men ok med lidt hovedregning kan man vel hurtigt finde ud af hvad thai baht- dansk krone kursen er |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 13/12-2004 21:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej bahtman, Jeg kan ikke se logiken i din forklaring,for mig at se er det måske bedre for de thailandske myndigheder at du overfører fremmede valuta i stedet for baht. Hvis du overfører ca 55.000dkr årligt svarer det til ca. 400.000฿. Der hvor det kunne være en forklaring må det være at beløbet er "fast" for ægtepar = 400.000฿ men for os vil det svinge fra p.t. 52.000 til 55.000dkr alt afhængigt af kursen. M.v.h., M.Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 13/12-2004 21:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
hvorfor betale overpris for at veksle til bath i en dansk bank når man kan sende danske kroner til thailand og så betale et mindre beløb for at veksle til bath i thailand |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 13/12-2004 22:31
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hejsa Jeg har modtaget en mail fra banken på min forespørgsel. Svaret kna vel næppe overraske nogen! John ![]() Tak for din mail Jeg har spurgt hos vores udlandsafdeling. Deres forklaring lyder på at der er pillet flere såkaldte eksotiske valutaer ud af Netbank, fordi disse valutaer gennerelt er blevet brugt meget sjældent af kunderne. Dette har man gjort for at få plads til mere brugte valutaer. Det kan altså ikke lade sig gøre at overføre Thai Bath fremover via Netbank. Hvis du skriver oplysningerne til os, vil vi gerne lave overførslen for dig. Vores gebyr udgør 100 kr. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Leif |
Lagt på d. 14/12-2004 03:15
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
Bahtman skrev...###overfrsel i thai baht er for folk som gerne vil have thaivisa ( 1rs) 400.000 hvis du er gift og 800.000 hvis du vlger at leve alene( lad vrd med at sprge mig om hvorfor det er billiger at vre gift ) da man skal kunne bevise at man kan leve i thailand krver visum myndighederne at man kan overfre sdan et belb hver r### Det var vist en ny forklaring... Og jeg har heller ikke fattet fidusen i at overf:ee-lre i Baht.. Medmindre man vil vide pr:ae-lcis hvor mange bath man overf:ee-lrer. Visa pengene... Man skal have 400.000 st:aa-lende p:aa-l en konto ja, men der er ingen krav om en :aa-lrlig overf:ee-lrsel.. Medmindre man bruger de 400.000.. Og s:aa-l er det ret ligegyldigt om pengene kommer i Dkr eller anden valuta, bare der er 400.000 p:aa-l kontoen. Det er da billigere n:aa-lr vi er gift for konen skal nemlig g:aa-l p:aa-l arbejde ![]() ![]() ![]() hmmm jeg er ikke sikker, men jeg tror nok konen skriver under p:aa-l at hun vil indest:aa-l for en :ee-lkonomisk, ligesom i DK... |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 16/12-2004 02:53
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Jeg skal prove at forklare det lidt simpelt. Det er saadant at Thai B er bundet til US$ og derfor beregnes kursen efter hvad kursen B-$ er. Eks. 1$= 40 B 1$= 6 DKR. 1 DKr = 40/6=6.66 Sender du penge fra Danmark i B faar du den kurs der var geldende da pengene blev sendt. Sender du pengene i DKR faar du den kurs der er geldende da pengene blev modtaget her. Beregningerne sker her paa faste tidspunkter dagligt. I Bangkok Bank er det Kl 0100 og Kl 1400 . Andre banker kan have andre tidspunkter. Altsaa gaar kursen op inden dine kroner kommer frem faar du mere. Gaar den ned faar du mindre. Sender du penge Thai B faar du det kursen var da du kobte pengene . Minus omkostninger der kan varierer fra bank til bank, selvfolgeligt. Clyde ่รู้เรื่องเลยครับ Redigeret af clydehaumann d. 16/12-2004 02:57 |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 16/12-2004 06:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
husk at tage højde for hvad den danske bank tager for at veksle til thai-bath og hvad den thailandske bank tager for at veksle fra dkk til bath |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 













ไม่รู้เรื่องเลยครับ



)