Se indlæg|
Koh Samui i første havldel af maj.
|
|
| Mikk |
Lagt på d. 19/08-2008 08:34
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 82 |
Hej alle... Hvordan er det med Koh Samui i Maj måned, sådan det typiske vejrmæssige på denne årstid ? Vi har tidligere boet på øen i Juli som var helt okay rent vejrmæssigt, nu er det sådan at det skal være maj næste gang (sølvbryllup) og det er vel mere eller mindre lavsæson på øen ? Hvordan er det med flybilleter i maj ? måske med en stopover i bangkok osv...hvilken prisklasse skal man ca. regne med ? Jeg mener at Thai er begyndt at flyve på Koh Samui fra Bangkok, er det korrekt ? Vi vil gerne bo på den sydlige del af Cheweng stranden, sådan lidt på afstand af byen, hvilken hotel kunne anbefales (3-4*) ? På forhånd tak Mvh Michael |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 19/08-2008 08:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Da jeg var der for snart mange år siden i maj, så var vejret VAAARMT. Meget VAAARMT. ![]() |
|
|
|
| Duffi |
Lagt på d. 14/01-2009 10:06
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Koh Samui er god i begyndelsen af Maj, hvis man ikke har noget imod lidt regn af og til. Jeg kan varmt anbefale "Samui Paradise Resort" som ligger fredeligt ved stranden i Chaweng syd. Mvh. Finn |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 14/01-2009 11:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Koh Samui plejer at være fin i maj, og ja Thai flyver til øen nu! Kender desværre ikke ret meget til Chaeweng, da jeg ikke bryder mig om byen, for meget larm!![]() Bor altid selv i Lamai! "Lamai inn 99", Men det er en smags sag! http://www.sawade...rates.html Redigeret af jesperfrb d. 14/01-2009 11:56 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Thai madsen |
Lagt på d. 02/02-2009 17:31
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 73 |
Hejsa ´, jeg skal også til koh samui i Maj... Jeg er klar over at det er lavsason på det tidspunkt. Skal man lade være med at booke igennem feks. sawadee eller andre bookingsider, eller kan det betale sig at booke allerede nu??? Mvh. Madsen |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 02/02-2009 18:25
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Med mindre du vil bo et bestemt sted, så ville jeg vente og komme direkte fra gaden. Med hensyn til Chaweng eller Lamai, så har jeg det lige modsat af Jesper, syntes der er for meget larm i Lamai ![]() Tror det handler meget om hvilket hotel/ resort man tjekker ind på. Jeg tror at Samui er det sted i Thailand der har haft den hurtigste/ største udvikling på turist området i de sidste 10 år. Men det er stadig muligt at finde en bounty strand bare lidt væk fra byerne især på nordsiden af øen. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Duffi |
Lagt på d. 20/02-2009 12:32
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Du kan roligt booke nu. Det er normalt billigere at booke i forvejen over internettet end at komme ind fra gaden. Jeg ville vælge en anden end Sawadee.com, da de i henhold til deres betingelser desværre ikke betaler penge tilbage i forbindelse med afbestilling eller forkortet ophold. Prøv i stedet for at kigge på Asiatravel.com eller Asiarooms.com som i mange tilfælde, især i lavsæsonen, tilbyder yderst lempelige vilkår i forbindelse med afbestilling eller forkortet ophold. Ved sen afbestilling eller "no show", betaler man normalt kun for den første nat. Det er vel altid rart at kunne ændre sine rejseplaner uden at blive flået. Mvh. Finn |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 20/02-2009 13:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
vi var der nede i januar. og jeg var ked af at have booket i forvejen da det meste stod gabende tomt. er sikker på jeg kunne have sparet meget ved at komme ind fra gaden af. og i maj står det endnu mere tomt. hotellet er ikke noget jeg vil anbefale da service og faciliteterne var lig nul, blev meget skuffet. prasat |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/02-2009 16:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
John skrev: Jeg tror at Samui er det sted i Thailand der har haft den hurtigste/ største udvikling på turist området i de sidste 10 år. Men det er stadig muligt at finde en bounty strand bare lidt væk fra byerne især på nordsiden af øen. Samui største udvikling? Koh Chang! Ufatteligt hvad der er sket på 10 år. |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 20/02-2009 19:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
Man siger altid at højsæson i Thailand er NOV.DEC.JAN.FEB. ( lav nedbør) jeg har så læst i en rejsebog at Koh Samui kan have ret dårlig vejr i Dec.Jan. med storm og regn, men hvornår er så den bedste tid at rejse til Samui ? |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 20/02-2009 19:49
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Jeg vil sige fra marts til og med september, er det som regel godt vejr.
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 20/02-2009 19:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Den højsæson du nævner er for Phuket og alt der ligger i Andamanerhavet. Fra nov. til omkring marts er vinden i nordøst, dvs. tørt og varmt. Samui derimod, der ligger i Siambugten får selvfølgelig også vind fra nordøst, men der er godt knald på både vind og regn (altså ikke hele tiden, men byger..) efter at ha' blæst hele vejen fra Kina via Bangkok (!) nedover Siambugten. Derfor: Når vinden så er i det fugtige monsun-hjørne (sydvest) så er der OK på Samui, og dårligt på Phuket. Gi'r det mening? Kan være jeg vrøbler, er bragende beruset nu kl. snart 2 her i The Big Mango på 16. etage... Skål!JackH PS: Tjek den her: http://www.phuket...n-end.html PPS: Pas på i lufthavnen, den taxia-mafia er mere udspekuleret end i Phuket. De vil med garanti kræve 6-800 Baht i en smadrekasse Van, smil, sig nej og find noget lidt uden for lufthavnen. 2-300 vil være rimeligt...Selvom det osse er tyveri i forhold til bangkok... Redigeret af JackH d. 20/02-2009 19:59 |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 20/02-2009 20:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
John skrev: Jeg vil sige fra marts til og med september, er det som regel godt vejr. Yep, John, det passer så med at Phuket får sydvest monsunen i den periode (lavsæson) , hvor Samui m.m. ligger mere i læ... jACKH |
|
|
|
| mlh |
Lagt på d. 20/02-2009 20:25
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Vejret er helt sikkert ok, skulle der komme en byge vare det sjædent længe. Lad være at book via nettet - du kan sagtens finde noget når du kommer derned - og til en bedre (billigere) pris. Har lige været dernede dec til medio feb, og selvom det er højseason - så var der ikke flere mennesker end i lavsæsonen. Jeg ved ikke om det skyldes at der er kommet mange flere hoteller/resorts og turisterne bliver spredt mere over øen. Jeg holder meget af Samui, men det er alt andet lige ikke så opmuntrende når barer, hoteller, restauranter står tomme.... en sørgelig udvikling for paradis-øen |
|
|
|
| Henrik N B |
Lagt på d. 21/02-2009 01:19
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Hejsa Mikk Jeg skal til Koh Samui i slut april og regner med at det bliver HOT (også vejret) :-) . Jo, Thai Airways flyver fra Bkk Suvarnabhumi til Koh Samui. Jeg har bestilt værelse på Chaweng Buri Resort, mellemklasse resort, det bedste til den pris jeg syntes jeg ville give. Det ligger lige syd for centrum. Jeg bruger Sawasdee til at finde et egnet hotel og læse alle anbefalinger/advarsler. Derefter går jeg til hotellets egen hjemmeside og bestiller der igennem da de ofte har nogle promotions og rabatter. F.eks. hvis du gerne vil overnatte i Bangkok, kan du bo på Royal Orchid Sheraton for 3000 Bath/nat hvis du bestiller min 45 dage i forvejen. Rigtig god tur.. MVH
Henrik *Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner, for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner. Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad, så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad* |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 28/02-2009 10:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Et godt råd: Pas på taxi-mafiaen på Samui. De er ekstremt grove og voldelige, og ta'r ågerpriser - 5-800 baht til Chaweng ell. Lamai. Læs her: Taxi mafia still ripping off tourists on Koh Samui February 26, 2009 At a time when Thailand's tourism industry should be putting on its best face, it is disturbing that Koh Samui's taxi mafia is still operating outside the law. It was reported last June that the Koh Samui Taxi Meter Operators' Association had instructed members to switch on their meters after complaints from tourists about demands for extortionate fares. This promise has proved to be hollow, as I discovered on a recent holiday on the island. After arriving on Bangkok Airways' last flight of the day from the capital, I was told that the Bt150 minibus service would not be available to me because I was the only person travelling to Lamai. Two female Israeli backpackers were also stranded because the minibuses to nearby Chaweng were full. At the taxi stand I was quoted Bt800 for the 10-kilometre journey to Lamai. I refused to pay such an outrageous fare. The Israelis were quoted Bt300 each for the short ride to Chaweng. They decided to walk and I phoned a friend to ask him to collect me. The taxi driver then quickly lowered his demand to Bt500 but I told him his greed meant he would not be receiving one baht. It was a similar story away from the airport. Taxis are parked on main roads throughout the island, often obstructing traffic, while drivers rudely harass tourists. None will use the meter. A friend was quoted Bt300 to go less than one kilometre. Thankfully, few tourists appeared willing to employ these bandits. Bangkok Airways and the island authorities must do more to ensure that tourists are not held to ransom. At least Dick Turpin had the decency to wear a mask. PETER HILL BANGKOK nationmultimedia.com Tjah, jeg ved ikke med jer, men for mit vedkommende er det slut med sydthailand og de sorte padthai kamoy abekatte dernede! JackH Thaipeople live in a kind of collective slumber unaware of real life. They are for the most part passive and waking them up to reality might eventually lead to more social participation, but also more social unrest. Maybe thats why they will be kept sedated and ignorant, starting in school and finishing with soap- and commercial infested TV and superficial "culture". Redigeret af JackH d. 28/02-2009 10:03 |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 28/02-2009 10:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Man kan så selvfølgelig gøre som ham her: Citat fra en anonym: "A friend of mine (expecting this as he had heard countless reports like above) accepted the 800 fee to the airport but en route requested the driver stop at a 7-Eleven where he bought a big bottle of milk and discreetly poured the lot under the carpet by his feet behind the driver. At any time of year, let alone the hottest - this would have resulted in such a stench over the ensuing days that the driver would be lucky to get anyone near his cab again - and it's not a smell you can get rid of, the vomit like acridness remains. Proper scum of the earth Samuians and they have no regard for the reputation of their island or country. Their ancestors were pirates apparently. I'd love to see severe misfortune fall upon all of them." He-he! |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 28/02-2009 10:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Lidt mere at tænke over vedr. Samui... http://www.guardi...ndmagazine JackH |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 




















Skål!