Se indlæg
 Udskriv debat
SKRÆK OG ADVARSEL!!!
VIP
Hørte igår om en bekendt som sammen med sin pige kørte på motorcykel til tirsdag's markedet i soi Bukaow, Pattaya.

Han kørte ind og efter en del pilsnere, blev de enige om at det var bedst at hun kørte hjem med ham på bagsædet.

På turen tilbage til Jomtien kører der en ung mand op på siden af dem og inden de når at tænke, har den unge Thai'er revet den store guldkæde af halsen på vores danske ven.

Nu er det ikke første gang jeg hører denne historie. Også Thai'er, både kvinder og mænd bliver ofte udsat for disse tyverier/overfald.

En af mine sports venner her (Thai) har haft sin kone på hospitalet i lang tid, fordi hun i bestræbelserne på at undgå tyveriet, kørte ind i en mur, mens tyven forsvandt og lod hende ligge.

Et, er de mange penge guldet koster. Men regningen, kan meget nemt blive større og komme til at hedde liv og førlighed.

Så lær det dog for f..... lad være med at rende rundt og flashe Jeres guld!!!
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

vandango
VIP skrev:
Hørte igår om en bekendt som sammen med sin pige kørte på motorcykel til tirsdag's markedet i soi Bukaow, Pattaya.

Han kørte ind og efter en del pilsnere, blev de enige om at det var bedst at hun kørte hjem med ham på bagsædet.

På turen tilbage til Jomtien kører der en ung mand op på siden af dem og inden de når at tænke, har den unge Thai'er revet den store guldkæde af halsen på vores danske ven.

Nu er det ikke første gang jeg hører denne historie. Også Thai'er, både kvinder og mænd bliver ofte udsat for disse tyverier/overfald.

En af mine sports venner her (Thai) har haft sin kone på hospitalet i lang tid, fordi hun i bestræbelserne på at undgå tyveriet, kørte ind i en mur, mens tyven forsvandt og lod hende ligge.

Et, er de mange penge guldet koster. Men regningen, kan meget nemt blive større og komme til at hedde liv og førlighed.

Der er rigtig mange der fiser rundt og flasher deres guld, jeg røster gang på gang når jeg ser det.

PS. er det ham der altid går med cowboy hat?

The Missing Link
VIP skrev:

Ude på Philiphinerne nærmer Manila, stoppede en betjent mig og sagde jeg skulle fjerne min Rolex fra armen fordi man kunne miste hånden under et røveri. Jeg sagde til betjenten at min Rolex kun er et kopi, hvortil han svarede "det kan røverne ikke se".-

Hvis man ligeledes kan mister hovedet under et røveri, er det billig sluppet kun at miste Guldet GrinGrinGrin

OBS; på min lille pension er der sku ikke til Guld og ædelstene
Redigeret af The Missing Link d. 20/02-2009 04:50
The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem GrinGrinGrin

thaikurt1
Hvis mine kone skal havde Guld saa bliver det højt en halv bath.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Locturian
Thaikurt1 skrev:

Det fortæller da bare at du er nærrig? Grin Der er intet galt i at købe guld - Det er en god investering - Man skal bare lade være med at rende rundt og vise sig frem - Man kan ligeså godt rende rundt og kaste 1000 baht sedler op i vejret - Før eller siden, bliver nogen fristet, og så går det galt...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
VIP
vandango skrev:

Der er rigtig mange der fiser rundt og flasher deres guld, jeg røster gang på gang når jeg ser det.

PS. er det ham der altid går med cowboy hat?

NO COMMENT!
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

The Missing Link
Locturian skrev:
Thaikurt1 skrev:

Det fortæller da bare at du er nærrig? Grin Der er intet galt i at købe guld - Det er en god investering - Man skal bare lade være med at rende rundt og vise sig frem - Man kan ligeså godt rende rundt og kaste 1000 baht sedler op i vejret - Før eller siden, bliver nogen fristet, og så går det galt...

Jeg kender en del Thai-koner der ikke render rundt med deres Guld, de render lige ned til Guldsmeden og pantsætter deres Guld , deriblandt min egen kone GrinGrinGrin
The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem GrinGrinGrin

BJ
Hvad koster sådan en guldkæde på ca.150-200gr i Thailand???
F.eks en Guld-ankerkæde er der nogen der kan svare mig på det
da jeg går og drømmer om en men jeg kan forstå at
man først skal ta den på når man lander i Danmark igen.
og ved nogen hvor det evt. er billigst at købe Guld i Thailand.
men jeg vil blive glad hvis nogen bare ka gi mig en ca.pris
på sådan en.Shock
MVH.BJ

jesperfrb
Guld prisen er ifølge aviserne lige nu på sit højeste i mange år: 16000 Baht pr BathSad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

pdrhan
BJ skrev:
Hvad koster sådan en guldkæde på ca.150-200gr i Thailand???
F.eks en Guld-ankerkæde er der nogen der kan svare mig på det
da jeg går og drømmer om en men jeg kan forstå at
man først skal ta den på når man lander i Danmark igen.
og ved nogen hvor det evt. er billigst at købe Guld i Thailand.
men jeg vil blive glad hvis nogen bare ka gi mig en ca.pris
på sådan en.Shock
MVH.BJ

Nok smartest at tage den på når du er kommet hjem til dig selv....tolderne ser også på din hals!!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Suk Rak Ning
1 Baht er 15.2 gram. saa kan du jo begynde at regne lidt paa prisen.........og nej det er ikke nu man skal koebe.............

200 g. er ca. 13 baht = ca. 210.000THB.............Frown

Om det er billigere visse steder end andre steder, det tvivler jeg paa........

ps. En ankerkaede, er det ikke noget man gik med i gamle dage.......Grin

pss. Hvis du koeber her i TH, saa koeb hos en af de roede guldforretninger, der faar du er certifikat paa at det ikke er en gang Thailandsk boef du har koebt............koeb aldrig henne om hjoernet og nede i kaelderen.
Redigeret af Suk Rak Ning d. 20/02-2009 10:04
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

rinpoche
VIP skrev:

Og så er det man spørger sig selv, hvad skal man så i det hele taget med det? Wink

Min kammerats kone fik flået en god del af håret af i bkk, da en fyr på motorcykel forsøgte at rive halskæden af hende. Han fik kæden, men også som sagt en god bid af hendes hår med i købet. Sad

thaikurt1
Locturian

Jeg er ikke nærrig, men der er andre ting som kommer første end at køber en stor guldkæden til min kone da vi har børn.

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
BJ
Tak for oplysningerne
MVH.BJWink

Jeg har advaret fire fem stykker, men de vil ikke høre, de vil slæbe det guld rundt omkring, og så må de altså selv tage konsekvenserne.

At køre rundt med guld der kan ses, er vanvittigt.

bimmelim
Ja hvad skal man med Guld hvis ikke man må gå med det og "flashe" det.
Jeg syntes nu det er noget vrøvl at man nu ikke kan bære sine smykker uden at der er nogen der syntes det er for meget at "flashe" det.
Selvfølgelig går man ikke med en striktrøje og så smykkerne uden på trøjen.
Man kan jo godt gå rundt i en T-shirt hvor man kan se kæde ell. lign.
Hvis man ikke vil have revet kæde af halsen så køb en kæde med en ordentlig lås hvis man ikke vil have revet kæden af.
Så er problemet bare at føren slæber dig hen ad vejen indtil han falder af og du kommer galt afsted.
Selvfølgelig skal man passe på sig selv og sine ejendele så tænk jer om hvis i render rundt med mange smykker på kroppen.

www.kgi.dk
swaddii
hold da helt op Grindenne diskution er da bare latterlig
ding dong med eller uden guld pii baaSad
Cheersen gang Isaan altid Isaan

JackH
Jeg vil hellere ha' GULD bajere!

Har lige pantsat konens kæde som hun bare gemte i en skuffe, hold k... hun blev tosset... Det skal da vises frem, eller omsættes til klingende mønt, ikke`??

JackH

Payanak
Grin

corona
jeg kommer til at tænke på en historie min mand fortalte fra den gang han arbejde i lufthavnen i bangkok, det var en kollega en thai ingeniør der fortalte det.

en bekendt han havde var udsat for røveri i hjemmet, der blev stjålet smykker m.m. fra en boks. men desværre var guldet kopier.
nogle dage senere kom de samme røvere tilbage og skød manden, han skulle ikke snyde dem med billige kopier.
dette er ikke en vandre historie, da min mand kendte de implicerede.
allerede dengang og det er faktisk 25 år siden, blev vi advaret mod at bære smykker offentligt, der var flere eksempler på at knallerter kørte op på siden af blier når de holdt ved rødt lys, og simpelthen rev smykkerne af og rev ørering af.
så advarslen gik også på aldrig at køre med åbent vindue i bangkok.
jeg kan forstå at tingene ikke er blevet bedre siden, men hvad det er det jo heller ikke herhjemme, vi hører jo næsten om skudepisoder hver dag, uha hvor verden er af lave

Spring til debat: