Se indlæg|
PAS PÅ MED PAS STEMPEL
|
|
| VIP |
Lagt på d. 19/01-2009 08:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
Min ven som har 1 års visa, ankom her i starten af november 2008. Som alle ved, skal man så ud og ind af landet hver 3 måned, for at få et nyt 3 måneders ophold. Ved et tilfælde, kiggede vi i hans pas igår og troede ikke vores egne øjne, da vi opdagede at de i lufthavnen ved hans indrejse i november, kun havde givet ham 30 dage's ophold. De havde stemplet forkert, så han kun havde ophold til 6. dec. og ikke 1. februar 2009, som han var berettiget til. Altså en klokkeklar fejl fra Thai funktionæren i lufthavnens side. Idag var vi så hos immigration, hvor den modtagende og rådgivende funktionær, med tydelige tegn og fagter illustrerede hvordan håndjern ser ud. Samtidig med, at han talte om overstay i ca. 50 dage a 500 bht. pr. dag. Men så fik han smilet på og blev venlig. For han mente, at han måske kunne "ordne" sagen for kun 5000 bht. og rette stemplet i passet frem til 1. februar. For at gøre en lang historie kort. Sagen blev ordnet og stemplet rettet til det som de burde have gjort allerede ved indrejse. Ingen kvittering på de 5.000 bht. ![]() Nu tænker jeg så. Fejlen ligger oprindelig hos funktionæren ved indrejse. Havde vi kunne gå en anden vej (feks. haft en thai advokat med) og fået rettet fejlen uden at skulle betale under bordet? Hvem ved noget om det? GLEM ALDRIG AT CHECKE STEMPLET FOR OPHOLDS LÆNGDE VED INDREJSE >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
|
Lagt på d. 19/01-2009 08:46
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Nu tænker jeg så. Fejlen ligger oprindelig hos funktionæren ved indrejse. Havde vi kunne gå en anden vej (feks. haft en thai advokat med) og fået rettet fejlen uden at skulle betale under bordet? så kunne du ha givet advokaten de 5000 i stedet for, uden at få noget ud af det. fejlen ligger klokkeklart ved din ven, man skal dobbelt tjekke ALT hvad der bliver lavet i ens pas (og alt andet også) det burde din ven også vide når han har 1 års visa og kender lidt til Thailand. kunne selv aldrig drømme om at gå videre uden at slå et blik på hvad de havde lavet i passet. sååå |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 19/01-2009 08:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
lung skrev: Nu tænker jeg så. Fejlen ligger oprindelig hos funktionæren ved indrejse. Havde vi kunne gå en anden vej (feks. haft en thai advokat med) og fået rettet fejlen uden at skulle betale under bordet? så kunne du ha givet advokaten de 5000 i stedet for, uden at få noget ud af det. fejlen ligger klokkeklart ved din ven, man skal dobbelt tjekke ALT hvad der bliver lavet i ens pas (og alt andet også) det burde din ven også vide når han har 1 års visa og kender lidt til Thailand. kunne selv aldrig drømme om at gå videre uden at slå et blik på hvad de havde lavet i passet. sååå Nu ved jeg tilfældigvis at man kan have en advokat (eller fuldmægtig) med her næsten en hel dag for ca. 1000 bht. Men tak for din belæring. Vi havde selvfølgelig slet ikke tænkt den tanke, at min ven skulle checke sit pas. Det er altid rart at blive klogere.
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 19/01-2009 09:46
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
En advokat en hel dag for 1000 baht? Det er vist ikke den skarpeste i byen Mange af dem tager 10,000 i timen...Jeg har også oplevet det med fejl i stempel - Jeg har også 1 års visa, og fik heller ikke tjekket - Heldigvis opdagede jeg det, inden det løb ud. Dem der normalt ordner mine arbejdstilladelse og vis for mig, fik også snakket med dem på immigrationen da jeg var der. Jeg fik en løftet pegefinger, men de fixede det for mig. Og ja, det ER ens eget ansvar at gøre opmærksom på, at man har et visa i lufthavnen. De er også mennesker dem der arbejder i kontrollen, og med så mange mennesker der drøner forbi, laver de også fejl, og ser ikke alt. Så tjek altid om der er stemplet rigtigt !
|
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 19/01-2009 10:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Husk også at skrive visum nummeret på det hvide indrejsekort, som du afleverer i paskontrollen. Skriver du ikke visum nummeret, vil paskontrollen ikke lede efter eller finde dit visum. Du vil da få 30 dage, som var du kommet uden visum. |
|
|
|
| Dark_viking |
Lagt på d. 20/01-2009 03:15
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
der staar helt klar et mega store skildt hos immigration i bangkok TROG IK PAA NOGEN !! INGEN betaling over det nomal visa betaling som er 1900 Bat tjaa saa jeg vil tro din ven er blevet snydt 2 gang nu |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/01-2009 10:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 180 |
Lige en historie fra det virklige liv. Min brors 1 års visum udløb 3 September 2008, han havde ikke været på emigrations siden juni, da han var blevet alvorlig syg, jeg tog ud til Thailand November 2008 for at hente ham hjem. Og så er det at min pointe kommer, da vi kom emigrations i lufthavnen blev vi selvfølgelig vinket til side, jeg afleverede de 20000 Bath som jeg havde fået at vide det kostede![]() allesmilede og var glade, så der er altså en standart pris hvis man ikke har sørget for at have sine ting i orden Det var bare lige det jeg ville. |
|
|
|
| Baht-man |
Lagt på d. 21/02-2009 16:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
lols skrev: Husk også at skrive visum nummeret på det hvide indrejsekort, som du afleverer i paskontrollen. Skriver du ikke visum nummeret, vil paskontrollen ikke lede efter eller finde dit visum. Du vil da få 30 dage, som var du kommet uden visum. Yes det skal man huske at gøre! Bare for at gardere sig selv.. Lidt sjov sidenote til dette. En gang da jeg sad i flyveren på vej til Bangkok, var der en ældre mand der sad og udfylte indrejsekortet med oplysniger og det der skal til. Men så under VISA NO.:, skrev han sgu nummeret på sit VISA kreditkort ind! Alt for mange tal til dette felt...tror nok immigration medarbejder har studset over den! Men sådan kan det jo gå. ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 21/02-2009 16:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Hold kæft mand ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Mange af dem tager 10,000 i timen...