Se indlæg
 Udskriv debat
Nyt Super -center i Pattaya.
Frank
Vedrørendeom Pattaya ændrer sig:

Nu har jeg desværre endnu ikke besøgt Pattaya. Men efter de historier jeg har fået fra folk, som besøgte Pattaya i slutningen af 70'erne og igen i 30 år senere, så er Pattaya vist et af de steder i Thailand (eller resten af Verden) som har gennemgået den hurtigste udvikling.

Så hvorfor skulle der ikke fortsat kunne ske en rivende udvikling?

Da jeg første gang besøgte Lamai på Koh Samui, så var der mange beerbars og små sjove forretninger og restaturanter. Det er efterhånden mange år siden jeg var der sidst, men det sidste jeg hørte var, at beerbarene er der stadig, men de er flyttet længere væk fra centrum, at forretninger er overtaget af større kæder som Gucci etc., og at MacDonald's er rykket ind.

Jo det kan hurtigt ændre sig, og jeg tror primært, at det er pengene som styrer udviklingen. Og jeg tror faktisk også, at der er flere penge i familieferierne end de enlige mænd.

Så jeg tror sagtens, at Pattaya kan ændre sig hurtigt. Og jeg tror også, at der stadig vil være steder for enlige mænd, men de vil flytte for de mere pengestærke familier.

frank jeg vil give dig helt ret med hensyn til at en familie bruger flere penge end en ensom mand der vil drikke og få lidt på den dumme Grin

Django
Er vild med at få lidt på den dumme.
Så tar gerne et nyt superindkøbscenter med som en hyggelig adspredelse. Jo flere steder der er jo større er koncurrencen, hvilket er godt for os forbrugere.

Django skrev:
Er vild med at få lidt på den dumme.
Så tar gerne et nyt superindkøbscenter med som en hyggelig adspredelse. Jo flere steder der er jo større er koncurrencen, hvilket er godt for os forbrugere.

det er godt nok ikke sandt for det kan jo snart ikke løbe rundt for de fattige thaifolk centrene står halvtomme da leje ikke står i mål med indtjening inden længe bryder deres økonomi sammen igen
men det er vi turister jo ligeglade med, for det er jo bare dejligt at udnytte svage og fattige folk

Django
Tjaa muslingsskaller - sådan er den frie koncurrence jo skruet sammen uanset om du er i Thailand eller Danmark.
Så når jeg handler i Thailand, glæder jeg mig meget over at give mit bidrag til et svagt og fattigt folk.

Suk Rak Ning
Saa vidt muligt handler jeg ikke i Big C, da det ikke er i Thailandske haender.........eller har jeg misforstaaet noget.

Det samme gaelder vel ogsaa Tesco Lotus.......

Hvad de ansatte faar i loen ved jeg ikke, men blev noget overrasket da jeg fand ud af at personalet paa den Danske bager har ca. 7 THB pr time.................men okay, betjeningen er ogsaa derefter........

Hvis i besoeger den Danske bager, et godt raad er......HOLD OEJE MED JERES REGNING..........

Nu bliver jeg sikkert upopulaer blandt visse folk her i NK, men det kan jeg egentlig ikke tage mig af..........hvorfor give 80 THB for en oel, naar den kun koster 40..hmmmmm..........Naa nu sprang jeg vidst traaden...SORRY.

ps. Til ca. 7 THB, ja saa tiltraekker man vel heller ikke de skarpeste hjerner........
Redigeret af Suk Rak Ning d. 08/02-2009 12:03
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

http://www.scan-s...p?pageid=1

lindy

sank
Smile Ja det nye Center er flot og kæmpe stort. Mad center i kælderen er flot og billigt men men man skal altså være iført Islandsk sweater og Jakke så koldt er der overalt ? Thaierne har ikke fattet at når jeg betaler 8000 kr. og flyver i 10 tim. for at komme ud til varmen vil jeg ikke iføres Polarustyr for at gå ud og spise og køre Bus og Taxa Angry Kan man få en ryste på hovedet smiley Shock

lykkkelige suk du har ganske ret de store centre er ikke på thai hænder

sank ja der er sku koldt visse steder uffff

django det har intet med den frie konkurance at gøre store pengemænd driver de små ud i elændighed med økonomisk ruin til følge
thailand er på vej til et indisk kaste system
jeg vil hellere støtte de små end at smide mine penge i hoved på rigmænd som intet har til overs for fattige

filihankat
Jeg må indrømme at jeg aldrig helt har forstået hvorfor Pattaya pinedød skal laves om til et familie-sted. Hvorfor ikke bare lade Pattaya være Pattaya? Børnefamilierne har masser af andre steder at tage hen.

mvh. filihankat

jesperfrb
Tjaaaa.

Har været i Pataya for ikke så længe siden, så hvor mange lejligheder der er byggetShock Både i Jomtien og Pataya!

Hvem havde de tænk sig skal købe/leje alle disse "condows"?

Det er da klart at de er nød til at tiltrække andre brugergrupper end "enelige" mænd på ferie!Wink

Men det vil ikke lykkesSad, de får aldrig solgt alle de lejligheder der er bygget, og det bliver som
sukhumvit i Bkk, hvor der er mere end 10000 lejligheder der er tomme!Shock
Masser af Thaier/investore kommer til at gå fallit på det, det samme gælder storcentre, de åbner stort
og flot, men kan så ikke udleje til kost prisen!

Krise i verden, ja da 0g velkommen til denAngryAngry
Den er skabt af begærlighed og grådighedShockShock

IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Django
Nu er alt det jo sat i værk for længe siden, at krisen så har overhalet det indenom er en anden sag.
Kan de ikke sælge er de nødt til at leje ud, og alt andet lige så vil det jo også trykke ved prisen på udlejningsmarked, hvilket igen kommer lille fattige mig til gode.
Jeg tror de har det værre i Dubai.

Thai
Jeg tror ikke Pattaya vil blive det store familie ferie paradis,
børnefamilier forventer idylliske palme strande med krystal klart vand og flotte fisk,
Pattaya og Jomtien Beach må da være de værste strande i Thailand,Sad jeg flyver 1 time sydpå når jeg vil bade og snorkel.Grin

filihankat
Men hvorfor forsøger thai'erne overhovedet at gøre Pattaya til et familie feriested med nye indkøbscentre osv.? Det er det jeg ikke helt begriber når der nu findes så mange andre steder for familier med børn. Det virker næsten som om de måske skammer sig over byen og forsøger at gøre den "pæn".

mvh. filihankat

filihankat
Iøvrigt er jeg enig i det med Thai. Stranden er elendig i Pattaya. Heldigvis er der ikke så langt til Koh Larn eller Koh Samet Grin

mvh. filihankat

jpo
jeg siger bare vaagn op thailand.
og taank paa alle de penge turister bruger i thailand,
men mange turister nu om dage vaalger andre lande og tage paa ferie til.
skidt for thailand ja det rene selvmord.
det er bare min mening, lige nu.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Baht-man
filihankat skrev:
Iøvrigt er jeg enig i det med Thai. Stranden er elendig i Pattaya. Heldigvis er der ikke så langt til Koh Larn eller Koh Samet Grin

mvh. filihankat

I second that!
Pattaya beach er ikke noget at råbe hurra for.
Det er godt at man for 20 bath kan tage båden ud til Koh Larn, og hygge+svømme derude istedet. Strand(ene) derude syntes jeg, mener en del om strande på Phuket - lidt mere luxus kan man godt få!
Koh Samet er jo kun et par timer væk, hvis man vil derned og væk fra al den larm og trafik der er i Pattaya!
Og der har de ikke beer bars med tøser, som der jo er overtal af i Pattaya!

BJ
Nej PATTAYA BEACH er bestemt ikke nogen luxus.
MEN resten af Pattaya er en kanon by
og Pattaya ville ikke være Pattaya uden PATTAYA BEACH.
og selvflg.Walking Street den skal opleves!Grin
MVH.BJ

thaikurt1
Det er mange år siden at jeg har være i vandet ved jomtien og Pattaya beach.Angry
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
dutling68
filihankat skrev:
Men hvorfor forsøger thai'erne overhovedet at gøre Pattaya til et familie feriested med nye indkøbscentre osv.? Det er det jeg ikke helt begriber når der nu findes så mange andre steder for familier med børn. Det virker næsten som om de måske skammer sig over byen og forsøger at gøre den "pæn".

mvh. filihankat

vi har da gjort det samme i danmark bare se på vesterbro hvor fint det er blevet....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Spring til debat: