Se indlæg
 Udskriv debat
turisitvisum til dk
swaddii
Hejsa
Jeg har et spørgsmål,min kones datter der er 27år vil gerne besøge os i DK ,ved nok man ka lave 3mdr visum ,hun tager tilbage til TH igen ,men ka ik huske regler for børn der kommer på besøg her ,er det bedst at at henvende sig til konsolat i Hvide Sande ,ik go erfaringer med KBH.
MVH Falang
Cheersen gang Isaan altid Isaan

Djengis
Hejsa,

Hun skal søge Schengen visum gennem ambasaden i BKK.

Du/I skal sende en invitation som om det var hvilken som helst anden fra Thailand i skulle have på besøg.

Og så er det op til Ambasaden/US om du/I kommer til at stille garanti eller om din kones datter kan være heldig at få almindeligt turist visum.
Men det kræver hun har et stort tilhørsforhold til Thailand.

Ellers er det et normalt besøgs visum der gælder.
Og så tager det tid gennem US jo.

Held og lykke med projektet.
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

quickmouse
99,5 % at du skal stille garanti, har selv lige sendt garanti til usl, for en af mine pap døtre ( 18 år ) .
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

HOJ
Hej
Jeg har et par gange udfyldt visumet for familiemedlemmer da de ikke alle er så gode til Engelsk og så mailet det til dem hvor de så har udskrevet det og underskrevet det. Og gået på ambasaden det kan også være svært at finde schengen visa ansøgningen derfor har jeg på
www.thai-nord.dk lavet et direkte link til dokumentet
tror også du bliver nød til at forberede dig på at stille en garanti
Redigeret af HOJ d. 01/03-2009 01:15
Web: HOJ

Djengis
Hejsa,

DU skal desuden huske at sende en invitation med.

Brug meget gerne den officielle skabelon.

http://www.nyidan...onForm.pdf

Så du er sikker på at få al information med - og skriv det på både dansk og engelsk.

NB!! Denne SKAL sendes med almindelig post derned da du skal underskrive denne!!!

Iøvrigt en god ide at hjælpe med at udfylde visum ansøgningen og så sende den på e-mail ned som HOJ beskriver det.

swaddii
takker mange gange for oplysninger og linksWink
Cheersen gang Isaan altid Isaan

Anonym Bruger
Hej til alle Jer der ved mere end jeg.
Nu skal jeg have Jeres hjælp, har læst flere indlæg i forhold at få en Thailænder på besøg her i DK. Bliver lidt forvirret, synes at der er alt for mange udmeldinger og for mange forslag til hvad Man skal gøre. Please er der ikke en der bare har den rigtige og nemmeste måde at komme igennem systemet på?????
Taler kun om at få besøg i en periode, senere igen i en periode, for til sidst i løbet af 3 år flytter jeg til Thailand for at blive der til jeg ikke kan trække vejret, (ved godt at det ikke er "NORMALT"FOR falang men jeg har valgt at gøre det modsatte, det er ikke fair altid at trække Puu ying til DK så jeg har valgt det modsatte, men kan først gøre det om ca 3 år af økonomiske grunde, skulle gerne kunne leve resten af mit liv i Thailand, men ja det kan godt være at der er nogle der griner, hun og og jeg er meget forelsket, ja ja tag det nu roligt hun er kun ude efter dine penge, men ikke her;;;;;;;;; Har sat 70.000 kroner ind på hendes konto får at hun skal bygge hus til OS, skal godt nok sige at det bliverfulgt til punkt og prikke,alle udgifter bliver bogført, var lige et smut i Thailand fra 13-2 til 22-2 bare for at "SE" havde en lille meningsudveksing, om jeg kunne stole på hende, Hun udbrød spontant ok vi går i banken imorgen og du hæver dine penge, og såkan du forøvrigt rende mig i røven, OBS jeg er 52 hun er 45 og ingen familie at forsørge. Men hvad gør jeg lige her og nu ville gerne have hende lidt her i DK ind imellem,3 år er langt tid at være fra hinanden, så det er vi meget enig enig om, men jeg synes at det er som at gå i en "jungle" kan det være så svært, JA det er det jo i lille Danmark hvor Jante loven trives;-< Mvh Nid.Shock

Djengis
Hejsa Nid,

Der er flere måder at gøre det på men jeg vil da fortælle hvordan min kæreste besøger mig.

Først en lille sang fra varmen.
Det handler om hvordan din kærestes økonomi, jobsituation og tilhørforhold er til Thailand.

Du skriver hun er 45 - så alt mht 24 års regler er jo ligegyldigt her.
Der er 7 år i mellem jer - så problemerne med over 8 år er der heller ikke.

Hun har en konto - i eget navn med 70.000 DKK dvs ca 450.000 bath. - Se til at hun har et INTERNATIONALT kredit kort til denne konto. Dette er et STORT plus!
Ejer hun noget? Har hun job? Begge dele gør det nemmere.

Nå men tilbage til min kæreste.

Min kæreste er 3½ år yngre (han er 32)- har haft fast job i 11 år i BKK lufthavn, tjener godt for en thai - har kreditkort med kredit på 250.000 bath. Ejer en 9 måneder gammel Toyota. Har ingen gæld. Har lille lejlighed. Og kan få orlov fra sit job til at besøge mig.

Han kom op på ambassaden 1. gang og søgte om besøgs visum. Og havde alle dokumenter med samt invitation udfyldt af mig på engelsk og dansk.

Han fik efter 10min svaret: Ja du kan få visum. Du skal bare komme med en flybillet og en rejseforsikring. Og ha en god dag.

Altså INGEN bøvl med US, Selv om der i ansøgningen ærligt stod han skulle her op for at blive gift.

Så brug den invitation der ligger på
http://www.nyidan...onForm.pdf

Udfyld den på dansk OG engelsk - send den til kæresten!
NB: Husk at der er ventetid på at komme til samtale på ambasaden - så bed hende ringe og bestille tid med det samme!

Gør man det hele korekt fra starten går det hele meget nemmere!

Held og lykke med projektet!

Mvh
Djengis

PS: Om vi ved mere end dig skal jeg ikke kunne sige, men håber da du kan bruge dette til noget Smile

Anonym Bruger
Tak DJENGIS det er rart at der stadig er seriøse mennesker her på siden, nogle der gider at øse af erfaringer, og ikke at svine til, du ved hvad jeg mener, ( det må da lune HEADMASTER IKK HEADMASTERShock)
Tak endnu engang.Smile

HOJ
Som Djengis skrev kan hun dokumenter formue og stor til,knytning til Thailand i form af hun har hus og skriftlig dokumenter at hun har orlov
fra job og jobet venter på hendeog forsikringer iorden . og søg som turist der skal bo hos venner ikke som kærste så kommer du helt sikker til at stille garanti første gang, har erfaring med at overholder hun reglerne første gang slippe i senere for at stille garanti og skriv nu det samme i invitation som i schengen ansøgningen og ved ikke hvorgodt hun forstår at læse Engelsk såsørg for hun helt har forstået hvad der står både i invitation og schengen ansøgningen som andre tidligere har skrevet er det som om noget af Thai personalet på den Danske ambassade stiller
forhindringer op
Redigeret af HOJ d. 01/03-2009 22:23
Web: HOJ

Spring til debat: