Se indlæg
 Udskriv debat
Bygge priser
bimmelim
Ja 11 millioner er lige i overkanten for mig Cool

www.kgi.dk
Frank
Bar Guide skrev:
i Udon Thani kender jeg flere der har købt hus,og hvis man er indenfor ringvejen omkring byen og gerne vil tilkøbe ekstra m2 fordi grunden ofte er for lille i forhold til huset, så koster det ca.6-7000 bath pr-m2 kun for jorden.

Ifølge de tal vil 1 Rai så koste 11 millioner ??????

Ups-sa-da Jeg får vist ikke råd til at bo i Udon.Smile

Her i udkanten (4 min fra centrum på knallert) af en af de lidt de større byer i Kalasin har vi for grunden betalt 300 baht/m2 (med skøde - chanot eller hvad det nu hedder). Fortsætter man i 10 minutter ud ad hovedvejen, så falder prisen dramatisk.

gg
Her i udkanten (4 min fra centrum på knallert) af en af de lidt de større byer i Kalasin har vi for grunden betalt 300 baht/m2 (med skøde - chanot eller hvad det nu hedder). Fortsætter man i 10 minutter ud ad hovedvejen, så falder prisen dramatisk.

Det lyder da som en god pris. Jeg har kigget på en fed grund i Ubon. 68 wah til 200.000B. Det er lidt over det dobbelt af hvad du har givet men ligger meget strategisk i Ubon.

PT
bimmelim, barguide

ja den har i regnet rigtigt ud, 11 mill ca.for 1 Rai.
men i ville sikkert ikke købe 1 Rai inde i byen. På en Rai kan et thai-byggefirma jo lave 5-7 huse i 2 etager,med veje omkring m.m.og for dem forlanges typisk en pris på 3-4000000 thb,pr stk.incl.grund på typisk kun 70-80 sqw. jeg kan finde et link til firmaet hvis det har interresse.

girobank

grundpris ved en lille landsby, f.eks. 20-30 km uden for en større by, måske 10-15 thb. pr.m2. kender en dansker der har købt ca.1 rai her
for 150000 thb.sidste år.

frank

nyt eksempel,tilbud på at købe rismark jord ca.75 km fra Udon,hvor der kun er jordveje og ingen el i nærheden.
35 Rai for 1000000 thb. = ca. 17 thb.pr.m2.
Wink
PT

rollo
Har lige bygget hus i lille landsby ca 15 km uden for Roiet Huset er på ca 130 kvm og grunden på 900kvm grunden kostede 120000 THB med papir og det hele.Huset kom til at koste ca 900000 for materialer og arbejdsløn. Og det var ikke de dårligste materialer der var bestilt den bedste cement og alle spær var sprøjt malet og taget er glaseret tagsten vinduerne er alluminium.Har lige fået lavet en mur rundt om hele grunden det kostede 150000 THB med materialer og timeløn ( mur 140 cm jern 40 cm ). Så kommer jo alt inventar så som airkon -møbler køkken osv.

Frank
PT skrev:
bimmelim, barguide

ja den har i regnet rigtigt ud, 11 mill ca.for 1 Rai.
men i ville sikkert ikke købe 1 Rai inde i byen. På en Rai kan et thai-byggefirma jo lave 5-7 huse i 2 etager,med veje omkring m.m.og for dem forlanges typisk en pris på 3-4000000 thb,pr stk.incl.grund på typisk kun 70-80 sqw. jeg kan finde et link til firmaet hvis det har interresse.

girobank

grundpris ved en lille landsby, f.eks. 20-30 km uden for en større by, måske 10-15 thb. pr.m2. kender en dansker der har købt ca.1 rai her
for 150000 thb.sidste år.

frank

nyt eksempel,tilbud på at købe rismark jord ca.75 km fra Udon,hvor der kun er jordveje og ingen el i nærheden.
35 Rai for 1000000 thb. = ca. 17 thb.pr.m2.

Wink

Ja det passer fint med mine erfaringer, og som jeg skriver, så skal man blot 10 minutter længere væk fra vor lille grund, så falder priserne som en styrtløbsløjpe.

Men min bolig foretrækker jeg at have i gåafstand fra centrum. Det er jo ikke altid, at man kan/bør køre.Grin

gg
rollo skrev:
Har lige bygget hus i lille landsby ca 15 km uden for Roiet Huset er på ca 130 kvm og grunden på 900kvm grunden kostede 120000 THB med papir og det hele.Huset kom til at koste ca 900000 for materialer og arbejdsløn. Og det var ikke de dårligste materialer der var bestilt den bedste cement og alle spær var sprøjt malet og taget er glaseret tagsten vinduerne er alluminium.Har lige fået lavet en mur rundt om hele grunden det kostede 150000 THB med materialer og timeløn ( mur 140 cm jern 40 cm ). Så kommer jo alt inventar så som airkon -møbler køkken osv.

Hey Rollo, hvordan kom huset i stand? Var det på kontrakt eller var det håndværkere du kendte? Og blevet huset tegnet først eller var det bare en standard?

Frank
rollo skrev:

Hej Rollo

Det er jeg glad for at høre, for det passer fuldstændig sammen med mine forventninger.

Din grund er noget billigere, men det ligger også 15 kmfra centrum.

m2 prisen er 6.923 baht, hvilket er det samme niveau som vore naboer har betalt, og som vi selv regner med at skulle betale. Og det er altså med én entreprenør, som står for hele byggeriet.

Og vor mur kostede 180.000 baht. Den har en længde på ca. 52+52+26= 130 meter,hvilket svarer til 1.384 baht pr. meter. De sidste 26 meter venter vi med, til huset er bygget. De bliver nok lidt dyrere, da det jo er facaden udadtil. Smile

Hvor i forhold til Roi-Et ligger din grund? Og hvornår blev huset bygget?
Redigeret af Frank d. 08/03-2009 12:22

Hej.
Ja det er nogle høje priser, der er på grundene i Thailand.

Kan prisen ikke være højere , fordi sælger ved hvem køberen er?

Grundpriserne selv langt fra bebyggede områder ser ud til at være forholdsvis høje.

Har selv købt grund på 2000m2 med ældre thaihus på, pris 190000 baht.

Nærmeste nabo er den lokale borgmester.

Huset er nu væltet og der er kørt jord ( 250 vognlæs) på hele grunden - forhøjer ca. 1 meter.

Der er egen brønd og el er blot midlertidig frakoblet ( måleren sidder stadig på pælen)

Vi har endnu ikke besluttet hvordan og hvor stor huset skal være og i hvilken stil.

hilsen
Povl Erik

rollo
Hej Frank
Vores grund ligger Øst for Roiet Nærmeste lidt støre by hedder Sælapum og den by vi bor i hedder Tamurng. Er lige blevet færdig. Dem som bygger det er et lokalt firma. Vi mangler også at få lavet port i muren rundt om huset. Rejser der ned på torsdag så det bliver spændende at se om alt er blevet som aftalt men vi har fået billeder over nettet løbende men det er jo ikke det samme som at være der selv. Har selvfølgelig en til at styre det hele når vi ikke er der.Arbejdslønen for huset er aftalt på forhånd til 120000 og det er overholdt.

Frank
rollo skrev:
Hej Frank
Vores grund ligger Øst for Roiet Nærmeste lidt støre by hedder Sælapum og den by vi bor i hedder Tamurng. Er lige blevet færdig. Dem som bygger det er et lokalt firma. Vi mangler også at få lavet port i muren rundt om huset. Rejser der ned på torsdag så det bliver spændende at se om alt er blevet som aftalt men vi har fået billeder over nettet løbende men det er jo ikke det samme som at være der selv. Har selvfølgelig en til at styre det hele når vi ikke er der.Arbejdslønen for huset er aftalt på forhånd til 120000 og det er overholdt.

Hej Rollo

Ja men så kører vi jo tæt forbi om 75 dage, efter vi er landet i Roi-et for at fortsætte knap en time til Kuchinarai.
Redigeret af Frank d. 08/03-2009 17:04

rollo
Hej GG
Jeg kontaktede en lokal håndværker som min kone og hendes familie kendte og som havde bygget nogle huse i området hvor vi kunne se et af dem og det så ud til at være pænt arbejde. Vi fant så et hus som han havde nogle tegninger over og fik aftalt nogle ændringer og en pris på arbejdet og et start tidspunkt tiden blev overskredet lidt men det gør jo ikke så meget når vi aligevæld er i Danmark. Hilsen Rollo

rollo
Hej Frank

Ærgeligt det ikke er samme tid vi er der nede vi har kun ca 15 minutters kørsel fra lufthavnen i Roiet og ud til lansbygen hvor vi bor.Skal der ned igen den 23 juni i en måneds tid men da er du vel rejst hjem igen det kunne ellers have været hyggeligt at mødes.
Mvh Kurt

Byggepriser - ja dem har vi jo nu hørt meget om, så jeg vil lige spørge om noget der har med det at gøre - nemlig grunden, der bygges på.

Hvilken type papir/skøde har I på grunden?

Som jeg forstår det, findes der flere forskellige typer "skøder" eller hvad?

Ud fra det jeg kan forstå, så har man ikke rigtig skøde på grunden, d.v.s., at vi investerer en masse penge uden egentlig at have papirerne iorden?

Er det rigtig forstået?

Ja så har vi vel egentlig tabt hele investeringen på forhånd?

Kender nogen noget til dette?

Frank
rollo skrev:
Hej Frank

Ærgeligt det ikke er samme tid vi er der nede vi har kun ca 15 minutters kørsel fra lufthavnen i Roiet og ud til lansbygen hvor vi bor.Skal der ned igen den 23 juni i en måneds tid men da er du vel rejst hjem igen det kunne ellers have været hyggeligt at mødes.
Mvh Kurt

Hej Rollo

Nej vi vender næsen mod Danmark den 19. juni. Men det kunne være fedt med et par billeder af jeres hus, når du når derned.

Og så lige et skud langt udefra: Jeres entreprenør skulle vel ikke ligne ham på billedet herunder?

mvh
Frank

i250.photobucket.com/albums/gg266/buakhao/Entreprenr.jpg

Frank
Jeg modtog lidt inspiration fra min svenske forbindelse i Lund.

Er der nogen som har bud på, hvad sådan en terasse-fætter koster?

i250.photobucket.com/albums/gg266/buakhao/index2.jpg

er der ingen der har kommentaret til mit indlæg nr. 54 ovenover??

og i givet fald hvorfor ikke?

rollo
Hej Frank
Ja jeg rejser jo der ud i morgen (ha ha) det bliver sgu dejligt. Skal selvfølgelig nok tage en masse billeder men jeg kan sgu ikke finde ud af at ligge dem ind på siden. Ham du har lagt et billede af har jeg aldrig set.
MVH Kurt
Ps Har lige hørt fra konens familie at der er meget varmt der ude i øjeblikket. Men de har vel nogle kolde Singaer Så går det jo nok.

sn
[quote]girobank skrev:
Byggepriser - ja dem har vi jo nu hørt meget om, så jeg vil lige spørge om noget der har med det at gøre - nemlig grunden, der bygges på.

Hvilken type papir/skøde har I på grunden?

Som jeg forstår det, findes der flere forskellige typer "skøder" eller hvad?

Ud fra det jeg kan forstå, så har man ikke rigtig skøde på grunden, d.v.s., at vi investerer en masse penge uden egentlig at have papirerne iorden?

Er det rigtig forstået?

Ja så har vi vel egentlig tabt hele investeringen på forhånd?

Kære Girobank

Dit spørgsmål er som mange andre lidt "svævende" på trods af du i følge dine mange indlæg kender en del til Thailand. Hvem er vi ? hvis du/i køber et hus i Thailand bruger du vel en advokat ligesom hvis du køber ejendom i DK ? Han checker naturligvis på land district kontoret hvilket skøde der er på grunden m.v.

Hvis du surfer lidt på nettet (bare lidt) så finder du meget let de forskellige land titler der findes i Thailand, men hvis du skal købe en grund så skal du kun købe en der har chanod eller nor sor sam gor, hvis ej så lad være med at købe. Du skriver tabt "investeringen" ja måske, hvis du køber en grund på Lars Tyndskid som du kun har brugsret over, kan du i princippet hverken sælge eller udleje. LOLS udmærkede hjemmeside jævnfør "surfe lidt" giver dig et svar på gammeldags godt dansk. GOOGLE søg "skøder i Thailand" eller du kan bruge den engelske version m.v., det er dælme svært !!!! Hvorfor fanden skal det serveres på et sølvfad, går ud fra du har en PC eller en netcafe i nærheden

Du spørger 2 gange hvorfor der ikke er nogen som svarer på dit indlæg, det tror jeg godt jeg kan svare på:
Mange medlemmer af dette forum som ved en del om de forskellige problemstillinger i Thailand kunne sagtens svare og måske mere præcist, men de er, tror jeg (hovedet på blokken) trætte af folk, som nogen gange stiller spørgsmål på en "doven" måde, og som de måske, har svaret på 10000 gange før.

Sorry Girobank... men en mere fra Dutling "Bite me":
>citat< vil det så sige at jeg ikke skal på visarun om 3 måneder da jeg har Non-Immigrant visa..... >citat slut< Hvorfor fanden fortæller du ikke om du er på forlængelse eller du får et nyt non-o hvert år

Der er desværre blevet langt mellem tråde hvor folk kan få informativ oplysning. De mennesker som bor herude og kunne give mange input er trætte af (tror jeg), "båtnakker" spørgsmål og tråde og ikke mindst svar fra nogle medlemmer, som må være fra en hel anden planet !

Beklager at det lige var Girobank og Dutling min galde det gik udover....men hold kæft hvor er jeg træt af de nogle gange åndssvage spørgsmål....og især SVAR. Jeg tror i/forumet kan være glade for der er nogle trofaste medlemmer...Lols, Suk, Rinpoche, "Siripotten" i ny og næ, og de gode drenge fra Thai Integration ej forglemme, og sidst men ikke mindt især Jack D., Rayong Info, Abekatten, Advokaten m.v....men savner skeptikeren, nakhon sawan Manse m/ livserfaringen m.v.
sn

Hej SN

Jeg kan udmærket forstå hvad du skriver, men derfra og så til at spørge. havd andre har været ude for-det er såmænd det hele.

Som du formentlig ved, så er det ikke altid lige let at få skøde på jord i Thailand, uanset hvem man spørger på det lokale kommunekontor- ja et ordentlig konkret svar, det skal man ikke forvente at få.

Du ved jo formentlig ligesom jeg, at tingene ikke kører efter de samme regler, som her i lille Danmark, og mit indlæg var såmænd blot for at høre, hvad andre danskere har gjort for at få et "rigtigt" skøde på den jord, hvor huset er bygget på.

Det er jo ikke nok , at man har fået foræret jorden af svigerfar, så er jorden stadig hans og der er måske opført et flot hus uden tilladelse!

Spring til debat: