Se indlæg|
maestro card
|
|
| benjamin |
Lagt på d. 15/06-2005 22:33
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
har i prøvet at hæve kontanter med et alm.maestro card i thailand |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 15/06-2005 23:12
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Hvis det er MasterCard, du mener, er der ingen problemer. Nøjagtig lige så nemt som med VISA. Du kan tilmed hive flere skillinger ud ad gangen. /bjarne |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 16/06-2005 00:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Bjarne, Det er rigtigt nok, at det er lige så nemt, men HUsk lige at fortæle at hver gang man hæver kontanter enten med VISA eller MasterCard så koster det et dansk gebyr på 50kr (Dansk/BGbank) . Hvorimod betaling på hotelregning/Inkøb i foretninger (lige meget om det er Guld foretning , Lotus eller Big C) så er det gebyrfrit. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 16/06-2005 03:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Det er altså kun 30kr der er i gebyr på VISA, men jeg har lige overført 25000baht(kurs 6,65) og det kostede kun 20kr i gebyr. MVH Jens |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 16/06-2005 07:00
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Jeg betaler 50 kr. for Master og 30 kr. for Visa. Men på Master cardet er det et mindste gebyr, hvis det er store beløb der hæves er det en promille sats af det hævede beløb. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 16/06-2005 07:11
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa Benjamin, Pas lige på det Maestro-kort, der er så vidt jeg ved helt andre regler og manglende muligheder med det kort både herhjemme og i udlandet. Mastercard og/eller VISA-kort kan klart anbefales i stedet. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 16/06-2005 07:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Begrænsningerne med Maestro kortet er at du kan ikke hæve mere end der står på kortet, så hvis der ikke er penge på din konto, så kan du ikke købe/hæve en røj reje. Maestro er heller ikke så udbredt endnu, så det er ikke allesteder du kan bruge det. Så skulle jeg rejse til Thailand i morgen, hvad jeg DESVÆRRE IKKE skal ![]() , så ville jeg satse på visa eller andre mere accepterede betalings/hævekortNiels |
|
|
|
| benjamin |
Lagt på d. 16/06-2005 07:39
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
det er et maestro card fra arbejdernes landsbank. de har fortalt mig at man kan hæve i bangkok bangs automater. hvordan er reglerne nu,kan jeg tage 20.000 kr med i kontanter også åbne en bankkonto i thailand ?så slipper man også fra gebyr. man skal ikke overtrække sin konto,så det er ligegyldigt at jeg ikke kan bruge mere en der står. |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 16/06-2005 08:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
det er helt klart at fortrække en thaikonto og så næste gang så overfører du pengene fra dk til kontoen i thailand så får du også en bedre kurs
Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
|
| Martin |
Lagt på d. 16/06-2005 12:24
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 40 |
benjamin skrev: har i prøvet at hæve kontanter med et alm.maestro card i thailand JA! Maestro er Master cards svar på VISA's Visa electron! Visa electron og Maestro har den begræsning at du kun kan hæve hvad der står på kontoen. Når du hæver med Maestro'en så går systemet ind og ''reserver'' pengene på din konto. Der er dog noget positivt ved Maestro og visa electron at du kan hæve et max på 5000 dkr. om dagen, modsat alm. Visa/dk kort er der et loft på 2000 dkr. |
|
|
|
| Martin |
Lagt på d. 16/06-2005 12:30
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 40 |
Forresten husk at se efter Maestro's logo som du kan se her: http://www.maestr... I Dk tilbyder så vidt jeg husker Danske bank, BG bank og Arbejdernes lands bank Maestro card. ![]() |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 16/06-2005 13:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
På mit Visa elektron kan jeg hæve 10.000 dk.Kr. ca. 65.000 baht. om dage, men kun hvis der er penge på kontoen
Redigeret af Stampe d. 16/06-2005 13:50 ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 


















, så ville jeg satse på visa eller andre mere accepterede betalings/hævekort

