Se indlæg|
Tog eller Fly ?
|
|
| n_thoning |
Lagt på d. 25/12-2008 23:01
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej alle sammen. Jeg tager til Thailand d. 12. januar, og skal fra Bangkok til Chiang Mai på et tidspunkt. Jeg kan bare ikke helt finde ud af om vi skal tage flyveren derop, eller vi skal tage nattoget. Hvad er at foretrække? Og kan nogen fortælle mig hvad en natbillet på 1.klasse fra Bangkok til CM koster? evt. også de andre klasser. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at lure deres system ![]() Godt nytår til jer alle! Mvh Nicolai |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 26/12-2008 00:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Jeg plejer at flyve, får bare så ondt i rumpen af den lange tur
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 26/12-2008 02:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
n_thoning skrev: Hej alle sammen. Jeg tager til Thailand d. 12. januar, og skal fra Bangkok til Chiang Mai på et tidspunkt. Jeg kan bare ikke helt finde ud af om vi skal tage flyveren derop, eller vi skal tage nattoget. Hvad er at foretrække? Og kan nogen fortælle mig hvad en natbillet på 1.klasse fra Bangkok til CM koster? evt. også de andre klasser. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at lure deres system ![]() Godt nytår til jer alle! Mvh Nicolai Vi har selv en gang villet tage turen på 1. klasse. Men selv om vi var et par dage i forvejen, så var der udsolgt. Så mit råd skal være at reservere i god tid. |
|
|
|
| leo_jensen |
Lagt på d. 26/12-2008 05:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Frank skrev: n_thoning skrev: Hej alle sammen. Jeg tager til Thailand d. 12. januar, og skal fra Bangkok til Chiang Mai på et tidspunkt. Jeg kan bare ikke helt finde ud af om vi skal tage flyveren derop, eller vi skal tage nattoget. Hvad er at foretrække? Og kan nogen fortælle mig hvad en natbillet på 1.klasse fra Bangkok til CM koster? evt. også de andre klasser. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at lure deres system ![]() Godt nytår til jer alle! Mvh Nicolai Vi har selv en gang villet tage turen på 1. klasse. Men selv om vi var et par dage i forvejen, så var der udsolgt. Så mit råd skal være at reservere i god tid. Enig, der skal bookes i god tid. Vi er en familie på 4, der tog turen her for et par uger siden. Der var 2 ledige pladser på 1. klasse og 2 på 2. klasse, så vi prøvede begge dele. Vi bookede 3 dage før afgang. 1. klasse koster omkring 1250 Baht. 2 mands kabiner. 2. klasse koster omkring 850 Baht. Man får et stort sæde, som slås sammen 2 og 2 til en underkøje, og en overkøje slås ned. Der er forhæng, som fungerer fint på underkøjen, men øverst kommer der en del lys ind. Jeg var på 2. klasse. HVis du er over 185 cm er køjerne (for) korte. Der er tilbud på fly: jeg mener at det var 1350 Baht sådan ca, så prisforskellen er ikke stor. Togturen sparer dig for at spilde dagtimer på transport, ligesom du sparer en overnatning. MVH Leo - Koh Samui: Solen skinner i dag ![]() |
|
|
|
| n_thoning |
Lagt på d. 26/12-2008 22:30
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hvis vi skal med toget skal det helt sikkert være på 1. klasse, så vi kan få vores egen kabine. Hvor er det nemmest at bestille billetter? Har fundet et par sider, hvor det virker som om man bestiller via en mellemmand der skal sende billetterne, og det virker lidt underligt. |
|
|
|
| dk_bob |
Lagt på d. 27/12-2008 02:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 103 |
Jeg har prøvet tog-turen fra bkk til chm, og det var virkelig en god oplevelse. Fantastisk udsigt. Vi rejste dog på almindelig "monkey-class" :-)
Redigeret af dk_bob d. 27/12-2008 02:05 |
|
|
|
| leo_jensen |
Lagt på d. 27/12-2008 06:49
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
n_thoning skrev: Hvis vi skal med toget skal det helt sikkert være på 1. klasse, så vi kan få vores egen kabine. Hvor er det nemmest at bestille billetter? Har fundet et par sider, hvor det virker som om man bestiller via en mellemmand der skal sende billetterne, og det virker lidt underligt. Jeg var sent ude og brugte et tilfældigt bureau på Khaosan Road. Det betød et gebyr på i alt 4-500 Baht og at sælgeren var væk i 5 minutter for at hente billeterne. Hvor man køber dem direkte ved jeg ikke. Leo |
|
|
|
| 2182 |
Lagt på d. 27/12-2008 11:45
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
Jeg har kun prøvet turen fra Bangkok til Phitsanulok for 4 år siden, det gik fint med fart over feltet, men her i år har jeg prøvet turen Chang Mai til Phitsanulok, det var godtnok noget af en kedelig tur, fordi det tog 8½ time med 'exprestog'. Så næste gang bliver det ikke fut fut. Mvh. |
|
|
|
| morten51 |
Lagt på d. 27/12-2008 18:11
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Hej. Jeg er ved at planlægge en tilsvarende tur, jeg bestiller gennem mit rejsebereau så sørger de for biletter og booker plads til os. vi rejser 2 voksne og 1 barn. Hvad prisen bliver ved jeg ikke nøjagtigt. Mvh. Morten. Godt Nytår til alle Glemte at sige at vi bruger Profil Rejser. Redigeret af morten51 d. 27/12-2008 18:12 |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/12-2008 22:11
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hej. har selv taget turen og helt fantastisk måde at se noget af thailand på ... billeterne købte vi direkte på central stationen i bangkok og til thai priser he he ... tag der forbi gerne en dag eller 2 før afrejse så man sikre sig billet i god tid ![]() se eventuelt http://www.chiang...hedule.htm |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 27/12-2008 22:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
2182 skrev: Jeg har kun prøvet turen fra Bangkok til Phitsanulok for 4 år siden, det gik fint med fart over feltet, men her i år har jeg prøvet turen Chang Mai til Phitsanulok, det var godtnok noget af en kedelig tur, fordi det tog 8½ time med 'exprestog'. Så næste gang bliver det ikke fut fut. Mvh. Det virker heller ikke som om der er meget express på de tog ruter. Mht. billetter har jeg læst rundt omkring på nettet, at de kan købes op mod en ½ time før afgang, eller at de kan købes på togstationens billetkontor, alt efter rejsens længde. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/12-2008 23:00
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
de kan købes op til 60 dage før afrejse hvis man køber dem direkte på stationerne.... |
|
|
|
| Baht-man |
Lagt på d. 18/03-2009 14:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Sparker lidt til denne tråd.. ![]() Lyder som at det er godt og fino nok luxus, at rejse med tog i Thailand! Vil gerne selv prøve det, så jeg må gøre når jeg skal til TH igen. har mange gange taget bussen til f.eks. Koh Samui, og det er en noget langagtig affære! Hvordan er ruten Udon Thani-Bangkok? Nogen der kan skrive med om den? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.