Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Hjælp Til visa andsøgning
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 17/03-2009 19:19
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 95 |
Hey Jeg er en ung fyr på 21 år som lige har været et halv år i Thailand som dykkerinstruktør, her mødte jeg en sød pige på 20 år som jeg er bleven rigtig forælsket i. Og nu vil jeg så gerne have hende til danmark på et visum. Skal bruge lidt hjælp til at udfylde visa andsøgningen. Hun har på nuværerne tidspunkt ikke noget arbejde, er hjemme i hendes landsby, hendes familie famile dyrker ris og arbejder lidt i Bangkok. Her kommer punkterne jeg skal bruge hjælp til Håber der er nogle flinke mensker der ude . Nummer 22 Type of visa . Er det long stay når hun skal være her 90 dage ? Nummer 23 Jeg vil gerne have hende på besøg igen næske år Skal vi så søge Two entries eller multiply entries? Nummer 27 in the case of transit, have you an entry permit for the final country of destination. Hva svare jeg her ? Nummer 32 name of first entry or transit rout . Svar ? Nummer 33 means of transport . Svar ? Nummer 36 means of support douing you stay . Svar ? Og de næste spørsmål med informationer om spouse`s er kun hvis hun var gift ? Og så er der et andet skema . Mest om arnejde hvad svare vi her når hun er arbejdsløs. Ved det er meget, men håber i vil hjælpe ville gøre mig rigtig glad . |
|
|
|
| Thai madsen |
Lagt på d. 17/03-2009 19:41
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 73 |
Jeg husker ikke at have udfyldt sådan som du skriver der. Du skal bare udfylde en invitation, som du skal sende til hende rekommenderet, så du er sikker på den når frem. Invitationen finder du på linket nedenfor. Hvis der er mere der skal udfyldes, er det hende som skal udfylde det. www.ambbangkok.um... MH. Madsen Vedr. Arbejde stod jeg i samme situation som dig. Jeg skrev hun var ufaglært. Redigeret af Thai madsen d. 17/03-2009 19:43 |
|
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 17/03-2009 19:51
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 95 |
Ja det er den visum ansøgning hun skal udfylde, men desvære er hun ikke så god til engelsk så prøver bare at hjælpe. Så håber at der er nogle der kan hjælpe med svarerne. endnu en gang tak |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 17/03-2009 19:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Nr. 22 har vi altid sat "short stay" Nr. 23 hvis hun skal være her i 90 dage skal i sætte kryds i single entry, hvis hun skulle være her i 30 dage og hun skulle komme igen om 3 måneder for at være her i 60 dage kunne man sætte hak i multiply enteries. - men hun bruger hele sin halvårlige kvote på de 3 måneder hun skal være her denne gang. nr. 27 nu er det jo ikke et transit visum du søger om - men et short term visum så der skal du ikke skrive noget. nr. 32 har vi altid skrevet copenhagen airport. nr. 33 fly/airplane nr. 36 har vi altid sat kryds i "other" og så skrevet boyfriend. spouse skriver du ikke noget i. mht. arbejde skriver i bare at hun ikke har noget - det er for at finde ud af om hun har noget at vende hjem til = om de skal bede om garanti. Gl. med ansøgningen. smid en pb med MSN hvis du skal have nogle flere oplysninger ![]() |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 17/03-2009 19:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Thai madsen - det er korrekt at den inviterende part kun skal skrive en invitation - men for at sikre at kæresten ikke skal smutte til bangkok flere gange med ansøgninger og div. så kan man jo ligeså godt udfylde ansøgningen sammen eller over telefon - det kan spare en masse tid Jeg har altid udfyldt det hele hjemmefra og så smidt 2 eksemplarer afsted til hende med posten - hvis man ikke kender hendes forældres navne osv. så sætter man nogle tal 1,2,3,4 og så kan man forklarer hende på engelsk hvad hun skal skrive i de felter smart ![]() |
|
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 17/03-2009 20:00
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 95 |
Jeg kan ikke takke nok for de hurtige svar ! er rigtig taknemlig. Vil lige skrive igen hvis jeg ellers har nogle spørsmål ! |
|
|
|
| Thai madsen |
Lagt på d. 17/03-2009 20:02
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 73 |
Fjelle, jeg er fuldstændig enig. Jeg har bare aldrig set de papirer, da jeg fik dansk skolen i Bangkok til at hjælpe. Jeg sendte bare invitationen dertil, og så klarede de det stort set for mig (STOR HJÆLP)... Skal snart afsted igen, og vil i den forbindelse lige runde skolen og sige tak for hjælpen, for de gjorde det gratis... MH. Madsen |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 17/03-2009 20:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
Redigeret af quickmouse d. 17/03-2009 20:05 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 17/03-2009 20:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
1. link er sku da et tilbud man burde benytte hvis man er i tvivl 2. link tror jeg allerede waffen har |
|
|
|
| HOJ |
Lagt på d. 17/03-2009 23:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 131 |
Hej det ser rigtigt ud er dog i tvivl om posten kommer frem har meget dårlige erfaring me den har hun ikke en mail add du kan sende den til når du har udfyldt den så er det bare at få hende hent på den nærmeste internet cafe og få den printet ud sådan har jeg flere gange gjort det husk lige at lave et print til dig selv så du kan huske hvad du har skrevet hvis der skulle komme spørgsmål ps på www.thai-nord.dk er der et direkte link til schengen visum skemaet Web: HOJ
|
|
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 18/03-2009 16:31
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 95 |
Jeg har sendt post til hende før, det er noget sikket frem så prøver lige det igen. Men tak |
|
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 18/03-2009 16:57
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 95 |
Hej igen hvad svare vi i Nummer 18 ? If you reside a other country of origin, have ypu permission to retume to taht country ? |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 18/03-2009 17:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Hej - 18 skal bare være blank. Du behøver ikke udfylde felter der ikke er relevante til din ansøgning. Følgende er muligvis allerede skrevet i tidligere indlæg: Nummer 22 Type of visa . Er det long stay når hun skal være her 90 dage ? Short stay / holiday Nummer 23 Jeg vil gerne have hende på besøg igen næske år Skal vi så søge Two entries eller multiply entries? Single entry Nummer 27 in the case of transit, have you an entry permit for the final country of destination. Efterlad blank Nummer 32 name of first entry or transit rout . Denmark Nummer 33 means of transport . Airplane Nummer 36 means of support douing you stay . Afhænger af om hun har penge til at forsørge sig selv. Er det dig, skal du skrive boyfriend eller friend. Op til dig, uanset kommer der muligvis krav til dig om bank garanti såfremt det er første gang hun er i DK eller hvis hun ikke kan fremvise bank bog med tilstrækkeligt penge. Har efterhånden udfyldt nogle stykker, hehe
|
|
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 18/03-2009 17:36
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 95 |
og lige for at høre hvad er chancen for at få afslag? Endnu en gang Mange tak ! |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 18/03-2009 19:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Sansynligheden for at få afslag på et besøgs visum er meget meget lille. Den mest sansynlige mulighed for afvisning er at du ikke kan stille den økonomiske sikkerhed. (Ikke dig personligt, men den mest hyppige grund til afslag) Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| Solar |
Lagt på d. 19/03-2009 13:06
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Hvis du ansøger som "girlfriend/fiance-visa" skal du også udfylde en invitations-blanket. Denne blanket udfyldes og underskrives af dig, sendes til hende, og medbringes når hun skal ind på ambassaden for at aflevere sin ansøgning. Den skal være underskrevet (ligesom en evt. bankgaranti), og kan altså ikke sendes med email. Husk at hun sandsynligvis skal omkring ambassaden i bkk 2 gange personligt. 1 for at indlevere dokumenter + 2 for at hente visum. Desuden skal hun stille med en bankbog med 40.000 bht samt en dækkende rejseforsikring for hele opholdet. ...og pas så lidt på Waffen! Du er ung og fyrig. Du bør undersøge mulige faldgrupper omkring penge, piger, graviditet, familie, bedrageri og opholdstilladelser rigtig rigtig grundigt før du indvolverer dig for kraftigt. Sender du fx alle disse ting til hende samt penge til en bankbog + billet + forsikring, og derefter: 1) får sms med anmodning om flere penge 2) ingen svar modtager på dine sms'er 3) får indtryk af at pigen blir irriteret over alle dine opkald og papir-arbejdet ..så skynd dig at trække i land. Der findes masser af bundsolide, ærlige og kærlige piger i Asien. Men der er altså også nogen der snyder og lyver hvis de kan. Jeg husker specielt en foruroligende undersøgelse jeg læste engang, at kun 5-10% af thai-kvinder gift med vesterlandske mænd, reelt var forelskede i dem. Gods Speed! |
|
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 07/04-2009 17:55
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 95 |
Nu skal min kærste så endlig ind på ambasaden her den 9/4. Når hun så får visa kan hun så rejse til Danmark med det samme eller skal hun vente så det passer med de datoer vi har angivet ? Og tager det altid 12 uger eller er det kun i de færreste tilfælle ? |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 07/04-2009 18:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
Og tager det altid 12 uger mere reglen end undtagelsen Når hun så får visa kan hun så rejse til Danmark med det samme eller skal hun vente så det passer med de datoer vi har angivet ? på visa sticker står der hvornår visa´et gælder fra og til hvornår, husk at hvis der er tale om 90 dages visa så skal hun være udrejst af dk senest på dag 90 og ikke dag 91, eksempel: opholder sig i dk i 90 dage udrejser på dag 91 du´er ikke = 12 Mdr. indrejse forbud og højst sansynligt mister du evt. stillet garanti. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 07/04-2009 18:39
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 95 |
Jeg takker for det hurtige svar.. |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 07/04-2009 21:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
når hun har afleveret ansøgningen går der de mange uger, men så bliver hun ringet op og bliver bedt om at medbringe ihvertfald flybillet + rejseforsikring måske også bankbog ... og det er så de datoer der fra flybilletten der bliver sat i visaet - husk dog at totale opholdstid i DK ikke må overstige 90 dage. så køb hellere en flybillet der viser 89 dage - og lad ikke hende bestemme datoerne det går i kludder |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 















