Se indlæg|
Prisforskellen fra Koh Chang til Koh Samui???
|
|
| BJ |
Lagt på d. 07/02-2009 17:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Hejsa allesammen er der nogen der kan fortælle mig om priserne på at leve på Koh Samui er nogenlund de samme som på Koh Chang eller om de er meget højere i forhold til????? ![]() På forhånd tak MVH.BJ |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 07/02-2009 18:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
prisforskellen er omkring 5 baht
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------ you dont pay to fuck them, you pay them to leave |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 07/02-2009 21:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Da jeg for første gang kom til Thailand i 2000 besøgte jeg både Koh Samui og Koh Chang. Dengang i 2000 var Koh Samui væsentligt dyrere end Koh Chang - men i dag er det vel nok omvendt. Tilbage i 2000 var Koh Chang ikke et særligt besøgt feriested i Thailand. Dengang var der kun ”White Sand Beach” og ”Bang-Bao-Bay” som havde hoteller af en vis international standard. Koh Chang var dengang et ”Bagpacker paradis” med div. primitive strandhytter spredt langs dele af vestkysten. I dag er disse steder omdannet til luksuriøse ferieresorter med aircon og restauranter, samt larmende barrer med diskomusik. Som jeg husker det – så havde dele af Koh Chang engang status som Naturreservat! Men det er nok på en eller anden forunderlig vis gået i glemmebogen i Thailand? ![]() Rasmus |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 08/02-2009 01:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Koh Chang har haft besøg af mig for sidste gang, kom der for første gang for 15 år siden, og den sidste gang for 2 år siden, øen var skøn, men har desværre ændret sig volsomt siden. nu prøver jeg mig lidt frem i Cambodia, jeg holder stadig meget af Thailand, så turen starter og slutter stadig i Thailand.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 08/02-2009 10:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Rasmus skrev: Da jeg for første gang kom til Thailand i 2000 besøgte jeg både Koh Samui og Koh Chang. Dengang i 2000 var Koh Samui væsentligt dyrere end Koh Chang - men i dag er det vel nok omvendt. Tilbage i 2000 var Koh Chang ikke et særligt besøgt feriested i Thailand. Dengang var der kun ”White Sand Beach” og ”Bang-Bao-Bay” som havde hoteller af en vis international standard. Koh Chang var dengang et ”Bagpacker paradis” med div. primitive strandhytter spredt langs dele af vestkysten. I dag er disse steder omdannet til luksuriøse ferieresorter med aircon og restauranter, samt larmende barrer med diskomusik. Som jeg husker det – så havde dele af Koh Chang engang status som Naturreservat! Men det er nok på en eller anden forunderlig vis gået i glemmebogen i Thailand? ![]() Rasmus Jeg var på Koh Chang "KAI BAI" siste år og da gav vi 2400 bath for en bungalow med aircon og front mod swimmigpool incl.morgenmad men da jeg agter at bosette mig fra okt - mar og har en lejl. på hånden på Koh Samui ville det jo være rart at vide om leve omkostningerne er nogenlunde de samme på Koh Samui som Koh Chang da det mulivis også er en mulighed for et sted jeg kan bosætte mig for 6mdr jeg har ikke helt besluttet mig endu og er stadig bolig søgende på Koh Chang MVH.BJ |
|
|
|
| AndersM |
Lagt på d. 22/03-2009 10:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
Har lige været på Koh Samui Og det er nok sidste gang jeg besøger øen For jeg har da aldrig været på en ø som minder så meget om tivoli Priserne er skruget op til noget nær det hysteriske En lille ting som en pandekage koster 4 gange prisen i bkk så er penge et mindre problem så er Koh Samui et godt valg |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 22/03-2009 10:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 141 |
Det er adskillige år siden at jeg var på Koh Samui. Men jeg var på Koh Chang for 3 uger siden. Jeg har ikke været der siden 1997 hvor der kun fandtes én swimmingpool på hele øen. Men det ligner også i mine øjne et tivoli - alt efter hvilken strand man vælger. At tage en SongTaew koster 100 Baht per skal per vej, og det er fuldstændigt horibelt. Masseturismen er kommet til Koh Chang. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.