Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Tiger templet - Wat Pha Luang Ta Bua
|
|
| JackH |
Lagt på d. 23/03-2009 14:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Jeg er blevet kritiseret for at altid at fremhæve det negative når vi debatterer Thailand, så jeg havde tænkt mig at komme med et rigtigt positivt bidrag til en forandring! Har længe ønsket mig en tur ud vestpå til Kanchanaburi, og området grænsende op til Burma. Under min research stødte jeg på det nu berømte Tiger Tempel, Wat Pha Luang Ta Bua i Saiyok distriktet. Har set nogle klip på Thai TV derfra, og det er et godt stykke arbejde munkene gør for at bevare bestanden af tigre... TROEDE JEG!!! Som altid i Thailand er der flere lag i "historien" og en sandhed som vi forstår det i vestlig forstand, kan være svær at få frem. Her er hvad jeg fandt under min research. På engelsk, beklager... http://www.carefo...-06-08.pdf http://news.natio...emple.html To internationale institutioner - Care for the Wild International og National Geographic Society - stiller alvorlige spørgsmål om forholdene for tigrene og hvad der egentlig foregår i det tempel... Min vurdering? - Tjaaa... Som en Clinton rådgiver sagde engang "It's the economy, stupid!" Eller på dansk: Følg pengene... Så jeg bliver vel her på 16. etage, højt hævet over al den svindel og humbug der foregår, og ser nogle naturudsendelser på TV.. ![]() JackH |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 23/03-2009 15:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Som jeg ser det er det en zoologisk have varetaget af ukyndige personer. Og de forsøger at profilere sig på at være et "conservation project" selvom det indtryk de efterlader er at være en veritabel pengemaskine. Deres avle-tiger projekt er også betænkeligt, da de mangler indsigt i tigrenes gene-pool, og således fremalver hybrider mellem de forskellige underarter, hybrider der meget vel kan tænkes at være sterile. For at være et conservation projekt, må målsætningen vel også være at reintroducere tigrene til naturen. Det er utopi efter at tigrene er blevet hårløse af at blive klappet af utallige besøgende. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 23/03-2009 16:32
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Har besoegt templet for et par aar siden. Ja det er en pengemaskine. Entre THB 300.- og her staar thaierne af, det vil de overhovedet ikke betale. Farangerne betaler gladeligt. Det er nok rigtigt at baby tigre bliver reddet fordi moderen er blevet draebt. Propagandaen har vaeret stor vist i Discovery channel over hele verden og det bidrager selvfoelgelig at folk oensker at besoege stedet. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 23/03-2009 17:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Jeg har ellers længe gerne ville besøge det Tempel men jeg må da sige at efterhånden som jeg hører mere og mere herinde og alt sammen enslydende har jeg da taget mit ønske op til genovervejelse. Men det er jo ikke ligefrem det billede DISCOVERY CHANNEL tegner. MVH.BJ |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/03-2009 17:09
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Her det har været oppe før http://www.dansk-...post_51433 |
|
|
|
| Khun Tee |
Lagt på d. 24/03-2009 11:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 110 |
Hejsa. Besøgte templet sidste år hvilket absolut var en stor skuffelse, der er sku praktisk talt ikke noget at se der oppe. For det første var de store tigere ikke lige hjemme, de var ude at gå i området og da de skulle komme hjem blev besøgende bedt om at forlade templet/parken. Det eneste tiger som du ser eller rører ved er små tigere så ikke særlig sjovt, munken kalder undertegnede op til sig men der er heller ikke noget at se og så bliver han sur over at jeg ikke vil vise ham respekt. Krokodillefarmen i samutphrakarn er langt at foretrække, her kan du opleve meget mere hvis det har din interesse. John Jensen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 24/03-2009 11:31
|
|
Ja Krokkodille farmen skal ses på et tdspunkt det er helt sikkert men jeg tror jeg strejer Tiger templet Øv!... MVH.BJ Redigeret af BJ d. 24/03-2009 11:31 |
|
|
|
| bagerbager |
Lagt på d. 24/03-2009 12:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
der er en zoo mellem bkk og pattaya med tigere og elefanter og krokodiller. var der og blev imponeret. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 24/03-2009 17:41
|
|
Jeg har læst om slange farmen i Bangkok, den lyder også spændene. Den står ihvertilfælde på listen over de ting jeg vil se i Thailand. om det blir denne her gang eller til efterår nå jeg tar afsted igen det ved jeg ikke, men ses skal den. MVH.BJ |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 24/03-2009 22:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
BJ hvor i Bangkok ligger den slangefarm ?? Jeg kunne godt tænke mig at komme ud at se den. Jeg tager til Thailand i næste måned og er der desværre kun kort tid så jeg vil gerne planlægge lidt inden ankomsten som noget nyt ![]() |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 25/03-2009 09:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 141 |
Jeg besøgte også templet i september. Skrev et indlæg her på DTW om det. Man skal i det hele taget holde sig fra dyr i underholdningsøjemed i Thailand. Det ligger ikke til Thai'er at behandle dyr med respekt. Desværre. Og det er uanset om det er zoo, slangefarm, elefantshow, eller hvor der nu bliver brugt dyr. |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/03-2009 09:25
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
gg skrev: Jeg besøgte også templet i september. Skrev et indlæg her på DTW om det. Man skal i det hele taget holde sig fra dyr i underholdningsøjemed i Thailand. Det ligger ikke til Thai'er at behandle dyr med respekt. Desværre. Og det er uanset om det er zoo, slangefarm, elefantshow, eller hvor der nu bliver brugt dyr. Her kan jeg kun give dig ret, bare se hvordan de behandler deres hunde, de render bare rundt for lud og koldt vand. |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 25/03-2009 10:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Nej, så skal i hellere prøve, "The million year stone park and crocodille farm". Den ligger ca. 45 min. kørsel fra pattaya centrum, på knallert. Masser af dyr, elefanter tigre bjørne krokodiller og fugle i bur m.m. Det med det etiske, vil Jeg dog også lige sætte et spørgsmål ved, men så kan man jo ikke besøge nogen steder mere....
Redigeret af FCKdk d. 25/03-2009 10:16 __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 25/03-2009 10:28
|
|
FCKdk skrev: Nej, så skal i hellere prøve, "The million year stone park and crocodille farm". Den ligger ca. 45 min. kørsel fra pattaya centrum, på knallert. Masser af dyr, elefanter tigre bjørne krokodiller og fugle i bur m.m. Det med det etiske, vil Jeg dog også lige sætte et spørgsmål ved, men så kan man jo ikke besøge nogen steder mere.... ![]() Det har du ret i. Personligt går jeg heller ikke i zoo i Danmark da jeg mener dyr skal ses der hvor de hører til. Det er dog blevet bedre med årene og Danmark er meget længere fremme på dette område end f.eks. Thailand. Viste i iøvrigt Thailands højt elskede elefanter bliver dopet så de kan arbejde endnu længere og endnu hårdere? |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 25/03-2009 13:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
gg skrev: Viste i iøvrigt Thailands højt elskede elefanter bliver dopet så de kan arbejde endnu længere og endnu hårdere? Næh det vidste jeg ikke, men min privatchauffør fortalte, at elefanterne blev pissesure når de blev snydt for deres fridage. [img]http://lh4.ggpht.com/_fjX8N3PyrQk/SH74pI5NX7I/AAAAAAAABIo/TiaZCmR1FVs/s800/IMG_0295.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 25/03-2009 16:33
|
|
Mon det ikke er en skrøne??? At dope ellefanter har jeg sgu aldrig hørt om skulle være nødvendigt. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 25/03-2009 16:35 |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 25/03-2009 19:45
|
|
Jeg så en dokumentar udsendelse om det. Fordi fortjenesten er så lille gav de dem noget mod træthed og smerter så de kunne arbejde længere, og derved øge fortjenesten. |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 25/03-2009 20:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
De "bønder" som lever af at opdrætte dyr i Danmark er ikke en skid bedre da de jo også kun tænker på penge. Dyrene skal vokse så hurtigt som muligt for så lidt som muligt. Ja se selv dyretransporterne der kører i Europa. Vi er ikke en skid bedre her i Europa og det er helt sikkert. Selvfølgelig er der undtagelser i Europa men det er der jo også i Thailand. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 26/03-2009 07:16
|
|
gg skrev: Jeg så en dokumentar udsendelse om det. Fordi fortjenesten er så lille gav de dem noget mod træthed og smerter så de kunne arbejde længere, og derved øge fortjenesten. Det lyder da utroligt for jeg synte da at Ellefanttrekking i junglen er pebret nok i prisen. de priser jeg har set var 500 - 1000 baht men det var i omr. omkring Pattaya og på Koh Chang 980baht pr,person Men jeg siger heller at ikke du ikke har ret, jeg syntes bare det lyder utroligt. ![]() MVH.BJ Redigeret af BJ d. 26/03-2009 07:16 |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 27/03-2009 10:18
|
|
bimmelim skrev: De "bønder" som lever af at opdrætte dyr i Danmark er ikke en skid bedre da de jo også kun tænker på penge. Dyrene skal vokse så hurtigt som muligt for så lidt som muligt. Ja se selv dyretransporterne der kører i Europa. Vi er ikke en skid bedre her i Europa og det er helt sikkert. Selvfølgelig er der undtagelser i Europa men det er der jo også i Thailand. Jeg er helt enig. Vi behandler heller ikke dyr pænt. Jeg ser bare en forskel i menneskers daglige bevidsthed omkring dyr; thaier sparker gerne til en hund på vejen, her har danskere et helt andet forhold til dyr der er tæt omkring mennesker. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.