Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Arbejdstilladelse i Thailand
 Udskriv debat
arbejdstilladelse
fredbergdk
er der nogen der ved hvordan man får arbejdstiladelse i Thailand? Jeg er thailandsk gift og vil gerne arbejde og bo der

dk_bob
Jeg ved at du kan finde oplysningerne på thaivisa.com.

fredbergdk
Hej Bob,
Tak for svar. Jeg kigger på Thaivisa. com.
Jeg vil starte en forretning med chartersejlads i Thailand, men jeg har ikke så mange kontakter endnu. Kender du nogen som kender nogen som måske kan hjælpe mig?

Thongthai
Gider du bruge 5min til at skrive lidt om hvad chartersejlads er.

fredbergdk
Ok.
Chartersejlads er når du tager til Thailand og booker en plads på en sejlbåd og sejler en ferietur på en eller to uger. Du kan også vælge at leje en båd uden skipper og sejle selv, men så skal du dokumentere sejlererfaring.

prøv at kigge her. Det er et firma som har kørt længe.

http://www.sunsai...iland.com/

fredbergdk
tak for det. Jeg prøver

Thongthai
Så skal man bare have Stein Baggers båd som ligger i Ishøj havn
så er man godt sejlene.

Tak for oplysningen.

fredbergdk
ja, noget hen i den retning

fredbergdk
det kan være man kan købe den billigt af konkursboet

juj
Til Fredberg

Jeg har selv haft sejlbaad her ude, Thai registreret. Hvis du vil charter ud. Og have en arbejds tilladelse kraever det du faar et compagni med mindst 5 ansatte. Der ud over skal du for at faa en Cruesing tilladelse, det vil sige have lov til selv at sejle baad, rundt i thai farvand, mindst have duelighedsbevis helst yacht skipper af 3 grad. Og Radio certifikat, alternativt hyrre en Thai skipper. Sadan var reglerne for 3 aar siden, tror ikke de har aendret sig siden.

Held og Lykke med det.

dk_bob
Mere info:
http://www.thaila...ation.html

http://www.thaivi...314.0.html

Denne er meget udførlig, men også meget teknisk:
http://www.sunbel...imited.php

fredbergdk
Hej Juj,
Du lyder som manden som kan hjælpe mig.Gider du ikke lige kigge forbi i morgen til en kop kaffe? Nå, spøg til side.
Jeg vil jo gerne starte med det sejlads i Thailand. Jeg ved ikke et klap om charter i Thailand, udover at min kone bor der, men hende må jeg ikke kalde en skude, så får jeg en vinge. Jeg har sejlet sejlbåd i Danmark i 25 år og jeg har det store kørekort og begrænset certifikat som radiotelegrafist, som det hedder, så jeg mener at jeg har forudsætningerne. Erfaring med at sejle i Thailand har jeg intet af.Er det noget du gider hjælpe mig med. Jeg skal nok vise min taknemmelighed på den ene eller anden måde. Nok for nu. Håber at høre fra dig.

Silpakorn
Jeg tror at det også er vigtigt at begynde at kigge lige på hvordan du kan registrere dit 'firma'.

Du har ikke noget problem med at rejse til Thailand for et stykke tid (jeg mener at at blive der længere end d.30-dag turist visa) fordi din kone er Thai. Og prøv at komme forbi at snakke med nogle advokat omkring hvor du vil blive.

Der er ret mange smø vigtige ting man skal være klar over før man kan begynde med at starte en forretning.

Jeg har selv prøvet at starte en forretning men den lykkes ikke. jeg er Thai men der er stædigvæk mange problemer som jeg ikke kan forstå den måde ting virker i Thailand.

Held og lykke =)

fredbergdk
Hmm. Det lyder som om der er meget at sætte sig ind i. Men det er klart at forholdende og lovene er anderledes end dem som jeg kender i Danmark. Man bliver også overrasket som Thai når man kommer til Danmark og ser hvordan man gør her. Skik følge eller land fly, siger man.
Men jeg vil alligevel gerne have dig tll at fortælle mig om de forskellige ting, hvis du gider. Jeg er taknemmelig for al den viden jeg kan få om det.

repluk_66
Jeg har været Base manager for Elite yachting på Phuket indtil udgangen af februar måned.
Der er flere måder at gøre det på, men det kunderne gerne vil have er nye både med en del luxus ombord.
Elite yachting har 17 både i størrelsen 33 til 50 fod incl 4 katamaraner fra 38 til 43 fod.
Havde du tænkt dig selv at købe båd/både eller ville du starte et firma, hvor du udlejer andres både?
Hvor vil du starte? Har du styr på konkurenterne?
Elite Yachting har klart de bedste både af firmaerne på Phuket, gennemsnits alderen på bådene er 2-3 år, hvilket kunne lade sig gøre fordi firmaet samtidig var dealer for
Bavaria i Thailand og Malaysia.

fredbergdk
Det jeg helst ville var at sætte min egen båd i kommision hos Elite Yatching eller et andet sted hvor renommeet er i orden. Jeg vil også tilbyde mig som skipper hvis der er kunder som vil have en skipper og ikke gider eller kan sejle selv. Jeg kan også skaffe mit eget personale på båden til at servicere gæsterne. Har du en adresse på Elite Yatching? Så kan jeg selv spørge dem om de tager både i kommision, hvis du ikke ved det på forhånd.

http://www.phuket...elcome.htm

Glemte lige, hvilken bådtype sejler du?
Redigeret af d. 28/03-2009 21:26

fredbergdk
Baravia, 45 fod fra 2008

nielsen87
fredbergdk skrev:
er der nogen der ved hvordan man får arbejdstiladelse i Thailand? Jeg er thailandsk gift og vil gerne arbejde og bo der

Har du tillid til konen? - I såfald vil den både nemmeste og billigste løsning være at køre det som et såkaldt sole proprietorship (sorry, ved ikke hvad det hedder på dansk). Det er så hende der officielt ejer virksomheden og indtægterne er officielt hendes personlige indkomst. Ligesom alt andet, svinger de præcise krav fra kontor til kontor, men i f.eks. Chiang Mai hedder det at hun skal have en personlig indtægt på 800.000 plus have 2 ansatte Thaier (hun tæller ikke selv med) for at hun kan hyre en udlænding i sin egenskab af at være Thai national.

Der er et par andre muligheder - opret et company (co., ltd.) eller opret et såkaldt limited partnership. Begge disse har den ulempe, at der medfølger en hulens masse papirarbejde samt krav om årlig revison af en registreret revisor, der kræver sin betaling. Fordelen er at du officielt optræder som medejer, hvilket er rart nok hvis konen vil skilles, men har du som sagt tryghed i ægteskabet så sparer både en masse besvær og en masse udgifter ved bare at lade konen gå igang og erhverve de passende licenser. Nul papirarbejde, nul revisor.

Spring til debat: