Se indlæg
 Udskriv debat
Par - hvor pige er thai
flemming1949
Hej
Jeg er forlovet med en pige(32) fra Kanchanaburi (River Kwai), har været nede at besøge hende et par gange.
Hun vil gerne komme til Danmark, men er bange for at sidde alene i lejligheden, når jeg er på arbejde, leder derfor efter
nogle veninder hun kan møde og snakke med om dagen, evt. par hvor vi kan mødes aften- weekend.
Findes der ikke nogle kom sammen steder- netværk, hvor vi kan møde andre thaifamilier ?
Bor i Humlebæk i Nordsjælland.

Kanya og Flemming

ZxY
Hej flemming..

Jeg har hørt om et tempel på amager, hvor der skulle være noget fælles spisning, og hygge. Der burde være mulighed for at starte nogle bekendskaber.. Hvor, hvornår og hvor ofte, er jeg ikke helt klar over (fik det fortalt af en arbejds kollega) Men mon ikke der er nogen herinde der ved hvad jeg snakker om. Ellers er der et par skoler i kbh hvor der går en masse thai.

Held og lykke

Mvh,
Redigeret af ZxY d. 30/03-2009 11:41

pdrhan
Der er som regel åbent i templet i Dragør om lørdagen med fælles spisning....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

jpo
hejsa rundt om i danmark og nok ogsaa der hvor i bor er der thai forretninger, der kommer thai-er og kober mad,
saa der kan hun nok finde nogle at snakke med.
bare lige en tanke.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
flemming1949
ja har også tænkt mig vi skulle gå på thairestaurant er en i helsingør og selvfølgelig er der flere steder i København, så det er jo en mulighed

Lung Yao
pdrhan skrev:
Der er som regel åbent i templet i Dragør om lørdagen med fælles spisning....

Wat Pa Dragør er åbent HVER dag,fra kl.6.30 til 18.30(ikke lukket efter 18.30, men det er tidspunktet hvor munkene skal bede og meditere til ca.kl.21) men der er mere "spændende" Lørdage og Søndage", hvor der er flere mennesker til stede, og selvfølgeligt i forbindelsen med højtidsligheder= snart Song Khran(12-4).
Om søndagen er der også (igen) "Thai undervisning", for voksne.
Men der er nok et stykke vej fra Humlebæk til Dragør. M.h.t. "social netværk" er de ofte "inficeret" med kort spil, og lignende "narrestreger", men heldigvis findes det nogle få seriøse grupper hist og pist som besøger/støtter hinanden, men de hænger ikke på træer.
Når det bliver aktuelt (besøg i DK) kan du spørge igen og mon ikke at I ville finde nogle som hun kunne snakke med, og da hun er 32, formoder jeg at hun selv ville kunne "skille skidt fra kanel".
Redigeret af Lung Yao d. 01/04-2009 16:25
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

flemming1949
ja jeg fandt templet i Dragør, og det er da en mulighed at prøve det. Så jeg vil følge med i arrangementer der og hvis man kan lære Thai vil det være fint.

Spring til debat: