Se indlæg
 Udskriv debat
giftes i Thailand i maj
styx32
Hej

jeg skal giftes her den 04.05.2009 i Thailand med min kæreste.

Er der nogen der ved om jeg skal stille en bank garanti for at hun kan besøge mig i Danmark ?

Hvad er den bedste måde og søge familie sammenføring ?

Skal hun søge fra udlandet eller kan hun søge når hun kommer til Danmark. har nemlig hørt at hun bliver sendt ud af landet hvis hun søger i Danmark.

desværre har hun et ikke så godt betalt job i Thailand. men når jeg bliver gift med hende så burde det vel ikke være et problem og få hende på besøg osv ??

Skal hun selv stille en form for garanti på hendes bank konto nu når jeg er gift med hende ?

styx32
kan da lige tilføje at jeg er 32 år og hun er 27 år. jeg har en lejet bolig på 73m2 og tjener ca 500.000 kr. om året.

Har hørt lidt om at de går op i alderen også

norton
Jeg vil lige starte med at ønske Jer hjertelig til lykke.
Prøv at gå ind på hjemme siden http://www.nyidan... der står alle reglerne for både visum og opholdstilladelse samt sagsbehandlingstider.
mvh.
Norton

AndersM
[img][/img]Rigtig hjertelig tillykke

Du kan få en næsten dugfrisk beretning

Min ven blev gift sidst på sommeren med sin Thai kæreste.
Hun kom kom til Danmark på turist visum, og de blev gift, og straks efter søgte de om famillie sammenføring. (september)

Planen havde så hele tiden været at hun skulde hjem 2 uger efter de blev gift.
Hun blev ikke smidt ud da de søgte, famillie sammenføring.
Da der war gået en måned efter ringede min ven for at høre hvordan det gik med papir gangen,
De sagde at hun lige skulde komme ind og skrive et papir under. ( men hun var jo taget tilbage til Thailand)
De var meget uforstående over at hun ikke var i landet, normalt bliver de i landet til sammenføringen går i orden.
Så var der et et par ture til ambasaden i Bkk.

Midt i November havde de fået familie samenførringen, ( Under 2½ måned efter)

Det blev klaret uden sikkerhedsstillese/ Bankgarenti.
Nu er hun i Danmark og komunen har lovet hende en uddannelse.

Hun havde også kun et mindre job, men dog et job.

Om det går ligeså let for jer kan jeg kun ønske for jer.

Det er meget vigtigt at der er styr på alle papirene, og dem som er på Thai skal oversættes til engelsk.

Hvis der er rod i papirens går der lang tid, så vær meget omhygelig så i får det hele med.

Ønsker jer en lykkelig fremtid
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

ronnining
Hej og tillykke med det. jeg har en go ven her i danmark, han har haft hende på besøg i dk 2 gange hvor de nu er blevet gift sidste år. efter de var blevet gift søgte de familie sammeføring og der gik kun 1 mdr så var den hjemme, dog skulle han stille den fornødne garanti.
Husk at din kone skal bruge civilstandspapir fra thailand, oversat til engelsk når du bliver gift i danmark. du skal nok også forvente at ambassaden i bkk kræver at din kone har 40.000 thb på sin konto den dag visum udleveres, de ville de ihvertfald have da vi rejste ud af landet.

Men held og lykke frem over til jer, håber i får en vellykket dag. Wink

ps : det civilstandspapir får hun på sit kommunekontor.

prasat
læs nu hans indlæg ronnining. han skal giftes i thailand.
du skal ikke stille garanti ved besøg af ægtefælle, men hun skal rigtigt have nogle og 40.000 bath på bankbogen den dag hun skal have sit visa.
I kan søge familiesammenføring fra danmark "selv om de siger noget andet på ambasaden" så lad være med at sige det er jeres plan.
når i har søgt familiesammenføring kan i godt tage frem og tilbage i skal bare ind i udlændningestyrelsen og have et stempel i hendes pas hver gang.
når hun så for opholdstilladelse så skal du stille garanti.
og nej de kigger ikke på aldersforskeld eller om du har ølvom, de er fløjtene ligeglade.

prasat

quickmouse
styx32 skrev:
Hej

jeg skal giftes her den 04.05.2009 i Thailand med min kæreste.

Er der nogen der ved om jeg skal stille en bank garanti for at hun kan besøge mig i Danmark ?

Hvad er den bedste måde og søge familie sammenføring ?

Skal hun søge fra udlandet eller kan hun søge når hun kommer til Danmark. har nemlig hørt at hun bliver sendt ud af landet hvis hun søger i Danmark.

desværre har hun et ikke så godt betalt job i Thailand. men når jeg bliver gift med hende så burde det vel ikke være et problem og få hende på besøg osv ??

Skal hun selv stille en form for garanti på hendes bank konto nu når jeg er gift med hende ?

efter i er blevet gift i thailand ( sørg for at vielses attest er oversat til engelsk og godkendt på bkk ambasadden )

så søger i om familliesammenføring ved det første besøg i dk, derved opnår din kone procesuelt opholdstilladelse og skal ikke forlade landet imens sagen bliver behandlet. kan godt være at hun bliver nødt til at tage til thaialnd inden den endelige sammenføring er i hus, men det er ikke altid det praktiseres,

og når så det helle er faldet på plads, så tager du en tur på det lokale skatte kontor og får din kones fradrag fra dag 1 af d.v.s. den dag hun beøgte dk første gang i forbindelse med sammenføringen, jeg går ikke ud fra at hun har arbejde fra den første dag hun får middlertidig opholdtilladelse.

og så et tillykke til den kommende store dag i maj Wink
Redigeret af quickmouse d. 02/04-2009 19:36
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

styx32
Hvor ofte må hun rejse på den middlertidig opholdtilladelse ?

Her tænker jeg på kan hun frit tage ind og ud af Danmark f.eks. hjem og besøge venner og familie. eller skal hun blive i Danmark i en periode.

quickmouse
styx32 skrev:
Hvor ofte må hun rejse på den middlertidig opholdtilladelse ?

Her tænker jeg på kan hun frit tage ind og ud af Danmark f.eks. hjem og besøge venner og familie. eller skal hun blive i Danmark i en periode.

hun kan altid få en tilbage rejsetiladelse som er gyldig for en bestemt periode, ( gives af uls )

http://www.nyidan...adelse.htm

http://www.nyidan..._3_003.pdf

quickmouse

dutling68
har lige et spørgsmål....hvis nu min kone og vores barn og lille mig vil en tur til danmark på en lille ferie skal vi så stille en bank garanti for at komme på ferie i danmark eller hvad... vi bor i thailand og jeg har min adr her i thailand og har harft det en del år.......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

norton
Jeg glemte at skrive noget i forbindelse med Jeres giftemål.
Hvis ikke Du har ordnet paprerne forlods bør Du gøre det inden Du rejser til Thailand. Her tænker jeg på civilstandspapirer fra din egen kommune ( enlig eller skilt) dåbsattest, dine 3 sidste lønsedler, ansættelsekontrakt samt dit pas. Så kan Du gøre som jeg inden jeg blev gift scanne det på Din computer og sende det til den danske ambasade i Bangkok eller en af de ansatte som f.eks. Lisbeth Berming som er utrolig dygtig og hjæpsom så de bliver oversat til thai eller engelsk. Når Du så kommer til Thailand ligger de eller det oversatte dokument parat på ambasaden og husk endelig orginal papirene med på ambasaden og så mener jeg det er en tur til det thailandske udenrigsministerium hvor både Du og Din tilkommende skal have Jeres papir med til godkendelse. Husk så når papirene fra miniseriumet er i orden at kun en vielse på et rådhus er den eneste godkendte som vielse i Thailand uanset religion.
Vielsedokumentet er på som tidligere nævnt i et indlæg på thai her skal I så på den danske ambasade og have dem oversat til engelsk.
Et godt råd er også lad Din tilkommende tale med de thailandske kontorer da hun helt sikkert ved hvordan de skal ordnes og bliv ikke overrasket over lidt penge under bordet selv om det ikke er lovligt men den der smør godt køre godt ellers kan de finde på at det skal tage en måned eller mere.
Dit sidste spørgsmål med ind og ud rejse af Danmark ved jeg noget om men prøv som tidligere at gå ind på ny i Danmark eller ring til dem. Du behøver ikke at opgive navn når Du ringer til Udlændinge Service ( ny i Danmark) man må godt være anonym hvis Du foretrækker det.

styx32
Alle papirer er parate fra min side så skal hente dem på ambassaden når jeg ankommer til Thailand i maj.

Er i sikker på at min kæreste skal have papirer med til den thailandske foreign affairs ?

eller hvad det nu hedder på Dansk.

Mener kun det er mine papirer der skal oversættes til Thai.

tak for hjælpen allesammen :-)

quickmouse
dutling68 skrev:
har lige et spørgsmål....hvis nu min kone og vores barn og lille mig vil en tur til danmark på en lille ferie skal vi så stille en bank garanti for at komme på ferie i danmark eller hvad... vi bor i thailand og jeg har min adr her i thailand og har harft det en del år.......

umiddelbart ikke da der jo er tale om at du har bopæl i thailand , så drejer det sig jo om et at alm. turist besøg, men din kone skal jo naturligvis søge om visum, hvad barnet angår kommer jo an på om det er thai borger eller er dk borger.

og så skal i jo naturligvis kunne forsørge jer selv mens i er på turistbesøg Wink .
quickmouse

clydehaumann
Kære STYX 32.

Når der er tale om et ægtefælle besøgsvisum vil der ikke kunne stilles krav om garanti af nogen art hverken til dig eller din kone.

Den europæiske menneskerettigheds konvention sikrer retten til samkvem mellem ægtefæller og da et krav om garanti vil kunne virke som en hindring for dette er en garanti udelukket.

Sørg for når i indgiver visumansøgning at vedlægge behørig dokumentation for at I er gift.

Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Bo
Du kan også prøve at kikke på denne tråd, måske der er noget hjælp.

http://www.dansk-...ad_id=5589

Spring til debat: