Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Uro i badebyen Pattaya
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/04-2009 12:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
http://www.berlin...904070354/ |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/04-2009 12:45
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
http://www.google...adzVfTbNeA |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 07/04-2009 13:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Der forventes omfattende demonstrationer i Bkk imorgen den 8/4 - man regner med op imod 100.000 demonstrerende redshirts. Pa diverse udtalelser fra Abhisit og Overste militare general virker det som at man ikke vil lagge fingrene imellem for at undga at demonstranterne skal lamsla parlamentet m.m. og altsa undga lignende kaos, som da gulskorterne blokerede parlamentet og lufthavnene sidste ar. Samtidigt har Toxin advaret for risikoen for borgerkrig i landet, hvis han ikke far det som han vil (underforstaet) En meget interresant udvikling er at vente de kommende dage, som det ser ud nu.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/04-2009 13:37
|
|
Boes skrev: Der forventes omfattende demonstrationer i Bkk imorgen den 8/4 - man regner med op imod 100.000 demonstrerende redshirts. Pa diverse udtalelser fra Abhisit og Overste militare general virker det som at man ikke vil lagge fingrene imellem for at undga at demonstranterne skal lamsla parlamentet m.m. og altsa undga lignende kaos, som da gulskorterne blokerede parlamentet og lufthavnene sidste ar. Samtidigt har Toxin advaret for risikoen for borgerkrig i landet, hvis han ikke far det som han vil (underforstaet) En meget interresant udvikling er at vente de kommende dage, som det ser ud nu. ![]() Det bliver interessant at se, om rødskjorterne får lige så lang snor fra, Konge, Militær samt politi som gulskjorterne fik. Måske kan vi lære noget her i den nærmeste fremtid. Nee tog fra landsbyen til Udon Thaini idag, der var så mange forsinkelser så hun først tager hjem i morgen. Så åbenbart er der også lokale aktioner i landdistrikterne. |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/04-2009 13:42
|
|
Jeg er på vej til Bangkok den 18 April, skal jeg være nervøs? |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/04-2009 13:49
|
|
Holmsteen skrev: Jeg er på vej til Bangkok den 18 April, skal jeg være nervøs? Næh der er jo ikke noget at være nervøs over, men de lufthave jeg ellers kender, kan jo ikke trække et særligt stort læs. Sidst rendt idioterne jo rundt og skød huller i flyvingerne. SAS fandt et skudhul i et af deres fly. Skulle jeg selv få problemer den 3 Maj, fortsætter jeg mit arbejde og tager afsted når der er fred og ro. |
|
|
|
| kbh |
Lagt på d. 07/04-2009 14:52
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
ja jeg rejser om 17 dage, og jeg vil sku seriøst ikke vente så meget som to minutter på at en eventuel uro stopper.. jeg vil hellere afsted før end senere Phun lak Thailand
|
|
|
|
| perv |
Lagt på d. 08/04-2009 02:12
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 21 |
hej min dame tager hver dag til wang sam mo fra udon thani med bus der har indtil nu ikke været problemer...mener der er demonstrationer i udon i dag,de sidste dage har der været meget politi i gaderne vandango skrev: Boes skrev: Der forventes omfattende demonstrationer i Bkk imorgen den 8/4 - man regner med op imod 100.000 demonstrerende redshirts. Pa diverse udtalelser fra Abhisit og Overste militare general virker det som at man ikke vil lagge fingrene imellem for at undga at demonstranterne skal lamsla parlamentet m.m. og altsa undga lignende kaos, som da gulskorterne blokerede parlamentet og lufthavnene sidste ar. Samtidigt har Toxin advaret for risikoen for borgerkrig i landet, hvis han ikke far det som han vil (underforstaet) En meget interresant udvikling er at vente de kommende dage, som det ser ud nu. ![]() Det bliver interessant at se, om rødskjorterne får lige så lang snor fra, Konge, Militær samt politi som gulskjorterne fik. Måske kan vi lære noget her i den nærmeste fremtid. Nee tog fra landsbyen til Udon Thaini idag, der var så mange forsinkelser så hun først tager hjem i morgen. Så åbenbart er der også lokale aktioner i landdistrikterne. |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/04-2009 09:59
|
|
http://www.nytime....html?_r=1 lindy |
|
|
|
| Mitchell |
Lagt på d. 08/04-2009 12:43
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
jeg har fulgt demonstrationenen og talerne på tv i dag, der var ca 60.000 demonstranter samlet i Bangkok. Taksin kan godt glemme alt om borgerkrig, militæret er helt på dupperne nu, og "De røde" får meget kort snor. her i Sri Chiang Mai bliver der spillet militærmusik fra morgen til aften i de gadehøjtaler der hænger rundt om kring i byen, som en klar påmindelse om at folk lige skal holde sig i ro... "DeRøde" kræver folkeafstemning nu, men det bliver derikke noget af, demokratiet er afgået ved døden her i Thailand ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/04-2009 16:32
|
|
hvis de ikke snart stopper ender det ligesom i korea med et nord og syd |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 08/04-2009 21:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Jatak er der nogen af jer fastboer i Bangkok/Thailand der kan fortælle om vi kan risikere en blokade af Suvarnabhumi IGEN! for jeg skal afsted på fredag og hjem igen 1.Maj og er på noget medecin jeg ikke kan undvære men jeg har kun til og med d.3 Maj....ER DER EN RISIKO ifald hvor stor skønner i den er????? MVH.BJ |
|
|
|
| KnockKnock |
Lagt på d. 08/04-2009 21:23
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Jeg lander i Bgk fredag 14:45, og dagen efter til Pattaya. Men jeg anser situationen ikke som værende et problem. Jeg glæder mig bare at se min dejlige kæreste igen - og så kan dem i røde t-shirts have sig selv. Jeg skal bare kysse, hæ hæ ;=) |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/04-2009 21:56
|
|
sådan som jeg ser det, er der 2 mulige udfald der er total afhængige af demonstrationernes voldsonhed. hvis demonstranterne skaber sig det mindste tror jeg der bliver seriøs ballade, og vi kan muligvis ende med et scenarie som i 92 hvor politiet og militæret gik ind i bangkok og skød på alt og alle. men hvis demonstranterne ike skaber sig alt for meget, og holder sig indenfor grænserne burde det ikke udvikle sig. tror godt alle involverede parter forstår alvoren i denne situation. ![]() |
|
|
|
| Rayong Info |
Lagt på d. 09/04-2009 02:00
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Pattaya´s Politi Chef forflyttet. Pattaya Police Chief reassigned for 30 days following Red Shirt attack on Prime Ministers Car in South Pattaya. se: Pattaya One News Online http://pattayaone...4_52.shtml MVH |
|
|
|
| Rayong Info |
Lagt på d. 09/04-2009 02:08
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Hej Mitchell Du skriver: Taksin og De Røde. Ja, men de støttes af mange højt uddannede unge og ældre intelektuelle og liberale grupper i såkaldte "Gule områder". Også inden for militæret er der mange støtter, hvilket det planlagte atentat mod Privy Councillor Chanchai Likitjitta viser. (Privy Council = Kongens personlige rådgivningsråd) Alle der er imod den nye regering kalder sig: Democratic Alliance Against Dictatorship (DAAD) og United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) Det er ikke kun en kamp for eller imod Taksin. Mange mener den nye regeringen har begrænset demokratiet, bl.a. -Forslaget om at 70 % af Parlamenten skal udpeges og ikke vælges -Optrapningen af Majestæts fornærmelses loven -Optrapningen af Internet Censuren -Øgede Militær udgifter -At regeringen ikke har taget aktion mod "De Gule" efter besættelsen af Suvarnabhumi Airport -Måden den nye regering kom til magten -Privy Council President og tidligere PM (1980-88), General Prem Tinsulanonda måske stod bag det kup mod Taksin i 2006 Hverken Politiet eller Militæret ønsker at blive indvolveret i kampen mellem de stridende parter. Politiet ønsker ikke at gentage hvad der skete ved "De Gules" demonstration, hvor 2 blev dræbt. Militæret ønsker ikke officielt at overtage magten i Thailand, man er klar over hvad resten af verden (USA's nye Præsident) vil mene om det. NB. Jeg har ingen personlig mening om ovennævnte og refererer kun hvad Bangkok Post og The Nation skriver. MVH Redigeret af Rayong Info d. 09/04-2009 02:43 |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/04-2009 12:56
|
|
http://www.bornho...XE9D187961 |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 09/04-2009 14:10
|
|
Det undrer mig lindyras næsten 99% af dine indlæg er et autolink, er det fordi du ikke selv gider skrive eller har du ikke en mening om tingene som du vil skrive. Det undrer mig bare? MVH.BJ |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/04-2009 15:06
|
|
BJ. Det er almen info da jeg ikke opholder mig i thailand men jeg kan saktens kommentere det men så bliver det det samme som mange andre der heller ikke har forstand på det. ![]() lindy |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 09/04-2009 17:46
|
|
lindyras skrev: BJ. Det er almen info da jeg ikke opholder mig i thailand men jeg kan saktens kommentere det men så bliver det det samme som mange andre der heller ikke har forstand på det. ![]() lindy Jeg forstår ikke rigtigt dit svar, der er mange der skriver om ting i Thailand de ikke aner en skid om. HELT ENIG men skulle det være en hentydning om at det skulle være mig du mente, for så må jeg skuffe dig. Jeg gør mig ikke klog på noget jeg ikke ved noget om eller hvis jeg ikke havde været der/prøvet hvad jeg komentere om. MEN!... du sir så bliver dine et indlæg som alle de andre DER HELLER IKKE HAR FORSTAND PÅ DET???????????????? Okay det vil sige at der er ikke EN ENESTE, der ved hvad de skriver om, nu syntes jeg lige du skulle klappe hesten! for de kommer da i det mindste med deres komentar/mening og ikke bare et auto link. For der er mange der har kunne give mig en fonuftig forklaring på ting jeg har været i tvivl om, og flertallet her inde er goe rådgivere der ved hvad de snakker om . Det er de fleste altså. Men glem det jeg undrede mig bare over dine autolink's MVH.BJ |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.