Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Hvad kan man få bøde for i Thailand
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 11/04-2009 14:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Er lige blevet stoppet af politiet i Hua Hin! Fik en bøde for at mit hoved var for stort til min hjelm! Politet sagde. "helmet lek lek, nung roi baht(100 baht)" Hvad har I andre af oplevelser? Jeg havde ingen ting at sige, hvis det ikke var hjelmen, havde han sikkert fundet noget andet ![]() Senere mødte jeg samme betjent, kørende på fortovet, jeg påpegede det var ulovligt! Han havde en farang bagefter sig, også på mc! Betjente sagde: " its ok, I take farang police station" IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/04-2009 14:55
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hahahaha...... den er sku da ny og egentlig meget sjov.... skal selv til Hua Hin om 2 uger, er der noget "natteliv" i byen?. Venligst - Michael |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/04-2009 14:58
|
|
Hahahaha...... den er sku da ny og egentlig meget sjov.... skal selv til Hua Hin om 2 uger, er der noget "natteliv" i byen?. Venligst - Michael |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 11/04-2009 15:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jesperfrb skrev: Er lige blevet stoppet af politiet i Hua Hin! Fik en bøde for at mit hoved var for stort til min hjelm! Politet sagde. "helmet lek lek, nung roi baht(100 baht)" Hvad har I andre af oplevelser? Jeg havde ingen ting at sige, hvis det ikke var hjelmen, havde han sikkert fundet noget andet ![]() Senere mødte jeg samme betjent, kørende på fortovet, jeg påpegede det var ulovligt! Han havde en farang bagefter sig, også på mc! Betjente sagde: " its ok, I take farang police station" ja du kan efter de nomale love om styrtehjel ogsaa efter de danske love der staar helt klart i loven at din hjelm skal vare godkent og passe til dit hove den maa varken vare for lille eller for stor at du saa er i thailand og de bare gerne vil have en grund til at rip nogen penge udaf dig er en anden ting derfor elsker jeg min englisk makker som er skolelaere og har givet mig en ragti god kontakt til en af dem han privat undviser da han er en af de 10 hoejsete politimand i bangkok trog dette nummer har sparet mig for nogen penge Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 11/04-2009 15:46
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Jesper prøv med en strik hue næste gang det er nok det eneste der passer til dit alt for store hoved
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 11/04-2009 17:31
|
|
Hahahaha...... den er sku da ny og egentlig meget sjov.... skal selv til Hua Hin om 2 uger, er der noget "natteliv" i byen?. Ja det er lidt underligt, det som andre syntes er sjov, syntes jeg er røv sygt. jeg har selv beskrevet mit møde med de brune drenge i en anden tråd http://www.dansk-...owstart=20 i øvrigt nåde jeg at blive stoppet en gang til, på den tur, trods det at der kørte to thaiere lige bag mig som fik lov at slippe, trods det at de begge var uden hjelm, men jeg er jo farang eller hvad fanden det hedder. nettop de brune køtere, som jeg har mistet al respekt for, og aldeles ikke ville være stolt af at kende privat, er sammen med en masse andet lort i Thailand grunden til at jeg fravælger dette land til mit otium. og tro mig det bliver værre ikke bedre, vent og se... lung |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/04-2009 17:37
|
|
Man kan også kalde det turistskat eller turistmoms![]() ![]() ![]() lindy |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 11/04-2009 18:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Ja de få gange jeg er blevet stoppet, har jeg aldrig fået en bøde. En gang i Patong fik jeg en seddel som jeg skulle gå på den lokale politistation med, her sagde de at jeg skulle betale 200 baht fordi jeg ikke havde hjelm på, men det havde jeg og dertil svarede betjenten at så var det nok fordi hageremmen ikke var spændt og det skulle jeg huske en anden gang og slap med en advarsel. Næsten altid når der er stoppes trafikanter, så bliver jeg vinket videre og det uanset om jeg er på MC eller i bil og om konen er med eller ej, så jeg forstår ikke at så mange bruger så kedelige ord om BIB, det er ikke min oplevelse at de er efter falang, tværtimod. Til orientering så er det mest på Phuket jeg kører rundt. |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 11/04-2009 23:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Mine oplevelser med boys in brown har mest været af den positive slags, men enkelt gang har Jeg dog måttet på den lokale politistaion ved soi 9 i Pattaya. Jeg havde parkeret ved de "stribede" kantsten uden for Thai-Airways kontor, som ligger i begyndelsen af beachroad. Den nærmeste motorcykelbetjent så det og sagde at Jeg ville få en bøde på 200 baht for det! Jeg prøvede virkelig på mit bedste Thai, bare at få lov til at betale bøden på stedet, med eller uden papir. Men han pointerede at han absolut ikke ønskede bestikkelsespenge, for det er ulovligt. Da han udskrev bødeforlægget prøvede Jeg igen at få lov til at betale kontant mod bilag, men da sagde han, at han ikke havde bemyndigelse til at modtage betaling, så Jeg havde bare at følge med ham på stationen og betale. Bag på hans motorcykel kørte vi hen og betalte og bagefter kørte han mig retur til min motorcykel. Inden han kørte, formanede han, mig om at Jeg skulle passe bedre på en anden gang, for som han sagde: mange af mine kolleger er nogle dumme svin, du ikke ønsker at møde....
Redigeret af FCKdk d. 11/04-2009 23:06 __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 12/04-2009 00:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Er blevet stoppet 2 gange i Sakon Nakhon uden kørekort til motorcykel. Betjentene checkede om motorcyklen var stjålet samt mit pas. Nul bøde. |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 12/04-2009 03:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jeg er blevet stoppet fryklig masse gang paa mortrocykkel i BKK men jeg vil lige sige at de fleste steder jeg er blevet stoppet har der ogsaa blevet stoppet en masse thai for det neste er det for at se mit koerekort hvor derfeter bare kunne koere vider jeg kan safoelti ikke sige naade til de gang muhaha koerte forkert op paa betaling vejen at dette maate koste mig penge det er jo 100% udlovlig for mig at koere der men har dog ogsaa blevet stoppet de gang hvor de lige skulle finde en grund til at jeg skulle af med penge uden at jeg har lavet naade forkert det er dem jeg er mest trat af og dem jeg ringer til min ven med har jeg lavet naade jeg ik maate betaler jer ogsaa gerne hved kasse 1 den de tidt bruger er at man har koeret forlang til hoejern paa koerebanden selom man likker helt ind i venster side og en gang blev jeg stoppet med konen bag paa hvor han starte med at post staa dette han talte thai til konen i det han oenske penge fra mig sage han til konen at hun skulle oversette dette i det hun svaret ham joo det kan jeg da godt men det koster dig lige 500 dask for min servis at skulle vare tolk for dig hvor han stod held af og sage at nu skulle hun bare fortelle mig det i det hun svaret unskyl jeg er ik ansadt ved politiet saa jeg kan ik se at det er mit jop at lyve for min mand at fortelle ham at han skal betale en boede for naade han han ikke har gjort og oensker du at jeg skal dette maa jeg jo se det som et tolke arbejt som jeg bestemt vil krave penge for at goere for jer som bliver 500 bat jeg sag bare stelle og roli og proevet at foelge med i ders diskosjon om hun skulle have penge for at vare tolk eller ik til sist gad han ik min kone mere og sage at vi kunne bare koere da han fant udaf at min kone ik vil sige naade uden betaling og ham selv ikke kun et ore paa englisk Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| pigalle |
Lagt på d. 12/04-2009 04:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 236 |
Holmsteen skrev: Hahahaha...... den er sku da ny og egentlig meget sjov.... skal selv til Hua Hin om 2 uger, er der noget "natteliv" i byen?. Venligst - Michael Ja natteliv er der nok af, men ikke mange turister for tiden, krisen kradser også i Hua Hin. |
|
|
|
| waree |
Lagt på d. 12/04-2009 06:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 304 |
er blevet stoppet 2 gange uden styrthjelm ingen boeder men paamindelse om tage styrthjem paa |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 12/04-2009 06:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
jamen dog er der ogsaa aarlige politibetjente i thailand, problemet er, dem er der ikke mange af. forsat god dag til alle. nu er det songkran sikken en fest, ja da, men efter er der nok 100-150 der er dode, men saadanne er det i thailand, ligeledes en begravelse er ogsaa en stor fest. thailand er noget anderledes end lille danmark Redigeret af jpo d. 12/04-2009 06:24 Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| Mitchell |
Lagt på d. 12/04-2009 08:13
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
jeg har aldrig hørt om at man kan blive stoppet for at havde en for lille hjelm på, den betjent har nok manglet penge til songhafestivallen der hjemme... I nabo Thabo ,14 Km fra hvor jeg bor, der sropper politiet ALLE motorcykler hver dag, og de deler bøder som var det bolsjer til en børnefødselsdag. Jeg og min kærste blev stoppet i Thabo for tre måneder siden, min kærste kørte uden hjelm på,jeg havde hjelm på og hun blev helt hysterisk på betjentene, hvad jeg ikke forstod ikke hendes raseri. Hun sagde til betjentene at vi var på vej op på politistationen fordi at vi skulle mødes med deres chef ( hun kendte navnet på ham),og så fik vi lov til at køre videre uden at få en bøde., at hun så fyrede en løgn af,det er noget helt andet, men det var et meget besynderligt optrin, det er vist kun i Thailand man kan opleve så et besynderligt optrin. jeg er blevet stoppet en enkel gang i Loei provins for ikke at køre med hjelm på 200 baht i bøde, men ellers køre jeg til dagligt uden hjelm på her i Se Chiang Mai, og bliver ikke stoppet, men politiet her er begyndt at stoppe alle motorcykelister og bilister om aften to gange om ugen hvor de så har et checkpoint, og der bliver alle trafikanter bedt om at puste i ballonen, da politiet er død træt af folks sprutkørsel ![]() |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 12/04-2009 09:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
he, he, jesper prøv denne næste gang, og så fortsat god påske.
[img]http://hitech.dk/wp-content/uploads/2009/01/2203085364_a8fe78a58c.jpg[/img] is not a valid Image. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 12/04-2009 10:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
thjaa skrev: derfor elsker jeg min englisk makker som er skolelaere og har givet mig en ragti god kontakt til en af dem han privat undviser da han er en af de 10 hoejsete politimand i bangkok trog dette nummer har sparet mig for nogen penge Hvis jeg havde 100 baht for hver farang, som "kendte" en af spidserne indenfor politietaten, ville jeg idag være overordentlig velstående. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 12/04-2009 10:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 12/04-2009 11:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
FCKdk skrev: Mine oplevelser med boys in brown har mest været af den positive slags, men enkelt gang har Jeg dog måttet på den lokale politistaion ved soi 9 i Pattaya. Jeg havde parkeret ved de "stribede" kantsten uden for Thai-Airways kontor, som ligger i begyndelsen af beachroad. Den nærmeste motorcykelbetjent så det og sagde at Jeg ville få en bøde på 200 baht for det! Jeg prøvede virkelig på mit bedste Thai, bare at få lov til at betale bøden på stedet, med eller uden papir. Men han pointerede at han absolut ikke ønskede bestikkelsespenge, for det er ulovligt. Da han udskrev bødeforlægget prøvede Jeg igen at få lov til at betale kontant mod bilag, men da sagde han, at han ikke havde bemyndigelse til at modtage betaling, så Jeg havde bare at følge med ham på stationen og betale. Bag på hans motorcykel kørte vi hen og betalte og bagefter kørte han mig retur til min motorcykel. Inden han kørte, formanede han, mig om at Jeg skulle passe bedre på en anden gang, for som han sagde: mange af mine kolleger er nogle dumme svin, du ikke ønsker at møde.... ![]() Det var da en af de gode oplevelser må jeg sige. Det er da rart at vide at der findes ærlige betjente. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 12/04-2009 12:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
quickmouse, den kan ikke spændes, så får jeg bare bøde for det næste gang
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.