Se indlæg
 Udskriv debat
kæreste i Thailand og alle tankerne
jm
Hej alle, jeg er ny herinde og synes jeg har så mange ting jeg tumler med omkring det at have en kæreste sådan ca 9000 km væk. For at gøre historien ganske kort, mødte jeg sidste år den dejligste pige dernede, og mødte hende stort set hver dag i gennem to uger. Hun arbejder i en butik i et stort center i Patong, og der mødte jeg hende hver dag og vi talte bare meget sammen. Nu har jeg så lige været dernede igen, og jo hun var der stadig, og denne gang gik tingene noget anderledes. Stor gensynsglæde for os begge, og vi har hver dag været ude og spise frokost og aftensmad, og hun har stort set boet hver nat på mit hotel, for ikke at skulle tage bussen til Phuket hvor hun bor. Men det korte er at vi har begge fundet ud af at det bare skal være os to, men hun ville have en "garanti" fra mig om at det var hende og ingen andre, så hun insisterede på at vi gik til en guldsmed og købte to ringe, det betød utroligt meget for hende,så det gjorde vi, og nu er det jeg spørger, hvad er jeres erfaring med dette, betyder det virkelig så meget ? og hun går også meget op i at jeg skal møde og spørge hendes mor om lov, ikke fordi hun ikke selv må vælge, men fordi hun synes det skal gå rigtigt til.
Nogen gode råd ?

jesperfrb
Det første og bedste råd, glem aldrig hjernen!!!

Læs de tråde her på nettet, specielt her på DTW!
At du har købt 2 ringe virker harmløst, men pas på hvis hun beder om flere penge!!!

Så skal alarm klokkerne ringe inde i dit hoved!

At du skal møde hendes mor og spørge om lov, virker som en god ide, for det gælder om at lærer om Thai-kultur, når man selv er fra så fremmede en kultur som Dk iforhold til!

Mit sidste råd er køb og læs "THAILANDFEVER" SAMMEN MED HENDE!

Men held og lykke, og tillykke skal da lyde herfra, håber det kommer til at gå godt!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Hvis du har mødt hende igennem hendes job, og hun jo, som du nævner, stadig arbejder samme sted er hun jo nok ikke en "bad girl" (barpige)og dermed kan du have været heldig at møde en "good girl"Wink
Hvis dette er tilfældet, er det vigtigt at du ikke dummer dig da disse piger somregel er traditionellle og reelt ikke er ude på at snyde dig, men blot leder efter en mand som de kan have et meingsfyldt forhold med ligesom pigerne i dk.
Dog skal du som i ovenstående indlæg huske at have hjernen med dig og skride hvis hun spørger om penge til sin syge moster.

For en thai pige betyder ringe utroligt meget, da de symboliserer at i er seriøse, og at du ikke blot mangler en pige du kan kneppe når du er på ferie.
Igen her er det meget vigtigt at respekterer hende, hendes familie osv, da hun (med lidt held) er en good girl med div traditionelle værdier.

Krydser fingre for dig !

Hej Kenny

Jeg kan ikke helt forstå din bemærkning, om at hun nok ikke er en barpige - han havde lige fortalt, at hun arbejdede i en butik.

Jeg ved ikke om alle herinde er modstadere af barpiger - jeg tror det ikke - mon ikke det bare er sådan, at alle danske mænd kun er forlovet eller gift med en thaipige, der har en eller anden højere uddannelse fra universitet e.l.

Eller også har mødt en fattig bondepige I EN LANDSBY LANGT UDE PÅ landet!

Der er vist ingen herinde der oplyser alt - resten er privat, hvilket er helt ok.

total
Held og lykke. Lad være med at være så mistroiske, men brug blot den sunde fornuft, så skal det nok gå. Vil man stille den samme mistro til skue hvis du havde mødt en pige i en slagterbutik i Tyskland - Nej, fornuft skal der til og så skal du nyde hver dag.
Det bedste for dig.
M.v.h.Smile

kylling
Ja ringe betyder meget for Thai piger,hvis det vel og mærke er thaiguld,prøv at købe en ring fra en gems jeg er næsten sikker på at den er knapt så velkommen.

For Thaier er en gave af letomsættelig thaiguld,mest en forsikring til dårlig tider.

De har ikke samme forhold til en gave af guld som vi tror,for de fleste er det slags forsikring.

Ikke for at være negativ men ærlig

PS jeg er selv thaigift og vi lever rigtigt lykkeligt med eller uden thaiguld

til indlæg#4

jeg mente ikke andet end det jeg skrev, men kunne måske nok ha skrevet lidt tydeligere.
Selv om han har mødt en pige som arb i en butik, er det jo ikke automatisk at hun ikke arb i weekenden i en bar. Det er der utallige eksempler på. Det jo ikke fodi de tjener alverden ved "alm" arbejde i thailand, og derfor vælge mange at supplere med lidt weekend arbejde/lagengymnastik.

Og tilkylling indlæg #6, så har jeg faktisk prøvet at give min kæreste en ring af sølv for at se om hun blev sur eller om hun blev glad udelukkende fordi jeg tænkte på hende, og hun blev faktisk glad. Dog vil jeg selvfølgelig anbefale at en reel seriøs gave/ring er af guld som du jo ogå nævner.

Som jesper skriver, er det en god ide at tage imod inviationen, og møde familien, det giver et godt indtryk, jeg har selv kendt en sød pige/veninne gemmem flere år, og er nu i Krabi/Thailand for første gang, for at møde hende, det har været utrolig dejligt, at være sammen med familien, og man lærer om daglig thai kultur.
jm-->min veninne er tandlæge chef på et hospital, så hun er en ganske alm. thai pige, med store værdier i budisme.

Held og lykke :-)

savasava
Har nu boet sammen med min thai kone i 9 aar, aldrig har hun forlanget, eller faet en ring af mig.

Saa jm, vaer pa vagt.

Er bange for, at selv om din kaere jobber i butik, sa kan hun sagtens vaere ude efter at snyde dig for penge, men hun kan selvfolgelige vaere ude efter en livsledsager, der bare er lidt bedre okonomisk stillet end hun, som alle andre verdens kvinder er.

jpo
alt lige en datter skal og vil forsorge familien i thailand,
saa taank paa det, som man siger mer vil have mere,
og familien mangler altid noget.
dette ikke ment negativt, bare et raad.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
kylling skrev:
Ja ringe betyder meget for Thai piger,hvis det vel og mærke er thaiguld,prøv at købe en ring fra en gems jeg er næsten sikker på at den er knapt så velkommen.

For Thaier er en gave af letomsættelig thaiguld,mest en forsikring til dårlig tider.

De har ikke samme forhold til en gave af guld som vi tror,for de fleste er det slags forsikring.

Ikke for at være negativ men ærlig

PS jeg er selv thaigift og vi lever rigtigt lykkeligt med eller uden thaiguld

Meget morsomt. Min kone kan ikke fordrage thaiguld - hun synes det ser billigt ud - næh hellere noget hvidguld istedet hvis det er noget hun skal gå med selv. Jeg tror der er ligeså stor forskel på Thai piger som der er på danske piger. Iøvrigt har vi først nu efter 1½ års "prøvetid" brugt penge på vielses ringe Grin - - de er naturligvis af hvidguld.

MEN som du skriver er guld en investering for mange af dem og min kone foretrækker da også guld frem for penge i banken og det er jo ikke så skidt en tanke i disse tider.

Det er klart at man skal passe på og utrolig mange har fået brændt næsen af griske familier, men som sagt findes der altså også gode piger i Thailand - og så kan jeg ikke lade være med at lange ud efter kommentaren om at alle danske mænd tilsyneladende er gift med piger der har højere uddannelser - det er da vist fra en som er lidt misundelig. Man kan jo bare checke om det er rigtigt - og man bliver vel ikke bogholder i et større amerikansk firma uden en høj uddannelse?

JM - Held og lykke - jeg synes bestemt ikke det lyder som om du har ramt en "nitte" i lotteriet.

Sarah
Hej JM.
Tillykke det lyder dejligt for dig at du har en mødt en sød pige.
Thai kvinder er lige så forskellige som danske kvinder. Thai mænd lige så forskellige som danske mænd.
Mit indtryk er, at familien betyder enormt meget for de fleste, mødte selv min kærestes familie efter kort tid, og det var en fed oplevelse.
Nyd det!

paulsenp
savasava skrev:
Har nu boet sammen med min thai kone i 9 aar, aldrig har hun forlanget, eller faet en ring af mig.

Saa jm, vaer pa vagt.

Er bange for, at selv om din kaere jobber i butik, sa kan hun sagtens vaere ude efter at snyde dig for penge, men hun kan selvfolgelige vaere ude efter en livsledsager, der bare er lidt bedre okonomisk stillet end hun, som alle andre verdens kvinder er.

Hvorfor være så mistroisk? Det er ikke nogen god start på et forhold.
Når pigen gerne vil have at de begge har ringe, kan det jo være fordi, hun ønsker at vise overfor andre - familie, venner, bekendte og andre mænd - at hun er optaget, og at det er seriøst.

Og så er der mindst én mulighed mere for, hvorfor hun er interesseret i jm. Det kunne jo være kærlighed. Så selvom man ikke skal gå ind i et forhold med skyklapper på, skal man heller ikke gå rundt hele tiden med en nagende mistro. Det vil være gift for ethvert forhold.

Så jm, held og lykke til jer begge.
Peter

Clunse
Et rigtigt godt råd, som jesperfrb kommer med - køb "Thailand Fever" - den kan blandt andet købes online og i flere boghandler i Thailand. Den sætter fokus på udfordringer, som du og hende skal tage stilling til. Min kone og jeg brugte tid på at snakke om nogle af tingene, da vi havde mødt hinanden, og det hjalp både hende og jeg til at tænke over ting, som vi pga kulturen måske opfatter forskelligt.

I samme bog er teksten gengivet på engelsk og thai, så alle kan læse den.

jm
Hej og tusind tak for alle svarene, og jeg er klar over at man skal huske fornuften og hjernen og jeg gør virkelig hvad jeg kan, tænker rationelt, men samtidigt er kunsten også at skubbe en evt, mistro, mest pga af andres dårlige erfaringer, væk. Jeg bliver da også dagligt frarådet at fortsætte dette forhold, med alt fra" de tager bare røven på dig". Du bliver isoleret hvis du tager hende med her hjem. Hvor åndsvag jeg er o.s.v.

Hun er anderledes end andre jeg har mødt derned, vi taler sammen 3-4 gange om dagen, og hun har på intet tidspunkt hverken spurgt om penge eller en syg onkel eller noget som helst, hun har holdninger som jeg dybt respekterer, bla, den første nat vi tilbragte sammen, gjorde hun mig det klart, at der blev ikke noget sjov, sådan var hun ikke, og det respekterede jeg til fulde. Jeg tror fuldt og fast på at hun er en god pige, flere af dem jeg mødte, der kendte hende, forsikrede mig om at jeg er en meget heldig mand, hun er en god pige med et godt hjerte. HUn har fortalt mig, at grunden til at hun har sagt ja til mig, er, at jeg aldrig havde kommet med billige tilbud for at få hende med hjem, men at jeg havde behandlet hende med respekt, og startede med at invitere hende ud på middag, og fulgte hende til hendes bus, og bare sagde pænt godnat, og så er det bare gået stille og roligt hver dag med frokost og middage og til sidst sagde hun selv at hun gerne ville blive hos mig på hotellet, så jeg må og skal tro på at det er seriøst fra hendes side.
Sidder her med hendes sidste sms fra idag: Godnat og sov godt, jeg vil altid vente på dig, min mand ! Så er jeg sgu solgt, enten spiller de godt eller også så er det alvorligt, jeg håber det sidste, uanset alle fordommene, der er lige så mange rådne herhjemme.Synd at deres ry er så dårligt, mistro er noget forfærdeligt noget, men den kommer og det gælder om at tackle den på bedste måde, og lukke ørene og følge sit hjerte, så det gør jeg. Jeg elsker hende overalt på denne jord, gid i kunne se hende.

prasat
alle de råd du for fra familie og venner om at du skal stoppe det og du bliver taget o røven og isoleret, glem dem, der er kune en der kan vælge hvad du skal og det er dig selv. hun lyder som en fornuftig pige, selv om hun ikke er så fandens dygtig at hun arbejder som bogholder for et amerikansk firma. men derfor kan hun godt have noget hjemme i den øverste afdeling alligevel.

prasat

Mitchell
Hej Jm, ja det er soregligt at Thailandske kvinder har et daarligt ry nu til dags, men der er saa sandeligt en god grund til det, da PENGE er omdrejningspunktet oppe i deres hoveder, og der eksister 1000 former for at platte giftelystne udenlandske maend og flaa dem okonomisk..
Her hvor jeg bor i Sri Chiang mai kender jeg tre piger der hver kender 4-5 udenlandske maned hver, disse maned kender naturligvis ikke hinanden, og de sender hver i saer penge til toeseren, uden at de aner hvad fanden der foregaar i virkeligheden, "John fra USA kommmer paa besoeg i Maj og tager tosen med paa ferie i sydthailand, og naahan er rejst hjem kommer Karl fra Danmark... om igen osv".
jeg raader dig paa det kraftigeste om at ikke vaere naivWink

jm
Jeg var lidt hurtig med den sidste linie i mit indlæg, så jo i kan se hende som avatar.

savasava
Hun der jobber i butikken her i nabolaget, hun korer det som Mitchell naevner, med flere farangs, for nogle maneder siden var hun godt nok nervos, fordi svenskeren og tyskeren havde planlagt visit pa samme tid, hvad det endte med, ved jeg ikke.

Hos en anden i nabolaget, flyttede thai manden ind, nar farangen var bortrejst/hjemme.

Skal man nu til at bedomme thai piger efter udseendet, ja, sa er der ikke noget at komme efter, men skindet kan bedrage. Derfor kan din kaereste jm, vaere ok alligevel, hun ser rimelige sod ud.
Hvorfor du onsker vi skal se hende, forstaar jeg ikke rigtigt.

mattidk
Hun ser dejligt ud, det lyder som om at I er glad for hinanden. Jeg synes JM, du skal holde fast i din mave fonemmelse. Tag et skrid frem ad gang, lær hends venner og familier at kende så ikke mindste du ved hvordan hun er når hun er sammen med andre...
Og tag det derfra hvad ellers I forventer af hinanden, det lyder jo I kommer på en rigtig retning. Smile

Spring til debat: