Se indlæg
 Udskriv debat
Sende penge til Thailand
vandango
jsh71 skrev:

UPS! Rettelse! det var sgu 11,28 Macon/Coke - nu skulle alle tallene være korekte. Grin[/quote]

Undrer mig lidt over hvor stor det mekong/coke på 0,28 hvor meget der er i glasset? Pfft[/quote]

Det ved jeg ikke, men jeg kan love dig for, at efter 200-300 baht, er jeg godt svimmel på øverste etage. Pfft

hfb
I skal være opmærksom på der er store forskelle på kurs og gebyer i de forskellige banker.

Hvis jeg skal overføre et (meget) lille beløb til Thailand bruger jeg EIK Bank. Ingen gebyr men en dårlig kurs.

Lidt større beløb og opefter. Den Danske Bank. En god kurs men betaler så 20 kr i gebyr. Godt nok skriver de at den modtagende part skal betale 100 kr. i gebyr, men det gør de heldigvis ikke Wink

Det koster (normalt) ikke noget at bruge homebanking at hvad jeg ved. Men der er selvfølgelig nogle banker der har nogle underlige gebyer Shock

Payanak
nogen som ved hvad modtager banken tager for overførslen?

Kasikorn Bank snupper 0.25% for en overførsel fra udlandet.

Netbank i samme bank koster årligt 3000,- Baht.

vandango
Bar Guide skrev:
nogen som ved hvad modtager banken tager for overførslen?

Kasikorn Bank snupper 0.25% for en overførsel fra udlandet.

Netbank i samme bank koster årligt 3000,- Baht.

"Netbank i samme bank koster årligt 3000,- Baht."

Det må du forklare, jeg er ikke blevet opkrævet nogen penge?????????????????????????????????????

sank
Forstædernes bank 160 kr. uanset beløb. til Bank of Ayudhya som klare Telefon regningen når vi ikke er her + net.

Payanak

Det må du forklare, jeg er ikke blevet opkrævet nogen penge?????????????????????????????????????

Hvis du får det gratis, så må du gerne fortælle hvordan.

goldwing
Jeg har konto i SCB Thailand med netbanking, og betaler INTET for det.

vandango
Bar Guide skrev:

Hvis du får det gratis, så må du gerne fortælle hvordan.

nej nej nej den går ikke makker.
Find lige noget dokumentation på at du skal betale 3000 baht om året. Du skal ikke skyde din påstand over på mig.
Så bare op på lakridserne og vis os.

vandango
hfb skrev:
I skal være opmærksom på der er store forskelle på kurs og gebyer i de forskellige banker.

Hvis jeg skal overføre et (meget) lille beløb til Thailand bruger jeg EIK Bank. Ingen gebyr men en dårlig kurs.

Lidt større beløb og opefter. Den Danske Bank. En god kurs men betaler så 20 kr i gebyr. Godt nok skriver de at den modtagende part skal betale 100 kr. i gebyr, men det gør de heldigvis ikke Wink

Det koster (normalt) ikke noget at bruge homebanking at hvad jeg ved. Men der er selvfølgelig nogle banker der har nogle underlige gebyer Shock

Jeg har også EIK bank, men droppede dem til fordel for Arbejdernes Landsbank, fordi fra sidstnævnte kunne jeg sende danske kroner til Thailand.
Hvis jeg skulle bruge EIK Bank kan jeg lige så godt bruge Western Union, prisen er den samme, idet EIK selv bestemmer deres vekselkurser.

Payanak
Argh...jeg var lidt for hurtig.
Det er rigtigt at det er gratis for almindelige konti.

quickmouse
prasat skrev:
sidste uge sendte vi penge til thailand. vi sendte i bath fra danmark da vi fik kurs 6.11 her og søsteren var nede og spørge i korsikorn der var kursen 5.84.
ved så ikke om kursen er den rigtige thailand men turede ikke tage chancen.

prasat

hvad har i så betalt i modtagelse / udbetalnings gebyr ?
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

KnockKnock
Lån og Spar tager hvergang ca. 165 Dkr for at sende et beløb. Og det er ligemeget om det er 2000,- eller 10.000 Dkr
Så måske jeg skulle skifte bank?

Baht-man
Lige en update paa den her... Cool

Jeg har faaet aktiveret min Danske Bank netbank, saa kan godt sende penge til lavt gebyr (20.-). det er nok en maaned siden den blev aktiv, matte vente lang tid paa at papirerne blev registreret hos Danske Bank, saa de kunne sende mig password og login til netbanken! men det gik da, og den er aktiv nu.

HE HE, sidder i Pattaya og der er 30+ grader hver dag og hoj sol Cool

Tumut
har også nordea, når man sender over netbank får man faktisk kursen 0.5 % bedre end hvis man købte i banken.

økonomi og express tager samme tid når det er thailand og Bangkok Bank

hvis du vil have sendt penge onsdag fra DK, så er de på kontoen fredag i thailand

med mindre der er helligdage i thailand .

Tumut
Tumut skrev:
har også nordea, når man sender over netbank får man faktisk kursen 0.5 % bedre end hvis man købte i banken.

økonomi og express tager samme tid når det er thailand og Bangkok Bank

hvis du vil have sendt penge onsdag fra DK, så er de på kontoen fredag i thailand

med mindre der er helligdage i thailand .

Man kan tilmelde sig valuta ved nordes , på sms.
Det betyder at man hver dag kl 16.30 på sms dagens kurs på Baht(hvis man har valgt det). det er gratis og man kan tilmelde sig 99 dage af gangen.

Man kan få enten købskurs eller salgskurs eller begge dele

Konen og får købskurs hver dag, så følger man jo rigtig med i hvad vej det går.

Sjovt og også lidt nyttig

Tumut
en anden ting, der er godt i nordea netbank, hvis du har sendt penge en gang, kan man gemme oplysninger og bare trykke det navn man har gemt under.

man kan også trykke på en knap så de trækker penge den sidste eller første hverdag i mdr. eller hver 3 mdr.

Hej Tumut

Ja den funktion findes i alle netbanksystemer- også i Danske Bank.

Gebyr for standardoverførsel i Danske Bank er 20 kr. - modtaget betaler normal 200 baht!

Det kan faktisk ikke betale sig at bestille en ekspresoverførsel.

Husk altid at sende i danske kroner!

goldwing
girobank skrev:
Hej Tumut

Ja den funktion findes i alle netbanksystemer- også i Danske Bank.

Gebyr for standardoverførsel i Danske Bank er 20 kr. - modtaget betaler normal 200 baht!

Det kan faktisk ikke betale sig at bestille en ekspresoverførsel.

Husk altid at sende i danske kroner!

Det er sandelig ikke altid det bedste, husk ALTID at tjekke kursen i begge banker inden du sender.

Baht-man
godt jeg fik startet en debat om dette emne!

altid rart med tips og ideer, til hvordan man nemmest sender penge til Thailand.
Jyske Bank kan altså pt. ikke anbefales at bruge til at sende penge med, der vil jeg hellere benytte en Danske Bank konto og så få det hurtigt overstået! det er jo det man helst vil... Cool

Lung Yao
Basismedlem skrev:
Lige en update paa den her... B)
Jeg har faaet aktiveret min Danske Bank netbank, saa kan godt sende penge til lavt gebyr (20.-). det er nok en maaned siden den blev aktiv, matte vente lang tid paa at papirerne blev registreret hos Danske Bank, saa de kunne sende mig password og login til netbanken! men det gik da, og den er aktiv nu.
HE HE, sidder i Pattaya og der er 30+ grader hver dag og hoj sol B)

BM og KnockKnock,
De gebyrer som I er blevet afkrævet af jeres banker er "normalt" takst for BANK overførsel, DetDanskeBank tager også 100kr for "ulejligheden" og 100kr til hvis du vælger :SENDER betaler alle omkostninger.
Den lav gebyr på 20kr som mange har nævnte er NETBANKING gebyr og man skal vælge : Sender og Modtager deler omkostninger selv om det er til ens egen konto i TH.
BM,
Var jeg dig ville jeg være MEGET påpasselig med at bruge NETBANKING i TH, især fra et eller andet Netcafé.
Redigeret af Lung Yao d. 03/05-2009 11:30
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: