Se indlæg
 Udskriv debat
Sverige-løsningen
Webmaster
Hejsa,

Ægteskab Uden Grænser (ÆUG) har lavet et glimmerne dokument omkring Sverige- og Slesvig-løsningen. Vi har naturligvis dokumenterne liggende her på siden, hvor de kan hentes uden videre.

For at se dokumenterne, så skal du have Adope Reader installeret på din PC - da dokumenterne er såkaldte pdf-filer.

Du kan hente Adope Reader her, hvis du ikke allerede har den installeret (dansk version er naturligvis også tilgængelig):

http://www.adobe....sions.html

Dokumenterne finder du her:

http://www.dansk-...p?cat_id=5

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
jesperfrb
Er der nogen der kan hjælpe, med at finde en lejebolig i Malmø?
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Lung Yao
Hej Jesper,
Der var een som havde et værelse til leje for nyligt i Sverige.
Men jeg har værelser tilleje i sverige hvis der er nogle der skal have adresse i sverige

Om det er kun adresse eller leje af værelset vides ikke.
PB afsendt.
Redigeret af Lung Yao d. 17/01-2009 16:00
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Sombat
Hej det er efterhånden et par år siden jeg var inde her sidst ..

Ang . eu regl er den sikreste vej ind i Sverige med brug af EU regl om medflytende hustru ,gift jer i DK send konen hjem til TH. bed hende om lidt tålmodighed, og flyt da med det samme til sverige og når du går ind på Folkebokföringen / Skattekontoret i sverige skal du have din vielsesattest med og sige du har hustru og evt thaibörn som ikke er dine egne,medflyttende til sverige. Men inden du sender hende hjem skal du en tur til migrationsverket i Malmö og hente div formularer som du udfylder og giver hende med hjem,hvor hun skal vente på brev fra dig med et personbevis med blåt stempel skal väre original´en du sender ellers bliver den ikke godtaget på Ambassaden i Bkk Altså den Svenske og ikke danske. hvor efter hun tropper op på ambassaden med alle papir medbringende alle pas på de medflytende personer.
Man kan på migrationsverket´s hjemmeside finde formularene men lad vär, hent dem og få de rigtige da det er utroligt med fomularer de har og det er nemt at finde forkerte, snakker med egen erfaring i reminder!!.

Det tog min kone og to börn at få femårs opholdstillstånd i sverige 3mnd. fra förste hendvendelse til jeg stod i Kastrup og modtog min nye Fam.

En sidste ting Du skal vise at du har mulighed for at forsörge din fam og evt lejekontrakt eller köbsbevis på lejlighed eller hus. Da din Fam kun har upphålstillstånd hvis du kan forsörge dem.efter Fen år söger man igen om upt.og får hermed put= permanent upphållstillstånd og så er man velkommer i Dk igen .

Jeg fik fortalt på migrationsvärket at den rigtige vej ind i Sverige er igenem Ambassaden i bkk som ligger på hjörnet af nana plaza
God lyst .!!!

ang min fam er alt nu på plads alle tre Thailändere er nu integreret i sverige Börnene ligger over middel i skolen trods kun tre år i skole. Og konen betaler skat i sverige og snakker en del svensk.
Så der er ingen mulighed for de bliver sendt hjem igen i fremtiden da de er integreret. Spec ser de svenske myndigheder på börnenes integrering har de svenske venner klarer de sig fint på svensk er der ingen tvivl.....iflg andre tilfälde som man kan finde på div hjemmesider i Sverige.

Håber i kan bruge dette...'

Sombat......

Sombat
Jeg glemte at sige det nemeste sted at få lejlighed i sverige/skåne er i Landskrona .
http://www.svensk...
http://www.landsk...

köbe hus lejlighed

http://hemnet.se/

Landskrona - kastrup lufthavn 85 km .45min i bil. 125kr pr vej over broen indtil du har kört 15 ture så er det ca halv pris med brobizz.

pris exsempel
Volvo V70 herregårdsvogn / kombi årg 2004 180000km ca 75-85.000 svkr. Diesel vw motor 2.8lt

Sombat....

swed
Lung Yao skrev:
Hej Jesper,
Der var een som havde et værelse til leje for nyligt i Sverige.
Men jeg har værelser tilleje i sverige hvis der er nogle der skal have adresse i sverige

Om det er kun adresse eller leje af værelset vides ikke.
PB afsendt.

jeg tror det er mig med værelse i sverigeSmile

kenneth
Hej här är det som behövs i Sverige.

Uppehållskort för familjemedlemmar till EU/EES-medborgare

– gäller bara dig som inte själv är EU/EES-medborgare
Denna sida innehåller information för dig som vill stanna i Sverige längre än tre månader och som är familjemedlem till EU/EES-medborgare men inte själv är EU/EES-medborgare.
För dig som är EU/EES-medborgare, se Registrering för EU/EES-medborgare
Om du är familjemedlem till en EU/EES-medborgare med uppehållsrätt i Sverige har du också uppehållsrätt. Vill du stanna längre i Sverige än tre månader ska du ansöka om uppehållskort.
Observera att det är ett krav att EU/EES- medborgaren är registrerad. Mer information om registrering finns på sidan Registrering för EU/EES-medborgare.
Behöver du visum för att få resa in i Sverige ska du ansöka om det på en svensk ambassad eller konsulat före inresan.
Oavsett medborgarskap kan följande familjemedlemmar till arbetstagare, egna företagare, tillhandahållare av tjänster, studerande eller personer som har tillräckliga medel för sin försörjning, få uppehållskort i Sverige:
• make/maka, registrerad partner, sambo
• barn under 21 år eller äldre barn som är beroende av föräldrarna för sin försörjning
• föräldrar som är ekonomiskt beroende av barn som bor i Sverige.
Föräldrar till studerande kan dock inte få uppehållskort.
Vad gäller familjemedlemmar till svenska medborgare?
Svenska medborgare räknas inte som EU/EES-medborgare i det här sammanhanget. Familjemedlemmarska därför ansöka om uppehållstillstånd i stället.
Vilka handlingar behövs?
För att ansöka om uppehållskort ska du:
• fylla i Migrationsverkets blankett ”Ansökan om uppehållskort”, nr 144011
• bifoga kopior på giltigt pass
• bifoga handlingar som visar att din anhörige fortfarande har uppehållsrätt, till exempel ett anställningsbevis eller kontoutdrag som visar att tillräckliga medel finns
• bifoga vigsel/äktenskapsbevis eller bevis om registrerat partnerskap (makar, registrerade partner)
• bifoga folkboksföringsbevis, hyreskontrakt eller köpebevis för bostad (sambopar)
• bifoga födelsebevis (barn )
• bifoga folkbokföringsbevis från hemlandet eller bankutdrag som visar att man regelbundet fått ekonomiskt stöd från föräldern/barnet (föräldrar och barn över 21 år)
• för barn under 18 år måste vårdnadshavaren godkänna ansökan genom att skriva under den.
Hur ansöker jag om uppehållskort?
Ansökan om uppehållskort ska lämnas till någon av Migrationsverkets tillståndsenheter efter inresan i Sverige. Uppehållskortet skickas till din adress i Sverige. Uppehållskortet gäller så länge du är bosatt i landet och uppfyller de villkor som ställs, dock i längst fem år. Uppehållskortet är kostnadsfritt.
Permanent uppehållskort
När du har vistats lagligt och med uppehållsrätt i Sverige i fem år utan uppehåll har du permanent uppehållsrätt. Om du vill ha ett bevis på din permanenta uppehållsrätt kan du ansöka om ett permanent uppehållskort på någon av Migrationsverkets tillståndsenheter.
Överklaga
Beslut om uppehållskort går inte att överklaga. Om du inte har uppehållsrätt och därför inte får ett uppehållskort kan du i stället ansöka om uppehållstillstånd.

Spring til debat: