Se indlæg|
Gamle dage...
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 19/07-2005 16:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Første gang jeg var i Thailand var i 1957. Den gang sejlede ØK og Mærsk fast paa Bangkok med dansk besaetning og skibene laa ofte 2 uger eller 1 maaned i Bangkok. Jeg var kammerdreng paa ØK's gamle 'hvide passager skib' Selandia. Det var en oplevelse for en dreng paa 16 aar at komme til Bangkok. I Bangkok havn laa mange smaa baade fyldt med 'damer' og ventede paa os. Letmatrosen haengte en rebstige ud over siden og 'damerne' kravlede om bord. Skibet var ikke engang fortoejet og der var allerede over 100 piger om bord! Naar man havde fri var det lige op paa Moskito Bar eller Venus Bar. Jeg kan huske at matroserne hos Maersk havde en stor 'kaffemaskine' som de tog med op paa baren. Den var malet blaa med en hvid syvtakket stjerne. Alle koebte en flaske whisky og 3 Cola og haeldte paa 'kaffemaskinen'. Hvis de kunne liste trusserne af pigerne roeg trusserne ogsaa op i 'kaffemaskinen' Der var ogsaa tid til en tur ind til byen. Pigerne elskede at vise os rundt. Mange var allerede dengang gift med en thai. Jeg har fulgt mange igennem aarerne... Nogle aegteskaber gik godt og andre daarligt, nogle gange var det mandens fejl, andre gange pigens fejl! De gamle matroser laerte mig ret meget om thai piger! De laerte mig at thai piger var meget selvstaendige og staedige. De kunne vaere smilende og venlige men ville slaas for deres ret hvis det blev noedvendigt! Dengang gik mange i sarong og selv den lille soede pige i sarong kunne have en kniv gemt og i loebet af et sekund var hun klar til at forsvare sig eller ham hun holdt af! I dag er det anderledes og jeg tror ikke at mange piger gaar rundt med en stor kniv gemt i sarongen! Men jeg foeler at mentaliteten er den samme i dag! Du kan moede en pige som er venlig og rar... men som kun oensker penge fra dig! Men du kan ogsaa moede en pige som virkelig elsker dig og hun vil goere alt for dig hvis du behandler hende godt! Redigeret af MisterM d. 19/07-2005 16:49 |
|
|
|
| Henrik J |
Lagt på d. 19/07-2005 22:03
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
Tak for en god historie![]() MVH Henrik Once you go asian, you never go caucasian
|
|
|
|
|
Lagt på d. 20/07-2005 05:15
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Mister M Ja det må ha været sjov den gang, at være der fra starten og se det hele udvikle sig Så det blev som nu. Jeg kan se hvordan pattaya udviksler sig nu i de sidste år bamsen |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 20/07-2005 10:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
hej snesejler bamse ja det var tider den gang den gang have vi 50 stang og unne købe et måltid for 2 bath hilsen nekoline mærsk |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.