Se indlæg|
penge
|
|
| brorbacon |
Lagt på d. 26/07-2005 17:18
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
hej hvordan kan det være når min thaikone snakker i telefon snakker hun altid om penge hvergang er der nogen der har erfaring med det danske kvinder snakker aldrig om penge men thaierne er nok kun kommet herop for pengenes skyld |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 27/07-2005 07:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
spør din kone |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 27/07-2005 10:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Endnu en. Brorbacon tag og laes debatten under indlaeget en ung kvinde under 30. Der er vi naaet langt ![]() |
|
|
|
| Buggymann |
Lagt på d. 27/07-2005 11:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
Jaaa hvorfor snakke de om penge joooo det er jo engang dem som holder verden kørende. og idet de ikke har et øknomisk sikkerheds net. er det normalt at børene hjælper deres forældre med penge når de selv tjener penge. det vil sige at hun gerne vil sende lidt penge til forældrene for at vise at hun hjælper. det er jo så op til den enkle hvor meget der skal sendes til hjælp. man skal bare regne med hvad de normalt har i Thai bath hver måned. omregnet i dansk mønt. 500 kr er ca 3300 Bath og de får ca 125 bath om dagen oppe på landet for at arbejde i rismarkerne. så man kan hurtigt komme til at sende det som svar til en måneds løn. for dem. kvinderne snakker hurtigt om fantasi beløb på både 2-3000 kr som de mener skal sendes hver måned til Thailand. det mener jeg er for meget så det skal bare stoppes ved at forklare at vi også skal spise og så give hende priserne på varene her i dk. men det er jo op til den enkle hvad man har lyst /kan afse til at sende. Vi sender ikke hver måned men ca 1000 kr hver 3 mdr. mvh parkpean just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 27/07-2005 11:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 124 |
Jamen hvis man skal være ærlig ikk? hvorfor vil thaier giftes sig med falang??? Fordi de tror at Falang er rig osv.. De piger som er her.. Alle tænker på penge så er det bare om hvor meget det tænker på penge.. nogen gør meget og noegen gør lidt.. Men ALLE tænker på penge... I know! sådan har det altid være såå.. |
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 27/07-2005 11:50
|
Penge er Gud i Thailand og for thaier du |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 27/07-2005 12:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Lad nu være med at skære alle over en kam TAK. Jeg har en kæreste fra Thailand og hun har ikke spurgt om penge i den tid vi har kendt hinanden så altså det er ikke alle der bare tænker PENGE. Men selvfølgelig skal penge til for at overleve i hele verden. Prøv nu ikke på denne her "Så arbejder hun nok i bar eller gogo" NEJ det gør hun ikke men derimod i Beauty Salon i BKK som er familiens og tjener dermed også til gaden og vejen. DROP DEN TANKE AT ALLE THAIDAMER TÆNKER PÅ PENGE. |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 27/07-2005 13:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
ja jeg kendte også engang en tøs der arbejdede i en beauty salon om dagen. sine penge tjente hun om aftenen i en bar. men det man ikke ser kan man ikke have ondt i røven over, og der bliver jo ikke slidt for 25 øre alligevel. jager |
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 27/07-2005 14:33
|
Redigeret af K K d. 28/07-2005 12:01 |
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 27/07-2005 14:36
|
Redigeret af K K d. 28/07-2005 12:02 |
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 27/07-2005 14:41
|
Redigeret af K K d. 28/07-2005 12:02 |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 27/07-2005 15:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Kusse Kurt skrev: og forresten jeg skære ik alle over en kam når jeg VED hva jeg snakker om Det tror jeg ikke at du ved selvom jeg godt kender nogle eksempler ![]() Dit danske sprog er som en invander fra fra et araberland ![]() Efter at havde set din oversaettelse af thai er jeg lidt i tvivl Men du har en maerkelig opfattelse af dit Thailand Jeg kender flere thaier som ikke vil flytte fordi de ved at leveomkostningerne og skatterne er store og der ikke vundet meget Men selvfoelgelig, er man paa socialen og ikke gider at arbejde er det bedre end Thailand
Redigeret af MisterM d. 27/07-2005 15:33 |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 27/07-2005 17:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej Kurt, Selv om du er thailænder (hel eller halv?), betyder det ikke at du er alvidende. Heller ikke om thailandske forhold. Du har dog ret i, at alle thaier tænker på penge i et eller andet omfang. Det gør vi alle, uanset hvor vi kommer fra. Mange thaier bruger muligvis også mere tid på at tænke på penge, end f.eks. en gennemsnitsdansker. Det har de også god grund til, da de jo ikke har det samme sociale sikkerhedsnet, som vi har her i Danmark. Spørgsmålet om hvorfor mange thailandske kvinder bliver gift med danske mænd (eller med mænd fra andre faranglande), har været gennemtærsket her i forumet mange gange, så det vil jeg undlade at kommentere. Du har ikke ret i, at alle thaier ønsker at flytte tilbage, hvis bare de har økonomien i orden. Mange gør, men jeg kender adskillige, der ønsker at blive her i Danmark. Både folk i thai-thai forhold og enlige. Nogle vil blive, fordi de har børn her, andre fordi de har det rigtig godt her. Vi mennesker er så forskellige, ikke bare thaier i forhold til danskere, men fra person til person. Du burde være nærmest til at vide, at ikke alle thaier er ens. Peter
|
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 27/07-2005 18:32
|
Redigeret af K K d. 28/07-2005 12:03 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/07-2005 18:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
MisterM skrev: Kusse Kurt skrev: og forresten jeg skære ik alle over en kam når jeg VED hva jeg snakker om Det tror jeg ikke at du ved selvom jeg godt kender nogle eksempler ![]() Dit danske sprog er som en invander fra fra et araberland ![]() Invander? måske jeg osse hjulpe dig snakke danmark? ![]() rinpoche |
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 27/07-2005 18:35
|
Redigeret af K K d. 28/07-2005 12:04 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/07-2005 19:41
|
|
Hej KK, Pyt med om du kan tale som en dansker eller ej, du trænger klart og tydeligt igennem, og det er hvad det handler om. Tror nu iøvrigt ikke at MM sigtede til din stavemåde, men derimod til din lidt aggressive skrivestil ![]() rinpoche |
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 27/07-2005 19:44
|
oki på den måde men altså jeg er er ik nogle gangster som sagt.. og jeg er slet ik hidsig.. Jeg sir bare min mening men pyt med det. Vi holder af thailand og damer![]() sååå
Redigeret af K K d. 28/07-2005 12:04 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/07-2005 19:47
|
|
K K skrev: Hallooooooooooooooo hør her hvis man lever godt i thailand kommer man ik i DK. Tro mig. . Det er ihvertfald de aller-færreste, det er jo heller ikke noget tilfælde af de fleste farang-brude kommer fra de fattigste regioner af landet. Iøvrigt er faranger knap så eftertragtede som giftemateriale i den thailandske overklasse. rinpoche |
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 27/07-2005 20:19
|
Rinpoche hvor gammel er du?? Skal du med til Thaifest? Caraboa koncert?? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Men selvfoelgelig, er man paa socialen og ikke gider at arbejde er det bedre end Thailand