Se indlæg|
Ægteskab
|
|
| Christian |
Lagt på d. 06/09-2004 05:29
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
Hej. Jeg lader mig ikke skræmme af ovenstående tråd men tager til Thailand i slutningen af September for at blive gift med min kæreste igennem de sidste 3 år. Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er papirere jeg skal have med fra Danmark og om der er dokumenter der SKAL oversættes til engelsk/dansk for at mit ægteskab kan "godkendes" af dansk lovgivning/udlændingestyrelsen etc. På forhånd tak Christian |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 06/09-2004 08:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
du skal have en civilstatusattest med hvis du vil giftes i thailand det er muligt at den skal oversættes og godkendes men det kan vel ske via den danske ambasade i bangkok |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 07/09-2004 09:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
skal du giftes i denne mrd saa har du meget travlt. du skal forst havde fat i din kommune de skal sende dig en attest som du skal udfylde sammem med din kommendne kone....... du kan naturligvis udfylde den selv, attesten skal sammen med din daabsattest og et kopi af din kones pas. eller andet hun har hendes navn staaendne paa. med romerask skrifttegn.. ingen thailanske id kort. 1-2 uger efter du har sendt disse paprie til din kommune, faar du en attest som du kan faa oversat i bangkok for omkring 5000 bath. derefter skal de thailanske myndigheder godkende dine papire ( husk at have en eller anden form for lonseddel med.) derefter kan du gifte dig. held og lykke. husk hvis du er i tidspres saa kan din kommune sende attesten til din kommendne kones adresse i thailand, hvis du altsaa skal vere der i en lang periode. kbh brugte omkring 3 uger paa at sende den til mig i bangkok |
|
|
|
| Christian |
Lagt på d. 07/09-2004 16:05
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
Hej. Ja jeg indrømmer vi er lidt sent ude men september er åbenbart en god måned at blive gift i :-) Jeg rejser nok bare ned og hilser på min kommende kones familie som bor langt væk fra hvor min kæreste bor, derfor har jeg ikke set dem endnu. Mvh./Christian |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 08/09-2004 10:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
du kan jo bare blive gift i hendes landsby, saa kan papirarbejdet altid vendte til enanden god gang |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 08/09-2004 17:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
hvis du bliver gift i landsbyen så er ægteskabet ikke registret og dermed ikke gyldigt her i danmark |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 












