Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Gratis dansk undervisning for alle
|
|
| Pipi |
Lagt på d. 04/08-2005 18:02
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej alle,![]() Har lige opdaget denne hjemmeside i sidste uge. Normalt kigger jeg en gang i mellem på thailand.dk, men den her osgå er rigtig cool. ![]() Jeg er ikke helt perfekt til dansk endnu, men jeg vil gerne prøve det. Håber at I kan forstå, hvad jeg mener. ![]() Men ved I, at der er gratis basisk dansk for nydanskere/turister i Bethesda kirken på Rømersgade i KBH ( tæt ved Nørreport station)? De har klasser hver tir. og tor. Man får også muligheden til at møde folk fra mange forskellige lande(plus fra Thailand). Jeg gik henne for 3 år siden, mens jeg ventede på min opholdstilladelse og sporgskole(det tog 6 måneder). Det var sjovere end jeg kedede mig alene hjemme.Jeg har også lært mange ting om dansk kultur derfra. Lærere var også så søde og hjælpsomme.....Det var meget hyggeligt, synes jeg. I må gerne lade jeres kærester/koner prøve det. hils, ![]() Pipi-thailænder/nydansker har været i DK i 3 år. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 04/08-2005 18:45
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Pipi Velkommen til. Hvis du kun har været i Danmark i 3 år, så syntes jeg at du skriver meget fint. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 04/08-2005 19:13
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja det er da imponerende så flot du har skrevet. Sidder du med ordbog???![]() ![]() kun en joke håber ikke du tager det ilde op.![]()
Redigeret af d. 04/08-2005 19:13 |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 05/08-2005 13:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Hej Pipi. Hvad tidspunkter på tirsdage og torsdage - aftenen? Redigeret af christian-s d. 05/08-2005 13:17 Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 05/08-2005 15:46
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Christian m.m., Her er linken til kirken som Pipi omtaler, samt nogle andre "nyttige" links i Jylland : http://www.musikh...rsidex.htm Ved Israels Plads, KBH NV. Ingeborg Kappelgaard Bragesgade 35, 2200 København N Tlf. 3583 5126 E-mail: Uddannet cand.pæd. Lærer på Luthersk Missionsforenings Højskole (Integrationslinjen) Unge m. indvandrerbaggrund Danskundervisning JYLLAND Anette Lemonius Sognemedhjælper ved Gellerup Kirke Gellerup Kirke, Gudrunsvej 88, 8220 Brabrand Tlf. 8625 4717 E-mail: 15 år i flygtningelejre og repatrierings-centre i Thailand Samtalegruppe for kvinder Internationale aftener Kvaglund Kirke (Esbjerg) Elsebeth Fischer-Nielsen Granlunden 35, 6705 Esbjerg Ø Tlf. 7514 3529 E-mail: Indvandrerlærer Inddragelse af nydanskere i gudstjenesten Internationale gudstjenester Dansk-undervisning Lektiehjælp M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Pipi |
Lagt på d. 05/08-2005 17:29
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej Jsh71 og John, Tak skal I have. Ja, jeg bruger stadigvæk ordbog til mange nye ord...I ved det godt, at dansk er SUPER svært, ikke? det er helt anderledes, når man skriver og når man taler... ![]() ![]() ![]() Men alligevel tror jeg at det er lidt nemmere for mig at lære dansk end I lærer thai....enige? ![]() ![]() ![]() Pipi Thailænder fra København Ø.
|
|
|
|
| Pipi |
Lagt på d. 05/08-2005 17:41
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej Christian, Du er hjemme i Dk nu, ikke? Vi kan få fat i hinanden senere. Min mand og jeg skal på ferie 3 uger fra søndag....dersværre...ikke i thailand. ![]() Informationen om Bethesda kirken fik du også fra Rasmussen....den er helt perfekt! Tak til Rasmussen.... ![]() farvel så længe Pipi Thailænder fra København Ø.
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 12/09-2005 18:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Pipi, Jeg vil også gerne kommentere på dine dansk-kundskaber efter blot 3 år i DK, helt imponerende! Og da i særdeleshed når man tager den omstændighed i betragtning, at du er kommet hertil som voksen. Du skriver faktisk mere korrekt end adskellige deltagere på denne site ![]() Håber du havde en god ferie. rinpoche |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 23/09-2005 00:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hi allesammen, Her er lige noget jeg fandt i søndags avisen om dansk undervisning online fra Roskilde Sprogcenter: Online-undervisning Har du erhvervsarbejde eller studier hele dagen? Er du forhindret i at følge danskundervisning på de tider det bliver udbudt i dit lokalområde, så har vi et godt tilbud. Du kan sidde hjemme eller foran computeren og lære dansk når som helst. Kurset er et begynderkursus, hvor du lærer dansk fra grunden, Hvis du kan lidt dansk, men vil starte forfra med grammatikken, er du også velkommen. http://www.roskil...&sektion=1 Der er vist en hage ved det : Deltagerbetingelser Du skal have minimum 12 års skolebaggrund kunne læse og forstå instruktioner på engelsk kunne lide at arbejde selvstændigt Så det er ikke for alle og enhver der kan være med, men nogle kunne måske bruge det. Der er vist nok også "almindelig" dansk undervisning for udlændinge: http://www.roskil...&sektion=1 M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 23/09-2005 08:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
det ville være dejligt hvis man kunne det samme på thai |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 23/09-2005 10:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Du kan da lære Thai på FOF, men det er jo ikke gratis :-( Hilsen Suk..........................
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 23/09-2005 16:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej suk hvad er fof og hvor ligger det
Redigeret af rolan d. 23/09-2005 16:58 |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/09-2005 09:16
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Er der nogle som har prøvet dette studie? http://studier.hu..._A-Z/thai/ god weekend Redigeret af d. 24/09-2005 09:17 |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 24/09-2005 09:18
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej rolan, Du kan finde FOF (Folkeligt Oplysnings Forbund) her: http://www.fof.dk/ Peter
|
|
|
|
| na |
Lagt på d. 16/09-2006 15:48
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
เรียนภาษาเด่นนิสมาเป็นปีแล้วยังพูดไม่คล่องเลย จะทำอย่างไรดี |
|
|
|
| janny |
Lagt på d. 19/11-2006 07:52
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
นั้นสิเราก็เป็นเหมือนกัน พูดไม่ได้เลย โดยเฉพาะตัวอาร์อ่ะนะ ยากมาก ใครช่วยหน่อยสิ |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 23/11-2006 10:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
NA og JANNY, Venligst oversæt ovenstående til dansk da det kunne måske have interesse for andre medlemmer af forument. På forhånd TAK. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| cloud86 |
Lagt på d. 23/11-2006 21:24
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
เรียนภาษาเด่นนิสมาเป็นปีแล้วยังพูดไม่คล่องเลย จะทำอย่างไรดี nu har jeg lært dansk i årvis, men jeg kan stadig ikke tale.. hvad skal jeg gøre.. นั้นสิเราก็เป็นเหมือนกัน พูดไม่ได้เลย โดยเฉพาะตัวอาร์อ่ะนะ ยากมาก ใครช่วยหน่อยสิ Jeg kan hellere ikke tale dansk endnu. Det sværeste er R lyde. Hjælp mig et eller andet! måske kan jeg hjælpe jer?^^ ผมอาจจะช่วยก็ได้ |
|
|
|
| Korshavn |
Lagt på d. 18/06-2008 21:16
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Findes der ikke nogen undervisning fra Thai til Dansk??? Alle de undervisningstilbud, som jeg har set, har været fra engelsk til dansk, men hvad med de thaier, der ikke er så gode til engelsk? ![]() |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 26/01-2009 13:45
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
ang Thai Integration i bangkok er det gratis at få undervisning i dansk det mener jeg har hørt er det rigtig eller hvad.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 





















