Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » กลุ่มภาษาไทย (kun til thai) » เกี่ยวกับภาษา Danish
 Udskriv debat
Gratis dansk undervisning for alle
Pipi
Hej alle,Smile

Har lige opdaget denne hjemmeside i sidste uge. Normalt kigger jeg en gang i mellem på thailand.dk, men den her osgå er rigtig cool.Wink

Jeg er ikke helt perfekt til dansk endnu, men jeg vil gerne prøve det. Håber at I kan forstå, hvad jeg mener.Smile

Men ved I, at der er gratis basisk dansk for nydanskere/turister i Bethesda kirken på Rømersgade i KBH ( tæt ved Nørreport station)?

De har klasser hver tir. og tor. Man får også muligheden til at møde folk fra mange forskellige lande(plus fra Thailand).

Jeg gik henne for 3 år siden, mens jeg ventede på min opholdstilladelse og sporgskole(det tog 6 måneder). Det var sjovere end jeg kedede mig alene hjemme.Jeg har også lært mange ting om dansk kultur derfra.

Lærere var også så søde og hjælpsomme.....Det var meget hyggeligt, synes jeg. I må gerne lade jeres kærester/koner prøve det.

hils,Wink

Pipi-thailænder/nydansker har været i DK i 3 år.
 
John
Hej Pipi
Velkommen til.

Hvis du kun har været i Danmark i 3 år, så syntes jeg at du skriver meget fint.

John
john@dansk-thai.dk
 
http://www.j-s.dk/hus
Ja det er da imponerende så flot du har skrevet. Sidder du med ordbog???GrinGrinGrin kun en joke håber ikke du tager det ilde op.CoolCool
Redigeret af d. 04/08-2005 19:13
 
christian-s
Hej Pipi.

Hvad tidspunkter på tirsdage og torsdage - aftenen?
Redigeret af christian-s d. 05/08-2005 13:17
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
 
falang yao
Hej Christian m.m.,

Her er linken til kirken som Pipi omtaler, samt nogle andre "nyttige" links i Jylland :


http://www.musikh...rsidex.htm

Ved Israels Plads, KBH NV.

Ingeborg Kappelgaard
Bragesgade 35, 2200 København N
Tlf. 3583 5126
E-mail:
Uddannet cand.pæd.
Lærer på Luthersk Missionsforenings Højskole (Integrationslinjen)
Unge m. indvandrerbaggrund
Danskundervisning


JYLLAND

Anette Lemonius
Sognemedhjælper ved Gellerup Kirke
Gellerup Kirke, Gudrunsvej 88, 8220 Brabrand
Tlf. 8625 4717
E-mail:
15 år i flygtningelejre og repatrierings-centre i Thailand
Samtalegruppe for kvinder
Internationale aftener



Kvaglund Kirke (Esbjerg)
Elsebeth Fischer-Nielsen
Granlunden 35, 6705 Esbjerg Ø
Tlf. 7514 3529
E-mail:
Indvandrerlærer
Inddragelse af nydanskere i gudstjenesten
Internationale gudstjenester
Dansk-undervisning
Lektiehjælp


M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk
 
Pipi
Hej Jsh71 og John,

Tak skal I have. Ja, jeg bruger stadigvæk ordbog til mange nye ord...I ved det godt, at dansk er SUPER svært, ikke? det er helt anderledes, når man skriver og når man taler...SadSadSad
Men alligevel tror jeg at det er lidt nemmere for mig at lære dansk end I lærer thai....enige?WinkSmileGrin


Pipi
Thailænder fra København Ø.
 
Pipi
Hej Christian,

Du er hjemme i Dk nu, ikke? Vi kan få fat i hinanden senere. Min mand og jeg skal på ferie 3 uger fra søndag....dersværre...ikke i thailand. Frown

Informationen om Bethesda kirken fik du også fra Rasmussen....den er helt perfekt!

Tak til Rasmussen....Grin

farvel så længe

Pipi

Thailænder fra København Ø.
 
rinpoche
Hej Pipi,

Jeg vil også gerne kommentere på dine dansk-kundskaber efter blot 3 år i DK, helt imponerende! Og da i særdeleshed når man tager den omstændighed i betragtning, at du er kommet hertil som voksen.
Du skriver faktisk mere korrekt end adskellige deltagere på denne site Wink
Håber du havde en god ferie.

rinpoche
 
falang yao
Hi allesammen,

Her er lige noget jeg fandt i søndags avisen om dansk undervisning online fra Roskilde Sprogcenter:

Online-undervisning
Har du erhvervsarbejde eller studier hele dagen? Er du forhindret i at følge danskundervisning på de tider det bliver udbudt i dit lokalområde, så har vi et godt tilbud. Du kan sidde hjemme eller foran computeren og lære dansk når som helst.
Kurset er et begynderkursus, hvor du lærer dansk fra grunden, Hvis du kan lidt dansk, men vil starte forfra med grammatikken, er du også velkommen.



http://www.roskil...&sektion=1


Der er vist en hage ved det :

Deltagerbetingelser
Du skal have minimum 12 års skolebaggrund
kunne læse og forstå instruktioner på engelsk
kunne lide at arbejde selvstændigt


Så det er ikke for alle og enhver der kan være med, men nogle kunne måske bruge det.

Der er vist nok også "almindelig" dansk undervisning for udlændinge:


http://www.roskil...&sektion=1


M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk
 
rolan
det ville være dejligt hvis man kunne det samme på thai
 
Suk Rak Ning
Du kan da lære Thai på FOF, men det er jo ikke gratis :-(

Hilsen Suk..........................Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
rolan
hej suk hvad er fof og hvor ligger det
Redigeret af rolan d. 23/09-2005 16:58
 
Er der nogle som har prøvet dette studie?


http://studier.hu..._A-Z/thai/


god weekend
Redigeret af d. 24/09-2005 09:17
 
paulsenp
Hej rolan,

Du kan finde FOF (Folkeligt Oplysnings Forbund) her:

http://www.fof.dk/

Peter
 
na
เรียนภาษาเด่นนิสมาเป็นปีแล้วยังพูดไม่คล่องเลย จะทำอย่างไรดี
 
janny
นั้นสิเราก็เป็นเหมือนกัน พูดไม่ได้เลย โดยเฉพาะตัวอาร์อ่ะนะ ยากมาก ใครช่วยหน่อยสิ
 
falang yao
NA og JANNY,

Venligst oversæt ovenstående til dansk da det kunne måske have interesse for andre medlemmer af forument.
På forhånd TAK.

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk
 
cloud86
เรียนภาษาเด่นนิสมาเป็นปีแล้วยังพูดไม่คล่องเลย จะทำอย่างไรดี
nu har jeg lært dansk i årvis, men jeg kan stadig ikke tale.. hvad skal jeg gøre..


นั้นสิเราก็เป็นเหมือนกัน พูดไม่ได้เลย โดยเฉพาะตัวอาร์อ่ะนะ ยากมาก ใครช่วยหน่อยสิ
Jeg kan hellere ikke tale dansk endnu. Det sværeste er R lyde. Hjælp mig et eller andet!

måske kan jeg hjælpe jer?^^
ผมอาจจะช่วยก็ได้ Grin
 
Korshavn
Findes der ikke nogen undervisning fra Thai til Dansk???

Alle de undervisningstilbud, som jeg har set, har været fra engelsk til dansk, men hvad med de thaier, der ikke er så gode til engelsk?
Shock
 
dutling68
ang Thai Integration i bangkok er det gratis at få undervisning i dansk det mener jeg har hørt er det rigtig eller hvad.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
 
Spring til debat: