Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
libanon/thailand
|
|
| waree |
Lagt på d. 27/04-2010 08:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 304 |
for en del år tilbage kunne udenrigsministeriet skaffe mange fly til dansker der hedder mustafa og muhammed i libanon nu kan de ikke skaffe en enkelt fly til jensen og hansen i thailand, det er måske takken for at have betalt skat i mange år. der er mange der burde have røde øre i denne sag. ![]() kom selv hjem 20 april med swiss |
|
|
|
| crh |
Lagt på d. 27/04-2010 08:11
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Nu er det ikke kun et spøgsmål om at kunne skaffe fly, det er også et spørgsmål om hvor mange fly de pågældende lufthavne kan håndtere. Med hensyn til Libanon mener jeg at kunne huske at situationen var en anden. Og så er danskere vel danskere uanset hvad de hedder? |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 27/04-2010 13:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 211 |
Nej sammenligningen er ganske korekt Havde det været mustafa og mohammet som stod i Bangkok og ikke Jensen og Hansen havde man sku reageret på en anden måde fra UM i Danmark- Ellers var vi jo straks kaldt rasister og det vil vi ikke kaldes fra oficiel Dansk side personlig er jeg ligeglad hvad de kalder mig ![]() Mvh. Moon ![]() |
|
|
|
| crh |
Lagt på d. 27/04-2010 13:36
|
Ville sammenligningen også være korrekt hvis det havde været en Mali eller en Somphorn. Er man dansk så er man dansk uanset race eller religion. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/04-2010 14:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
en udmærket sammenligning, selvom Bangkok ikke er farligt for danskere, og folk med dansk opholdtilladelse, mens Libanon var farligt for de danskere og de rigtig mange med dansk opholdtilladelse, man hentede dernede, sjovt nok havde mange fået flygtninge status, fordi de ikke kunne opholde sig i Libanon, og det var naturligvis ulovligt at krydstjekke for overførselsindkomst til de mange tusinde dk hentede hjem. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 27/04-2010 17:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
En ting er at vi alle sammen kan være enige om, at det ikke var særlig heldigt at dem vi hentede hjem fra Libanon var "flygtninge" fra Libanon, på ferie i... Libanon... Det tror jeg den almindelige danske skatteyder er pænt pissed over. Jeg kan ihvertfald huske at jeg blev temmelig harm over det... Og er det stadigt... At de skal have specielbehandling selvom de udnytter vores system så groft - og endda blev taget med hænderne i dejen... Men... Situationen i Bangkok er nu en anden. Der er ingen der er i fare for liv og lemmer ved at sidde i lufthavnen i Bangkok eller ved at bo på et hotel et eller andet sted i Bangkok. Det er trælst, og det er sikkert også til besvær, men det er ikke Danmarks job at sende hele fly afsted for at evakuere danskere der evt. mister et par dage på jobbet eller kommer for sent til hal-bal. Det er heller ikke Thai Airways skyld, og heller ikke deres ansvar som følge af den askesky. Jeg ved ikke om de gør et "godt" job, men de har pænt mange mennesker, fra ret mange lande, der gerne vil hjem. Danmark er et lille-put land, så jeg er ikke klar over om de har lyst til at sætte hele deres flåde ind for at få Danskerne hurtigere hjem. Og så fremt man har været smart nok, som turist, at tegne en rejseforsikring så har man intet at pive over - Så er det bare at nyde den ekstra tid i varmen...
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/04-2010 18:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg er såmænd ikke særlig uenig med dig. Dette er en enestående force majeure situation, hvis der er tilsvarende fortilfælde i flyvningens historie, så er jeg ihvertfald ikke bekendt hermed. Jeg ser det absolut ikke som hverken UM eller ambassadens opgave, men derimod flyselskabernes. Da situationen som sagt er affødt af force majeure, ser såvel flyselskaber som forsikringsselskaberne sig berettiget til at vaske deres hænder mht. økonomisk kompensation/bistand i forb. med merudgifter pådraget qva det påtvungne ophold. At NOGLE selskaber så vælger at give en vis kompensation - mit selskab giver fx. 3 x 500 kroner uagtet forsinkelsen der nu har varet 11 dage, er velsagtens for at se bedre ud i offentligheden. De mener sig ikke forpligtet hertil. Tiden der kommer vil vise, hvorledes de står rent juridisk. Jeg synes dog at du i en vis grad bagatelliserer situationen, Loc. Og det er fordi du ikke har været berørt heraf og ikke er bekendt med mange rejsendes situation. Der er folk der troligt har indfundet sig i lufthavnen 11 dage i træk med pikpak og børn og forsøgt at få sæder i en fuldstændig kaotisk lufthavn med 10.000 af mennesker. For at komme hjem til job, skole, børn og deres øvrige pårørende. DEM har jeg sgu ondt af. Hvis man blot har fået en ny booking til om fx. 8 dage, kan man jo bare læne sig tilbage og tage situationen med ophøjet ro. Men der er nogle, der ikke kan tillade sig den luksus. |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 27/04-2010 18:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
crh skrev: Ville sammenligningen også være korrekt hvis det havde været en Mali eller en Somphorn. Er man dansk så er man dansk uanset race eller religion. Ja, Dansk pas eller hvilket som helst pas, så skal De hjælpes hjem hvis De har lovligt ophold og orden i sagerne!!!!
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 27/04-2010 19:12
|
|
rinpoche skrev: Jeg er såmænd ikke særlig uenig med dig. Dette er en enestående force majeure situation, hvis der er tilsvarende fortilfælde i flyvningens historie, så er jeg ihvertfald ikke bekendt hermed. Jeg ser det absolut ikke som hverken UM eller ambassadens opgave, men derimod flyselskabernes. Da situationen som sagt er affødt af force majeure, ser såvel flyselskaber som forsikringsselskaberne sig berettiget til at vaske deres hænder mht. økonomisk kompensation/bistand i forb. med merudgifter pådraget qva det påtvungne ophold. At NOGLE selskaber så vælger at give en vis kompensation - mit selskab giver fx. 3 x 500 kroner uagtet forsinkelsen der nu har varet 11 dage, er velsagtens for at se bedre ud i offentligheden. De mener sig ikke forpligtet hertil. Tiden der kommer vil vise, hvorledes de står rent juridisk. Jeg synes dog at du i en vis grad bagatelliserer situationen, Loc. Og det er fordi du ikke har været berørt heraf og ikke er bekendt med mange rejsendes situation. Der er folk der troligt har indfundet sig i lufthavnen 11 dage i træk med pikpak og børn og forsøgt at få sæder i en fuldstændig kaotisk lufthavn med 10.000 af mennesker. For at komme hjem til job, skole, børn og deres øvrige pårørende. DEM har jeg sgu ondt af. Hvis man blot har fået en ny booking til om fx. 8 dage, kan man jo bare læne sig tilbage og tage situationen med ophøjet ro. Men der er nogle, der ikke kan tillade sig den luksus. Jamen, du har da helt ret, jeg kan da også godt se, som jeg også skrev før, at det er rigtig trælst. Nej, jeg er ikke selv direkte berørt af situationen, men har alligevel fulgt med i den, nogengange dog lidt opblæste situation hvor bl.a. Ekstrabladet har skrevet at folk er bange og frygter for deres liv hvilket nok ikke er helt rigtigt i de fleste tilfælde. Enhver der har læst en kontrakt eller betingelser for en flybillet, en leasingkontrakt eller bare bagsiden af sin mobilregning, vil vide at stort set alle fraskriver sig ansvar ved "Acts of god", force majoure. Jeg kan ikke se hvordan det er flyselskabernes ansvar at godtgøre noget de ikke har været ansvarlige for og på ingen måde har kunne forebygge. Det er jo derfor man som nævnt før har forsikringer. Jeg synes som tillæg til ovenstående ikke at nogen har været direkte kapitalistiske svin og bare sagt "Too bad" og annulleret folks flybilletter - hvilket de i henhold til betingelserne faktisk kunne have gjort. Jeg kan ikke se hvad f.eks. Thai Airways kan gøre mere end de allerede gør. Som jeg også skrev før, så har de utroligt mange kunder der er strandet i Bangkok allerede. Ikke kun danskere. De har et begrænset antal fly at gøre godt med, og de kan ikke flyve hurtigere end de gør - Så hvad kan de stille op?. At kræve at de skal betale for flybilletter til andre selskaber ville være hul i hovedet da det ville være en enorm udgift der sagtens kunne knække hele deres økonomi. De har i forvejen mistet MILLIONER på den aske-sky i tabte indtægter og godtgørelser. Heldigvis for dem som har rejseforsikringer er udgifterne til et forlænget ophold i Thailand i manges tilfælde dækket ind. Jeg kan heller ikke se hvad den danske stat kan gøre for at hjælpe på situationen - Hvor skal flyene komme fra? Hvem skal betale regningnen for de rigtig mange danskere der lige nu venter på en plads hjem? Det må være noget af en regning og noget af en logistik. Alt i alt er det "tough luck" men uheld sker og inden er herre og moder jord. Det er svært at drage nogen til ansvar for noget som ingen kunne forebygge eller på forhånd vidste noget om. Så hvad kan der gøres anderledes, end der allerede bliver gjort lige nu? |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 27/04-2010 19:13
|
|
FCKdk skrev: crh skrev: Ville sammenligningen også være korrekt hvis det havde været en Mali eller en Somphorn. Er man dansk så er man dansk uanset race eller religion. Ja, Dansk pas eller hvilket som helst pas, så skal De hjælpes hjem hvis De har lovligt ophold og orden i sagerne!!!! ![]() Også hvis man har fået dansk pas på forkert grundlag, som dem fra Libanon? |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 27/04-2010 19:15
|
|
Ups, dobbelt post
Redigeret af Locturian d. 27/04-2010 19:16 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/04-2010 19:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hvis man viser sig fleksibel og accepterer at tage en deroute på vejen hjem, kan det åbenbart også godt lade sig gøre at komme afsted. I skrivende stund letter TG 930 CDG og TG 944 FCO tilmed med ledige pladser. Ombord befinder sig risbondens trivelige datter aka min hulde viv. efter 11 dages venten.Gensynsglæden bliver stor. Sorry. Et sidespring. Jeg skulle bare lige have luft for min glæde. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 27/04-2010 20:04
|
|
rinpoche skrev: Hvis man viser sig fleksibel og accepterer at tage en deroute på vejen hjem, kan det åbenbart også godt lade sig gøre at komme afsted. I skrivende stund letter TG 930 CDG og TG 944 FCO tilmed med ledige pladser. Ombord befinder sig risbondens trivelige datter aka min hulde viv. efter 11 dages venten.Gensynsglæden bliver stor. Sorry. Et sidespring. Jeg skulle bare lige have luft for min glæde. Tillykke Så havde historien (ihvertfald for dig) en lykkelig slutning alligevel
|
|
|
|
| Kent27 |
Lagt på d. 28/04-2010 02:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 107 |
Locturian skrev: FCKdk skrev: crh skrev: Ville sammenligningen også være korrekt hvis det havde været en Mali eller en Somphorn. Er man dansk så er man dansk uanset race eller religion. Ja, Dansk pas eller hvilket som helst pas, så skal De hjælpes hjem hvis De har lovligt ophold og orden i sagerne!!!! ![]() Også hvis man har fået dansk pas på forkert grundlag, som dem fra Libanon? Og deres pas er så inddraget? Men du har da lov til at mene det, ligesom der er folk, der mener, at thai'er og andre udlændinge aldrig skal kunne blive danske statsborgere uanset hvad. Der er endda en hel del danskere, som mener, at thai-piger er ludere købt og betalt af utilstrækkelige uattraktive mænd. Sådan er der så meget. |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 28/04-2010 05:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 211 |
Man kan mene hvad man vil men folk der er flygtet fra et land og lever på nas i dk har jeg sku svært at se skal tage tilbage til det land de er flygtet fra for mine skattepenge og endvidere skal hentes hjem af den danske stat pga de har tilfusket sig et DK pas den er simpelhen for langt ude nr man samtidigt intet gør for at orientere turister på ferie i den pågældende situation Det er ikke thaiairs problem men jeg synes et par medarbejdere fra ambasaqden kunne have vejledt lidt ude i Bangkok airport i stedet for at skrive på deres hjemmeside så kunne man jo have undgået lidt af panikken fra folk med børn som måske var på deres første tur til Thailand folk går let i panik flyene flyver ikke og der dør en masse under optøjer meget tæt på Nej det kunne UM have taklet meget bedre ![]() mvh Moon ![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 28/04-2010 09:47
|
|
Kent27 skrev: Locturian skrev: FCKdk skrev: crh skrev: Ville sammenligningen også være korrekt hvis det havde været en Mali eller en Somphorn. Er man dansk så er man dansk uanset race eller religion. Ja, Dansk pas eller hvilket som helst pas, så skal De hjælpes hjem hvis De har lovligt ophold og orden i sagerne!!!! ![]() Også hvis man har fået dansk pas på forkert grundlag, som dem fra Libanon? Og deres pas er så inddraget? Men du har da lov til at mene det, ligesom der er folk, der mener, at thai'er og andre udlændinge aldrig skal kunne blive danske statsborgere uanset hvad. Der er endda en hel del danskere, som mener, at thai-piger er ludere købt og betalt af utilstrækkelige uattraktive mænd. Sådan er der så meget. Nå, virkelig? Du må vide noget jeg ikke gør så. Jeg var ikke klar over at deres pas var blevet inddraget, netop fordi der ikke kunne påbevises noget som helst da regeringen ikke måtte tjekke om deres baggrund. Link til kilde tak? Jeg vil ikke sammenligne en Thaier med de mange "flygtninge" vi har i Danmark. Mig bekendt har jeg aldrig hørt om en avisoverskrift der lyder "Pige gruppe voldtaget af Thailandske mænd" eller "Bandeopgør mellem HA og Thailænderbanden". Fakta er, at de Thaier der er i DAnmark slider meget lidt på det danske samfund. Langt de fleste er, eller vil gerne, integreres og ud i arbejde. At du drager en direkte sammenligning er en værre gang bræk. Der er nu engang forskel på hvor folk kommer fra. Det er desværre fakta. At du skriver at der er mange i Danmark der ikke mener at Thailandske kvinder skal være her fordi de er sex-slaver, ludere mv. er fordomme og intet andet. Det bunder i den danske jantelov og direkte misundelse. At vi har kriminelle udlændinge der snyder med både statsborgerskab og offentlige ydelser er ikke fordomme, det er fakta. Redigeret af Locturian d. 28/04-2010 09:53 |
|
|
|
| crh |
Lagt på d. 28/04-2010 10:05
|
Jeg tror mange danskeres syn på grupper af udlændinge afhænger af den propaganda den pågældende gruppe har været udsat for. Danmark kræver ikke alene integration, men assimilering. Udlændinge skal være som danskerne, hverken mere eller mindre. Jeg har oplevet medens jeg i et kort tidsrum boede i Danmark medens min datter var lille at få klistermærker med hagekors sat på min dør og breve der beskyldte mig for at svine Danmark til. Min datter er af blandet race. Shalom. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 28/04-2010 10:18
|
|
crh skrev: Jeg tror mange danskeres syn på grupper af udlændinge afhænger af den propaganda den pågældende gruppe har været udsat for. Danmark kræver ikke alene integration, men assimilering. Udlændinge skal være som danskerne, hverken mere eller mindre. Jeg har oplevet medens jeg i et kort tidsrum boede i Danmark medens min datter var lille at få klistermærker med hagekors sat på min dør og breve der beskyldte mig for at svine Danmark til. Min datter er af blandet race. Shalom. Det er nu meget få danskere der har det med at køre hetz på andre, men Araberne udtaler åbentlyst omkring deres had til jøder, så mon ikke du skal kigge der efter gerningmanden for dine klistermærker? Danmark kræver bidrag til det danske samfund. Og det er da ikke et urimeligt krav eftersom man modtager statstøtte og offentlige goder, betalt af de danske skatteydere. Det er ikke anderledes i andre Europæiske byer. Flytter jeg til et arabisk land har jeg LANGT fra de samme friheder som udlændige af arabisk herkomst har i Danmark. Det er fakta. Nu bor jeg i Thailand, og også her forventes det at jeg ikke nasser på deres land. Jeg arbejder, betaler skat og yder til samfundet. Såfremt jeg ikke bidrager, er jeg ikke velkommen. Sådan er det nu bare. Det er IKKE synd for de etniske grupper vi har i Danmark. Der er meget få første-generations indvandrere tilbage, de fleste er af tredie-generation og enkelte også fjerde-generation - Hvad er deres undskyldning for ikke at bidrage konstruktivt til samfundet? De nye "flygtningene" vi har, bærer vi over med, vi giver dem tilbud og støtte, og vi har ondt af dem. Er det så svært at forstår at vi føler os taget godt og grundigt i røven når de kan tage hjem på ferie i det land de er "flygtet" fra? De sender deres børn hjem i skole i de lande, for at blive undervist i deres traditioner, istedet for at få dem integreret i det danske samfund. Ja, jeg har meget meget galle, men jeg blev så træt af det, at jeg flyttede. Det sagt, så har vi heldigvis også mange muslimer og indvandrere i Danmark der yder positivt, og tak til dem. Men til alle dem som nasser og underminere vores samfund, i skulle med en flyver og kastes ud over jeres land - uden faldskærm. |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/04-2010 10:20
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
nu er du jo lang fra den eneste der har barn med en thai, og nu bliver den meste racisme rattet med muslimer med halstørklæde |
|
|
|
| crh |
Lagt på d. 28/04-2010 10:30
|
Fjolserne var danske. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Nej sammenligningen er ganske korekt Havde det været mustafa og mohammet som stod i Bangkok og ikke Jensen og Hansen havde man sku reageret på en anden måde fra UM i Danmark- Ellers var vi jo straks kaldt rasister og det vil vi ikke kaldes fra oficiel Dansk side personlig er jeg ligeglad hvad de kalder mig 

efter 11 dages venten.