Se indlæg|
Hvad jeg dog har rodet mig ud i?
|
|
| Zod |
Lagt på d. 08/05-2010 11:48
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Først en hilsen til alle jer andre på Dansk thai website. Jeg er helt ny på siden, og er først nu ved at få et begreb af, hvad jeg har rodet mig ud i. Intensiv læsning på alt fra udlændingestyrelsens regler, til div. rigtig gode debatindlæg, samt tålmodige svar fra mere erfarne forumdebatører, har desværre ikke helt afklaret mig, om hvordan det smartest at forholde sig. Jeg er blevet forelsket. Kommer fuldstændig bag på mig, og er ikke særlig gennemtænkt, ej heller de konsekvenser det har, at finde en partner fra et land udenfor EU. Lidt forhistorie: min danske kone gennem 14 år fyrede mig på gråt papir d.25 dec. sidste år. Jeg hører til den kategori mænd, der ikke anede, at hun var blevet træt af mig, og havde forberedt dette et stykke tid. Så havde hun også mødt en anden. Vi har 2 børn på 5 og 10 år, fælles forældremyndighed, og en 7/7 ordning. Da chokket havde lagt sig lidt, oprettede jeg profiler på div. datingsites, bl.a. på Thai-love link. Feedbacken fra Thai siden var overvældende, kvinderne gudesmukke, og min selvtillid voksede i himlen. Jeg sad og sorterede, og drømte. Og så er der een der fanger min interesse. Vi skriver lidt, og hun ber om mit tlf. nr. Før jeg ser mig om ringer hun, og sender smsèr. Det udvikler sig, jeg køber et wecam, og vi sidder nu hver aften og chatter 2,3-4 timer, til hun faktisk er ved at falde i søvn foran mig, fordi den er både 1 og 2 om natten hos hende. Hun har et lille dansk netværk, både i kraft af, at hun har en veninde der er dansk gift (de bor i Grenå) og hun tidligere har været i Dk hos en tidligere dansk kæreste. Nu bliver det indviklet. Vi begynder seriøst at snakke om, at hun skal besøge mig i dk til juni. Indtil nu har jeg naivt forestillet mig, at hun kan komme på et almindelig turistvisa, uden økonomiske konsekvenser. Jeg er blevet klogere. Hendes tidligere kæreste (som jeg har snakket med via facebook, bekræfter mig i min fornemmelse, at hun er et dejligt, varmt engageret menneske) tilbyder at skrive invitationsbrevet. Dermed mener han, at jeg ikke ikke behøver at fremskaffe garantipengene, da hun har været i dk før, og overholdt aftalerne ift. visaregler. Vi er dog nu nået til et stadie i vores forhold, hvor jeg alvorligt overvejer at gifte mig med hende, når hun kommer, så hun kan blive i landet. Til trods for talrige advarsler fra velmenende venner, familie, (min eks-kone, hehe) har jeg lyst til at kaste mig ud i dette eventyr. Har nogen af jer erfaringer med lignende situationer? Jeg ved, at selvfølgelig er alle forhold individuelle, men det kan være der er lighedspunkter. 1) Kan jeg risikere problemer, når det ikke er mig der skriver invitationsbrevet, men jeg sidenhen ønsker at gifte mig med hende. (i teorien kan jeg jo møde hende igennem ham) 2) Vil tilknytningskravet ikke stå i vores favør, når jeg har 2 særbørn, som bor hos mig? 3) Er der generelt dårlige erfaringer med at gifte sig når hun i første omgang er kommet på turistvisa? Der kommer sikkert flere spørgsmål senere. Damn, det må ubetinget være den mest besværlige måde jeg har valgt, at finde mig en dejlig kone. Kan ikke svare hvorfor jeg gør det, ved bare at hun er hammerdejlig, og har den fedeste humor. Jeg har desværre aldrig været i Thailand, men det står højt på prioritetslisten nu. Venligst bær over med denne forelskede tosse. Bedste hilsener Z. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/05-2010 12:09
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Z, Ville det ikke være god en ide at tage til Thailand og besøge hende først samt lære hendes familie og venner at kende? Samtidig vil jeg mene, at I potentielt kan få problemer, hvis hun kommer til Danmark og møder dig for første gang (bekendtskab gennemm Internettet tæller ikke), hvorpå I gifter jer og omgående søger familiesammenføring. Desuden bør du også være mere afklaret med både dig selv og hendes hensigter. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Zod |
Lagt på d. 08/05-2010 12:30
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Hej Robert! Du har selvfølgelig ret. Det burde være den korrekte fremgangsmåde. Desværre kan det pt. ikke lade sig pg. af mit arbejde. Mht. afklaring, puha, altså det er jo bevist, at forelskelse udløser en kemisk reaktion i hjernen, der i visse tilfælde kan få den pågældende til at handle som om personen er midlertidig sindsyg. ![]() Tror også hun er rimelig afklaret. Hun ved godt at jeg ikke kører Mercedes og bor i hus i Hellerup. Hun er rimelig opsat på at lære dansk hurtig, og hjælpe med at få en indkomst. Hun har ikke på noget tidspunkt bedt om penge. Men tak for dine indput. Hilsen Z. |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 08/05-2010 12:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
Du har jo intet at miste. Der bliver ingen garanti i dit tilfælde. Bare få papirer i orden med særeje og så spring ud i det. Hun kender jo lidt til DK og ved allerede lidt om hvad hun går ind til. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 08/05-2010 12:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Mht. afklaring, puha, altså det er jo bevist, at forelskelse udløser en kemisk reaktion i hjernen, der i visse tilfælde kan få den pågældende til at handle som om personen er midlertidig sindsyg Godt du kender dig selv! ![]() Næste skridt er at lytte til omverdenen! |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 08/05-2010 12:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Ja det vil jeg også sige - bare hop ud i det! Det gjorde jeg for snart 13år siden da jeg tilfældigt mødte min kone og vi giftede os 2måneder efter! Har aldrig fortrudt det! Men det er en cool beslutning at tage som kun du selv kender - jeg blev også advaret fra herodes til pilatus - jeg fuldte min "kemiske reaktion" i jernen som du skriver og hoppede ud i det! Gør det - du vil helt sikkert ikke fortryde! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 08/05-2010 12:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
pdrhan Det hedder ikke jernen, men jernet.........
|
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 08/05-2010 12:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
L skrev: Ganske rigtig ingen garanti hvis hun udrejst til tiden - sidste gang , spring ud i det , se hvad der sker, vi lever kun en gang - pøj pøj
Du har jo intet at miste. Der bliver ingen garanti i dit tilfælde. Bare få papirer i orden med særeje og så spring ud i det. Hun kender jo lidt til DK og ved allerede lidt om hvad hun går ind til. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Zod |
Lagt på d. 08/05-2010 12:59
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
hehehe, vise ord fra jer allesammen. I har ret hver og en. Men lige nu har jeg (jernet) og mit hjerte mere ret. |
|
|
|
| Zod |
Lagt på d. 08/05-2010 13:01
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
fckguld skrev: L skrev: Ganske rigtig ingen garanti hvis hun udrejst til tiden - sidste gang , spring ud i det , se hvad der sker, vi lever kun en gang - pøj pøjDu har jo intet at miste. Der bliver ingen garanti i dit tilfælde. Bare få papirer i orden med særeje og så spring ud i det. Hun kender jo lidt til DK og ved allerede lidt om hvad hun går ind til. Ja, den erkendelse har jeg også nået. Gælder om at gribe chancen. Tak, gode ord. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 08/05-2010 13:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Zod skrev: bare hop ud i det . held og lykke .
hehehe, vise ord fra jer allesammen. I har ret hver og en. Men lige nu har jeg (jernet) og mit hjerte mere ret. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 08/05-2010 13:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Et godt råd: lad hende besøge dig et par gange først og besøg selv hende et par gange INDEN du gifter mig. Jeg har selv ladet mig rive med og giftet mig efter kun et års bekendskab. Selvom man er vanvittig forelsket på afstand, så kan hverdagen efter 3 mdr være anderledes. Hvis du stadig vil giftes med hende efter fx 2 besøg af 3 mdrs varighed, så gør det! En anden vigtig ting, der måske er ubehaglig at tale om er økonomien. Forventer hun, at DU sender penge hjem til hendes familie? Har hun tænkt sig at sende alle de penge, hun tjener, hjem til familien? Få det på banen inden du gifter dig og gør op med dig selv på forhånd, hvad DU vil deltage i på den front. Good luck! |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 08/05-2010 13:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Har hun børn fra tidligere forhold? hvis hun har koster det jo også lidt eller meget for en person med en indkomst. Har hun ingen børn kan der jo komme på tale at i skal have barn eller børn.Og der til kommer udgifter i spandevis samt at hun ikke kan arbejde i længere tid.Så før hun muligvis begynder på arbejde kan der godt gå nogle år.Vuggestueplads 3000kr fy for søren men sådan er det. Men okay man gifter sig ikke på grund af økonomien men af kærlighed, held og lykke jeg tror din historie er som mange andre her på sitet incl min egen. Iog med du har særbarn åbner der også nogle muligheder for at få hjælp økonomisk da de ikke kan smide hende ud. Redigeret af Thongthai d. 08/05-2010 13:47 |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 08/05-2010 14:21
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Zod tillykke med forelskesen. Da du aldrig har mødt hende og kun kender hende fra nettet, så bo sammen med hende i de 3 mdr. hun kan få visa, måske er det slet ikke noget for dig. Hvis du gifter dig, så tag dine forholdsregler med hensyn til økonomi osv. Ikke fordi hun kommer fra Thailand, men det er jo trods alt kun kort tid i har kendt hinanden inden et evt. ægteskab. Hvis du intet kender til Thailand og deres familie forhold vil bogen Thailand Fever ISBN: 1-887521-48-8 måske kunne give dig et indblik i det Thailandske familie mønster på et generelt plan. Det er jo trods alt noget anderledes end det danske. Spring ud i det du lever kun en gang. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Nixon |
Lagt på d. 08/05-2010 14:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 189 |
Grenå og Djursland får mig til at tænke på Brandt og Kalamark. http://www.dansk-...post_73370 hilsen
Nixon Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem. |
|
|
|
| crh |
Lagt på d. 08/05-2010 15:08
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Kære Zod. Efter at have læst din indlæg igennem flere gange tror jeg det bedste råd du har fået på denne side er det du får indirekte fra Nixon. For mig at se er der for meget der ikke stemmer. Slå koldt vand i blodet og tænk dig grundigt om. Lad være med bare at springe på hovedet ud i det. Enten kan du ikke bunde eller så slår du hovedet. |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 08/05-2010 15:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
Enig, der skal saettes mange flueben foer man gifter sig. Det gaelder selvfoelgelig hos begge parter........ Den der huhej vilde dyr, den holder sjaeldent i laengden.
|
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 08/05-2010 16:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Zod skrev: Først en hilsen til alle jer andre på Dansk thai website. Jeg er helt ny på siden, og er først nu ved at få et begreb af, hvad jeg har rodet mig ud i. Intensiv læsning på alt fra udlændingestyrelsens regler, til div. rigtig gode debatindlæg, samt tålmodige svar fra mere erfarne forumdebatører, har desværre ikke helt afklaret mig, om hvordan det smartest at forholde sig. Jeg er blevet forelsket. Kommer fuldstændig bag på mig, og er ikke særlig gennemtænkt, ej heller de konsekvenser det har, at finde en partner fra et land udenfor EU. Lidt forhistorie: min danske kone gennem 14 år fyrede mig på gråt papir d.25 dec. sidste år. Jeg hører til den kategori mænd, der ikke anede, at hun var blevet træt af mig, og havde forberedt dette et stykke tid. Så havde hun også mødt en anden. Vi har 2 børn på 5 og 10 år, fælles forældremyndighed, og en 7/7 ordning. Da chokket havde lagt sig lidt, oprettede jeg profiler på div. datingsites, bl.a. på Thai-love link. Feedbacken fra Thai siden var overvældende, kvinderne gudesmukke, og min selvtillid voksede i himlen. Jeg sad og sorterede, og drømte. Og så er der een der fanger min interesse. Vi skriver lidt, og hun ber om mit tlf. nr. Før jeg ser mig om ringer hun, og sender smsèr. Det udvikler sig, jeg køber et wecam, og vi sidder nu hver aften og chatter 2,3-4 timer, til hun faktisk er ved at falde i søvn foran mig, fordi den er både 1 og 2 om natten hos hende. Hun har et lille dansk netværk, både i kraft af, at hun har en veninde der er dansk gift (de bor i Grenå) og hun tidligere har været i Dk hos en tidligere dansk kæreste. Nu bliver det indviklet. Vi begynder seriøst at snakke om, at hun skal besøge mig i dk til juni. Indtil nu har jeg naivt forestillet mig, at hun kan komme på et almindelig turistvisa, uden økonomiske konsekvenser. Jeg er blevet klogere. Hendes tidligere kæreste (som jeg har snakket med via facebook, bekræfter mig i min fornemmelse, at hun er et dejligt, varmt engageret menneske) tilbyder at skrive invitationsbrevet. Dermed mener han, at jeg ikke ikke behøver at fremskaffe garantipengene, da hun har været i dk før, og overholdt aftalerne ift. visaregler. Vi er dog nu nået til et stadie i vores forhold, hvor jeg alvorligt overvejer at gifte mig med hende, når hun kommer, så hun kan blive i landet.Til trods for talrige advarsler fra velmenende venner, familie, (min eks-kone, hehe) har jeg lyst til at kaste mig ud i dette eventyr. Har nogen af jer erfaringer med lignende situationer? Jeg ved, at selvfølgelig er alle forhold individuelle, men det kan være der er lighedspunkter. 1) Kan jeg risikere problemer, når det ikke er mig der skriver invitationsbrevet, men jeg sidenhen ønsker at gifte mig med hende. (i teorien kan jeg jo møde hende igennem ham) 2) Vil tilknytningskravet ikke stå i vores favør, når jeg har 2 særbørn, som bor hos mig? 3) Er der generelt dårlige erfaringer med at gifte sig når hun i første omgang er kommet på turistvisa? Der kommer sikkert flere spørgsmål senere. Damn, det må ubetinget være den mest besværlige måde jeg har valgt, at finde mig en dejlig kone. Kan ikke svare hvorfor jeg gør det, ved bare at hun er hammerdejlig, og har den fedeste humor. Jeg har desværre aldrig været i Thailand, men det står højt på prioritetslisten nu. Venligst bær over med denne forelskede tosse. Bedste hilsener Z. Zod prøv lige at læse dit eget indlæg ! Du har ikke det mindste begreb om hvad du er ved at rode dig ud i ! Du har intet kendskab til Thai'er og Thailand ! men nu vil du gifte dig med en Thaipige du har mødt på internettet ! og hendes tidligere kærste her i Danmark , er tilsyneladene særdeles aktiv med at få jer smedet sammen ! Han vil sågar lave et falsk invitationsbrev !! Hvad hulen er hans bagtanker ? Du bliver trukket rundt i manegen , i din egen næse og din egen drømmeverden ! Kik lige en gang til , på dit eget indlæg # 3 hvor du skriver... Mht. afklaring, puha, altså det er jo bevist, at forelskelse udløser en kemisk reaktion i hjernen, der i visse tilfælde kan få den pågældende til at handle som om personen er midlertidig sindsyg Brormand .. du er på vej ud hvor du ikke kan bunde !!
Redigeret af sabai sabai d. 08/05-2010 16:15 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 08/05-2010 16:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Suk skrev: pdrhan Det hedder ikke jernen, men jernet......... ![]() HAHA - den var sgu go....ja du har nok ret , men har stadig ikke fortrudt! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 08/05-2010 16:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg forstår slet ikke, du gider at have noget at gøre med din kærestes forhenværende? Men det er måske bare mig, der er gammeldags. Samtidig kan man stille spørgsmålstegns ved hans motiver i forbindelse med hvad der på overfladen ser ud som hjælpsomhed. Prøv at finde ud af, hvorfor de gik fra hinanden i sin tid. Kunne måske give dig en indikation om hvad du kan forvente. |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 






















