Se indlæg
 Udskriv debat
Så blev der lukket for strømmen!!!!!!!!
Asda
Thailandske demonstranter mister strøm

Thailands regering har nu lukket for strømmen i det område, hvor tusindvis af rødklædte demonstranter har lejr. Desuden er området afspærret.

Fredag den 14. maj 2010, 04:56

De thailandske myndigheder har lukket for strømmen til de rødklædte demonstranter, der befinder sig forretningskvarter i det centrale Bangkok. Samtidig er området blevet afspærret, siger landets hær.

- Afspærringen af hele området fandt sted i går aftes (torsdag, red.), siger oberst Sunsern Kaewkumnerd, talsmand i hæren.

I henhold til officielle ordrer har "hovedstadens elektricitetsmyndighed slukket for strømmen omkring Ratchaprasong-gennemskæringen i går aftes", siger han.

- I dag mødes vi for at vurdere tiltaget, siger han.

Kilde:
http://www.berlin...ter-stroem

Smile

Asda
I følge TV2News er en af følge virkninger på manglende strøm i den røde zone at mobiltelefoner heller ikke virker.

For mig lyder det til at militæret snart rykker ind i zonen.
Smile

thaikurt1

Hvad tro du så der ske når militæret få frit spil til at går løs på de røde.

NU er det jo ikke lige frem fløjlshandske at de vil nedkæmpe de røde med det er brutal vold og mord.Sun baby

http://nej
bangkoknielsen
Thaikurt1 - Er det fløjlshandsker "dine kammerater" benytter? - De har fået tilbuddet om et hurtigt valg, men afslog til trods for, at regeringen var villig til at indgå yderligere aftaler om de rødes krav...
Jeg selv støtter naturligvis sagen, når det gælder forbedring af de fattiges levevilkår, men så absolut ikke når tingene forsøges presset igennem med terror, for terror er det nu...
Dine "kammerater" der tegner partiet er for øjeblikket i stor splid indbydes - og hvem er de egentligt? - Rige og velbjergede, der ligesom Thaksin har set muligheden for at komme til magten, er at høste stemmer fra de fattige og enfoldige - og ikke mindst talrige masser i Thailand...
Hvad gjorde Thaksin af ting, der ikke allerede var under forberedelse, inden magtovertagelsen? - Hvorfor har dine "kammerater" ikke et program at henvise til, hvis de ønsker at styre Thailand?
Thaikurt1 - tag du en tur ind til Silom og mød dine "kammerater" - hvor der stinker af lort og pis, flyder med billig thaiwhisky og personer, der åbenbart ikke aner hvad der rent politisk foregår, uden at der skal laves ballade for de penge, de dagligt kan få udbetalt...

ThomasHOL
bangkoknielsen>>Revolutioner mod diktatorer er altid svære, for diktatoren vil næppe flytte sig. Sådan er et også i Thailand blot med den forskel at dikatorene skjuler sig bag en regering. Sagt på en anden måde der er en lille gruppe af folk der har den reele magt i Thailand og Premiereministeren er blot frontfiguren.

Men netop pga den pæne front af en regering (som dog ikke er den folket valgte) er det åbenbart svært at se at de røde har en legitim sag. Men i mine øjne er deres sag ikke mindre legitim end de oprør der er i andre diktatur stater. Vi skal vel heller ikke holde med præstestyret i Iran og holdt heller ikke med den østtyske stat før murens fald. Ja disse stater fremstår mere tydeligt som onde, men den magt anvendelse de bruger overfor demonstranter er tydeligvis den samme. Militæret som skyder med skarpt for at holde fast på magten.

Clunse
Der er en ting jeg ikke kan forstå - og det er argumentet om at Abhisit fik posten. Var det ikke med et flertal i parlamentet, at han fik posten?

Det adskiller sig vel basalt overhovedet ikke fra den måde, som Gordon Brown og Lars Løkke kom til magten, uden at man dermed hele tiden hører, at de ikke er folkevalgt? Andre eksempler kunne være Anker Jørgensens eller Poul Nyrup Rasmussens ankomst til statsministerposten?

thaikurt1
De har fået tilbuddet om et hurtigt valg, men afslog til trods for, at regeringen var villig til at indgå yderligere aftaler om de røde krav...

Men da man stille krav om at vicepremierminister skulle overgiver sig til politiet som kostede ti demonstranter liv hvad det et nej

Da jo ville være pinlig for regeringen og premierminister at skulle stå til ansvar for ti demonstranter liv.

Dine "kammerater" der tegner partiet er for øjeblikket i stor splid indbydes - og hvem er de egentligt? - Rige og velbjergede, der ligesom Thaksin har set muligheden for at komme til magten, er at høste stemmer fra de fattige og enfoldige - og ikke mindst talrige masser i Thailand.

Det ske at man hen af vejen bliver splid det opstå når nogen vil stoppe og andre vil forsætte kampen

Nu tro jeg ikke på at det lige nu dreje om Thaksin men mere om at få det valg så der komme en andre regningen.

tag du en tur ind til Silom og mød dine "kammerater" - hvor der stinker af lort og pis, flyder med billig thaiwhisky og personer, der åbenbart ikke aner hvad der rent politisk foregår, uden at der skal laves ballade for de penge, de dagligt kan få udbetalt...

Jeg behøver ikke at køre så langt for at møde dem det kan jeg udmærker gør det her.
Sun baby
Redigeret af thaikurt1 d. 14/05-2010 11:51

http://nej
ThomasHOL
Clunse skrev:
Der er en ting jeg ikke kan forstå - og det er argumentet om at Abhisit fik posten. Var det ikke med et flertal i parlamentet, at han fik posten?

Det adskiller sig vel basalt overhovedet ikke fra den måde, som Gordon Brown og Lars Løkke kom til magten, uden at man dermed hele tiden hører, at de ikke er folkevalgt? Andre eksempler kunne være Anker Jørgensens eller Poul Nyrup Rasmussens ankomst til statsministerposten?

Det kan på ingen måde sammenlignes. De 2 herrer du omtaler er folkevalgte og har pladserne i folketinget til at vise det. I Thailand er det en anden sag.

Du kan se stemmerne fra valget i 2007 her http://en.wikiped...tion,_2007 og du kan læse om krisen i 2008 der førte til den nuværende regering her http://en.wikiped...al_crisis.

PPP blev erklæret ulovligt 2. december 2008 og opløst og det samme blev 2 andre små partier men der blev ikke udløst nyvalg. Hvis det ikke er at stjæle magten ved jeg ikke hvad.

PL
Når man, presset til det af militæret, laver nye forfatninger sådan efter forgodtbefindende og hvem man nu ønsker skal styre showet, så kan det næppe kaldes demokratisk retfærdigt, vel?

Det er næsten en hån mod begrebet "demokrati" at nævne det i forbindelse med et royalt godkendt fascistisk diktatur som Thailand.

PL

Der er en eneste forfatning i Thailands historie, der har været til folkeafstemning, den der er gældende nu, alle andre forfatninger er blot vedtaget med simpelt flertal i parlamentet.

PL
Hæ!

"Thailand's current constitution was promulgated in 2007, replacing an interim constitution promulgated in 2006 after an army-led coup. The 2007 Constitution was written by a junta-appointed group of drafters, but was approved by a public referendum. Prior to the referendum, the junta passed a law making it illegal to publicly criticize the draft.[1] Controversial features in the constitution included an partly-appointed Senate and amnesty for the leaders of the 2006 coup."

http://en.wikiped...f_Thailand

Et dysfunktionelt Mickey Mouse Diktatur!Hello....

PL
Redigeret af PL d. 14/05-2010 14:08

Men der var dog en hemmelig folkeafstemning der kunne have forkastet lovforslaget.

Payanak
Har netop hørt på TV, at de har slukket for strømmen og telefon kommunikation i et nu udvidet område langs Rajaprasong hele vejen til Din Daeng.

Puha det bliver værre end 10. April det her!

crh
Kære PL.
Du glemmer at fortælle at udkastet til ,, 2007 grundloven ,, i bogform blev sendt ud til samtlige husstande i Thailand inden folkeafstemningen for at alle skulle have god mulighed for at sætte sig ind i hvad den indeholdt. Jeg husker tydeligt at stave mig igennem den.

alf
Prior to the referendum, the junta passed a law making it illegal to publicly criticize the draft. hvordan kan de så nedstemme den

http://www.magelund-larsen.dk
crh
Loven blev ikke stemt ned, den blev vedtaget ved en folkeafstemning. Valg deltagelsen var stor da det er obligatorisk at stemme, men ret mange benyttede sig af den mulighed at s;tte deres kryds i den rubrik der sagde at de ikke ville tage stilling til forslaget

PL
Kan man så regne med at der ikke blev fusket med tallene?Smile

PL

alf
thailand Frown

http://www.magelund-larsen.dk
Asda
Sleeping
PL skrev:
Kan man så regne med at der ikke blev fusket med tallene?Smile

PL

LOL LOL

Du plejer da ikke ligefrem at være naiv Grin Vi snakker om T H A I L A N D
Redigeret af Asda d. 14/05-2010 18:01
Smile

crh
Ville man kunne have regnet med at der ikke blev fusket med tallene dersom loven var blevet stemt ned?

Demokrati er et spørgsmål om at lade modparten tale og høre på hvad denne har at sige. Her i Thailand er det et spørgsmål om at forhindre modparten i at få sit synspunkt frem.

Spring til debat: