Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Bank garanti i en andens navn ?
|
|
|
Lagt på d. 22/05-2010 20:25
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Kan jeg stille bank garanti for en anden person i en visum sag ? en af mine gode venner har mødt en pige men af forskellige tekniske årgersager kan han ikke få en bank garanti. der kan være så mange grunde til man er uvenner med sin bank i disse tider. det blander jeg mig ikke i. Men kan jeg eller en anden stille bank garantien for ham ? Mvh Jesper |
|
|
|
| Kent27 |
Lagt på d. 22/05-2010 20:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 107 |
Du kan jo bare låne ham pengene, Hvad er problemet? Sikkert en rigtig god idé, da han ikke er kreditværdig. Men dig om det. Redigeret af Kent27 d. 22/05-2010 20:30 |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/05-2010 20:40
|
|
der er forskel på at jeg tager pengene fra min konto, og bare får lavet en bank garanti. Det er en skatte sag, men det gør ham jo ikke til et dårligt menneske. og jeg mener ikke han skal røves fra kærligheden hvis jeg kan hjælpe. nu er det trods alt mig der har haft tvunget ham med til Thailand på ferie :-} Så Spørgsmålet er Igen..... Kan jeg lave en bank garanti, som han kan bruge i hans visum ansøgning til tøsen. jeg har læst noget med garantistillelse mv. men er der nogen der har erfaring med dette ? |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 22/05-2010 20:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Undersøg lige først, om din bank vil nøjes med en bankgaranti. Det er blevet mere almindelig praksis, at banken også vil have en spærret konto til formålet, samtidig med de laver garantien. |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/05-2010 20:47
|
|
jamen jeg har selv bank garanti til min pige. på den måde. |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 22/05-2010 21:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Det kan du godt. Har selv personlig erfaring med det. ellers kan du bare karusenier for hans bankgaranti. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/05-2010 21:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Mine forældre inviterert en thai til DK for 2 år siden, men havde ikke friværdi nok til garantien, så den lavede jeg i mit navn, ingen problemer!
Redigeret af jesperfrb d. 22/05-2010 21:07 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 23/05-2010 08:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
jeg kender (personligt) en, der har fået en anden til at stille bankgaranti, for hans kone fordi han ikke kunne selv. |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/05-2010 22:05
|
|
lader til det er muligt så tak |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 24/05-2010 10:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
donis5 skrev: lader til det er muligt så tak du kan få lavet en spærret konto i dit eget navn og gerne i din egen bank, hvorefter banken garanterer for stillesen af garantien, du / i behøver ikke at bruge din kammerat's bank. banken udfylder de udleveret dokumenter fra udlændingeservice. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/05-2010 13:01
|
|
takker |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/05-2010 13:08
|
|
Jeg vil nok sige, at det er en dårluig start på et ægteskab, at skulle have andre til at stille garantien. Men ok, jeg kender da også andre der har gjort det. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 24/05-2010 14:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
girobank skrev: Jeg vil nok sige, at det er en dårluig start på et ægteskab, at skulle have andre til at stille garantien. Men ok, jeg kender da også andre der har gjort det. er man en dårlig ægtemand, hvis man ikke formår at stille garanti. en ommer vil jeg mene. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 24/05-2010 14:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Hvis man ikke ejer de 50k der skal stilles i garanti, ja så bør man seriøst ikke hive en udlænding til DK. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 24/05-2010 15:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Payanak skrev: nu den 62.231 kr
Hvis man ikke ejer de 50k der skal stilles i garanti, ja så bør man seriøst ikke hive en udlænding til DK. Redigeret af fckguld d. 24/05-2010 15:18 DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 24/05-2010 15:24
|
|
Hvis man ikke ejer de 62k der skal stilles i garanti, ja så bør man seriøst ikke hive en udlænding til DK. |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 24/05-2010 16:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 372 |
Payanak skrev: Hvorfor ikke?
Hvis man ikke ejer de 62k der skal stilles i garanti, ja så bør man seriøst ikke hive en udlænding til DK. ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 24/05-2010 17:07
|
|
Fordi man skal forsørge et andet menneske indtil denne selv kan tjene nogle penge. Er man ude af stand til at stable 62k på benene, hvordan kan man så give vedkommende et værdigt liv? Skal hun bare have 3 skåle ris om dagen eller hvad? Man må da have bare en smule orden i privatøkonomien, inden man udsætter andre for et så stort ansvar det er at hive nogen til landet. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 24/05-2010 17:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Payanak skrev: Fordi man skal forsørge et andet menneske indtil denne selv kan tjene nogle penge. Er man ude af stand til at stable 62k på benene, hvordan kan man så give vedkommende et værdigt liv? Skal hun bare have 3 skåle ris om dagen eller hvad? Man må da have bare en smule orden i privatøkonomien, inden man udsætter andre for et så stort ansvar det er at hive nogen til landet. Og for at det ikke skal være løgn og om man kan li det eller ej. Så skal der også være 1- 2000 kr at sende hjem til familien i thailand da man har jo sikkert fjernet en forsørger fra familien. Der er mange ting man skal overveje når man gifter sig med en udlænding,læs thai, Men det finder man jo nok også ud af hvis kærligheden er der.
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 24/05-2010 17:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Rawirot skrev: nu kan det jo være manden har penge men ikke kan have dem i banken grundet skattegæld , og ikke alle skal have sendt penge hjem , min kone aldrig sendt 1 bath , men ved de fleste sender , man kan bare ikke generalisere eller dømme folk på forhånd.
Payanak skrev: Fordi man skal forsørge et andet menneske indtil denne selv kan tjene nogle penge. Er man ude af stand til at stable 62k på benene, hvordan kan man så give vedkommende et værdigt liv? Skal hun bare have 3 skåle ris om dagen eller hvad? Man må da have bare en smule orden i privatøkonomien, inden man udsætter andre for et så stort ansvar det er at hive nogen til landet. Og for at det ikke skal være løgn og om man kan li det eller ej. Så skal der også være 1- 2000 kr at sende hjem til familien i thailand da man har jo sikkert fjernet en forsørger fra familien. Der er mange ting man skal overveje når man gifter sig med en udlænding,læs thai, Men det finder man jo nok også ud af hvis kærligheden er der. ![]() DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.