Se indlæg
 Udskriv debat
Dokumentar film. THAI LIE .. !
sabai sabai
Dokumentar film.

Af: Ammar Keylani ( Dansk/Arabisk statsborger , bosat i Århus )

THAI LIE !!

Filmen som har det hele ....

Kærlighed , had , racisme , politik , religion , danskere , ludere , lommetyve , skjult kamera , vilde dyr , katoyer , narkomaner , alkoholikere osv....

Se filmen !!

Tankevækkende ik' ?

Link ...

http://www.cultur...1/Thai-Lie

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Jay
hmmmm
Redigeret af Jay d. 26/05-2010 19:53

pdrhan
Skal se den imorgen....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Nirvana
rol
Come As You Are

Jay
genial film...ærlig, oprigtig og ligepå....

den er på 71 min. er der noget ved den, jeg har hoppet lidt i den og den virker meget langtrukken

Suk
Hop endelig ikke, det ville vaere synd og skam........
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
keniko
pdrhan skrev:
Skal se den imorgen....

Same same here....
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Jay
har set den 2 gange nu....skræmmende god og en must-see for alle der har noget med Thailand at gøre...

synd at den ikke har undertekster, da den til tider kan være svær at høre...det er virkelig gode overvejelser bag...

se denne film og spred denne film til alle i kender som har noget med Thailand at gøre..

ingen går fri...thaierne, militæret, vesterlændinge, arabiske verden, munkene, kongen, de frie kapitalistiske markedskræfter...

har virkelig sat overvejelserne igen hos mig....

Anonym Bruger
Hej....

Først vil jeg sige at jeg er noget forbavset over eller det er jeg faktisk ikke alligevel, manglende respons i tråden,,,,for jeg tror at den film her har ramt klokke rent i hjerterne på mange !?

Jeg har set den 4 gange nu to alene og to gange med min bedre halvdel, og samme resultat, sidder tilbage med tårer i øjnene, for gud hvor er det en provokerende film, men den rammer plet !!

Den fortæller i en sådan grad så det gør helt ondt, hvor Thailand er og vil være de næste mange år, de bliver ædt op indefra !!

Den giver et nøjagtigt billed af hvordan den vestlige Thaier tænker i dag og det er beskæmmende og sørgeligt.

Jeg syntes denne film, og egentligt ikke fordi det kommer bag på mig, viser helt tydeligt hvor Thailand er i dag og vil være at finde om ti år.

Hvem skal så stoppe den massakre på dette dejlige land ? Dig ?? Jeg tvivler !!

Klaus

Payanak
Nu bliver jeg også nød til at se den!

rinpoche
Jeg er også enig i, at det er en tankevækkende dokumentar, der sandt at sige ikke lider under berøringsangst.
Dog er nogle af konklusionerne lige vel letkøbte, hvilket ikke mindst gør sig gældende i de situationer hvor de interviewede ikke behersker engelsk udover på et meget rudimentært behov. Og hvorefter Ammar Keylani frimodigt drager en masse konklusioner baseret på en helt utilstrækkelig baggrund.
Men udsendelsen går ind til benet, og der er ingen af den sædvanlige lallesnak og trættende klicheer som man ofte oplever når talen går om Thailand.
Særdeles seværdig og oplysende.

Larsen73
Hej,

Frisk film der bliver ihvertfald ikke lagt fingre imellem. Har I fået nogle reaktioner fra jeres (Thai)koner ?
Der er i og for sig ikke noget der overrasker mig i filmen.
Synes dog at munkene bliver fremstillet lige lovlig grådige og den stakkels munk behersker ikke engelsk nok til at kunne forsvare sig i interviewet synes jeg. Den er da lidt farvet af religion og frygten for vesten. Man kunne vel også lave denne film i eksv. Dubai og fortælle om brug af børnearbejdere, alkohol, kongen samt fordelingen af olie pengene.
Ok, jeg er nok bare blevet en anelse provokeret over at se Thailand blive udstillet på denne måde.

/Larsen.
Once you go Asian, you won't go Caucasian

natty
Er igennem ca. halvdelen af filmen, thja, tja, bum. bum.
Kan selvfølgelige ikke bedømme hele filmen, men men, Umiddelbar reaktion: Kedelig. Efter 24 minutter tror jeg allerede hvad meningen er, vestlig dekadence og grådighed har ødelagt Thailand.
Ham filmmageren, virker som en der virkelig godt kan lide at høre på sig selv og har allerede konkluderet. De første 9-10 minutter var kedelige, ligesom en turistvideo, med lidt lokalkolorit, med risbønder osv. uden rigtigt at vise fattigdom.
Kvinden som fortalte om Bangkok og sydthailand contra, fik nærmest fortalt hvad hun skulle sige via de spørgsmål hun blev stillet.
Indtil videre ikke specielt imponeret, men det kan selvfølgelig komme.
Iøvrigt hende farangdamen, som sidder og "græder snot" over at hendes drømmeø har ændret sig, er da for meget. Hvad forstiller hun sig, den lille imperialist?. Nu har de fået elektricitet. Ja ting ændrer sig, også på de 15 år jeg har har rejst i Thailand. Mine drømmeøer har også ændret sig, men ikke fordi indbyggerne er blevet slaver af faranger som hun udtrykker det, men fordi thaier på øer også ønsker elektricitet og mobiltelefoner og selvfølgelig også ønsker at tjene penge.
Den film vil umiddelbart alt for meget, lige fra en drømme backpacker, historist og kulturel opdagelsesrejse, til kamp mellem fattige og rige. Ingen fokus, vil for meget. Sorry folks, men ser selvfølgelig resten.

natty
Citat af filmmageren: "I walked behind this fat american creature." Det var en tyk amerikansk kvinde. Ja de er ikke smukke at se på. Men bare det citat fortæller nok mere om hensigterne med filmen. En person som egentlig hader Thailand og gæsterne. Hvis han så med sin film kunne forhindre Thailand i at blive overrendt af muslimske turister, (ups, skulle det komme fra mig) men den har nok den modsatte virkning.
Hvorfor kommer der også lige en tekst hen over en grædende thailands kvinde. om hvordan asiatiske kvinder bliver behandlet i Dubai og andre steder.
Måske burde filmen have undertekster inden vi allesammen synes den er så flot den her film.

natty
"Ja og turisterne kan købe en 14 årig gammel jomfru eller en tiger." Citat igen.
Er det sådan I ser Thailand. ?
Hvis ja, forstår jeg ikke at i tager tilbage eller bor der.
PS. Hvordan var ZOO her i CPH for 15 år siden?
Redigeret af natty d. 27/05-2010 22:26

natty
Hanekamp ser jeg nu, ja væmmeligt, men er altså ikke noget nyt, foregår det ikke i Philippinerne og i Haiti? Har det noget med eliten at gøre?
Igen alt for meget sammenblandet og jeg ser filmen kun som en ting. Ikke at uddanne men at give et dårligt indtryk af Thailand, uden at han ved ret meget om det land når det kommer til stykket.

keniko
Ganske interessant dokumentar. Fremragende musik.

Er enige i mange af synspunkterne. Deltager personligt ikke til diverse tiger eller slangeshows, og finder disse absolut afskyelige. Men jeg bidrager desværre nok til "forureningen"på andre områder.

Men absolut tankevækkende.

K.

styrt3
er det ikke muligt at downloade den et eller andet sted ?
http://www.yeha.dk/

keniko
styrt3 skrev:
er det ikke muligt at downloade den et eller andet sted ?

Har du prøvet dette link:

http://www.cultur...1/Thai-Lie

Spring til debat: