Se indlæg
 Udskriv debat
Thai tv via TDC Kabel & Selector
christian-s
1) Er der nogle der har gode eller dårlige erfaringer med TDC Kabel tv's Selector-boc og thai-TV pakken (Thai TV Global Network) ?

Ud over at det er dyrt selvfølgeligt Sad

Og ja, jeg ved godt at den kan hives gratis ned fra parabol, men min andelsforening vil næppe acceptere en parabol og/eller jeg vil have svært ved at montere den og få et godt signal.

2) Er du eller din thailandske partner tilfreds med udbudet af de programmer der vises på kanalen?
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

falang yao
Hej Christian-s,
Har I TDC kabel i jeres boligforening, så vil det koste en engangs beløb for Selektoren (1000-1300kr) som ikke refunderes, hvis du fx. om 6 mnd. fortryder eller ombestemmer dig, derefter vil det koste dig 49 kr om mnd., udover abonnement til de andre TV kanaler.

http://tdckabeltv...nfls=false

Det er mest underholdnings programer(film serier=deraf TV narkomani), musik,MASSE af reklammer, og lidt nyheder.

Jeg vil råde dig til at vente(måske 1års tid) med det til at din kone har lært dansk ellers vil hun være tilbøjelig til at hænge foran "tossekassen". Min kone får nemlig nogle videoer af en veninde der har ThaiTV, og så er hun ikke til at fjerne væk fra skærmen, før sidste afsnit er set,og klokken er blevet 2-3 om natten. Hagen ved det er at hun skal stå op kl.04.30 for at gå på arbejde.

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

christian-s
GrinGrinGrin

John
Hej Christian

Falang har ret.

Jeg ved godt at du vil gøre det så godt som muligt for din kone, men glem alt om Thai tv ihvertfald i første omgang, hun vil sidde foran tossekassen hele tiden.

Mange af de Thaier jeg kender i DK er meget glade for at se de gl. danske film, og min kone har lært meget dansk ved at se danske film.Smile

John
Redigeret af John d. 22/08-2005 16:14
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
isaan
hej Christian du skriver at du vil NÆPPE få lov til at sætte parabolen op , har du spurgt under generalforsamlingen og fremlagt hvorfor du /i ønsker denne kanal ??
Så er jeg sikker på at i vil komme nærmere i sagen da du er gift med thai . Smile sommetider kan det være en fordel at undersøge nærmere .

Isaan CoolGrin

http://www.123hje...ai-Henrik/

Læg gerne en hilsen i gæstebogen

http://123hjemmeside.dk/thai-henrik
falang yao
Hej Isaan,
Jeg tror ikke at Christian har "personligt" ønsket TGN, hvis han har TDC kabelTV som udbyder så er den thailandsk TV kanal inkluderet i pakken.
Det tog mig laaaaaaaang tig at forklare Fru Rasmussen at grunden til at hendes veninde kunne se thai TV og at vi ikke kunne var at De havde TDC kabel og vi havde FAScom . (vi kunne jo bare købe en Selektor til 1295kr,mente hun).
Så kom det "10.000kr spørgsmål" : Hvorfor havde jeg stemt på FAScom ? Wink Wink

P.S. : Hun er stadig ikke overbevist på at det forholder sig sådan og at det er bare for at forhindre hende til at se Thai TV. Smile Pfft
Redigeret af falang yao d. 22/08-2005 16:34
falang-yao@dansk-thai.dk

noidam
jeg mener at have hørt, at man ikke kan nægte folk at se tv fra deres hjemland via parabol, bor i nærheden af en boligblok med mange "nydansker" og blokken er lige ved at vælte når det blæser så mange paraboler er der oppe.
har selv thaitv det går fint, de sender også en del nyheder på engelsk,
og så har de også deres underholdningsprogrammer der er dirck passer vand ved siden af.GrinGrin

noidam
ja det er nok rigtigt, men parabolen kan da kun vende en vej, og det er der hvor satelitten er.

christian-s
Jeg læser sidste indlæg som at andelsforeningen kan sige:
"der er TDC Kabel TV i opgangene (ikke alle lejligheder er meldt på) og dér kan du bare bestille Thai sprogpakke, så du får ikke lov at sætte parabol op".

thomas2610
Der står lidt her hos familieadvokaten
http://www.famili...0-236.html

men det er ikke et entydigt svar, desværre.Frown

lumbye
Ellers kan du se thaitv gratis over computeren. Vi ser tit ITV, og den forbindelse er rigtig god

falang yao
christian-s skrev:
Jeg læser sidste indlæg som at andelsforeningen kan sige:
"der er TDC Kabel TV i opgangene (ikke alle lejligheder er meldt på) og dér kan du bare bestille Thai sprogpakke, så du får ikke lov at sætte parabol op".

Hej Christian_s,

Desvære, må jeg sige JA Angry Angry

Værsågod og betale ved kasse 1, for selv om ikke alle er tilmeldte(irrelevant i den sammenhæng), har du mulighed for at se TGN via "vores" anlæg.
Når man ser rundt omkring "skoven" af paraboler i forskelige former og størrelser, kan jeg ikke begribe at en ejemdoms afdelingsbestyrelse (dermed =lejerne) ikke beslutter at "smække" 1 stk. kæmpe parabol og derfra føre kabel(forstærker,m.m.) til de lejer som tilslutter sig, for set fra en økonomisk synspunkt har deparaboler kostet en "halv bundegård" i indkøb og instalation.

falang-yao@dansk-thai.dk

Webmaster
Hejsa,

Jeg har selv været gennem en sag med min andelsforening omkring spørgsmålet, og de måtte selv som sagsøger hæve sagen da vi var i retten fordi de havde en dårlig sag.

Det er din menneskerettighed at kunne ytre dig, og ytringer går altså begge veje - både til afgive og modtage ytringer.

Gældende dansk lovgivning er fuldt underlagt menneskerettighederne.

I praksis betyder det at du skal bede bestyrelsen/generalforsamlingen om lov til at opsætte en parabol, selvfølgelig på et efter dem anvist sted, da du vil modtage en ønsket radio eller tv-kanal. De kan så kun nægte dig opsætning og/eller at anvise dig plads til parabolen, hvis de på anden måde kan give den den ønskede kanal. Og det hjælper dem altså ikke at sige at du i forvejen kan modtage så meget andet og det burde være nok for dig, eller at det skæmmer bygningen. Den holder ikke i retten, end ikke hvis det er en alm. fredet bygning (der skal vi over i at det er rundetårn eller den gamle børsbygning).

Og vil du modtage thai tv via parabol, så kan de i dag forsvare sig med at du kan få den via TDC Selector - derfor skal du ønske en anden rado/tv-kanal på samme satellit som thai tv som TDC ikke kan tilbyde dig (der er sikkert en eller anden rumænsk radiokanel eller lign.).
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
paulsenp
Jeg har ikke kabel-tv og ved ikke, om TDC's pakke inkluderer den thailandske radiokanal som også sender via samme satellit som TGN tv-kanalen. Hvis ikke, kan man jo bare bruge den som begrundelse for at få opsat en parabol.
Peter

Martin
falang yao skrev:
Hej Isaan,
Jeg tror ikke at Christian har "personligt" ønsket TGN, hvis han har TDC kabelTV som udbyder så er den thailandsk TV kanal inkluderet i pakken.
Det tog mig laaaaaaaang tig at forklare Fru Rasmussen at grunden til at hendes veninde kunne se thai TV og at vi ikke kunne var at De havde TDC kabel og vi havde FAScom . (vi kunne jo bare købe en Selektor til 1295kr,mente hun).
Så kom det "10.000kr spørgsmål" : Hvorfor havde jeg stemt på FAScom ? Wink Wink

P.S. : Hun er stadig ikke overbevist på at det forholder sig sådan og at det er bare for at forhindre hende til at se Thai TV. Smile Pfft

Dette passer ikke! TGN ThaiTv skal købes til 49 kr. pr. mdr. igennem TDC kabel Tv. Det kræver at man har en selector box. TGN er ok, men den viser ikke noget fra CH7 som har de gode thai serier. Den viser alt det gode fra CH5. Så kan man lide det eller ej! Wink

lumbye skrev:
Ellers kan du se thaitv gratis over computeren. Vi ser tit ITV, og den forbindelse er rigtig god

Hejsa Lumbye
Har du en link til det tv
det kunne være at der var nogle der ville se det
bamsen

lumbye
Hej bamse

Jeg har linket her fra siden

http://www.angelf...media.html

der er mange thalandske kanaler, men med min forbindelse fungerer ITV bedst

Per

Hejsa Per
Ja tak skal du ha,
men selv om der ligger mange links
så er de ikke altid lige nemme at finde
bamsen

falang yao
Martin skrev:
[quote]falang yao skrev:
Dette passer ikke! TGN ThaiTv skal købes til 49 kr. pr. mdr. igennem TDC kabel Tv. Det kræver at man har en selector box. TGN er ok, men den viser ikke noget fra CH7 som har de gode thai serier. Den viser alt det gode fra CH5. Så kan man lide det eller ej! Wink

Hej Martin,

Jeg må bedrøve dig, ved at sige at det havde jeg skam skrevet i forvejen , se tidligere indlæg:
Lagt på d. 22-08-2005 15:10 , jeg ønskede ikke at gentage det igen, da svaret var til Isaan vedrørende om Chrianstian kunne FÅ LOV til at opstille en parabol eller ej.

falang-yao@dansk-thai.dk

falang yao
Hej Bamsen,

Prøv så ad denne vej, og se om det hjælper (der er færre at vælge i mellem):

http://www.angelf...twork.html

M.v.h., M. Rasmussen
falang-yao@dansk-thai.dk

Spring til debat: