Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Hvordan køber mand jord i Thailand
|
|
|
Lagt på d. 21/06-2010 11:21
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
nu har jeg pløjet trådene igennem og søgt på lyst og mørkt, Jeg mangler lidt info om hvordan man køber jorden i Thailand, jeg kan godt regne den del ud hvor jeg tager posen op ad lommen, men har hvert Amphur et "land office" hvor de har styr på hvilke jordlod der er til salg, eller skal man køre områderne igennem for at se de grønne skilte med pris på ? Mæglere giver sig selv, men typisk til scor kassen pris ik. Jeg søger helt konkret jord i området mellem pattaya og bangkok, mere konkredt Bang saen. og i omegnen. Hvem har erfaring med dette ? PS, jeg behøver ikke forslag fra folk der ikke har erfaring på området til hvad jeg kan prøve, jeg kan godt finde ud af at søge på google selv, :-] |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 21/06-2010 11:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Hej donis5. Er det dig selv der skal købe eller. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/06-2010 11:27
|
|
Sorry, det var jo en vigtig detalje. Det er ikke planlagt, udgangspunktet er først at finde ud af hvordan tingene forgår Men det bliver enten i virksomhedens navn eller i min kones navn. men det er ikke i morgen det sker. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/06-2010 12:07
|
|
Donis 5, du skal ud med cyklen eller bilen og finde til salg skilte. Sagen er nemlig den, at 80 % af thairne ikke vil ofre udgifter til mægler, så hellere vente 5 år, indtil der er een der ser det lille skilt. En andn god metode er mund til mund metoden. Lad din kones forældre fortælle om ønsket til alle venner og bekendte. En tredie god metode er at love en lille dusør til knallerttaxierne og/eller landpostbudet, hvis de finder noget du kan bruge. Redigeret af d. 21/06-2010 12:08 |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/06-2010 12:42
|
|
Abekatten, okay det var jo et svar man kunne bruge. jeg havde dog lige håbet der fandtes et amphur kontor der havde med det at gøre, hvor Amphur sælger deres grunde vi så en 1 Rai tidligere idag 5 mio bath, gisp |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/06-2010 13:16
|
|
Landoffice eller amphur om du vil, er slet so tinglysningskontorerne i Danmark, her i Thailand oplyser landoffice end ikke hvem der har skøde på et bestemt stykke land, du er nødt til at se skødet hos sælger. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 21/06-2010 13:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
ABEKATTEN skrev: Landoffice eller amphur om du vil, er slet so tinglysningskontorerne i Danmark, her i Thailand oplyser landoffice end ikke hvem der har skøde på et bestemt stykke land, du er nødt til at se skødet hos sælger. Kan det have noget at gøre med, at der så skal betales en pæn afgift til staten? Mener ikke at min kærestes hus i Pattaya er registreret. Hun snakker noget om 50.000 baht, kan det være rigtigt?. Hun har købt huset af en veninde. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/06-2010 13:23
|
|
Allright dvs Amphur, sælger ikke jord, lige som kommunerne gør i DK ? Det er de griske svin der vil, kan man købe jord hvor der ikke er skilte ? |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 21/06-2010 14:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Du eller dit firma kan ikke købe land i Thailand. Ikke engang Carlsberg ejede det land hvor deres bryggeri lå på. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/06-2010 14:45
|
|
BV det er også lidt ligemeget lige PT, lige nu handler det om at finde ud af hvordan man finder grunden. ejerforhold vil jeg undersøge lidt senere. Ps, jeg kigger stadig på dit tilbud. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 21/06-2010 15:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Grunden. et stykke land er altid til at finde. Men at få det så man er sikret resten af livet er et andet spørgsmål. Vel ikke så meget at kigge på andet and at accepterer tilbud. Med alt det inkl. er det mega billigt. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/06-2010 15:34
|
|
hehe ja selvfølgelig :-} Men der er andre praktiske ting der skal på plads også ud over at flytte nogle ting. og hvilke ting. og jeg skal beslutte om bohave er pengene værd osv. men jeg synes ikke det er dyrt. men har spørgsmål jeg mailer dig om senere |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 21/06-2010 16:20
|
Kig på de thailandske banker der er massere land tilsalg. Den pris de udbyder kan du muligvis lægge et bud 20-30 % under udbudspris.Her er et godt link. http://www.krungs...perty.com/ Redigeret af Thongthai d. 21/06-2010 16:22 |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/06-2010 16:31
|
|
Smukt !!!!!!!!!!!!! DYGTIGT ARBEJDE !!! |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 21/06-2010 17:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Jeg fik en gang forklarede at man skulle lad en rygte gå rundt om, at farlang vil købe jord men prisen skal være så lav at det nærmest var en joke, så kom rygtet hurtigere rundt og der var aligevel altid en der havde hårdt brug fri likvid der kom til dig. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/06-2010 17:14
|
|
Faktisk smart ! god ide, jeg vil prøve noget lignende !! evt opslag med køb af 1 Ray til 50.000-100.000 bath |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 21/06-2010 17:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Købe jord i Thailand ? , hvorfor ikke få det gratis ! Køb en trillebør og en skovl .. gå rundt i de små landsbyer i isaarn. Find et stort prangende hus, hvori der bor en falang, spørg ham om han har mødt sin kone på en bar. ![]() Når han ryster på hovedet, stikker man skovlen frem og wupti første læs jord er i hus. Nu går man så videre til næste falang hus (husk din skovl, ikke falangskovlen !) og gentager spørgsmålet. Ved en ihærdig indsats, er det muligt at ende op som godsejer i Thailand i løbet af få uger ! ![]()
Redigeret af sabai sabai d. 21/06-2010 17:32 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 21/06-2010 17:44
|
Bruno. Min erfaring og den er ikke stor men har mødt den nogle gange er. 1.Lad aldrig en falang stå og tage billeder eller gå rundt om noget land der er tilsalg. 2Lad aldrig en sælger få atvide at det er falangen der sidder med tegnebogen. Og så lige det sidste at hvis en grund feks er solgt til 200000Baht og nabogrunden er til salg så er salgsprisen ikke under 200000Baht fordi hvis naboen kan, så hvorfor ikke ham selv, selvom der er kommet krise efterfølgende første salg. Stod selv og kiggede på noget jord i Chaingrai til 700000Baht men prisen ville nok være mere hvis vi direkte kom og sagde at vi var interesseret.Yen Yen rolig rolig behold pokerfjæset og se ligeglad ud med det land der faktisk ville være jeres drømmeland. Redigeret af Thongthai d. 21/06-2010 17:46 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/06-2010 20:42
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Big-Viking skrev: Du eller dit firma kan ikke købe land i Thailand. Ikke engang Carlsberg ejede det land hvor deres bryggeri lå på. Det er ikke helt korrekt, men heller ikke helt forkert. Mht. Carlsberg formoder jeg, at bryggeriet var Beer Changs (men om Chang har valgt at eje sin jord, det ved jeg ikke), og mht. firmaer, hvis de har thai-majoritet, så kan de godt eje jord. Så en udlænding kan inddirekte "eje" jord via sit selskab, hvis der er thai-majoritet; eller konen kan eje det, og hvis man vil være sikker på sin besiddelse, så kan man selv eje huset og lease jorden af konen i 2 x 60 år + 30 år. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/06-2010 06:09
|
|
Guys, jeg laver en tråd senere omkring ejer forhold, + jeg kontakter Robert når jeg ved mere om projektet og om der er sikkerhed for det bliver realitet. Som alt andet i thailand, kan der ske mange ting. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.