Se indlæg|
Hvor betaler du din skat ?
|
|
|
Lagt på d. 25/06-2010 06:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Nu betegner jeg ikke ligefrem Thailand som et skattely. men der er nogle ting der begynder at bekymre mig omkring det danske samfund når man læser om Helle Thornings Skatte sag med hendes mand. Det er i mine øjne HELT ufatteligt, at der ikke er simplere regler på området. Manden bor i Schweiz, arbejder i Schweiz, har en bolig i Schweiz, får sin løn fra hans arbejdsgiver i Schweiz. opholder sig mere end 180 dage om året i Schweiz. Dog besøger han så Danmark fordi han har kone og børn i Danmark OG en bolig der også, og ja han ligger vel ikke skjul på det er hans famillie. Jeg kan simpelthen ikke få ind i mit hoved hvorfor skat i DANMARK kan beslutte hvor han skal betale skat, hvorfor kan SKAT i Schweiz ikke bestemme ? nu kommer eksperterne med en masse vurderinger, og uha tolknings spørgsmål osv. utroligt der ikke bare er klare regler. Men de siger jo, Han har et stort tilhørsforhold til Danmark og derfor skal han betale skat her. Okay fair nok, hvis det så bare er reglen der gælder. - så vil jeg gerne betale skat i Thailand fra nu af... men den går jo ikke den anden vej vel... Jeg synes virkelig det er begyndt at blive noget af et Nazi skatteland... Det burde ikke være lovligt at tolke regler, de skal være præcise så en bager elev kan forstå dem. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 25/06-2010 06:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
I den pågældende sag er han skattepligtig til Schweiz, og det er ikke blot noget som skat i Danmark bestemmer ... selvfølgelig er der internationale regler og aftaler på området. Du har til gengæld ret i at stort set enhver medarbejder hos skat har sin egen version af hvordan loven skal fortolkes og det er dybt utilfredsstillende. Hvor jeg betaler skat ? Der hvor jeg skal naturligvis
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/06-2010 07:49
|
|
Donis5...Kan du forklare mig hvorfor at mine skattepenge går til rederierne istedet for til vores fælles kasse... lindy |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 25/06-2010 08:21
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
lindyras, mener du virkelig at dine skattepenge går til rederierne og ikke til hospitaler og lignende, eller mener du at rederierne ikke betaler skat? Please forklar. |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/06-2010 10:03
|
|
Natty... Når man sejler under dis http://www.soefar...6a63eb0558 går skattepengene til rederen.. lindy |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 25/06-2010 10:18
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Donis, Du kan læse om en anden sag som ikke er helt ulig sagen med Thornings mand, Stephen Kinnock. - Politi: Sådan snød Søren Hansen - Søren Hansen er skyldig - Dom i sag om professionel dansk golfspillers skatteunddragelse Om Søren Hansen så i lighed med Helle Thorning-Schmidt og Stephen Kinnock også har spekuleret i rentefradrag på huset udover der ikke er betalt skat i Danmark aner jeg så ikke. På mig virker det på en eller anden måde som om Søren Hansen har gjort det ubevist, hvorimod Socialdemokratiets leder og hendes mand ligefrem har spekuleret i det. - Skattesag farlig for Thorning Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 25/06-2010 10:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
lindyras skrev: Natty... Når man sejler under dis http://www.soefar...6a63eb0558 går skattepengene til rederen.. lindy Det er ikke det jeg får ud af teksten. Det handler om medarbejdernes skatteforhold og om at rederne tjener skatten. |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/06-2010 10:29
|
|
Di penge der normalt går til skattefar går til rederen,så enkelt er det. lindy |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 25/06-2010 10:51
|
|
Webmaster skrev: Donis, Du kan læse om en anden sag som ikke er helt ulig sagen med Thornings mand, Stephen Kinnock. - Politi: Sådan snød Søren Hansen - Søren Hansen er skyldig - Dom i sag om professionel dansk golfspillers skatteunddragelse Om Søren Hansen så i lighed med Helle Thorning-Schmidt og Stephen Kinnock også har spekuleret i rentefradrag på huset udover der ikke er betalt skat i Danmark aner jeg så ikke. På mig virker det på en eller anden måde som om Søren Hansen har gjort det ubevist, hvorimod Socialdemokratiets leder og hendes mand ligefrem har spekuleret i det. - Skattesag farlig for Thorning Man kan i øvrigt læse noget meget "sjovt" i resuméet fra dommen: Indholdet af de aflyttede telefonsamtaler mellem tiltalte og O og samtalerne mellem A og henholdsvis O, tiltalte og advokat K2 bestyrker, at tiltaltes tilregnelse har været grov uagtsomhed. Troede sgu' ikke at aflytning mellem klient og advokat var lovlig, end ikke med en dommerkendelse. Retsplejeloven: § 782. Et indgreb i meddelelseshemmeligheden må ikke foretages, såfremt det efter indgrebets formål, sagens betydning og den krænkelse og ulempe, som indgrebet må antages at forvolde den eller de personer, som det rammer, ville være et uforholdsmæssigt indgreb.
Stk. 2. Telefonaflytning, anden aflytning, brevåbning og brevstandsning må ikke foretages med hensyn til den mistænktes forbindelse med personer, som efter reglerne i § 170 er udelukket fra at afgive forklaring som vidne. Redigeret af Webmaster d. 25/06-2010 11:08 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/06-2010 11:02
|
|
Helle er en pamper der drømmer om magt og har bygget sin personlighed op på at hun vil hjælpe de svage og at vi alle skal være solidariske. men hendes partis politik som har betydet en masse muslimsk indvandring så "hendes datter nu er den eneste der sidder tilbage i klassen" og hendes dobbeltmoral i skatteforhold, hvor det gælder om at rave til sig med fradrag og andre velfærdsydelser, imens mandens skat falder i udlandet, er da så dobbelt moralsk som noget kan blive. |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/06-2010 11:46
|
|
den diskution om hvor han skal betale skat slutter ikke i morgen, specielt ikke når det er kommet ud i at det er en tolknings sag. hvor man åbenbart ikke kan slå op på side 7 i skattelovsamlingen og se om de gør forkert eller gør rigtigt. tosse system |
|
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 25/06-2010 14:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 206 |
Med hensyn til sammenligningen med Søren Hansen, så er den helt gal. 1 Han tilbragte ifølge retten mere end 180 dage i Danmark 2 Han arbejdede ikke i Monaco 3 Han fik ikke udbetalt sin løn/præmiepenge i Monaco Men om der er andre regler der evt gør at han skal betale skat i Danmark ved jeg ikke, men lad venligst sammenligningen med Søren Hansen ligge |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 25/06-2010 14:41
|
|
Sammenligningen med Søren Hansen sagen må bero på uvidenhed om de danske skatteregler. Det er så muligt at Søren Hansen havde modtaget fejlagtig skatterådgivning, men ikke desto mindre blev han taget med fingrene i kagedåsen. Nå ja, tråden hedder "Hvor betaler du skat ?" ... så kunne du jo passende selv lægge ud, Donis.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 25/06-2010 15:08
|
|
alkenbo skrev: Med hensyn til sammenligningen med Søren Hansen, så er den helt gal. 1 Han tilbragte ifølge retten mere end 180 dage i Danmark 2 Han arbejdede ikke i Monaco 3 Han fik ikke udbetalt sin løn/præmiepenge i Monaco Men om der er andre regler der evt gør at han skal betale skat i Danmark ved jeg ikke, men lad venligst sammenligningen med Søren Hansen ligge Nu hev jeg ikke Søren Hansen frem for at sammenligne hans sag med Thornings mand, men fordi sagen ikke er helt ulig i kraft af at kritikken mod Thornings mand går på om han har været i Danmark over eller under 180 dage. 1. Ja Søren Hansen er dømt for at have tilbragt mere end 180 dage i Danmark. Såfremt Thornings mand har været tilsvarende så regner og forventer jeg også der bliver kørt en straffesag mod ham i lighed med den der blev kørt mod Søren Hansen. Alt andet ville da være urimeligt. 2. I følge kildeskattelovens § 1 så er det afgørende ikke hvor man arbejder men hvor man opholder sig: § 1. Pligt til at svare indkomstskat til staten i overensstemmelse med reglerne i denne lov påhviler 1. personer, der har bopæl her i landet, 2. personer, der uden at have bopæl her i landet opholder sig her i et tidsrum af mindst 6 måneder, heri medregnet kortvarige ophold i udlandet på grund af ferie eller lignende, 3. danske statsborgere, der uden at være omfattet af bestemmelserne under nr. 1 og 2 gør tjeneste eller varigt opholder sig om bord på skibe med hjemsted her, medmindre de godtgør, at de har bopæl i udlandet, eller at de aldrig har haft bopæl her i landet. Udenlandsk statsborger, der inden sin tjeneste eller sit ophold om bord senest har været skattepligtig her i landet i medfør af bestemmelserne i nærværende paragraf, sidestilles i denne forbindelse med dansk statsborger, 4. danske statsborgere, som af den danske stat eller kommuner er udsendt til tjeneste uden for riget, og som ikke er omfattet af bestemmelserne foran under nr. 1 og 2, samt de med disse personer samlevende ægtefæller og de hos dem hjemmeværende børn, der ikke er fyldt 18 år ved indkomstårets begyndelse, når de pågældende ægtefæller og børn er danske statsborgere, og de ikke er undergivet indkomstbeskatning til fremmed stat efter reglerne for derboende personer. Stk. 2. En person, der anses for hjemmehørende i en fremmed stat, Grønland eller Færøerne efter bestemmelserne i en dobbeltbeskatningsoverenskomst, kan kun fratrække udgifter, der vedrører indtægter, som Danmark efter overenskomsten kan beskatte, jf. dog afsnit I A. 3. Hvor og hvordan man får sin løn/premiepenge udbetalt er ligegyldigt i forbindelse med spørgsmålet om hvor man er skattepligtig. Det skal lige siges at jeg ikke vil og kan gøre mig til dommer over hvor Thornings mand har opholdt sig og derfor hverken kan eller vil bedømme om han er skyldig i den forseelse som kritikken går på. Med venlig hilsen
|
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 25/06-2010 15:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 206 |
Enig, men nu er det jo sådan at man i det her tilfælde påberåber sig 180 dages regelen og at schweisisk lovgivning gør ham skatteberettiget der. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 25/06-2010 15:28
|
|
alkenbo skrev: Enig, men nu er det jo sådan at man i det her tilfælde påberåber sig 180 dages regelen og at schweisisk lovgivning gør ham skatteberettiget der. Vel også det Søren Hansen gjorde og som dommen ændrede på. Med venlig hilsen
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 25/06-2010 15:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja hvad sker der så hvis Villy Thorning bliver Statsminister ?? skal vi så danne regering med Schweiz ? ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 25/06-2010 15:42
|
|
Prøvede lige at finde aftalen/overenskomsten mellem Danmark og Thailand frem, nu emnet alligevel er oppe. - https://www.retsi...x?id=13360 - http://www.skm.dk...ailand.pdf (PDF-format) Med venlig hilsen
|
|
|
| Lundberg |
Lagt på d. 25/06-2010 16:03
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 82 |
Politikerne er SÅ FORBANDEDE dobbeltmoralske ....de jagter folk med kontrol uden nedre grænse og så syntes de at de er underligt/umoralsk at folk arbejder sort eksempelvis.... De snyder og bedrager, rager til sig så det halve kunne være nok.Den opførsel de har giver mig en fuldstændig ubændig trang til at snyde systemet så vandet driver ned af væggen....hvorfor skal min moral være bedre end dem der laver landets love ????? ![]() Tag eksempelvis en hykler som Uffe Elleman Jensen....han taler varmt for indvandring og at danskerne har "gadekærs mentalitet"(læs: de er bonderøve) ...han modtager ministerpension, han modtager folketingspension, han modtager EU pension.....sikkert over 100.000 om måneden....hvis jeg fik 100.000 om måneden ja så ville jeg fandeme også syntes at alt så lyserødt ud ...HUSK at en som Uffe Elleman ALDRIG har prøvet at bo i socialt boligbyggeri side om side med "kultur berigere" og de problemer de giver...... Redigeret af Lundberg d. 25/06-2010 16:09 |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 25/06-2010 16:23
|
|
De to sager er væsentlig forskellige som man vil opdage hvis man læser nedenstående: Stjålet fra EB.dk: "I sagen mod golfspilleren Søren Hansen gennemgik anklageren her til formiddag, hvad han anser for at være beviserne for at danskeren var skattepligtig her i landet i perioden 2000-06, hvor Søren Hansen officielt havde adresse i Monaco. - Fra 2000 til 2006 overnattede Søren Hansen 1.065 i Danmark og kun 95 gange i Monaco, sagde anklageren, der også oplyste at i perioden 2004-06 havde golfspilleren ikke en eneste overnatning i skattelyet med den festlige trækprocent på nul. Sagen kaldes 'kreditkort-sagen', da den er den første i en række af 24, som ligger i forskellige politikredse. Efterforskere har undersøgt, hvor ofte udlandsdanskere har brugt deres udenlandske kreditkort her i landet." Kilde: http://ekstrablad...z0rsFtaAfq Anklagen mod Søren Hansen gik altså på at han havde en proforma adresse i Monaco - hvor han heller ikke havde nogen lønindkomst - men reelt boede i Danmark. Helle T's mand er ansat, arbejder og får sin løn udbetalt i Schweiz, og skal derfor betale indkomstskat i Schweiz. Det problematiske i sagen er at man har valgt en løsning hvor Helle T udnytter sin mands skattefradrag, men det er er et spørgsmål om moral, ikke jura. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Donis5...

Ja hvad sker der så hvis Villy Thorning bliver Statsminister ??
skal vi så danne regering med Schweiz ?