Se indlæg
 Udskriv debat
LEVEATTEST
bekker
Husk nu alle der har rent mel i posen, at leveattest skal sendes nu. Alle os andre skal vel bare finde en værge et eller andet sted i Danmark. Men det er vel ikke så mange af os, der har brug for dette, eller hvad....

bangkoknielsen
Kære Bekker! - Jeg har først for få dage siden modtaget leveattest og civilstandserklæring - for begge er fristen sat til den 3. november 2010 - tror ikke det blot er mig der har fået denne dato - men, selvfølgelig skader det ikke at være i god tid - og alligevel, der kan sør´me ske meget i et par måneder...
Wink

bekker
Nielsen du har ret, men jeg tænkte ikke på os, men på alle dem der skal til at finde nye adresserLOL LOL

Jeg har ikke fået den tilsendt i mange år, men printer den blot ud og selvfølgelig sender jeg den i god tid,
Eet år sendte jeg den til Den Sociale sikringsstyrelse med rigtig adresse, og med angivelse af postbox nummer på Købmagergades postkontor, der stod på Styrelsens brevpapir, dengang.
3 uger efter fik jeg brevet retur "Postboksen ophørt" så fik jeg ellers travlt med at emaile til styrelsen, og skrive et surt opstød til postmesteren, fra sidstnævnte fik jeg aldrig svar.

thaikurt1
ABEKATTEN
Har du læst at de allerede i Februar for den næste gang så det er ikke mange måned for vi igen skal sende ind igen.

jeg sende gerne den som fax og sende som brev for at være på den sikke side
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Det har jeg ikke hørt eller set, hvis du ikke kan maile den, kan du lægge den over hos Tommy, jeg kommer snart til Jomtien igen.

dutling68
jeg scanner den og sender dem en e-mail og en fax så er jeg sikker på at de for den og ringer altid for at høre om alt er okej...Cool
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

huratho
Hej
Samme dag som jeg modtager den bliver den sendt retur. 14 dage efter ringer jeg for at spørge om de har modtaget den.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

jensjorgen1999
Hvad er en leveattest?

En leveattest er noget der er indført for pensionister, til ære for Pakistanere og Tyrker, men som gælder alle.
Når man er pensionist fra Danamrk og ikke bor i landet, skal man een gang årligt underskrive en formular, kaldet en leveattest med vitterlighedsvidner, og sende den til Pensionsstyrelsen, som bevis på at man stadig er i live.
Hvis den ikke indsendes, ophører udbetalingerne.
Den blev indført da man opdagede Pakistniere og Tyrkere, glemte at meddele når en person, der fik pension fra Danmark var død.
Der er eksempler på at en person var død i Tyrkiet, men familien hævede glad hans danske pension i op til 5 år efter hans død.
Jeg ser at et medlem på DTW siger at han kun emailer den til Pensionsstyrelsen, så kan man jo lige så godt ophæve loven. Det er alt for let at producere falske leveattester hvis de blot skat emailes, jeg kender et sted i Bangkok, 100 Bath for een forfalskning.
Redigeret af d. 01/09-2010 02:04

Payanak
Hvem siger at det ikke fortsat kan lade sig gøre at snyde?
Hvis familien udfylder leveattesten og sender den retur, hvordan vil myndighederne opdage det bedrag?

huratho
Hej
Jeg forstår det heller ikke helt, for den attest jeg sender til DK er udsyret med thai navne som vitterlighed, skrevet på thai, så ved jeg ikke om der sidder nogen i styrelsen som kan thai eller hvad det gør.
Hilsen Hugo

Namprik
Nu er der vel graenser for hvor meget myndighederne kan bruge af tid paa hver enkelt attest, om underskrifterne er paa Thai, Arabisk eller Dansk, det tror jeg saamaend ikke de laegger maerke til, tvivler paa, at en grafolog sidder og studere hver en attest.

Saa som Payanak skriver, det kan saamaend godt vaere onkel Bent eller faetter Ali der har underskrevet attesten.

En vedhaeftelse af kopi af ens pas ville sikkert goere undervaerker....Read the rules...men det kan sikkert ogsaa klares for 100 baht....Angel
Redigeret af Namprik d. 01/09-2010 07:43

www.isaan-house.com
huratho
Hej
Enig og derfor mener jeg at levattesten ikke er 7 potter p-- værd.
Hilsen Hugo

Anonym Bruger
Hej..

Kan se at ATP også kræve en leveattest, er det den samme som til pension, eller skal i sende/lave 2 leveattest ??

Rigtige go´dag til jer alle sammen...
Mvh Per

bangkoknielsen
Det er da rigtigt, Badedyr! - ATP forlangte også en årlig leveattest tilsendt, men mon man ikke er gået i samarbejde med pensionsstyrelsen, efter heftig kritik desangående! - Jeg har ikke modtaget brev fra ATP om indsendelse af leveattest de sidste to år, men det kan da naturligvis være en fejl...
Måske der er andre der ved bedre...

Til orientering så har jeg forleden modtaget leveattest fra ATP, men mærkeligt nok så er der ingen deadline anført.

Jeg havde en del probelemer med at får fax'et den til styrelsen så da jeg tog hurathos melding ad notam skrev jeg en mail få dage efter og spurgte om de havde modtaget den??????

"3 dage efter stadig intete svar så jeg sendte en spydig mail om nødvendiigheden for at sende sådan et spørgsmål i udvalgsarbejde og hvornår jeg kunne forvente at betænkningen ville blive udsendt.

Allerede i går fik jeg svar: "Vi har ikke modtaget noget fra dig". - SÅDAN!!!! så det var da godt jeg spurgte, nu må jeg så forsøge at sende igen, ellers bruger de bare pengene på Muhammed og alle hans profeter.

Skeptikeren

thulegrisen
Sjovt nok har jeg da aldrig modtaget noget fra ATP men fra sikringsstyrelsen som nu har overgivet dette til pensionsstyrelsen for udland. Jeg sendte så papirerne per mail til International Førtidspension, og fik 2 timer efter følgende.. Ingen Fax eller andet sjovt...

Det kan hermed bekræftes, at vi har modtaget din leveattest samt civilstandserklæring.

Venlig hilsen

Sagsbehandler

International Førtidspension

Frank
Leveattesten bliver vel først interessant, når man er død. Det giver to umiddelbare muligheder:

1) Attester fremsendes ikke mere, og man antages derfor at være død. Maskineriet går i gang...
2) Attesterne fortsætter med at blive fremsendt, og alt fortsætter som hidtil.

Hvordan opdager man, at 2) er tilfældet? Smile

Når 2) er tilfældet, så er der altså nogen som er begyndt på dokumentfalsk. Derfor er det nemt at forestille sig ved andre krav end blot underskrift - fx. kopi af pas, foto med dagens avis osv. - at disse også vil blive forsøgt omgået.

Jeg kan kun forestille mig en mulig løsning, og det er et personligt fremmøde til identifikation hos nærmeste danske myndighed.

thulegrisen
Hej Frank

Det er da en yderst interessant indfaldsvinkel at have, til løsning af et simpelt problem. Alle der skal dokumentere leveattesten skal personligt fremmøde til det nærmeste konsulat eller nærmeste danske ambassade.... for verificering af, at de er på nævnte adresse…. Yderst interessant.

Er selv lige blevet anmeldt af en fyldebøtte. Dette kostede mange svar og forklaringer, men heldigvis havde jeg de officielle myndigheders (danske) i Thailands papirer i orden, og ikke alt andet….

Skriv du da til din lokale folketingskanditat, så reglerne kan blive som du så fornuftigt foreslår...

Spring til debat: